2019-01-16, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Båda antar jag. På många män här låter det som om män ALDRIG skaffar barn, inte vill ha barn, barnen tillhör inte männen osv. Det är någon annans. Det är en börda, barnen tillhör kvinnorna och det är en eeeenooormmm ekonomisk börda för männen. Som om de vill dela upp samhället i två delar barn+kvinnor och män.

Och gruppen män vill inte betala för gruppen kvinnor+barn. Så tolkar jag det.

Många män i Sverige har inte en hemmafru han betalar för de flesta kvinnor i Sverige jobbar. Är det inte så verkligheten ser ut?

Om alla ska få bestämma själv vill jag isåfall inte att min skatt går till kungahuset.

Män vill inte betala för andra mäns barn. Vidare har staten lånat pengar av kungen. Lån bör man väl betala tillbaka, eller?
Citera
2019-01-16, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag håller med om att skatterna är skyhöga och att välfärden ska dras in rejält där det är onödiga pengar som används.
Men att sitta som en patetisk pojk och trotsigt upprepa "det är de svenska kvinnornnaaaa" när det helt uppenbart är jävligt mycket annat som drar pengar, är enormt kontraproduktivt.
Det finns nog nämligen väldigt mycket annat i samhället svenska män i allmänhet hade dragit in på först innan de drar in på det arbete deras kvinnor utför till låg lön, skola, sjukvård, äldreomsorg e.t.c.

Du tänker således fel och och oeffektivt. Det blir synligt att det enda du har intresse av är att straffa just svenska kvinnan. Du har inte yppat ett ord om alla muslimska kvinnor och andra invandrade kvinnor som är här till exempel, vad beror detta på?

Om vi tänker ett steg längre så är relativt många kvinnor idag snyltare, till skillnad från förr. Förr tog kvinnan verkligen hand om familjen, tog hand om barnen, lagade mat, städade mm. Hon var ovärderlig i familjen, och till skillnad från Merapis villfarelse, hade en hög status. Idag skaffar en hel del (inte alla) kvinnor barn till höger och vänster. En del vill inte att pappan ska vara involverad. De föser ut barnen till daghem o.dyl. innan barnet har ammat klart nästan. Men de söker inte jobb heller, utan träffar vänner på stan och fikar för bidragspengar. Det är oftast dessa som sen skyller på skolan när deras barn misslyckas i livet. Du kan försöka hävda att de är få, men de är ganska många och blir allt fler. Har själv träffat på flera stycken som satt detta i system och som absolut inte vill jobba.
Citera
2019-01-16, 16:07
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axioms
det är vetenskapligt bevisat att kvinnor vabbar mer, städar mer, fixar matsäckar och gympa påsar, fixar kalas för hela familjen, har hand om det sociala livet med middagsbjudningar, tvättar och viker tvätt mer. Kör barnen fram och tillbaka till aktiviteter/kompisar. Hade männen fått betala någon utomstående för allt detta så hade det blivit fan så mycket dyrare för männen än att jämnföra med en fredagsblomma eller smycke på julafton.
Har du själv bildat en familjekonstellation? Det finns säkert pappor och mammor som i rådande samhällssystem ser varandra dom konkurrenter... och som prioriterar deras individuella ekonomisk framångar framför familjens gemensamma.

Som far till två tonåringar så är dock ett sådant förhållande högst exotiskt i tanken - jag och damen samarbetar inom rådande samhällssystem, vi försöker inte konkurrera ut varandra i det, och när vi stöter på problem så är det sällan vi som skapade friktionen i vardagen... utan just rådande samhällssystem (har flera faktiska och reella exempel på detta, och som säkerligen fler familjekonstellationer har fått tampas med) .

Observera även att det är jag som man som har fått betala det högre priset av att bilda familj i Sverige - damens karriär står i full blom medan jag nyligen har påbörjat mina karriärsledande studier... och då är vi båda 37 år gamla. Jag har stannat hemma mycket med baren och haft/ansvarat för just sådana vardagsuppgifter som du tar upp. Mitt orangea kuvert visar en siffra på strax över 6000... det är min pension som den ser ut idag (vad jag skulle få i månaden... före skatt). Medan motsvarande för damen ligger på siffror kring 20 000.

