Citat:
Ursprungligen postat av
used66
4 följdfråga på fråga 3. varför åkte inte Bosse till typ brasilien där han hade försvunnit i mängden av pedofiler, och kunnat roffa åt sig av utsatta småpojkar?
Nå, jag tror allt att klimatet var främsta argumentet för att resa till Florida. Brasilien lär väl för övrigt vara ett riktigt farligt land för västerlänningar som anses ha fullt med pengar på fickan. Vet några som hyrde ett hus för ett antal år sedan där och blev rånade på allt de hade av ett gäng beväpnade ynglingar. Brottslingarna var trots allt hövliga, men att utstå ett långt väpnat rån utfört av nervösa unga män med automatkarbiner är inte roligt det heller.
Om man för ett ögonblick gör det hypotetiska antagandet att anklagelserna är korrekta, så tippar jag på att USA är bättre än de flesta andra varma länder att åka fast i, där i många fall en nyckfull regim från en dag till en annan kan vilja göra en politisk markering gentemot omvärlden och plötsligt slår till hårt mot den här typen av brottslighet. Filippinerna är ju ett sådant exempel.
Vi får väl se hur det här slutar. Min egen gissning är att det här rör sig om ett "tillfället gör tjuven"-brott, samt att omdömet sviktar på ålderns höst. Sjaskigt är det ju framför allt och därmed kul att spekulera om.