2019-01-14, 20:55
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Säkert sant. Det är lika sant att de flesta lärarinnor inte är med i MENSA, vilket är lite olycklgare. Inte verkar lärarinnorna i Sverige må bra heller. Ska vi förbjuda eleverna att utnyttja dessa stackars svaga, debila våp till lärarinnor?

Hah. Nej, kom igen nu lillskrot. Som paleolibertarian är jag inte för någon typ av förbud, så låt oss inte sitta och debattera förbud.

Vi diskuterar här egentligen vilka samhällsideal som ska florera därute, likaså vilka åtgärder (inte förbud) som ska minska chansen att för unga kvinnor råkar ta fel val i livet. Asa Akira kanske har tagit rätt val för just henne (vem är jag att döma?) men vi vet hur illa det går för många tjejer inom prostitution och porr.

Vill du att Asa Akira kommer och håller föreläsning i din dotters klass om hur otroligt det är att vara porrstjärna?

Det är nog frågan vi egentligen diskuterar, allt är ju roligt tills saker kommer för nära inpå.
Citera
2019-01-14, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Hah. Nej, kom igen nu lillskrot. Som paleolibertarian är jag inte för någon typ av förbud, så låt oss inte sitta och debattera förbud.

Vi diskuterar här egentligen vilka samhällsideal som ska florera därute, likaså vilka åtgärder (inte förbud) som ska minska chansen att för unga kvinnor råkar ta fel val i livet. Asa Akira kanske har tagit rätt val för just henne (vem är jag att döma?) men vi vet hur illa det går för många tjejer inom prostitution och porr.

Vill du att Asa Akira kommer och håller föreläsning i din dotters klass om hur otroligt det är att vara porrstjärna?

Det är nog frågan vi egentligen diskuterar, allt är ju roligt tills saker kommer för nära inpå.
Då var det dags att påminna om vilken tråd du är i. Det är just förbud, fascism och lagar som diskuteras i denna tråd. Starta en ny tråd om Asa Akirira så svarar jag möjligen där.
Citera
2019-01-14, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vad har det med någonting att göra?
Jag sa inte kvinnor generellt. Jag sa människor som är utfattiga eller drogberoende. Detta kan lika väl vara män. Eller kan inte män vara utsatta?
Nu praktiseras bara lagen på sexköpande män som köper sex av kvinnor. Det är ju en radikalfeministisk kvinnomaktslag.
Citera
2019-01-14, 21:12
Medlem
Citat:
Det kan också ske utan egentligt samtycke, till exempel med en drogberoende eller utfattig person. Därav att man tar avstånd till sådant beteende genom sexköpslagen. Att den sen inte fungerar riktigt som tänkt i realiteten är en annan sak och bör behandlas därefter, inte efter tesen "lagen fungerar inte det är lika bra vi tar bort den och godkänner beteendet istället".
Det är lika illa som att Annie Lööf och Björken slutat på motståndarsidan. Hyckleri och kappvändning.

Även drogberoende och utfattiga människor är såklart helt och hållet ansvariga för sina egna val men man kan även vända på den steken och försvara den sexköpande mannen med samma argument. Om någon är i ett beroende så är det denne.

Gorillan som måste få ligga, inte bara varje vecka utan kanske varje dag. Hela livet revolverar runt att få ligga. Så pass beroende är han att han är villig att riskera både extrem skam, rättslig påföljd och diverse sjukdomar.

Nu tycker jag att ett sådant försvar är idiotiskt eftersom att till och med gorillan är vuxen, och ansvarar för egna beslut.

Lägg till detta att alla former av förvärvsarbete kan likställas med tvång eftersom att de allra flesta förvärvsarbetande gör det därför att de inte har något val.

Jag skulle själv aldrig köpa sex (och det måste man påminna om i varje andetag, annars avskrivs man som hemsk hemsk man) men är helt övertygad om att den största orsaken till att kvinnor råkar illa ut idag inom prostitution är just därför att det är olagligt, varpå olagliga, moraliskt handikappade människor styr marknaden snarare än moraliskt handikappade lagliga människor som tvingas följa lagar som alla andra eftersom att ingen längre är villig att köpa dyr och olaglig sex från misshandlade och importerade sexsslavar när det finns helt lagliga, rena och billigare alternativ.

Sen om hemska hemska män i feministiska ögon då vunnit ett ideologiskt slag skiter jag fullständigt i, ni ska inte offra fler kvinnor för att få framstå som goda.
Citera
2019-01-14, 21:14
Avslutad
Citat:
Hon menar ju tydligt på att hon är lycklig i sitt sexsäljande, hon verkar inte ha en lika repressiv och depressiv syn på manlig sexualitet som du och dina vänner. Varför vore det fel av en man att knulla Asa för pengar?

