2019-02-14, 01:38
Medlem
Spaceman81s avatar
Nån som tror sig få ligga på Alla hjärtans Dag?
Citera
2019-03-06, 12:49
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittheligeande
De som har minst förståelse för detta problem är personer som själva alltid haft medvind när det gäller att attrahera det motsatta könet. Så det blir ganska fruktlöst att föra diskussioner med dessa, då de inte kan relatera till oss som har detta problem. Vi lever liksom i helt olika världar, och har helt olika upplevelser och vi blir behandlade olika av det motsatta könet.

Det vore mer givande om det kom in personer i tråden som själva hört till de som var oattraktiva men som lyckades göra sig attraktiva. Dessa personer respekterar jag och tar gärna råd från. Men de som haft medvind hela livet har vi inte mycket att hämta något från.
Jag hade låg status stora delar av grundskolan och gymnasiet, och kan inte ha legat högt på så många tjejers liggönskelista. Efter gymnasiet blev jag till slut ihop med en tjej och gjorde sexdebut, men det var absolut inte tal om något raggande. Vi var helt enkelt kompisar som blev tajtare och tajtare tills känslor började utvecklas. Innan dess hade jag alltså inte lyckats ragga upp någon, trots försök. Under mitten av grundskolan var jag mobbad, och under högstadiet och stora delar av gymnasiet var jag väldigt ensam, hängde i chattrum och levde rätt väl upp till den ensamma stereotypen. Jag hade helt fel kläder, hade talfel, självcentrerad attityd, klippte inte håret osv osv.

När jag efter många år blev singel igen var läget lite annorlunda: Jag blev raggad på!

Jag tror inte det var min sexuella erfarenhet i sig själv som var skillnaden, och då jag inte under åren som parlevande inte fått någon träning i att ragga kan det inte vara det heller. Däremot tror jag att jag är bättre på sociala interaktioner nu än förut.

En viktig orsak tror jag är att jag skaffade mig intressen under tonåren som innebar scenframträdanden, där både själva publikkontakten och umgänget bakom scenen med showmänniskor, för att inte tala om det som skett under resor. Jag tror inte man behöver vara artist för att uppnå den effekten, utan folk i ljud, ljus eller till och med garderob tror jag funkar. Andra sammanhang än underhållning tror jag också kan funka, men det var så jag gjorde.

Men jag tror inte showandet är det enda, och jag vet inte om det räckt för sig själv. Jag tränar på interaktioner så fort tillfälle bjuds: Jag pratar med folk i lokaltrafiken eller där jag hittar dem: Tanter, gubbar, snygga tjejer, överförfriskade nattmänniskor, invandrarkillar, ja snart sagt vem som helst som ser ut att gå att växla några ord med. Att identifiera vilka det är är också en färdighet man kan öva upp. Jag har inga baktankar om att få folk att göra något särskilt, utan försöker intressera mig för vad de har att säga, eller berätta saker om mig själv eller saker jag gör om de verkar vilja lyssna. Jag försöker göra ett gott intryck, och hoppas de efteråt är glada att ha träffat mig.

Jag vill understryka att jag massor av gånger gjort bort mig, och att jag ofta försöker prata med folk som helt enkelt avvisar mig, men det blir mer och mer sällan. Det är en svår färdighet att lära sig, och det finns nog inga magiska lösningar som låter en bli duktig utan övning. Ska jag ändå ge något råd är det att vara öppen och ärlig, folk är inte så känsliga som man tror. (åtminstone om det inte gäller kritik mot deras person, det är en annan sak!) Om du har svårt att veta hur du ska hantera situationen, var öppen med det! Att trycka på någon att du är obekväm funkar inte alls, men att hymla med det är lika illa. Är det en person du aldrig kommer träffa igen behöver du inte spela någon karaktär, eller upprätthålla någon fasad. Jag tror att man om man ofta utsätter sig för sådana situationer har mycket lättare att inte vara nervös sen när man pratar med någon man vill ragga på på en fest.

