Citat:
Ursprungligen postat av
The123
Aquino hävdar redan i början av boken att LaVeys bok var förlegad när den släpptes. Jag har en lista av böcker att läsa innan jag går på djupet i Aquinos bok, men jag har höga förväntningar.
Med tanke på att originalet var ett hastigt ihopplock för att möte en deadline som var alldeles för snäv är det inte så underligt. Att sedan Aquino spär på det lite kan jag mycket väl tänka mig eftersom han har ett eget narrativ han vill föra fram. Jag tror han är helt ärlig i vad han säger, det är intrycket jag fått de få gånger jag har korresponderat med honom (samt sett andra korrespondera med honom), men jag tror att han tror på sin egen historia lite för mycket ibland.
Jag har lyssnat på ett par intervjuer med Aquino där han diskuterar boken och det låter som det brukar när han diskuterar Satanism att han försöker dra paralleller och kopplingar till det han kom att stå för i Temple of Set. Inget fel i det. Han har beskrivit det förr och det har blivit mycket intressant (och även Stephen Flowers utläggning i Lords of the Left Hand Path är mycket bra men skrivet ur ett väldigt setianskt perspektiv).
Aquinos stora bok om Church of Satan är tex riktigt bra, speciellt då massor av brev är reproducerade och då kan vi tolka själva.