2019-01-15, 12:35
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ROFVENHIELM
Med andra ord är de flesta männen inte nervösa eller osäkra, och tar allt ansvar för att driva saker och ting framåt? Någonstans känner jag spontant att du har fel där. Det är mänskligt att vara nervös och osäker, idag är det även vanligare än förr att kvinnor tar ansvar och driver saker framåt. Jag har väl mest anekdotisk bevisföring att luta mig mot, men jag upplever definitivt att det är stor skillnad på mot för ca 20-25 år sedan, framför allt är det stor skillnad på kvinnorna som är 10-15-20 år yngre, de är oerhört mycket mer framåt och försigkomna när de tar kontakt och visar och talar om vad de vill och hur. Och nej, jag är varken rik, vältränad eller jobbar som säljare. Samma gäller de flesta män jag känner, det är bara någon enstaka som står ut utseendemässigt eller inkomstmässigt, eller som är superöverjävligt charmig. Visst träffar jag fler kvinnor än genomsnittsmannen, men jag är som sagt varken rik, särskilt snygg eller überalfabadboykriminell (ok, har några tatueringar, men inget som syns). Man kommer nog långt med personlighet och att göra sin grej.

Skulle själv aldrig träffa en kvinna fyra gånger om inte första gången kändes väldigt bra. Själv vet jag efter ca fem minuter om jag är attraherad eller inte, är jag inte det så kommer det inte att ändras efter fem dejter heller. Varför skall jag då slösa min tid?

Att de allra flesta män som får ligga och har relationer antingen inte är nervösa eller lyckats dölja sin nervositet i de inledande faserna tror jag definitivt. Jag tror dock tjejer hade mer överseende med nervositet tidigare, innan sociala medier/tinder/50 shades of grey. Idag är nog tålamodet mindre.

Det är svårt att förklara men jag märker tydligt att tjejernas attraktion sjunker kraftigt så fort jag visar tecken på osäkerhet. De verkar oftast attraherade första 10-15 minuterna men sen märker de ganska fort att jag är lite osäker. Spelar ingen roll om det är naturligt, det är extremt avtändande.

Jag har själv anekdotisk bevisföring i form av 70-75 dejter och jag har inte vad jag kan minnas sett någon tjej tagit initiativ till något alls. De sitter där passiva och väntar på att jag ska föra. Visst de kan ibland vara pratkvarnar som babblar på i ett men aldrig att de skulle få för sig att eskalera eller ta dejten vidare på något sätt. Aldrig hänt. Det märks även väldigt tydligt på Tinder där jag ALLTID måste föra konversationen från start till mål. Även om tjejen var den som skrev först.

Citat:
Majoriteten av män har väl fortfarande relationer och sex idag? Jag ser inte riktigt hur du menar att majoriteten av män blir utslagna.

Trots monogami och kärnfamiljen så blev en hel del människor utan även förr. Man skickade hellre sina döttrar i kloster än gifte bort dem med en man som inte uppfyllde kraven. Och många män fick inte lov att gifta sig av storbonden eller vem de nu arbetade hos.

Det vet jag inte om majoriteten har. Möjligen om man räknar alla åldrar. Men har svårt att tänka mig att det gäller för unga, iaf inte på sikt. Vi går mot den utveckling vi sett i Japan där fler och fler män stämplar ut eftersom de inte kan hitta en kvinna.

Absolut blev några utan, men de var undantag, kufar. Var du en någorlunda normal och trevlig man med ett vanligt jobb var det knappast några problem att hitta en fru.
Citera
2019-01-15, 13:18
Medlem
ROFVENHIELMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Att de allra flesta män som får ligga och har relationer antingen inte är nervösa eller lyckats dölja sin nervositet i de inledande faserna tror jag definitivt. Jag tror dock tjejer hade mer överseende med nervositet tidigare, innan sociala medier/tinder/50 shades of grey. Idag är nog tålamodet mindre.

Det är svårt att förklara men jag märker tydligt att tjejernas attraktion sjunker kraftigt så fort jag visar tecken på osäkerhet. De verkar oftast attraherade första 10-15 minuterna men sen märker de ganska fort att jag är lite osäker. Spelar ingen roll om det är naturligt, det är extremt avtändande.