Utöver det ovan nämnda extraknäckte jag under studierna som hjälplärare på ett universitet. Passen bestod av många snabba möten där det är bra om man snabbt kan få folk att gilla en.

Genom att göra allt detta vill jag tro att jag i många situationer lyckas utstråla en självsäker ödmjukhet, något jag tror är attraktivt. Inte helt sällan kommer jag på mig själv med att agera självcentrerat eller trångsynt, men jag är nöjd över att ofta kunna identifiera det och då försöka reparera situationen. Självsäker ödmjukhet är svårvunnet, men jag tror de flesta kan lära sig. Jag behåller full respekt för dem som misslyckats, mycket för att jag försökt lära ut det till intelligenta, välskapta vänner utan att lyckas.
Citera
2019-03-07, 07:13
Medlem
Detta betyder att en mycket liten andel av män har sex med mycket stora antal kvinnor samtidigt som en mycket stort andel av män inte har sex alls.

.. precis som jag förstår det , och utmärkande för alla dessa ”lilla antal” sk männen är att dom är player töntar som behandla kvinnor dåligt, utan respekt

och utmärkande för kvinnorna är att dom nästan alla säger sig leta efter seriösa pojkvänner , inte kk .. och sen blir dom arga på seriösa män för att dom som dom sex dejter inte vill vara ihop ( trots dom ”män” redan sagt det är bara sex )

Ett så kallar moment 22 där alla är singlar , män blir bittra och tjejer blir bittra ( men får sex ) ..
mysko hur livet blivit ☹️

Man och singel och utan sex sedan Jan 2015 😱🤬
Citera
2019-03-07, 09:42
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latinasisthebest
.. precis som jag förstår det , och utmärkande för alla dessa ”lilla antal” sk männen är att dom är player töntar som behandla kvinnor dåligt, utan respekt
Tagga ner lite... Jag vet många män som får ligga som inte alls beter sig respektlöst, och de är nästan lika soja som jag :P
Citera
2019-03-08, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanMedPinnen
Tagga ner lite... Jag vet många män som får ligga som inte alls beter sig respektlöst, och de är nästan lika soja som jag :P

Hahaha är min erfarenhet , insikt i singel livet
När jag var ihop ( gift ) fick jag ligga hela tiden och då var jag lika söt och lika respektfull som nu
Men som singel verkar snäll inte ens räcka för en fika träff
Citera
2019-03-08, 12:06
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latinasisthebest
Hahaha är min erfarenhet , insikt i singel livet
När jag var ihop ( gift ) fick jag ligga hela tiden och då var jag lika söt och lika respektfull som nu
Men som singel verkar snäll inte ens räcka för en fika träff
Det skulle absolut kunna finnas en korrelation mellan att vara respektfull och att inte få ligga, men att därifrån gå till orsakssamband är vanskligt.

Min "strategi" är att vara så intressant och attraktiv att tjejerna kommer till mig. Jag är väldigt passiv och tar nästan aldrig några riktiga initiativ, utan antingen sker saker på tjejens initiativ, efter väldigt många små steg eller inte alls. Jag har blivit hembjuden till tjejer som jag tror varit intresserade av mig över natten utan att något hänt, tror de väntade på att jag skulle göra något, och en gång i mina hormonsprudlande tonår avböjde jag ett erbjudande om en avsugning av en tjej jag gosade med, helt enkelt för att jag inte var säker på hur hon skulle känna sig efteråt.

Många skulle nog kalla mig sjukligt mjäkig. Jag har en kompis som är typ lika passiv som jag, som inte har så många samtidigt men som på en gång går in i nya relationer när en relation tar slut. En annan som inte är lika passiv har haft perioder där han ligger runt som bara den, men är oerhört respektfull och noga med att alla ska vara bekväma.

