2019-01-15, 15:50
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Där vittnet möter det som sannolikt är VB på Lejonbacksvägen fanns ingen möjlighet att KJ hade kunnat följa efter henne därför det går inte att komma in med bil den vägen den är avstängd.
När KJ åker till Svartbyn kommer han efter Lorvenvägen som kommer fram till Lejonbacksvägen och fortsätter sedan mot Svartbyn.
Vittnet ser det som är sannolikt VB innan Lorvenvägen 21.30, därför när KJ startar från bostaden 22.00 för att åka mot Svartbyn är VB borta.
Den här vita trosan påträffades av en polis i närheten av Lorvenvägen, som registrerades men sändes aldrig för kontroll av DNA.
Om DNA hade överensstämt med VB:s hade inte spaningsledningen kunnat påstå att det inte var VB som gick efter Lejonbacksvägen, samma sak sades i rätten att vittnet var inte trovärdigt m.m.
Det skulle inte varit möjligt att åtala KJ om trosan tillhörde VB, som den sannolikt gjorde.
Det kan vara orsaken att trosan aldrig sändes för kontroll, vems skulle trosan annars tillhört ?
Jag skulle tro att det var gärningsmännen som lade dit trosan.

Att inte trosan sändes in för kontroll av DNA är undanhållande av viktigt bevismaterial, som hade gynnat KJ och är kriminellt.

Nu svamlar du igen, Fagro. Du vet att KJ anlände brodern "närmare kl 23 än 22", och att han då inte lämnade sitt hem kl 22 förutsatt att han åkte direkt dit. Men det förstås - om nu fotgängaren var VB så kanske KJ åkte ännu tidigare än 22? Då har han tid att både mörda/slå VB medvetslös och lägga henne i bagageluckan.

Vittnet åker förbi "VB" i en bil, men det är omöjligt för KJ att åka bil där? Oookej.
Det asylsökande mördarkommandot med styckningsskåpbilen då - hur och var plockade dom upp VB?

Angående trosan - kan du inte tipsa polisen om dina fjärranalys-skills? Att du sitter hemma och analyserar material via text måste ju vara oerhört kostnadseffektivt jämfört med att skicka till SKL.
Gillar logiska slutklämmen "vem skulle trosan annars tillhört?"...ja du, Fagro. Vad sägs om någon annan av Bodens alla kvinnliga invånare? Vill minnas att det går ett löparspår i närheten t ex. Har du sett hur det ser ut i terrängen runt motionsspår och fenomenet "löparmage"?
Citera
2019-01-15, 15:55
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Om den personen med den intensiva kontakten via mobilen med VB, säger att han inte visste var VB gick och skulle träffa, är han inte trovärdig och har någonting att dölja.
Hon ljög VB till KJ att hon skulle gå hem, som hon inte gjorde.

Ok, då menar du alltså MB? Varför skulle han veta var hon skulle och vem hon skulle träffa? Har du några som helst bevis för att MB:s och VB:s kommunikation handlade om detta? Varför är MB "inte trovärdig och har något att dölja" om han påstår att dom inte messat om slikt?
Citera
2019-01-15, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Nu svamlar du igen, Fagro. Du vet att KJ anlände brodern "närmare kl 23 än 22", och att han då inte lämnade sitt hem kl 22 förutsatt att han åkte direkt dit. Men det förstås - om nu fotgängaren var VB så kanske KJ åkte ännu tidigare än 22? Då har han tid att både mörda/slå VB medvetslös och lägga henne i bagageluckan.

Vittnet åker förbi "VB" i en bil, men det är omöjligt för KJ att åka bil där? Oookej.
Det asylsökande mördarkommandot med styckningsskåpbilen då - hur och var plockade dom upp VB?

Angående trosan - kan du inte tipsa polisen om dina fjärranalys-skills? Att du sitter hemma och analyserar material via text måste ju vara oerhört kostnadseffektivt jämfört med att skicka till SKL.
Gillar logiska slutklämmen "vem skulle trosan annars tillhört?"...ja du, Fagro. Vad sägs om någon annan av Bodens alla kvinnliga invånare? Vill minnas att det går ett löparspår i närheten t ex. Har du sett hur det ser ut i terrängen runt motionsspår och fenomenet "löparmage"?