Är det då damens fel det här? Är det henne jag ska ta ut min frustration på? Knappast, det är ju jag som har prioriterat barnens uppväxt med en närvarade förälder framför min egen karriär/pension - att jag var tvungen att prioritet beror på rådande system, inte på min sambo.
Det enda jag som jag kunde ha gjort annorlunda för att vara den med god karriär och pension av oss två, vore att ha varit den som hade kommit längst i sak innan föräldraskapet. Nu var det damen som hade kommit längst i utbildning och karriär... så det fick bli hon av rent praktiska skäl, för det bästa möjliga med familjeenheten i fokus.

På plussidan kan jag idag göra precis som jag vill. Jag kan studera nonsens liksom seriösa studier... Jag kan förverkliga mig själv i stort sett helt utan gränser... jag behöver inte ens ta studielån. Damens lön räcker så det blir över. Tillsammans har vi byggt oss en väldigt trygg och säker situation, genom att sammarbeta och prioritera familjeenheten före vår individuella framgång.

Jag vet inte vad jag ska tycka och tänka om föräldrars som verkar kivas kring det här som rivaliserande syskon - inte minst för att jag inte har med saken att göra - men jag undrar ärligt talat hur många sådana familjekonstellationer det finns, egentligen... i verkligheten... och om det inte handlar om åsikter/en uppfattning/syn på sak som främst barnlösa har fått för sig är normen eller som de förstorar upp som någonting vanligt förekommande.

Att förstå familjer genom statistik och dra slutsatser om sakernas förhållanden utifrån enbart siffror, borgar inte riktigt för att vara faktiskt relevanta slutsatser. En aning mer komplext är det... att bilda en familj inom rådande samhällssystem och sköta levernet därefter.
Citera
2019-01-16, 16:54
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Om vi tänker ett steg längre så är relativt många kvinnor idag snyltare, till skillnad från förr. Förr tog kvinnan verkligen hand om familjen, tog hand om barnen, lagade mat, städade mm. Hon var ovärderlig i familjen, och till skillnad från Merapis villfarelse, hade en hög status. Idag skaffar en hel del (inte alla) kvinnor barn till höger och vänster. En del vill inte att pappan ska vara involverad. De föser ut barnen till daghem o.dyl. innan barnet har ammat klart nästan. Men de söker inte jobb heller, utan träffar vänner på stan och fikar för bidragspengar. Det är oftast dessa som sen skyller på skolan när deras barn misslyckas i livet. Du kan försöka hävda att de är få, men de är ganska många och blir allt fler. Har själv träffat på flera stycken som satt detta i system och som absolut inte vill jobba.

Kan säkert vara många. Dock är jag rätt säker på att det finns många slackers av manligt kön som uppbär bidrag också.
Detta är en direkt konsekvens av ett slappt samhälle med tillgång till för lätta bidrag samt "allas rätt till allt".
Det är dock inte kvinnors fel mer än vad det är mäns fel så den offerkoftan kan du med flera ta av er.
Citera
2019-01-16, 16:57
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Har du själv bildat en familjekonstellation? Det finns säkert pappor och mammor som i rådande samhällssystem ser varandra dom konkurrenter... och som prioriterar deras individuella ekonomisk framångar framför familjens gemensamma.

Som far till två tonåringar så är dock ett sådant förhållande högst exotiskt i tanken - jag och damen samarbetar inom rådande samhällssystem, vi försöker inte konkurrera ut varandra i det, och när vi stöter på problem så är det sällan vi som skapade friktionen i vardagen... utan just rådande samhällssystem (har flera faktiska och reella exempel på detta, och som säkerligen fler familjekonstellationer har fått tampas med) .

Observera även att det är jag som man som har fått betala det högre priset av att bilda familj i Sverige - damens karriär står i full blom medan jag nyligen har påbörjat mina karriärsledande studier... och då är vi båda 37 år gamla. Jag har stannat hemma mycket med baren och haft/ansvarat för just sådana vardagsuppgifter som du tar upp. Mitt orangea kuvert visar en siffra på strax över 6000... det är min pension som den ser ut idag (vad jag skulle få i månaden... före skatt). Medan motsvarande för damen ligger på siffror kring 20 000.