Är hon från ex. Makedonien, ägs hon av något jävla öststatssyndikat, hon jobbar väl inte på gatan/bordell i tex.Tyskland? Säljs hon mellan bordellerna i Europa, i Turkiet? Lever hon på existensminimum?

Asa hade kunnat välja annat, men hon gillar att knulla, låt henne.

Det finns många sexslavar inom porrfilmsbranschen också. Det var därför som jag upptäckte Hentai, jag ville inte stödja den andra skiten.

Jag skrev för längesen att om folk knullar för sitt höga nöjes skull, med eller utan betalning så är inte det problemet, iallafall inte för mig.

Hur har du fått för dig att jag tycker att manlig sexualitet är depressiv?

Denna diskussionen handlar inte om män och deras sexualitet.

Detta handlar om slaveri, parasiterandet på andra samhällen (andra länder), på andras kroppar, på andras misär, bidraget till kriminalitet och korruption, nedbrytningen av medkänsla och ansvarskänsla.

Men du är ju så jävla självupptagen så den dagen du inser att jorden inte kretsar kring dig och andra män kommer du att krypa ihop i fosterställning och svälta dig till döds. Stackare.
Citera
2019-01-14, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nu ser jag ju inte detta som ett feminism-forum utan som ett antifeminism-forum vilket det förvandlades till ganska omgående. Så ja, visst har ni vunnit och ja det blir tråkigt i längden att läsa om mäns sentimentala och hatiska känslor kring kvinnor och kvinnligheten.

Varför ska jag ha en åsikt om Asa Akira egentligen? Jag kollade upp henne på Youtube och hon verkar skön. Utöver det känner jag absolut ingenting.
Jag hade hoppats att du tänkt någonting, och delat med dig av dina tankar. Men lite förstod jag nog att det var lönlöst och att det skulle sluta med att du hamnade i dina känslor. Oooo the irony.
Citera
2019-01-14, 21:16
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nu praktiseras bara lagen på sexköpande män som köper sex av kvinnor. Det är ju en radikalfeministisk kvinnomaktslag.

Nej det är inte en radikalfeministisk kvinnomaktslag. Du lider av paranoida föreställningar?

För övrigt, har jag tidigare i tråden sagt att jag kan böja mig för att sexköp kan vara lagligt på strängt kontrollerade bordeller, med utbildning/legitimation för de yrkesarbetande kvinnorna där, samt att svenskt medborgarskap måste innehas av de arbetande. Inget ytterligare vinstintresse i bordellen heller, som en utomstående ägare. Den bör då ägas av kvinnorna själva. Gatuprostitution samt andra försäljningsvägar ska då vara olagligt, både att sälja och köpa.
Då har de kvinnor som verkligen VILL (din dröm om Asa Akira) sälja sex fått sin frihet att göra de, samt att man då kan säkertställa frivilligheten hyfsat väl genom utbildning/legitimation samt svenskt medborgarskap som krav. Och de män som ser det som livsuppehållande att kunna köpa sex får lov att göra det.
Alla nöjda.
Citera
2019-01-14, 21:17
Medlem
Citat:
Det går inte jättebra med ditt slutsatsdragande.

Nej, det kan även verka som samtycke, men det är inte genuint samtycke om det är en människa som är till exempel drogberoende eller utfattig. Men det är klart, skiter man i andra människors känslor eller använder andra människors svaghet för egen vinning, då kan det ju kallas samtycke. Då är man dock en rätt usel person.

Varför är det dags för mig att sluta skriva här? Trampar jag på ömma tår?
Jo jag förstår det, och jag är ledsen att jag förstör er uppförstorade självbild av mannens genialitet och rätt till allt och alla, för jag är faktiskt inte ute efter att vara elak, men någon måste state the obvious, så att säga.

Tafatta försök till shaming är fortfarande inga argument. Även om jag skulle ha ömma tår, vara egoist, själv ägna mig åt sexköp, eller allt annat brilliant som du halvt förtäckt försöker dig på, så har det ingenting med saken att göra.

Att en drogberoende människa ska skylla på den som säljer droger är förlorarmentalitet och inte det minsta konstruktivt. Att den ska skylla på en sexköpare blir rent absurt. Helt jämförbart med att en drogberoende kassörska på ica skyller sitt beroende på att ica ger henne lön.

Är det en sådan kvinnosyn du vill sprida i samhället?
Senast redigerad av ManManne 2019-01-14 kl. 21:24.
Citera
2019-01-14, 21:18
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Även drogberoende och utfattiga människor är såklart helt och hållet ansvariga för sina egna val men man kan även vända på den steken och försvara den sexköpande mannen med samma argument. Om någon är i ett beroende så är det denne.

Gorillan som måste få ligga, inte bara varje vecka utan kanske varje dag. Hela livet revolverar runt att få ligga. Så pass beroende är han att han är villig att riskera både extrem skam, rättslig påföljd och diverse sjukdomar.