Om det nu hade varit "brunrost" fulla trosan skulle sannolikt polisen inte tagit hand om den utan förstått orsaken att den blivit slängd.
Citera
2019-01-15, 16:01
Medlem
Citat:
Jag känner ingen i den familjen, jag har själv erfarenhet att lyfta tunga saker och det är teknik och vana som är A och O som inte KJ har, därför är han handikappad att lyfta tyngre saker.
Jag har också burit mycket älgkött i ryggsäck och känner till hur det känns att bära 33 kg, KJ kunde inte gå i den där terrängen och de sträckorna med 33 kg, tillsammans med benen blev det 50 kg, som inte heller var möjligt att stoppa ned i en ryggsäck torson, utan måste bäras plant.
Två personer kunde mycket lätt bära torson och benen, de använder samma teknik som i Asien.
Där använder de en bamustång och tyngden finns på mitten och folket som bär på båda sidor har stången på axeln.
Vietnameserna tog upp kanoner i delar till bergstoppar på det sättet under deras krig.

Du svarade aldrig på min fråga om vad din beställare heter?
KJ är inte det minsta handikappad fysiskt utan enbart rubbad i det mentala.
Skrämmande dock att höra du är jägare. Men jag misstänker även det är i dina fantasier.
Vart fick dessa gärningsmännen tag på bambustängerna då? Växer det bambu i Boden nu också eller vad ska du försöka fantisera ihop näst?
Citera
2019-01-15, 16:06
Medlem
Citat:
Det där skriket som kvinnan hörde kom troligen från djur, katter kan komma med skrik som hörs långväga och går ned i styrka.
Sannolikt ser polisen till området där skriket uppfattades och tiden, som stämmer dåligt att det var från Bangsuan.
Gärningsmännen borde åkt till närheten av Lejonbacksvägen, därifrån in till skogen, kvinnan hörde skriket vid 23.00 tiden, som stämmer inte när Bangsuan blev mördad.
Däremot måste de vänta in en senare tid för att placera kroppsdelarna i värnet och det var en person som rastade sin hund som kom på en röd Ford skåpbil stod gömd inne i skogen med en skummis vid ratten.
På Blocket annonserades ut en röd liten Ford skåpbil maj månad till försäljning, kanske fanns något samband.

Skriket hördes på ett helt annat ställe än intill Lejonbacksvägen och intilliggande Åberget. Skriket rapporterades av en kvinna som befann sig intill Rödberget flera km därifrån!!! Läs fakta Fagro du har noll koll.
Citera
2019-01-15, 16:11
Medlem
Citat:
Asiater kan inte komma till Sverige som asylinvandrare därför finns inga asiater bland dem.
Asylinvandrarna är genomgående män mycket fåtal kvinnor, till Boden kommer många från Afghanistan och söker uppehållstillstånd, sannolikt andra också från tredje världens länder.
Det behövs ingen statistik det kan ses som uteslutet att det var någon annan än VB, allting passar in att det var VB och signalementet överensstämmer helt på VB.
Sedan hör det till saken att innan hon på Lejonbacksvägen lämnade vittnesuppgifter, fanns det en tjej som såg en asiatisk tjej komma ut från fastigheten där KJ bodde vid 21.00 tiden, hon anmälde till polisen uppgifterna, men tog sedan tillbaka dem.
Nu blev inte det något registrerat vittne men det stärker uppgifterna på Lejonbacksvägen av det vittnet.
Om det var Bangsuans trosa, måste gärningsmännen ha kommit dit och planterat den där för att provocera polisen. Men trosan borde skickats in för DNA analys, när DNA på VB fanns tillgängligt, det skickas in för analys massor med skräp varför inte den här trosan, som polisen registrerat också och upphittades av en polis.
Spaningsledningen avfärdade vittnet på Lejonbacksvägen som inte trovärdig och att hon hade sett fel och hade inte tid att observera vittnet, fastän de körde bilen i 30 km och den tiden är det inte mörkt i Boden, kanske inte dagsljus men inte långt ifrån om himlen är molnfri.

