2019-01-13, 08:17
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Fråga till er som varit på bordell i Tyskland. De som jobbar där, är majoriteten tyska kvinnor som älskar sex?
Det är nog blandat, precis som befolkningen och din fråga är felställd. En lokalvårdstekniker eller vad ni städerska heter idag älskar kanske inte att städa. Det är inte därför de gör det utan för en lön.
Det är väl samma sak med en genomsnittlig glädjeflicka.
De gör det för pengarna och när de inte orkar med jobbet längre gör de något annat.
Citera
2019-01-13, 09:22
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Jag har besökt många bordeller i världen (militärindustri) och har inte en gång sett en lycklig hora. True story.

Kan du inte beskriva kortfattat vad du sett och vad som får dig att uttala orden att du aldrig sett en lycklig hora? Jag är genuint intresserad. Inget trams.
Citera
2019-01-13, 09:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Kan du inte beskriva kortfattat vad du sett och vad som får dig att uttala orden att du aldrig sett en lycklig hora? Jag är genuint intresserad. Inget trams.

..beskriva kortfattat??

..inser du hur jävla illa det låter?
Citera
2019-01-13, 09:32
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
..beskriva kortfattat??

..inser du hur jävla illa det låter?

Jag har fått uppfattningen att du inte gillar att skriva långa inlägg. Jag läser gärna långt om du orkar skriva.
Citera
2019-01-13, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Bullshot. Den forskningen får du dra fram ur hatten på en gång. Skulle dessutom inte ändra min inställning i frågan.
Att prostitution är ett av världens farligaste yrken gällande utsatthet för våld och tvång finns det massvis med studier på, bara googla Du har ex en dansk studie, där graden av depression, PTSD, våldsutsatthet etc finns i statistiken och nej inga roliga siffror Men? eftersom det nu är skitsamma för dig vad den människa du nu vill köra kuken i känner i saken, så bryr du dig väl lika lite om dessa fakta
Citera
2019-01-13, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Debatten handlar om huruvida en legalisering hade fungerat och svaret är att det förmodligen hade gjort det(bordellverksamhet). Det feministiska argumentet är ju rätt ohållbart då Sverige är ett land med extremt starkt socialt skyddsnät. Bordellerna hade alltså förmodligen inte fyllts av utsatta pundar-horor som måste suga kuk för att överleva dagen.
"fungerat" för vad/ vem? Det feministiska argumentet att lagen finns där för att "markera", skydda utsatta ex trafficking , sätta fingret på VEM som är den huvudansvarige i hela soppan; jag skiter i/ jag vill kunna skita i sexualiteten hos den jag knullar, är rejält hållbart hörredu
Citera
2019-01-13, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Hade du kunnat gifta dig med en feminist då?
Hade jag fått välja mellan en fd snygg hora med libertiansk inställning och en feminist hade valet varit enkelt.
Det moralpaniska argumentet "din dotter då, din systet då" är bara patetiskt. Vilken man vill att hans dotter ska skövla turkpenis i Alanya? Bör det därför förbjudas? Blir ju direkt patriarkala hederskulturatgument. Lev låt leva.
Hade du velat gifta dig med en torsk? En människa som du ex som även om han vet att risken att ha köper en gravt deprimerad, misshandlad, utsatt kanske tom tvingad människa är extremt hög, glatt säger sig skita i det.
De vedervärdigaste typen av människa, är gravt empatistörda skitar och det är exakt vad budskapet är i sexköpslagen Även män får fan lära sig att sex, eller kvinnor, är inget man ska handla om eller med.
Senast redigerad av Merapi 2019-01-13 kl. 10:47.
Citera
2019-01-13, 10:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
"fungerat" för vad/ vem? Det feministiska argumentet att lagen finns där för att "markera", skydda utsatta ex trafficking , sätta fingret på VEM som är den huvudansvarige i hela soppan; jag skiter i/ jag vill kunna skita i sexualiteten hos den jag knullar, är rejält hållbart hörredu

Visst, och sätta upp bajamajor för hororna. Som ett upplagt smörgåsbord för trafikkers /pimps. Eftersom att sälja inte är illegalt så sitter de tryggt i BMW'n 50m bort..

