2019-01-14, 15:34
Medlem
TilleyHats avatar
BH har kritiserats i den här tråden för att ha valt ett lägenhetshotell i stället för ett "vanligt" hotell. Personligen skulle jag också välja ett lägenhetshotell om jag bodde en månad på samma ställe. På så sätt kan man t.ex. själv välja om man vill laga mat eller gå ut och äta.
Citera
2019-01-14, 15:36
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
BH har kritiserats i den här tråden för att ha valt ett lägenhetshotell i stället för ett "vanligt" hotell. Personligen skulle jag också välja ett lägenhetshotell om jag bodde en månad på samma ställe. På så sätt kan man t.ex. själv välja om man vill laga mat eller gå ut och äta.

En annan hade till och med letat AirBnB istället för vanligt hotell/lägenhetshotell.
Citera
2019-01-14, 15:43
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
En annan hade till och med letat AirBnB istället för vanligt hotell/lägenhetshotell.

Precis, men det kanske är ett för modernt begrepp för Hansson... Dessutom har han bott på samma ställe i femton år och uppenbarligen trivs han med det.

Avseende hans inkomst från SvT så borde han haft en relativt hög inkomst jämfört med andra journalister. Det borde kunna gå att ta reda på snittlönerna på SvT på 70- och 80-talet.

Sannolikt har han även en del royalties från bokförsäljning och kanske lite andra sidoinkomster, så att han bor en månad per år i USA är verkligen ingenting att höja på ögonbrynen åt.
Citera
2019-01-14, 16:00
Medlem
used66s avatar
Bosse är uppenbarligen illa ute. frågor som bör ställas är bland andra,

1 varför väljer Bosse att sätta sig och mata fåglar i en park som är ökänd som ett raggningsställe för bögar?

2 varför ger sig Bosse på en (två?) färgad ung kille, när han är vit man? familjen lär känna vittring av cash...

3 varför åker Bosse till USA för att utöva sina lustar när landet är känt för att sätta dit brottslingar stenhårt?

4 följdfråga på fråga 3. varför åkte inte Bosse till typ brasilien där han hade försvunnit i mängden av pedofiler, och kunnat roffa åt sig av utsatta småpojkar?
Citera
2019-01-14, 16:14
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
4 följdfråga på fråga 3. varför åkte inte Bosse till typ brasilien där han hade försvunnit i mängden av pedofiler, och kunnat roffa åt sig av utsatta småpojkar?

Nå, jag tror allt att klimatet var främsta argumentet för att resa till Florida. Brasilien lär väl för övrigt vara ett riktigt farligt land för västerlänningar som anses ha fullt med pengar på fickan. Vet några som hyrde ett hus för ett antal år sedan där och blev rånade på allt de hade av ett gäng beväpnade ynglingar. Brottslingarna var trots allt hövliga, men att utstå ett långt väpnat rån utfört av nervösa unga män med automatkarbiner är inte roligt det heller.

Om man för ett ögonblick gör det hypotetiska antagandet att anklagelserna är korrekta, så tippar jag på att USA är bättre än de flesta andra varma länder att åka fast i, där i många fall en nyckfull regim från en dag till en annan kan vilja göra en politisk markering gentemot omvärlden och plötsligt slår till hårt mot den här typen av brottslighet. Filippinerna är ju ett sådant exempel.

Vi får väl se hur det här slutar. Min egen gissning är att det här rör sig om ett "tillfället gör tjuven"-brott, samt att omdömet sviktar på ålderns höst. Sjaskigt är det ju framför allt och därmed kul att spekulera om.
Senast redigerad av Prora 2019-01-14 kl. 16:18.
Citera
2019-01-14, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Jag älskar inte människor, så det kan du stryka. Jag gör inte skillnad på heterosexuella eller homosexuella, eftersom de är människor älskar jag varken den ena eller den andra.

Jag har dock en svag punkt, jag avskyr lågintelligenta homofober och rasister... Jag orkar inte förklara mer för dig, då du tydligen sitter på mycket mer info om Bosses förehavanden än oss andra och vi inte kan mäta oss med din visdom.

Jag väntar på info från de officiella kanalerna då jag tror att de poliser och åklagare som sköter utredningen har förhört både MGM och BO. Jag har hyfsat förtroende för dem och de gör säkert sitt jobb bättre än oss här inne.

