2019-01-05, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Tror jag tjatat mig blå om hur alla fans vill ha vad United hade under SAF, vilket är typ vad Liverpool har nu - enda som saknas är titlarna, men de kommer om klubben fortsätter trampa åt rätt håll.
Med all respekt men detta kan du väl på allvar inte ens själv tro på? Snacka om hybris
Citera
2019-01-05, 23:20
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Med all respekt men detta kan du väl på allvar inte ens själv tro på? Snacka om hybris

Missade du vad jag skrev före det? Saker fans vill ha:

Ligaledning
Obesegrade efter halva serien är spelad
Offensiv och positiv spelidé
Karismatisk manager

Jag glömde att man sätter värvningar (VVD, Mane, Robertson), att man utvecklar talanger (TAA, Gomez) och att man får fram spelare från juniorleden (TAA).

Visa mig supportern som inte vill önskar ovanstående från sin klubb?
Citera
2019-01-07, 22:43
Medlem
Då var trippeln förlorad för Poolfans med hybris
Citera
2019-01-07, 22:54
Medlem
gato12s avatar
Arsenal-Man U i FA cupen

AFC Wimbledon-West Ham kan ju bli lite rolig också

Ett annat London derby; Crystal Palace-Tottenham

Man City-Burnley
Senast redigerad av gato12 2019-01-07 kl. 22:56.
Citera
2019-01-08, 05:57
Medlem
EnLitenFryss avatar
Exit mot Wolves var förväntat. Liverpool hade gärna tagit avancemanget men inte till det pris det kostade. Wolves å sin sida är inte inblandat i nedflyttningsstriden och hade inget att förlora, de ville mer och satsade mer. Logisk förlust.

Nä, Liverpool borde fått typ Tranmere, Rotherham eller Reading hemma, så de hade kunnat ställa ut juniorerna och ändå fått en behaglig resa till nästa runda.

Nåja, det gör inte så mycket. Alla vet var fokus ligger i år. Vilket gör mittbacks-situationen till det största problemet just nu. VvD ska ha varit sjuk igår. Matip med brutet nyckelben, tillbaka om ca 2v. Gomez skadad i ca 3v till. Lovren drog låret, borta i ca 6v om det var en normal hammy. Troligen blir det Fabinho som får vikariera med 16-årige Ki-Jana Hoever som backup. VvD höjer normalt sin partner till nya höjder men det kan bli skakigt detta. Att köpa en mittback för att lösa ett så tillfälligt problem känns inte som Klopps stil, men vem vet? Kanske man man låna in någon gammal räv till slutet på säsongen? Granqvist, Pepe?

Som jag sa före matchen: Brighton borta är nyckelmatch. Poängtapp och skakigt försvar och det kommer sätta sig i huvudet på spelarna. Studsar man tillbaka och vinner komfortabelt borde man kunna rida på det januari ut. City lär gå rent kommande 4 matcher så de kan snabbt vara tillbaka i förarsätet om Liverpool nu börjar sladda.
Citera
2019-01-08, 14:31
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Var premier league roligare förr, eller är man bara nostalgisk? Kikade på season review från 08/09. Newcastle åkte ur med shearer. Ärthjärnan Joe kinnear började säsongen. Spurs låg fan sist efter 5 matcher. Och ytterligare några omgångar efter det. Juande ramos tränare. Honom har man glömt bort. Kanske lagt av nu? Harry houdini kom in och räddade. 4-4 mot arsenal med bentley i laget, snacka om en karriär som gick utför. Liverpool med en floppande robbie keane. Chelsea med big phil scolari som tränare. Deco briljerade halva säsongen iallafall. Hull city tog PL med storm med geovani och phil brown. Lyckades på något sätt klara sig trots att man bara vann en match under 2009 delen av säsongen. Man city med en robinho som inte visste var han var. Aston villa som gick bra under oneil med young milner barry och agbonlahor. Det var tider det.