När jag varit singel har jag ändå träffat kanske 3-4 nya tjejer om året (och fått explicita inviter av killar också för den delen), haft några stycken som jag träffat ibland, och ibland mer ihållande sexuella relationer. Inte så mycket kanske, det skulle absolut kunna vara mer om jag fick välja, men jag är ju absolut ingen incel heller.

Det kanske är en faktor, men absolut ingen avgörande faktor enligt mina erfarenheter.
Citera
2019-03-08, 12:45
Medlem
Är inte incel , anser inte att kvinnor har en skyldighet att dejta och ligga med mig
Bara tycker det är sorgligt med alla dessa kvinnor på nätet som säger sig söka seriöst efter pojkvän
Säger nej till män som söker seriöst
Säger ja till töntar som bara vill ligga

Var ärlig med ni vill säger jag bara
Citera
2019-03-08, 12:48
Medlem
Jag vill tipsa om mans forskaren Dr Warren Farrell som har mycket kunskaper inom ämnet.

Warren Farrell var med och startade kvinnorörelsen i usa på 70 talet för att arbeta med jämlikhet mellan könen. Hans erfarenhet av rörelsen allt efter den utvecklades var att kvinnor tänkte mer och mer på sig själv än just jämlikheten mellan könen tills han tillslut hoppade av den rörelsen då han tyckte att pojkar/män kom i kläm och blev bortglömda.

Dr Warren Farrell startade en men's movement i usa där han fokuserat på vad som händer med dagens män i deras manroll, papparoll, samhällsroll, mäns sexualitet, män mående/hälsa, mäns utslagning/exkludering i samhället gällande skola/yrkesliv och hur relationen mellan män vs kvinnor påverkar männen idag. Han har forskat i frågan och gett ut ett flertal böcker. Den senaste boken som är aktuell nu är: The Boy Crisis

Finns massa videos på youtube där han talar.

Han menar bla på att könsrollerna har ändrats mycket och det påverkar männen mer än kvinnorna. Tidigare så rodde både kvinnor och män båten tillsammans med varsin åra tills idag där kvinnan kan ro båten själv med båda årorna och männen har hamnat efter och ror fortfarande med en åra runt runt i frustration och mår allt sämre.

Han beskriver hur mansrollen både har utvecklats och hamnat efter och vad samhället har för förväntningar på män och vad kvinnor har för förväntningar på män och hur män hanterar detta.

Dr Warren Farrell är en mycket kompetent forskare och baserar sin kunskap på vetenskapliga undersökningar, siffror och statistik. Han har fina kunskaper i både beteende, psykologi och biologi. Han är väldigt lätt att lyssna på och man lär sig oerhört mycket och nya saker av honom.
Citera
2019-03-08, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alltthat
I min krets är det väl kanske 15-20% av killar som får knulla när dom är singlar. Resten får aldrig något. Resten måste få ett förhållande för att få sex och det händer ibland, vissa av dom, rätt många faktiskt, får aldrig förhållanden heller.

Jag tror att det är en väldigt stor mörkersiffra i Sverige, män som är ensamma och ledsna över detta.

Livet som svensk man i Sverige är verkligen miserabelt, du är inte värd väldigt mycket.

Som vit kvinna dock, världen är öppen för dig. Dejter får du precis när du vill, knulla får du precis när du vill, även med heta grabbar fastän du är ful. Vänner får du aslätt, ditt sociala nät är otroligt stort. Inkvoterad blir du på ställen utan problem, för du är kvinna. Hela samhället backar dig.

Den svenska mannen har skapat ett samhälle där kvinnan är gud och mannen är en slav som enbart har skyldigheter numera.

😂🤣🤣😱😳🤬 tyvärr är det nog sant , det sista .. vi ska ge kvinnan , det är allt liksom 😢😉
Citera
2019-04-02, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Skulle säga att majoriteten av de killar som inte får sex/relationer har dåligt självförtroende eller utstrålar kvinnohat. Det är bara att läsa alla inlägg i den här tråden där man pratar om att begränsa kvinnor och förbjuda dem att gör något annat än att vara hemma med barnen. Vilken svensk kvinna med självrespekt skulle någonsin vilja vara i ett förhållande med en sådan man, ännu mindre ha sex med honom?