Bry dig inte om Tryckkokaren .... Han hatar alla men mest sig själv.
Citera
2019-01-14, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av used66
Bosse är uppenbarligen illa ute. frågor som bör ställas är bland andra,

1 varför väljer Bosse att sätta sig och mata fåglar i en park som är ökänd som ett raggningsställe för bögar?

2 varför ger sig Bosse på en (två?) färgad ung kille, när han är vit man? familjen lär känna vittring av cash...

3 varför åker Bosse till USA för att utöva sina lustar när landet är känt för att sätta dit brottslingar stenhårt?

1. Motfråga, varifrån har du fått uppgifterna att han var där för att mata fåglar, samt att parken är ett tillhåll för bögar?

2. Motfråga, varifrån har du fått uppgiften att det är en färgad kille han antastat?

3. Jag tror BH var där för att det ligger nära Fort Lauderdale som har Gay Bars i drivor. Syftet var inte småpojkar, utan det hände i hans drogade tillstånd. Droger fanns ju precis utanför hotellet och kanske t.o.m. i receptionen om man läser omdömen om hotellet. Dessutom så tillåter man prostitution, detta hade inte gått på ett finare hotell.

4. Se svaret på fråga 3
Citera
2019-01-14, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurre.Dutt
1. Motfråga, varifrån har du fått uppgifterna att han var där för att mata fåglar, samt att parken är ett tillhåll för bögar?

2. Motfråga, varifrån har du fått uppgiften att det är en färgad kille han antastat?

3. Jag tror BH var där för att det ligger nära Fort Lauderdale som har Gay Bars i drivor. Syftet var inte småpojkar, utan det hände i hans drogade tillstånd. Droger fanns ju precis utanför hotellet och kanske t.o.m. i receptionen om man läser omdömen om hotellet. Dessutom så tillåter man prostitution, detta hade inte gått på ett finare hotell.

4. Se svaret på fråga 3

Läs tråden så får du svar på dina frågor ! Alla kan inte bara kasta sig in med frågor och svar om saker som redan tröskats i tråden.Läs latmask !
Citera
2019-01-14, 17:46
Medlem
Citat:

4. Se svaret på fråga 3

Droger ändå? Jag skulle sätta min cent på alkohol el möjligen läkemedel. Någonting verkar oavsett fått honom att bete sig mer oförsiktigt och gränslöst, så långt är jag med dig men återigen, vilken 85-åring tar en gnutta kola som guldkant på tillvaron? Låter lite far out men å andra sidan, nothing makes sense so knock your self out!
Citera
2019-01-14, 18:02
Medlem
kafus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du kanske noterade det jag skrev i inlägget du citerade: [i]vid 85-års ålder är det sannolikt att de flesta (alla andra) släktingar fallit från.

Ja tack, det hade jag både noterat och citerat!

Idag är Bosse Hanssons närmaste släkting en frånskild 77-årig bror som lever ensam i ett litet hus i Älgarås i Töreboda kommun i Västergötland. Sedan bör det finnas kusiner mer än en som lever, däribland en musikprofessor i Hjärup, son till Bosses faster Ester Aurora. Åtminstone ett par brorsbarn finns också.

Bosse var äldst i en syskonskara på tre bröder, varav mellanbrodern Hans Göran Hansson är död sedan 28 år tillbaka. Brödernas mor Dagny dog som änka tio år senare, i december år 2000. Då var hon 96 år gammal.
Senast redigerad av kafu 2019-01-14 kl. 18:17.
Citera
2019-01-14, 19:37
Medlem
used66s avatar
Citat:

4. Se svaret på fråga 3

mata småfåglar var ett raljerande men det fattar inte du alldeles uppenbarligen.

"syftet var inte småpojkar", okej. 13 år kallar du vad?

du konstaterar att Bosse Hansson är drogmissbrukare?

vilken jävla idiot du är.
Citera
2019-01-14, 20:52
Medlem
kafus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Homosexuella män brukar ganska ofta ha en eller flera äldre bröder. I detta fall så verkar BH faktiskt vara äldst.

Bröderna Hansson ordnade efter ålder

1) Bo Gunnar Hansson, * 1933 20/12
2) Hans Göran Hansson, * 1935 8/7, † 1990 25/12
3) Jan Erik Vilhelm Hansson, * 1941 16/7
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här