2019-01-15, 14:37
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Kan någon ge mig en logisk förklaring till Aftonbladets och Expressens återkommande snyftartiklar om denna pedofil? Jag har aldrig tidigare skådat så intensiva försök till att skapa sympatier för en gripen pedofilgubbe.

Du läser som du tycker. Finns inget snyft i dessa tämligen stela och i vanlig ordning illa skrivna artiklar. Naturligtvis kan inte journalisten ta ställning i frågan och göra som du tycker för att det passar din syn på saken.

Det är inget som är bevisat och då återrapporterar de utifrån hur läget är.
Citera
2019-01-15, 14:57
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Kan någon ge mig en logisk förklaring till Aftonbladets och Expressens återkommande snyftartiklar om denna pedofil? Jag har aldrig tidigare skådat så intensiva försök till att skapa sympatier för en gripen pedofilgubbe.

Beror rapporteringen på att det är "Trumps USA" som fängslat den stackars pedofilen?
Beror det på att han är en TV-profil, d.v.s en av mediernas egna?
Beror det på att amerikanska fängelser inte har samma hotellstandard som Sverige har?

Fan, det går knappt en dag utan att slaskmedia skriver om honom. Nu senast jämrar sig Expressen och förmedlar att den stackars pedofilen tvingas "leva på vatten och bröd". Skitsnack.

Det är väl ganska självklart att svensk media rapporterar när det handlar om en TV-legend som sitter i häkte i USA misstänkt för sexuella ofredanden av tonåringar. Vad tycker du media ska göra? Tiga ihjäl storyn? Dessutom tycker jag inte att det är några snyftartiklar utan tämligen normal rapportering.
Citera
2019-01-15, 15:31
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Det är väl ganska självklart att svensk media rapporterar när det handlar om en TV-legend som sitter i häkte i USA misstänkt för sexuella ofredanden av tonåringar. Vad tycker du media ska göra? Tiga ihjäl storyn? Dessutom tycker jag inte att det är några snyftartiklar utan tämligen normal rapportering.
Märkligt att inte SVT rapporterar om det, det är ju ändå deras förre medarbetare.
Citera
2019-01-15, 15:44
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Märkligt att inte SVT rapporterar om det, det är ju ändå deras förre medarbetare.

Är du säker på att de inte har rapporterat? Jag vet inte eftersom jag inte har sett på SvT på sistone. Men om det stämmer så kanske de fortfarande är i chock eller avvaktar hur fallet utvecklar sig, men blir han dömd lär inte SvT kunna ducka.
Citera
2019-01-15, 15:55
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Visst är det märkligt, det har gått 14 dagar och inte ett ord på SVT eller på radions nyhetssändningar. Inte ens TV4 nyheter har tagit upp det.

Dom kanske inte vet vad dom ska säga i fallet eftersom han inte har fått någon dom ännu.
Citera
2019-01-15, 15:59
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Inte så märkligt skulle jag säga. Det är sporadiska artiklar från kvällspressen och då vet vi vilken skvallernivå den ligger på. Det är trots allt ingen händelse med hett nyhetsvärde eftersom alla med hjärnan i behåll inser att det som kommit fram hittills är utan substans att djupdyka i. Det är ju bara det sega amerikanska systemet som går på tomgång.

Det är därför som kvällspressens artiklar uppehåller sig vid hur BH upplever situationen.
Citera
2019-01-15, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av used66
mata småfåglar var ett raljerande men det fattar inte du alldeles uppenbarligen.

"syftet var inte småpojkar", okej. 13 år kallar du vad?

du konstaterar att Bosse Hansson är drogmissbrukare?

vilken jävla idiot du är.

Med "syftet var inte småpojkar" menar jag att han inte var i staterna för det ändamålet. Men att det ändå hände, men det fattar inte du alldeles uppenbarligen!

Jag konstaterar inte att BH är drogmissbrukare, bara spekulerar precis som alla andra här i tråden. Men det fattar inte du alldeles uppenbarligen!

Vilken jävla idiot du är.
Citera
2019-01-15, 16:38
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
De har tyvärr inte lagt upp hans av någon anledning. Hursomhelst berättade han just om en resa till forna Sovjetunionen, där han fick ett hotellrum vid Moskvaflodens strand och kunde se över muren till Kreml!
Ser att han sommarpratade den 13 augusti 1999. Men det programmet verkar vara arkiverat 2005.
Citera
2019-01-15, 16:51
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Inte så märkligt skulle jag säga. Det är sporadiska artiklar från kvällspressen och då vet vi vilken skvallernivå den ligger på. Det är trots allt ingen händelse med hett nyhetsvärde eftersom alla med hjärnan i behåll inser att det som kommit fram hittills är utan substans att djupdyka i. Det är ju bara det sega amerikanska systemet som går på tomgång.

Det är därför som kvällspressens artiklar uppehåller sig vid hur BH upplever situationen.
Han kom till Radiosporten 1965 och började vid TV 1969. Han har sammanlagt jobbat på SR i 54 år och inte ett ord.
Citera
2019-01-15, 16:57
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Visst är det märkligt, det har gått 14 dagar och inte ett ord på SVT eller på radions nyhetssändningar. Inte ens TV4 nyheter har tagit upp det.

Dom kanske inte vet vad dom ska säga i fallet eftersom han inte har fått någon dom ännu.

Leif GWP har väl yttrat sig i TV4 om jag sett rätt tidigare i tråden. Annars är det väl i sin ordning att det bara är kvällstidningarna som hugger på snaskigheter om någon, som visserligen var ett namn alla kände till då det begav sig, men försvann från rampljuset för tjugo år sedan. Få under trettio vet vem han är.

Han är misstänkt för att ha tafsat på ungdomar, inget mord. Jag är en av de nyfikna, men förstår att SVT inte rapporterar. Blir han fälld kommer det säkert nämnas i de flesta etablerade media är min gissning.
Citera
2019-01-15, 17:38
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Är du säker på att de inte har rapporterat? Jag vet inte eftersom jag inte har sett på SvT på sistone. Men om det stämmer så kanske de fortfarande är i chock eller avvaktar hur fallet utvecklar sig, men blir han dömd lär inte SvT kunna ducka.
Jag är säker, inte ett ord från SVT. Märkligt med tanke på att det handlar om en av landets mest kända TV-profiler.
Citera
2019-01-15, 18:06
Medlem
DreamTwisters avatar
Hans nye försvarare är Alan L. Grinberg. Denne har skrivit en Notice of appearance och av denna framgår också att BH skriftligt förklarar sig oskyldig och nekar till alla anklagelser samt att man begär en Jury Trial.

Edit: https://www.gmvlawgroup.com/team/alan-grinberg/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in