Yes, frites är franskans förkortning och jag håller med om att pommes är en superrimlig förkortning! Lindström försökte vara lite lustig i tv-underhållningen en fredagkväll (hur vågar han!!) genom att säga lite skämtsamt att om man säger pommes så borde man äta något annat vilket inte är ett felaktigt påstående i sig. Inget att vare sig tappa hakan för eller att bli upprörd över hemma i tv-soffan men vi har kanske olika prioriteringar här i livet. Jag dömmer ingen
Roligast blir ändå när en svensk beställer Pain Riche i Paris istället för baguette
Yes, frites är franskans förkortning och jag håller med om att pommes är en superrimlig förkortning! Lindström försökte vara lite lustig i tv-underhållningen en fredagkväll (hur vågar han!!) genom att säga lite skämtsamt att om man säger pommes så borde man äta något annat vilket inte är ett felaktigt påstående i sig. Inget att vare sig tappa hakan för eller att bli upprörd över hemma i tv-soffan men vi har kanske olika prioriteringar här i livet. Jag dömmer ingen
Jag blev initialt upprörd men ilskan har släppt lite nu
Och precis som belgofiler kallar dem pain français är pain riche korrekt i sverige om man vill.
Men din trötta tomte, pain riche är ett ord uppfunnet av antingen Wretman eller nån annan svensk krögare. Hur som helst, utanför Sverige heter det Baguette och inget annat.
Marianne Ahrne och Anders Johansson möter nykomlingarna Parisa Amiri och Gunnar Wetterberg. Augustifamiljen står för musiken tillsammans med Lena Willemark.
Mycket svårtippat. Gunnar Wetterberg kan nog en hel men frågan är hur stora luckor han har. När det gäller På spårets frågor tror jag att han saknar mycket. Parisa har jag än mindre koll på.
Mycket svårtippat. Gunnar Wetterberg kan nog en hel men frågan är hur stora luckor han har. När det gäller På spårets frågor tror jag att han saknar mycket. Parisa har jag än mindre koll på.
Marianne Ahrne och Anders Johansson möter nykomlingarna Parisa Amiri och Gunnar Wetterberg. Augustifamiljen står för musiken tillsammans med Lena Willemark.
Mycket svårtippat. Gunnar Wetterberg kan nog en hel men frågan är hur stora luckor han har. När det gäller På spårets frågor tror jag att han saknar mycket. Parisa har jag än mindre koll på.
Gunnar måste ha väldigt breda kunskaper. Intressant omgång.
Klockrent att Gunnar Wetterberg går in och rättar Fredrik när han yrar om historia som han inte har koll på.
I dagens avsnitt får han nog passa sig med sina anekdoter som ofta är dåligt underbyggda och kan rättas av besserwissern Wetterberg.