Finns på youtube https://www.youtube.com/watch?v=zGGHoVRy1zU

Ganska skoj fa cup omgång ändå. Newport, oldham, barnet drog till med några riktigt fina fa cup smällar. Sen är det tråkigt att dem kommer till för att lagen ställer upp med b uppställningen. Framförallt leicester. Dem har ju inget å spela för i ligan. Varför inte satsa på cup framgång? Samma i ligacupen mot man city. Köper dessutom inte det här med hårt matchande. Inga veckomatcher nu i veckan. Och kikade på nhl häromdagen där man konstaterade att ovechkin spelade sin 205 raka nhl match. Men premier league spelare kan inte ens spela 2 matcher under en vecka. Patetiskt.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2019-01-08 kl. 14:39.
Citera
2019-01-08, 15:17
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
det här med hårt matchande. Inga veckomatcher nu i veckan. Och kikade på nhl häromdagen där man konstaterade att ovechkin spelade sin 205 raka nhl match. Men premier league spelare kan inte ens spela 2 matcher under en vecka. Patetiskt.

Nu ska man kanske inte jämföra olika sporter kanske, möjligt att det behövs mer återhämtning inom fotboll. Vad vet ett fetto som jag

Men alltid stört mig på den där jämförelsen. Fy fan tänk om hockeyspelarna nöjt sig med 40 matcher per säsong vad bra de hade kunnat vara. Ovechkin utvilad och formtoppad hela säsongen. Eller Foppa och Zetterberg om de fått återhämta sig mellan matcherna, hade fan hållt världsklass än idag!
Citera
2019-01-08, 15:21
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Var premier league roligare förr, eller är man bara nostalgisk? Kikade på season review från 08/09. Newcastle åkte ur med shearer. Ärthjärnan Joe kinnear började säsongen. Spurs låg fan sist efter 5 matcher. Och ytterligare några omgångar efter det. Juande ramos tränare. Honom har man glömt bort. Kanske lagt av nu? Harry houdini kom in och räddade. 4-4 mot arsenal med bentley i laget, snacka om en karriär som gick utför. Liverpool med en floppande robbie keane. Chelsea med big phil scolari som tränare. Deco briljerade halva säsongen iallafall. Hull city tog PL med storm med geovani och phil brown. Lyckades på något sätt klara sig trots att man bara vann en match under 2009 delen av säsongen. Man city med en robinho som inte visste var han var. Aston villa som gick bra under oneil med young milner barry och agbonlahor. Det var tider det.

Finns på youtube https://www.youtube.com/watch?v=zGGHoVRy1zU

Ganska skoj fa cup omgång ändå. Newport, oldham, barnet drog till med några riktigt fina fa cup smällar. Sen är det tråkigt att dem kommer till för att lagen ställer upp med b uppställningen. Framförallt leicester. Dem har ju inget å spela för i ligan. Varför inte satsa på cup framgång? Samma i ligacupen mot man city. Köper dessutom inte det här med hårt matchande. Inga veckomatcher nu i veckan. Och kikade på nhl häromdagen där man konstaterade att ovechkin spelade sin 205 raka nhl match. Men premier league spelare kan inte ens spela 2 matcher under en vecka. Patetiskt.

Tycker årets Premier League har varit extremt underhållande hittills med Mourinhos sammanbrott, Spurs uppgång, liten pånyttfödelse för Arsenal och en rafflande guldkamp mellan Pool och City. Målsnittet är det högsta som någonsin noterats i Premier League.

Din exempelsäsong är ju mitt inne i tvålagsperioden då enbart Chelsea och United turades om att vinna ligan, och jag vet inte om det var så himla kul när Rooney och Drogba var ligans största stjärnor egentligen.

I så fall tycker jag det var mycket roligare några år innan det med Arsenals supertrupp och ett United med Beckham, Ronaldo och Van Nistelrooy.
Citera
2019-01-08, 17:50
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Nu ska man kanske inte jämföra olika sporter kanske, möjligt att det behövs mer återhämtning inom fotboll. Vad vet ett fetto som jag

Men alltid stört mig på den där jämförelsen. Fy fan tänk om hockeyspelarna nöjt sig med 40 matcher per säsong vad bra de hade kunnat vara. Ovechkin utvilad och formtoppad hela säsongen. Eller Foppa och Zetterberg om de fått återhämta sig mellan matcherna, hade fan hållt världsklass än idag!