Jag har själv anekdotisk bevisföring i form av 70-75 dejter och jag har inte vad jag kan minnas sett någon tjej tagit initiativ till något alls. De sitter där passiva och väntar på att jag ska föra. Visst de kan ibland vara pratkvarnar som babblar på i ett men aldrig att de skulle få för sig att eskalera eller ta dejten vidare på något sätt. Aldrig hänt. Det märks även väldigt tydligt på Tinder där jag ALLTID måste föra konversationen från start till mål. Även om tjejen var den som skrev först.

Det vet jag inte om majoriteten har. Möjligen om man räknar alla åldrar. Men har svårt att tänka mig att det gäller för unga, iaf inte på sikt. Vi går mot den utveckling vi sett i Japan där fler och fler män stämplar ut eftersom de inte kan hitta en kvinna.

Absolut blev några utan, men de var undantag, kufar. Var du en någorlunda normal och trevlig man med ett vanligt jobb var det knappast några problem att hitta en fru.

Vad var "vanligt jobb" för 200-2000 år sedan?

Nej, utvecklingen i Japan handlar inte om att män stämplar ut eftersom de inte kan hitta en kvinna. Du får läsa in dig lite mer på det.

Märkligt att våra erfarenheter kan skilja så mycket. Men jag får tro på vad du säger, även om jag inte har samma upplevelse. Kanske handlar om att jag väljer bort kvinnor som förväntar sig att jag skall driva allt?

Dock får man inte glömma att på samtliga nätdejting- och sexkontaktsajter så finns en oerhört kraftig övervikt av män. Och inte bara singel-män, långt ifrån.
Citera
2019-01-15, 13:22
Medlem
ROFVENHIELMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Det den studien säger mig är att snubbar ska ägna sig mindre åt Tinder. Det ä r inte en app för alla. Det är inte "online-pizza" eller "Taxi 020". Det är en ganska ytlig dejting-app. Alla ter sig inte attraktiva i det formatet.
Vidare: jag vågar påstå att det finns en klar överrepresentation av socialt knepiga snubbar på Tinder. Såna som svajpar allt och är creepy/jobbiga vid kontakt. Detta "sabbar klimatet" för tjejerna och bidrar till en väldigt hård sållning.

Funkar inte Tinder - avinstallera skiten och ragga på annat sätt. Förslagsvis ute bland folk.

Det finns över huvud taget en överrepresentation av män på Tinder. Om man skall gå på hur det generellt ser ut på andra nätdejtingsajter så är det minst 50% fler män än kvinnor på Tinder. Och vi skall inte glömma att det även finns en hel del män som söker snedknull. Så förutsättningarna kanske inte är de bästa just där.
Citera
2019-01-15, 13:54
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Vad var "vanligt jobb" för 200-2000 år sedan?

Nej, utvecklingen i Japan handlar inte om att män stämplar ut eftersom de inte kan hitta en kvinna. Du får läsa in dig lite mer på det.

2000 år sen? Pratar om mitten på 1900-talet.

Det kanske är mer komplicerat än så i Japan ja, men läste just att 45% av unga kvinnor mellan 16-24 ser sig själva som asexuella, men även 25% av männen. I vilket fall, är helt övertygad om att yngre generationerna i Sverige är och kommer vara betydligt mer ensamma än tidigare generationer. Framförallt männen.

Citat:
Märkligt att våra erfarenheter kan skilja så mycket. Men jag får tro på vad du säger, även om jag inte har samma upplevelse. Kanske handlar om att jag väljer bort kvinnor som förväntar sig att jag skall driva allt?

Dock får man inte glömma att på samtliga nätdejting- och sexkontaktsajter så finns en oerhört kraftig övervikt av män. Och inte bara singel-män, långt ifrån.

Kan vara så. Jag har dock aldrig stött på någon tjej som kan tänka sig att hjälpa mig på traven när jag blir osäker och därmed passiv. Trodde bara såna fanns på film. IRL verkar de alltid bli rejält avtända och tappa allt intresse.

Skillnaden kanske är att du inte visar tecken på osäkerhet och nervositet.
Citera
2019-02-02, 14:44
Medlem
Fittheligeandes avatar
De som har minst förståelse för detta problem är personer som själva alltid haft medvind när det gäller att attrahera det motsatta könet. Så det blir ganska fruktlöst att föra diskussioner med dessa, då de inte kan relatera till oss som har detta problem. Vi lever liksom i helt olika världar, och har helt olika upplevelser och vi blir behandlade olika av det motsatta könet.