Är det då damens fel det här? Är det henne jag ska ta ut min frustration på? Knappast, det är ju jag som har prioriterat barnens uppväxt med en närvarade förälder framför min egen karriär/pension - att jag var tvungen att prioritet beror på rådande system, inte på min sambo.
Det enda jag som jag kunde ha gjort annorlunda för att vara den med god karriär och pension av oss två, vore att ha varit den som hade kommit längst i sak innan föräldraskapet. Nu var det damen som hade kommit längst i utbildning och karriär... så det fick bli hon av rent praktiska skäl, för det bästa möjliga med familjeenheten i fokus.

På plussidan kan jag idag göra precis som jag vill. Jag kan studera nonsens liksom seriösa studier... Jag kan förverkliga mig själv i stort sett helt utan gränser... jag behöver inte ens ta studielån. Damens lön räcker så det blir över. Tillsammans har vi byggt oss en väldigt trygg och säker situation, genom att sammarbeta och prioritera familjeenheten före vår individuella framgång.

Jag vet inte vad jag ska tycka och tänka om föräldrars som verkar kivas kring det här som rivaliserande syskon - inte minst för att jag inte har med saken att göra - men jag undrar ärligt talat hur många sådana familjekonstellationer det finns, egentligen... i verkligheten... och om det inte handlar om åsikter/en uppfattning/syn på sak som främst barnlösa har fått för sig är normen eller som de förstorar upp som någonting vanligt förekommande.

Att förstå familjer genom statistik och dra slutsatser om sakernas förhållanden utifrån enbart siffror, borgar inte riktigt för att vara faktiskt relevanta slutsatser. En aning mer komplext är det... att bilda en familj inom rådande samhällssystem och sköta levernet därefter.

Nej men du ska förvänta dig att hon delar med sig ekonomiskt så att din pension också säkras likvärdigt hennes.
Du har ju dragit barn-lasset och utan dig hade hon inte både kunnat göra karriär och ha två barn på samma sätt som hon gjort.
Jag ser det som givet att man delar hemmets ekonomi om en är hemma och den andre gör karriär.
Citera
2019-01-16, 17:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
Nej det är ju mer än 50% av kostnaden va? Här får kvinnorna i din feberdröm snäppa upp sig och betala mer skatt.

Bättre att dra ned på samhällets insatser som erhålls till höger och vänster, och så får höginkomsttagare betala mindre i skatt. Att höja andras skatter verkar onödigt.

Man hade lätt kunnat dra bort åtskilliga mängder från statskassans skatteintäkter så mycket onödigt som görs med pengarna idag.
Citera
2019-01-16, 17:04
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Braddabishhhh!

Mogen du är. Du kan ha sånt här trams i åtanke nästa gång du kommenterar ett inlägg från mig och jag inte svarar. Nån jävla nivå får det vara här. Vuxna karl.
Citera
2019-01-16, 17:12
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Män vill inte betala för andra mäns barn. Vidare har staten lånat pengar av kungen. Lån bör man väl betala tillbaka, eller?

Då vill jag inte betala för kungen, hans barn eller barnbarn.

Menar du Jean Baptiste Bernadotte? Han fick ju bli kung, förresten är han död.
Citera
2019-01-16, 17:12
Medlem
Citat:
Kan säkert vara många. Dock är jag rätt säker på att det finns många slackers av manligt kön som uppbär bidrag också.
Detta är en direkt konsekvens av ett slappt samhälle med tillgång till för lätta bidrag samt "allas rätt till allt".
Det är dock inte kvinnors fel mer än vad det är mäns fel så den offerkoftan kan du med flera ta av er.

Hela 90-talsgenerationen är slackers. Sen är det i många fall mer kvinnors fel än män. Kvinnan har ensam beslutsrätt gällande graviditet. Om en kvinna väljer att skaffa barn med mig utan min vetskap via ett ONS så är det kvinnans fel, inte mitt. Väljer kvinnan att skaffa barn med ngn som inte kan ta ansvar, så är det kvinnans fel. Det är ju bara att titta på TV för att se vilka efterblivna mongon en del killar är. Ändå väljer kvinnor att skaffa barn med dessa. Den dagen en man kan juridiskt abortera ett foster kommer göra mycket för jämställdheten. Men jo, det är i många fall (inte alla) kvinnans fel mer än mannen. Men samhället vill ju inte att kvinnor ska vara ansvariga för något, så man skyller på mannen. Hörde en bra kommentar på youtube från en svart kvinna om varför tjejer gängar sig med kassa killar. De kassa killarna får kvinnorna att framstå i en bättre dager. Hade de skaffat den bra killen hade blickarna riktats mot hennes brister istället för killens.
Citera
2019-01-16, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Då vill jag inte betala för kungen, hans barn eller barnbarn.