Sverige spelade sin åttondelsfinal i tisdags mellan klockan 16-18. Innan den hade man sex dagars vila från den sista gruppspelsmatchen. England spelade från 20-23, med fem dagars vila i kroppen. När lagen möts på lördag klockan 16 har Sverige spelat 30 minuter mindre fotboll, och dessutom fått mer återhämtning.

- Båda har egentligen lite kort vila. Skaderisken är förhöjd i upp till fem dagar efter en match. Det är baserat på studier från 130 000 matcher över 17 år, som visar att det är 20 procent högre skaderisk om man har mindre än 6 dagars vila. Det gäller förvisso båda lagen, säger Jacob Gudiol, fysioterapeut med en masterexamen i sports science, till Fotbollskanalen.

https://www.fotbollskanalen.se/sverige/sverige-tror-pa-fordel-efter-englands-forlangning---far-langre-aterhamtning-ha/
Citera
2019-01-09, 01:42
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Och kikade på nhl häromdagen där man konstaterade att ovechkin spelade sin 205 raka nhl match. Men premier league spelare kan inte ens spela 2 matcher under en vecka. Patetiskt.

Ändå har många PL-spelare bättre fysik än vad Ovechkin och dom andra NHL-proffsen har. Och jag vet varför. Fotboll är en mer krävande sport än hockey hur du än vrider och vänder på det. Stick tillbaka till hockeyforumet om du inte accepterar detta.
Citera
2019-01-09, 14:40
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Ändå har många PL-spelare bättre fysik än vad Ovechkin och dom andra NHL-proffsen har. Och jag vet varför. Fotboll är en mer krävande sport än hockey hur du än vrider och vänder på det. Stick tillbaka till hockeyforumet om du inte accepterar detta.
Källa på detta? Att pl spelare har bättre fysik än nhl spelarna tvivlar jag starkt på. Låter som att du är dåligt påläst. NHL spelarna är superproffs som är enormt vältränade. Spelar match varannan, var tredje, ibland tillochmed back to back. Långa resor fram och tillbaka i USA och canada. Enorm mediabevakning där spelarna är extremt mediatränade och har uppförande krav på sig, till skillnad från fotbollsspelare som får bete sig hur fan som helst.

Att fotboll är mer krävande tvivlar jag starkt på också. Visst en fotbollsmatch är 90 min men mycket av den tiden är lågintensivt, stillastående. En hockeyspelare spelar kanske 20 min per match och detta görs högintensivt, varje byte. Ingen tillåter att man glider runt på isen bara. Ovechkin som exempel är en av de mest intensiva idrottsmännen i hela sportvärlden. Han har 202 poäng på dem 204 raka matcherna han gjort. Spelar extremt fysiskt och i högt tempo.

Sen är det bara att titta på sporterna. Fotbollsspelare ligger ständigt och vrider sig i plågor över allting. Sällan du ser hockeyspelare göra det. Nej tvivlar starkt på att fotboll är mer krävande, och framförallt att fotbollsspelare är mer tränade.
Citera
2019-01-09, 14:59
Medlem
LordLancasters avatar
Nu vet jag inte hur det här kom in på fotboll kontra ishockey men bara en sån sak som att hockeyspelare kan hålla på till typ 45 (Jaromir Jagr är 46 och spelar fortfarande på rätt hög nivå) talar väl inte till hockeyns fördel direkt.

Om Henrik Larsson kunnat gå in idag vid sin nuvarande ålder och göra bra ifrån sig i typ Benfica skulle det inte direkt höja min respekt för fotbollsspelares fysik.
Senast redigerad av LordLancaster 2019-01-09 kl. 15:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in