2019-01-14, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Pappersspåret:

https://www.browardclerk.org/Web2/CaseSearch/Details/?caseid=MTAzMTY0NDc%3d-7ESflnxxerU%3d&caseNum=19000317CF10A&category=CR

Om man länkar till något får man gärna kolla iförväg att länken fungerar. Annars är det bara pajasaktigt.
Citera
2019-01-14, 21:05
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Om man länkar till något får man gärna kolla iförväg att länken fungerar. Annars är det bara pajasaktigt.
Det är det säkert om man är för korkad för att inse att man kan gå till https://www.browardclerk.org/Web2/CaseSearch/ och knappa in namnet där.
F. ö. fungerade länken när jag testade den, oh ofelbare sportis. Klarar du den med dagens ledtråd tro?
Citera
2019-01-14, 21:10
Medlem
kafus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaniljpuddingen
Har du något underlag (fakta) på att homosexuella män oftast brukar ha storebröder? Aldrig hört (jo, har sett en studie på ett par hundra personer men undrar om detta är evident).

Big Brother-effekten

Män med äldre bröder är homosexuella i högre grad än andra män.

Denna tendens kallas för Big Brother-effekten.

Sannolikheten för att utveckla homosexualitet stiger med antalet äldre bröder

Den kanadensiske psykologen Ray Blanchard, vid centret för beroende och mental hälsa i Toronto, har studerat familjeförhållanden för 302 homosexuella män och jämförde dessa med familjeförhållandena för lika många heterosexuella män.

Stiger drastiskt
De homosexuella männen hade i genomsnitt 1,32 äldre bröder, de heterosexuella har 0,96.

Sannolikheten för att en person ska vara homosexuell stiger drastiskt med antalet äldre bröder.

Hos personer, fortfarande i genomsnitt, som har 2,5 äldre bröder är homosexualitet dubbelt så vanligt.

Med fyra äldre bröder stiger sannolikheten fyra gånger.

Lillebror blir oftare homo
Aftonbladet, 29 mars 2003

Tung skribent i The Atlantic instämmer

Olga Khazan skrev följande i The Atlantic 27 april 2016:

One of the most consistent environmental explanations for homosexuality is called the fraternal birth order effect. Essentially, the more older brothers a man has, the more likely he is to be gay. The effect doesn't hold for older or younger sisters or younger brothers, or even for adoptive or step-brothers.

Länkar

Study confirms link between the number of older brothers
and increased odds of being homosexual

by Brock University
Medical Xpress, 12 december 2017

How Many Gay Men Owe Their Sexual Orientation to Fraternal Birth Order?
researchgate.net, mars 2002

More Evidence Regarding the Causes of Homosexuality
Jesse Marczyk Ph.D.
Psychology Today, 29 augusti 2016
Senast redigerad av kafu 2019-01-14 kl. 22:10.
Citera
2019-01-14, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Jag har aldrig uppfattat Bosse som bög och har aldrig hört några såna rykten heller. Har du inget mer konkret än bara rykten? Något som Bosse har sagt eller gjort som visar att han är bög?

Man ska inte lita så mycket på rykten.

Det var bara hörsägen, men det snackades mycket om att Bosse var bög, och nu har det visat sig vara sant. Intressant, eller hur?
Citera
2019-01-14, 22:41
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
En annan hade till och med letat AirBnB istället för vanligt hotell/lägenhetshotell.

Nej man ska inte underskatta amerikanska klassiska motellen. Billiga och bra för längre boende.
Citera
2019-01-14, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kafu
WOT
Refererar du till en liten studie med en kohort på 302 personer? Vetenskapligt belagt? Tvivlar. Skulle nog gärna vilje se fler och större studier innan jag drog denna slutsats.
Jag är helt övertygad om att det finns många homosexuella utan storebröder, inte minst ensambarnen, jag känner ett flertal så vad denna studie har för relevans i detta sammanhang är ytterst oklart, menar du att BH inte kan vara gay för att han är storebror? Haha, ja, jävlar!
Senast redigerad av vaniljpuddingen 2019-01-14 kl. 22:53. Anledning: Edit
Citera
2019-01-14, 22:54
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Homosexuella män brukar ganska ofta ha en eller flera äldre bröder. I detta fall så verkar BH faktiskt vara äldst.
Haha, alla män brukar ganska ofta ha äldre bröder, hoppas att det inte kommer en doktorsavhandling i ämnet. Ta hem Bosse, även om han är en pedofil.... Han kommer ju fan dö där borta innan han får sitt straff.