Menar du Jean Baptiste Bernadotte? Han fick ju bli kung, förresten är han död.

Ja, han räddade Sverige. Utan han hade du inte bott i Sverige. Vår nuvarande kung var generös nog att efterskänka skulden mot apanaget. Juridiskt hade han kunnat kräva tillbaka pengarna, och med ränta så hade den grekiska krisen varit en fis i en tornado i jämförelse. Men det är så med sossar, man vill ha, men inte betala.
Citera
2019-01-16, 17:19
Medlem
Citat:
Nej men du ska förvänta dig att hon delar med sig ekonomiskt så att din pension också säkras likvärdigt hennes.
Du har ju dragit barn-lasset och utan dig hade hon inte både kunnat göra karriär och ha två barn på samma sätt som hon gjort.
Jag ser det som givet att man delar hemmets ekonomi om en är hemma och den andre gör karriär.

En gång i tiden blev hemmafruar väldigt fattiga när mannen i familjen valde att separera och gifta om sig, kanske med en sekreterare som han vänstrats med på jobbet under några år.

Men om man bortser från sådana tråkiga historier förstår jag höginkomsttagare kan försörja en familj på en lön.

Personligen skulle jag inte kunna luta mig tillbaka och känna mig trygg med att mannen försörjde mig och familjen ( om han nu hade varit en höginkomsttagare ). Otroligt läskigt att vara vuxen utan egen inkomst. Till slut hade jag gått runt och känt mig som ett tonårsbarn bland mina egna barn.....

Kvinnorna i min släkt har alltid jobbat.

Dock förstår jsg ändå att 3+ bsrns föräldrar behöver låta någon vara hemma lite mer pga alla barns fritidsintressen, skolarbeten mm.

Men 2 barn , 2 jobb, dela lika hämtning, lämning, fritidsintressen funkar.

Nä - en lön funkar inte - då hade vi fått strunta i att skaffa barn tror jag. Är väldigt tacksam för vår fina, föräldraförsäkring, den förskola barnen fick och fritids.
Citera
2019-01-16, 17:22
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Hela 90-talsgenerationen är slackers. Sen är det i många fall mer kvinnors fel än män. Kvinnan har ensam beslutsrätt gällande graviditet. Om en kvinna väljer att skaffa barn med mig utan min vetskap via ett ONS så är det kvinnans fel, inte mitt. Väljer kvinnan att skaffa barn med ngn som inte kan ta ansvar, så är det kvinnans fel. Det är ju bara att titta på TV för att se vilka efterblivna mongon en del killar är. Ändå väljer kvinnor att skaffa barn med dessa. Den dagen en man kan juridiskt abortera ett foster kommer göra mycket för jämställdheten. Men jo, det är i många fall (inte alla) kvinnans fel mer än mannen. Men samhället vill ju inte att kvinnor ska vara ansvariga för något, så man skyller på mannen. Hörde en bra kommentar på youtube från en svart kvinna om varför tjejer gängar sig med kassa killar. De kassa killarna får kvinnorna att framstå i en bättre dager. Hade de skaffat den bra killen hade blickarna riktats mot hennes brister istället för killens.

Det är även du som är ansvarig om du ligger med kvinnan utan kondom. Spelar ju ingen roll om du kan juridiskt abortera ett foster eftersom staten ändå kommer få gå in med pengarna oavsett, skattepengar.
Du hörde på Youtube ja, forumet för fria åsikter, lika fritt som flashback.
Det är så fruktansvärt offerkoftigt att sitta och böla om att det är kvinnornas fel. Herregud, öppna ögonen, se dig omkring, ta in media och omgivningen, TÄNK efter och dra en slutsats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in