2019-01-14, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Fast det är de sexköpande männen som offrar kvinnorna? Nu blev det lite bakvänt här.

Om man likt dig själv antar att dessa inte har förmåga att ansvara för egna handlingar alternativt om en majoritet av dessa tvingats.
Nej, drogberoende och andra oansvariga beteenden räknas inte såvida vi inte ska ansvarsbefria alla former av brottslighet som begås av höga människor...

Citat:
För övrigt, har jag tidigare i tråden sagt att jag kan böja mig för att sexköp kan vara lagligt på strängt kontrollerade bordeller, med utbildning/legitimation för de yrkesarbetande kvinnorna där, samt att svenskt medborgarskap måste innehas av de arbetande. Inget ytterligare vinstintresse i bordellen heller, som en utomstående ägare. Den bör då ägas av kvinnorna själva. Gatuprostitution samt andra försäljningsvägar ska då vara olagligt, både att sälja och köpa.
Då har de kvinnor som verkligen VILL sälja sex fått sin frihet att göra de, samt att man då kan säkertställa frivilligheten hyfsat väl genom utbildning/legitimation samt svenskt medborgarskap som krav. Och de män som ser det som livsuppehållande att kunna köpa sex får lov att göra det.
Alla nöjda.

Varför bör de ägas av kvinnorna själva? Jag förespråkar själv fri marknad men i övrigt håller jag nog med dig.
Citera
2019-01-14, 21:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Tafatta försök till shaming är fortfarande inga argument. Även om jag skull ha ömma tår, vara egoist, själv ägna mig åt sexköp, eller allt annat brilliant som du halvt förtäckt försöker dig på, så har det ingenting med saken att göra.

Att en drogberoende människa ska skylla på den som säljer droger är förlorarmentalitet och inte det minta konstruktivt. Att den ska skylla på en sexköpare blir rent absurt. Helt jämförbart med att en drogberoende kassörska på ica skyller sitt beroende på att ica ger henne lön.

Är det en sådan kvinnosyn du vill sprida i samhället?

Har inget med kvinnosyn att göra. Det handlar om hur man bemöter andra människor, kan också benämnas som solidaritet. En människa som utnyttjar andra människor för egen vinning/njutning, man som kvinna, i en utsatt position, är ingenting annat än hänsynslösa monster.
Kalla det shaming eller vad du vill, du vet att jag har rätt.
Citera
2019-01-14, 21:25
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Jo. Jag har också redan bevisat den tesen. Tröttsamt detta.

Tröttsamt ja, är bara förnamnet. Men man måste in och korrigera skitsnacket här, annars löper det amok fullständigt.
Citera
2019-01-14, 21:26
Medlem
Citat:
Har inget med kvinnosyn att göra. Det handlar om hur man bemöter andra människor, kan också benämnas som solidaritet. En människa som utnyttjar andra människor för egen vinning/njutning, man som kvinna, i en utsatt position, är ingenting annat än hänsynslösa monster.
Du lever i tron, på allvar, att det inte finns kvinnor som manipulerar med sin sexualitet? Är det så?
Som använder sig av sin kvinnliga sexualitet för att förskansa sig, skaffa sig favörer?
Citera
2019-01-14, 21:29
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Du lever i tron, på allvar, att det inte finns kvinnor som manipulerar med sin sexualitet? Är det så?
Som använder sig av sin kvinnliga sexualitet för att förskansa sig, skaffa sig favörer?

Har jag en enda gång sagt det?
Finns väl massvis av exempel på kvinnor som gör detta.
Citera
2019-01-14, 21:29
Medlem
Citat:

Att bestämma vad andra får och inte får göra istället för att lyssna på dem kallas översitteri,
Att försöka använda skam-känslor istället för sakliga argument kallas shaming eller kanske feminism.
Att mena att kvinnor inte skall få bestämma över sina egna kroppar är dålig kvinnosyn.
..... och du vet att jag har rätt.
Citera
2019-01-14, 21:35
Medlem
Citat:
Har jag en enda gång sagt det?
Finns väl massvis av exempel på kvinnor som gör detta.
Det finns ju där underförstått. Dessa kvinnor, som manipulerar män med sin kvinnliga sexualitet, för att förskansa sig, skaffa sig favörer, är i dina ögon oskyldiga offer?
Citera
2019-01-14, 21:36
Medlem
Detta är ju ingen fråga som.jag tror att kvinnor känner något som helst engagemang för. Det finns andra viktigare frågor att lösa och lägga krut på i Svetige.

Det är knappast sunt och bra för en ung själ att sälja sin kropp.Som ett självskadebeteende, göra smärta i kroppen för att slippa känna att själen gör ont.

Dessutom är det märkligt att en person som bara råkar känna sig lite pilsk verkligen behöver hela konceptet. Det går ju annars att ta hand om den egna lusten själv på några minuter.
Citera
2019-01-14, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Detta är ju ingen fråga som.jag tror att kvinnor känner någon som helst engagemang för. Det finns viktigare frågor att lösa och lägga krut på i Svetige.

Det knappast sunt och bra för en ung själ att sälja sin kropp.
Som ett självskadebeteende, göra smärta i kroppen för att slippa känna att själen gör ont.

Dessutom är det märkligt att en person som bara råkar känna sig lite pilsk verkligen behöver hela konceptet. Det går ju annars att ta hand om den egna lusten själv på några minuter.
Nej ni verkar helt oengagerade här..........
Citera
2019-01-14, 21:43
Medlem
Citat:
Nej ni verkar helt oengagerade här..........

Det är intressant att diskutera lite - men otroligt svårt att förstå behovet. Engagemanget är alltså noll. Demonstrationer och motioner får ni nog inte från kvinnor. Ganska lönlöst att skriva om det här på feministforum.
Citera
2019-01-14, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Det är intressant att diskutera lite - men otroligt svårt att förstå behovet. Engagemanget är alltså noll. Demonstrationer och motioner får ni nog inte från kvinnor. Ganska lönlöst att skriva om det här på feministforum.
Ändå har vi en lag som Sveriges feministiska etablissemang använder sig av för att sätta press på en belastad polis med knappa resurser. Tror du tolkar din samtid lite fel hjärtat.
Citera
2019-01-14, 21:46
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Då var det dags att påminna om vilken tråd du är i. Det är just förbud, fascism och lagar som diskuteras i denna tråd. Starta en ny tråd om Asa Akirira så svarar jag möjligen där.

Visserligen. Men vi diskuterar Asa Akira och det var du som tog upp henne, vilket jag är tacksam för då det var en utomordentligt rolig artikel.

Skulle alla dagar i veckan föredra läsa Asa Akiras biografi framför Lööfs, men skulle kanske föredra att min tonårsdotter läste Lööf (erkänande som får mig att rysa) förre Asa Akira.

Denna kognitiva dissonans som finns inom varje man tycker jag ändå är intressant och har med ämnet att göra. Den är väl evig? Tror inte ens den går att bekämpas, men den måste i alla fall upp i dagsljuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in