Sätt honom med en barnvakt från konsulatet, han kan väl spela boule och sola lite i väntan på rättegång. Gubben är misstänkt för att ha gnuggat en smula på en tonårings penis.... Ärligt talat, på sextiotalet svalde man sånt och gick vidare.

Alla är så jäkla skitnödiga nuförtiden, gubben lär knappast våldta någon ung människa, låt rättvisan ha sin gång, men om han blir friad så känns det inte helt coolt att han fick ruttna i fängelset i onödan.

Snowflakes, vad ska det bli av dagens ungdomar när föräldrarna gör dem till offer för de minsta lilla. (sexuella övergrepp är allvarligt, en tafsning överlever man nog).

Folk polisanmäler mobbare istället för att lära ungarna att bita ifrån ordentligt, ingen får säga till någons unge om denna beter sig illa, då blir man anmäld osv.

Borsta av obehaget och gå vidare. Nu sitter några hysteriska kärringar och gör en fullt kapabel ungdom till ett värnlöst offer, det är nog att göra mer skada än nytta.

Pedofiler ska straffas hårt, och det är inte det jag talar emot, jag kom bara på att de förmodligen gör pojken mer skada än nödvändigt.
Citera
2019-01-14, 22:59
Medlem
Kan man dra den ”enkla” slutsatsen att detta är en integrerad del av den svenska kulturen? Försöker Bosse berika amerikanerna med svensk kultur? Är Bosse en kulturberikare? Så många frågor, så lite svar! Som amerikanare hade jag dock blivit arg på denna utlänning som kommer till ens hemland och berikar dom med inavlad kultur.

Men Bosse är oskyldig till motsatsen är bevisad! Tänk så var allt bara ett missförstånd?
Senast redigerad av Specus 2019-01-14 kl. 23:09.
Citera
2019-01-14, 23:05
Medlem
everythingiss avatar
Vilken chock dock om det visar sig att Bosse är spindeln i nätet på hela hotellet... Han fixar cola, småpojkar, snuffmovies och hela baletten... Ingenting är omöjligt, men jag tvivlar
Citera
2019-01-14, 23:54
Medlem
kafus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaniljpuddingen
Jag är helt övertygad om att det finns många homosexuella utan storebröder

Broder Bosse

Jag tvivlar inte på riktigheten i påståendet att 'det finns många homosexuella utan storebröder'. Bosse Hansson må också vara en av dessa bögar utan äldre broder.
Citera
2019-01-15, 00:00
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det är väldigt lätt att sitta och var fisförnäm och påstå att folk gapar om det ena och det andra, när man inte har en aning om hur verkligheten ser ut.

Bara för att alla homosexuella inte förgriper sig på barn innebär det inte att de gärna skulle vilja göra det.
Läs på lite innan du kommer med en massa tomma ord så slipper du skämma ut dig.

Så man är "fisförnäm" om man påpekar för dig att det inte finns en enda seriös och vettig källa i hela världen som stödjer ditt vrickade påstående att alla bögar också är pedofiler?! Det är ungefär lika klyftigt och sant att påstå att "alla som kommer från Dalarna är snattare".

Bara för att din galna teori förmodligen stämmer när det gäller Bosse Hansson så betyder inte det att du kan sätta ett automatiskt likhetstecken mellan bögar och pedofili för alla andra här på jorden.

När det gäller att skämma ut sig så är du helt ohotad etta med dina världsfrånvända påståenden. Det blir nog konspirationsforumet nästa för din bögteori, den passar bra någonstans mellan "Jorden är platt" och "Lisbeth Palme sköt Olof pga spelskulder".
Citera
2019-01-15, 00:09
Medlem
Kellywomans avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0EaWk2/fragan-alla-staller-sig--vad-gjorde-svensken-i-fororten

Så vad gör man i coral springs? Jag har varit i Florida men då i Orlando och Fort Lauderdale

Men om nu Bosse åkte varje år en månad till samma ställe som uppenbart inte är semestrande och han saknar släktingar där, vad gör han liksom?
Senast redigerad av Kellywoman 2019-01-15 kl. 00:09. Anledning: felstavat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in