Citat:
Ursprungligen postat av
Jozz79
Men snälla du jag är från stan så jag vet faktiskt det bättre än dig. Känner många thailändare i stan och ser desto fler. Finns thailändare i vartenda bostadsområde i Boden.
Tror du inte att det finns gott om svenska män i Boden som varit på thaisemester?
Du har uppenbart ingen som helst läsförståelse när du svarar mig detta svammel.
Thailändare som planerar att åka till Sverige måste göra ansökan från svensk ambassad som sedan går till Migrationsverket och det är den myndigheten som ger uppehållstillstånd att de kan jobba i Sverige.
Kraven att få uppehållstillstånd är vanligen att de har en svensk sambo eller är gift med honom, de kan också få uppehållstillstånd som arbetskraft invandrare.
De kan få turistvisum för tre månader men som måste sökas från svensk ambassad.
Kravet för att få turistvisum är att de har en svensk sponsor och bostad, eller att de har medel själva.
En thailändare kan inte söka uppehållstillstånd i Sverige utan måste göra det från sitt hemland via svensk ambassad, och måste vänta på tillståndet i Thailand.
En thailändare som finns i brottsregistret får inte thailändsk pass.
De som kommer från asylland, som Afghanistan, Iraq, Syrien, Nord Afrika kommer in i landet utan pass och söker asyl och det är sådana som åker bland annat till Boden och väntar på uppehållstillstånd.