Det vore mer givande om det kom in personer i tråden som själva hört till de som var oattraktiva men som lyckades göra sig attraktiva. Dessa personer respekterar jag och tar gärna råd från. Men de som haft medvind hela livet har vi inte mycket att hämta något från.
Citera
2019-02-02, 17:35
Medlem
Xpander-s avatar
De killar som låtsas vara alfa som får mycket tjejer är ju egentligen inte mer alfa än andra, men de är bra på att ge sken av det, pga att de tidigt lyckades och därmed kom över barriären. För de som inte gör det växer bara barriären mer och mer, och nervositeten fortsätter. God spiral vs ond spiral, och kvinnor är oerhört ogenerösa med att hjälpa killar över den tröskeln som jag upplever det.

Jag tror även svenska kvinnors uppfostran av grabbarna tyvärr förvärrat denna situation brutalt mycket med sin shaming, samt "jämställdhet"smani av pojkar i uppväxten. Se på invandrarmän ,de ser på svenska kvinnor som luder och lyckas bra med det. Kvinnorna har inget emot det. De grabbarna har ju haft en uppväxt där pojkar uppmanats att vara pojkar + en extremt aggressiv kultur. Likadant där, de männen är generellt småväxta, som är klena som fan så fort de inte är i grupp. Dock har deras klanmentalitet stärkt deras självförtroende i förhållande till svenska grabbar.
Senast redigerad av Xpander- 2019-02-02 kl. 17:40.
Citera
2019-02-06, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonelyness
Det skulle vara intressant att veta hur många män i Sverige 20-30 som är oskuld idag jämfört med för 20 år sedan faktiskt. Eller finns det?
Det finns en väldigt bra Finsk studie som visar hur många procent av män/kvinnor som har haft minst 2 sexuella partners det senaste året med data från 1992, 1999, 2007 och 2015 i olika åldersgrupper från 18-74.

Här är grafen för kvinnor.

Här är grafen för män.

Som du kan kan se har 35% av kvinnor (18-24) minst två sexuella partners 2015 samtidigt som enbart 18% av män (18-24) hade minst två sexuella partners samma årtal.

Notera hur 35% av män hade minst två sexuella partners år 2007, dvs enbart 8 år innan siffran föll till 18%.

Med detta i åtanke hade det inte förvånat mig om enbart 10% av män idag, 2019, har två sexuella partners samtidigt som siffran för kvinnor håller sig stabil vid 35%, som alltid.

Detta betyder att en mycket liten andel av män har sex med mycket stora antal kvinnor samtidigt som en mycket stort andel av män inte har sex alls.
Citera
2019-02-08, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NigNog
Det finns en väldigt bra Finsk studie som visar hur många procent av män/kvinnor som har haft minst 2 sexuella partners det senaste året med data från 1992, 1999, 2007 och 2015 i olika åldersgrupper från 18-74.

Här är grafen för män.

Som du kan kan se har 35% av kvinnor (18-24) minst två sexuella partners 2015 samtidigt som enbart 18% av män (18-24) hade minst två sexuella partners samma årtal.

Notera hur 35% av män hade minst två sexuella partners år 2007, dvs enbart 8 år innan siffran föll till 18%.

Med detta i åtanke hade det inte förvånat mig om enbart 10% av män idag, 2019, har två sexuella partners samtidigt som siffran för kvinnor håller sig stabil vid 35%, som alltid.

Detta betyder att en mycket liten andel av män har sex med mycket stora antal kvinnor samtidigt som en mycket stort andel av män inte har sex alls.
Dom där siffrorna är ju verkligen skrämmande. Hur kunde det ske? Det kan ju inte bara vara skillnader i antal mellan kön som påverkar det där.
Citera
2019-02-08, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NigNog

Här är grafen för män.

Mest intressanta bidraget i tråden hitintills... bra jobbat!
Citera
2019-02-08, 23:26
Medlem
WordWarriors avatar
Den här tråden är ett tydligt tecken på en nation i sönderfall. I Sverige tror verkligen kvinnor att de har tolkningsföreträde av moraliska skäl. Verkligheten kommer att visa att det är tvärtom.
Citera
2019-02-09, 01:18
Medlem
Skit i kvinnor helt, man kan alltid skita i allt och ta självmord istället, det är en mycket bra lösning då slipper man allt.
Citera
2019-02-14, 01:36
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittheligeande
Pruttarna släpps uti allsköns väder!!! Pruuuuuutt pruuuuuutt pruuuuuuutt!!!!!
Där är mer substans i detta inlägg än i inlägget du citerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in