Vansinne..
Citera
2019-01-13, 10:55
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Att prostitution är ett av världens farligaste yrken gällande utsatthet för våld och tvång finns det massvis med studier på, bara googla Du har ex en dansk studie, där graden av depression, PTSD, våldsutsatthet etc finns i statistiken och nej inga roliga siffror Men? eftersom det nu är skitsamma för dig vad den människa du nu vill köra kuken i känner i saken, så bryr du dig väl lika lite om dessa fakta
Jag hittade ingenting som stödjer det där.
Kan du länka?
Citera
2019-01-13, 11:02
Medlem
Moment22x22s avatar
[quote=Pansarvecket|66412298]

Citat:
Det heter världens äldsta yrke av flera anledningar, men en av dem är att kvinnor lärde sig tidigt att de sitter på en resurs och att de kan få män att göra som de vill mha den.
Jo, så kan man ju också kalla det.

Citat:
Jag har ett förslag. Tala bara för dig själv. Alla tjejer varken tycker eller känner som du. En del vill ha mer sex, andra nöjer sig med kanske en eller ett par kunder och tio tusen om dagen, vem vet?
Ja jo, många människor brukar sysselsätta sig med att idka samlag med flera olika personer på en dag, flera dagar i veckan, varje månad. Hur kunde jag tänka att det skulle kunna vara ett problem för någon annan än mig själv?

Citat:
Det här är rent nonsens och det vet du. Ska vi fråga den lyckliga slamsugaren om inte även de har lite jobbigare dagar? Varför inte den dagen en ventil läcker och de får bajs och träck över hela sig?
De som får bajs, kräk eller annat över sig kan duscha av sig detta. Prova du att agera prostituerad och få ett par kukar i röven varje dag så kan du gå hem och duscha av dig smärtan sen.
Citat:
Den om de manliga säljarna som du fortsätter att låta bli att räkna med.
Låter jag bli att räkna med dem? Jaså, konstigt, jag är nämligen av åsikten att sexköpslagen gäller för samtliga som säljer sex. Oavsett kön.

Citat:
Vi har faktiskt legaliserad prostitution. Det är köp som är olagligt, men bara köp av kvinnor. Ingen som köpt sex av män har fällts och det var länge till och med satt i system att de snodde horornas pengar på kuppen.
Ja och den motsättningen i lagen är definitivt diskutabel, då sälja sex rimligtvis bör vara förbjudet om köp är förbjudet.
Att inte lagen efterföljs är ingenting du kan lasta mig för. Sexköp är olagligt, oavsett om säljaren eller köparen är kvinna eller man.
Citat:
Det finns hundra gånger mer hjälp för kvinnor att få vid nöd än det finns för män och nej, det är inte rättvist.
Om det är så, så håller jag med. Jag är dock inte insatt i varje bidrag och hjälpinstans så kan ej göra uttalande angående detta. Är heller inte relevant för frågan om legaliserade sexköp.
Citera
2019-01-13, 11:05
Bannlyst
Så jävla kul med feminister som blir triggade av att vi köper sex

Feminister, om ni hade slutat kalla er feminister och börjat bete er som kvinnor så hadr vi inte köpt sex utan valt er istället. Tänk på det
Citera
2019-01-13, 11:09
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iAmLane
Så jävla kul med feminister som blir triggade av att vi köper sex

Feminister, om ni hade slutat kalla er feminister och börjat bete er som kvinnor så hadr vi inte köpt sex utan valt er istället. Tänk på det
Där ligger en del i detta.

Det handlar om makt.
När de inte har den beter de sig som femåringar och hänvisar till rättvisa, men vad har de för rättvis motivering till att tala om för helt främmande människor vad de får eller inte får göra med varandra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in