Samtidigt går jag ut dagligen i min svenska medelstora stad och i de flesta par jag ser är mannen ful/ganska average men hans flickvän är betydligt snyggare än honom. Och så är det. Det är bara att kolla på kända män som Hasse Aro eller den där alldagliga killen ute på gatan som går i hand med sin snyggare flickvän. Män står inte och faller på deras attraktivitet, även om det såklart är svårare att lyckas få hem en tia om man själv är en femma. Många i den här tråden har alldeles för höga krav och förväntningar på en flickvän. Ni förväntar er att modellsnygga perfekta tjejer som är oskulder ska falla i era händer trots att ni själva är inte är modellsnygga och har legat med halva stan. De flesta svenska kvinnor har i vuxen ålder haft ett par lösa förbindelser eller förhållanden. Passar det inte så får man leta i religiösa organisationer eller i förorter där kvinnor av utländsk bakgrund befinner sig. Redan här har männen i tråden alienerat sig emot 99% av alla svenska kvinnor. Är det då konstigt att ni är ensamma och bittra? En annan viktig faktor i det hela är att ni extremt kräsna när det kommer till utseende på kvinnor. Omedvetet kollar ni inte ens på kvinnor under 7 på skalan.

Problemet ligger dessutom i att ni inte har accepterat att det är kvinnan som är gatekeepern till sex. Det spelar ingen roll hur ful, snygg, rolig, idiotisk, smart, dum eller desperat en man är. Han har ändå inte rätt till att ligga. Det är ingen rättighet likt tak över huvudet eller rätten till utbildning. Lika bra att acceptera detta faktum och jobba på sig själv istället för att sitta hela dagen lång på FB och klaga på kvinnor och samhället.

Amnesty anser att sexköp ska vara legaliserat ,så dom anser att det är en rättighet att få ligga.
Citera
2019-04-02, 09:15
Avslutad
Har inte läst genom hela tråden men jag tror mig ha svaret på problemet.

Vi har ett mans överskott på cirka 100 000 män i dagens Sverige 2019. Och det gynnar såklart kvinnorna, där har dom ett enormt övertag, speciellt på singel marknaden. Och i kombination av en extremt snedvriden feminism. Nu är dessa 100 000 ensamkommande män som inte ligger så högt i kurs hos kräsna svenska kvinnor, men ändå. Siffror väger alltid tungt!

https://www.svd.se/fler-man-an-kvinnor-i-stockholm

I jämförelse med Ryssland som har ett överskott av kvinnor ser läget annorlunda ut. Ryska män dricker vodka som mineralvatten och gymmkort finns inte på kartan. Jag har några kvinnliga bekanta i Ryssland som berättar om detta. Speciellt i de mindre och mellanstora städerna kan klubbar och barer består 60-70 % av kvinnor som suktar efter kuk eller förhållande. I Moskva är det mer 50-50.

I Sverige har det alltid funnits en aning fler kvinnor än män. Det är på senare år dessa dystra siffror har uppkommit. Jag tror många svenska män behöver lära sig hur man bemöter kvinnor. Visst, vi har en jävla uppförsbacke i detta land, tyvärr. Men det gäller ta för sig när det bjuds. Var inte rädd att knulla en 49 åring ibland för självförtroendets skull.

Sen borde det införas lagliga horhus i det här landet så killar med dåligt självförtroende och Autistiska grabbar kan få tömma ibland. Skapar jobb på landsbygden?
Senast redigerad av dirtydave82 2019-04-02 kl. 09:32.
Citera
2019-04-02, 09:17
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Amnesty anser att sexköp ska vara legaliserat ,så dom anser att det är en rättighet att få ligga.

Hade det varit en rättighet hade eskorterna inte kunnat neka dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in