2019-01-15, 12:35
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ROFVENHIELM
Med andra ord är de flesta männen inte nervösa eller osäkra, och tar allt ansvar för att driva saker och ting framåt? Någonstans känner jag spontant att du har fel där. Det är mänskligt att vara nervös och osäker, idag är det även vanligare än förr att kvinnor tar ansvar och driver saker framåt. Jag har väl mest anekdotisk bevisföring att luta mig mot, men jag upplever definitivt att det är stor skillnad på mot för ca 20-25 år sedan, framför allt är det stor skillnad på kvinnorna som är 10-15-20 år yngre, de är oerhört mycket mer framåt och försigkomna när de tar kontakt och visar och talar om vad de vill och hur. Och nej, jag är varken rik, vältränad eller jobbar som säljare. Samma gäller de flesta män jag känner, det är bara någon enstaka som står ut utseendemässigt eller inkomstmässigt, eller som är superöverjävligt charmig. Visst träffar jag fler kvinnor än genomsnittsmannen, men jag är som sagt varken rik, särskilt snygg eller überalfabadboykriminell (ok, har några tatueringar, men inget som syns). Man kommer nog långt med personlighet och att göra sin grej.

Skulle själv aldrig träffa en kvinna fyra gånger om inte första gången kändes väldigt bra. Själv vet jag efter ca fem minuter om jag är attraherad eller inte, är jag inte det så kommer det inte att ändras efter fem dejter heller. Varför skall jag då slösa min tid?

Att de allra flesta män som får ligga och har relationer antingen inte är nervösa eller lyckats dölja sin nervositet i de inledande faserna tror jag definitivt. Jag tror dock tjejer hade mer överseende med nervositet tidigare, innan sociala medier/tinder/50 shades of grey. Idag är nog tålamodet mindre.