Nu tycker jag att ett sådant försvar är idiotiskt eftersom att till och med gorillan är vuxen, och ansvarar för egna beslut.

Lägg till detta att alla former av förvärvsarbete kan likställas med tvång eftersom att de allra flesta förvärvsarbetande gör det därför att de inte har något val.

Jag skulle själv aldrig köpa sex (och det måste man påminna om i varje andetag, annars avskrivs man som hemsk hemsk man) men är helt övertygad om att den största orsaken till att kvinnor råkar illa ut idag inom prostitution är just därför att det är olagligt, varpå olagliga, moraliskt handikappade människor styr marknaden snarare än moraliskt handikappade lagliga människor som tvingas följa lagar som alla andra eftersom att ingen längre är villig att köpa dyr och olaglig sex från misshandlade och importerade sexsslavar när det finns helt lagliga, rena och billigare alternativ.

Sen om hemska hemska män i feministiska ögon då vunnit ett ideologiskt slag skiter jag fullständigt i, ni ska inte offra fler kvinnor för att få framstå som goda.
Fast det är de sexköpande männen som offrar kvinnorna? Nu blev det lite bakvänt här. Ingen efterfrågan, ingen marknad.

För övrigt, har jag tidigare i tråden sagt att jag kan böja mig för att sexköp kan vara lagligt på strängt kontrollerade bordeller, med utbildning/legitimation för de yrkesarbetande kvinnorna där, samt att svenskt medborgarskap måste innehas av de arbetande. Inget ytterligare vinstintresse i bordellen heller, som en utomstående ägare. Den bör då ägas av kvinnorna själva. Gatuprostitution samt andra försäljningsvägar ska då vara olagligt, både att sälja och köpa.
Då har de kvinnor som verkligen VILL sälja sex fått sin frihet att göra de, samt att man då kan säkertställa frivilligheten hyfsat väl genom utbildning/legitimation samt svenskt medborgarskap som krav. Och de män som ser det som livsuppehållande att kunna köpa sex får lov att göra det.
Alla nöjda.
Citera
2019-01-14, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Är hon från ex. Makedonien, ägs hon av något jävla öststatssyndikat, hon jobbar väl inte på gatan/bordell i tex.Tyskland? Säljs hon mellan bordellerna i Europa, i Turkiet? Lever hon på existensminimum?

Asa hade kunnat välja annat, men hon gillar att knulla, låt henne.

Det finns många sexslavar inom porrfilmsbranschen också. Det var därför som jag upptäckte Hentai, jag ville inte stödja den andra skiten.

Jag skrev för längesen att om folk knullar för sitt höga nöjes skull, med eller utan betalning så är inte det problemet, iallafall inte för mig.

Hur har du fått för dig att jag tycker att manlig sexualitet är depressiv?

Denna diskussionen handlar inte om män och deras sexualitet.

Detta handlar om slaveri, parasiterandet på andra samhällen (andra länder), på andras kroppar, på andras misär, bidraget till kriminalitet och korruption, nedbrytningen av medkänsla och ansvarskänsla.

Men du är ju så jävla självupptagen så den dagen du inser att jorden inte kretsar kring dig och andra män kommer du att krypa ihop i fosterställning och svälta dig till döds. Stackare.
Du har en depressiv syn på manlig sexualitet, Freudskan.

Så om en hora gillar att knulla med sin klient anser du att sexköpslagen bör göra undantag? Ska den tillämpas på ditt eller någon annans godtycke? Ska vi sätta in chip i hororna som mäter deras eventuella upphetsningsgrad?

Slaveri är den svenska privatiseringen av skola, omsorg, vård, där du hittar många gangsters, psykopater. Sexsäljande kvinnor i Sverige är det inte.
Citera
2019-01-14, 21:20
Medlem
Citat:
Nej det är inte en radikalfeministisk kvinnomaktslag. Du lider av paranoida föreställningar?

Då har de kvinnor som verkligen VILL (din dröm om Asa Akira) sälja sex fått sin frihet att göra de, samt att man då kan säkertställa frivilligheten hyfsat väl genom utbildning/legitimation samt svenskt medborgarskap som krav. Och de män som ser det som livsuppehållande att kunna köpa sex får lov att göra det.
Alla nöjda.
Jo. Jag har också redan bevisat den tesen. Tröttsamt detta.
Citera
2019-01-14, 21:22
Avslutad
Citat:
Jag hade hoppats att du tänkt någonting, och delat med dig av dina tankar. Men lite förstod jag nog att det var lönlöst och att det skulle sluta med att du hamnade i dina känslor. Oooo the irony.

Hahahaha när man inte trodde att du kunde bli mer nedsättande i tonen och småaktig.

Och du vars känslor svallar över hela tiden beskyller någon annan för det. Ja verkligen, ironiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in