Jag förstod omedelbart nu kommer det att bli ett fall "bluff och båg" därför vittnet gynnade KJ och han skulle sannolikt få skulden för mordet, och bedömningen var till 100% rätt.

Det är självklart att gärningsmännen kommer utifrån, därför två personer från orten skulle väl aldrig tagit ett sådant uppdrag även med hög betalning och svarta kulor, om så skulle skett hade de åkt fast omedelbart, därför ingen hade skyddat dem.
Beställaren en "klant" kommer från orten och var förutsättningen att de kunde veta värnet där kroppsdelarna förvarades.
Självklart var det beställaren som lurade VB att gå till Lejonbacksvägen där gärningsmännen fanns i ett bakhåll. Klanten kunde inte fatta att det fanns risk att VB möter någon boende som skall till sitt hus, som också hände.
När gärningsmännen tog kroppsdelarna till Gula huset och därintill naturligtvis var det på klantens order, som skulle göra att han fick alibi som gärningsmannen.
Han tycks inte förstå att det är anstiftaren som är skyldig att mordet utförts och borde fått minst 25 år.

Du har fel även här. Finns gott om thailändare i Boden. Fråga vilken bodensare som helst så får du det svaret. Så även av mig.

Såå vad heter han din "klant"?
Citera
2019-01-15, 16:16
Medlem
Citat:
Det kommer från högre ort, när fallet var i full action med utredning kom höga dignitärer från Stockholm, för att konsultera med ansvariga i Boden i fallet.
Att det sker uppgörelser kan man ta för givet, "för den goda sakens skull" som det heter.

Vilka var dom ansvariga i Boden?
Citera
2019-01-15, 16:24
Medlem
Citat:
Om den personen med den intensiva kontakten via mobilen med VB, säger att han inte visste var VB gick och skulle träffa, är han inte trovärdig och har någonting att dölja.
Hon ljög VB till KJ att hon skulle gå hem, som hon inte gjorde.

Du verkar ha oerhört svårt att skriva dom två bokstäverna MB. Slingrande omskrivningar i vartenda av dina fantasiinlägg.
Citera
2019-01-15, 16:24
Medlem
Tror inte man ska krångla till det så mycket. Jag tror det är en GM. Min teori är att VB efter det hon lämnat KJ:s lägenhet träffar någon hon känner eller är bekant med. Min teori bygger också på att GM kommer från orten och valet av att stycka kroppen tyder på att GM vill vinna tid. Vi kan också tänka oss att VB haft någon mer relation det vet väl egentligen ingen.
Citera
2019-01-15, 16:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
Tror inte man ska krångla till det så mycket. Jag tror det är en GM. Min teori är att VB efter det hon lämnat KJ:s lägenhet träffar någon hon känner eller är bekant med. Min teori bygger också på att GM kommer från orten och valet av att stycka kroppen tyder på att GM vill vinna tid. Vi kan också tänka oss att VB haft någon mer relation det vet väl egentligen ingen.
Personen måste ha haft vetskap om att Vatchareeya var hos Kim den kvällen och kännedom om Kim för att kunna plantera blodet i hans bil och placera ut kroppsdelarna nära föräldrahemmet.
Citera
2019-01-15, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Personen måste ha haft vetskap om att Vatchareeya var hos Kim den kvällen och kännedom om Kim för att kunna plantera blodet i hans bil och placera ut kroppsdelarna nära föräldrahemmet.
Det håller jag med om.
Citera
2019-01-15, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Jag kan inte minnas att nån stuga som liknar den du beskriver togs upp i förundersökningen eller under rättegångarna. Var ligger den mer exakt?

Svårt beskriva exakt men ligger till vänster om väg 383 om du kör ut mot Lillträsk alltså bort från stan. Väg 383 är ombyggd för typ 15-20år sedan så det finns en snutt av den gamla vägen som går nära den nuvarande. Är nog rätt igenvuxen nu var ju många år sen jag var där. Och från den gamla vägen går det ner en typ traktorstig eller liknande till denna stuga. Har bara varit ner dit vintertid så exakt hur stigen ser ut är svårt säga då.

Finns en gammal tråd att läsa om den händelsen här om du söker på Boden o bortrövad 10-åring. (är så ny här så inte koll på hur jag länkar dit)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in