[quote=Pansarvecket|66412298]
Citat:
Det heter världens äldsta yrke av flera anledningar, men en av dem är att kvinnor lärde sig tidigt att de sitter på en resurs och att de kan få män att göra som de vill mha den.
Jo, så kan man ju också kalla det.
Citat:
Jag har ett förslag. Tala bara för dig själv. Alla tjejer varken tycker eller känner som du. En del vill ha mer sex, andra nöjer sig med kanske en eller ett par kunder och tio tusen om dagen, vem vet?
Ja jo, många människor brukar sysselsätta sig med att idka samlag med flera olika personer på en dag, flera dagar i veckan, varje månad. Hur kunde jag tänka att det skulle kunna vara ett problem för någon annan än mig själv?
Citat:
Det här är rent nonsens och det vet du. Ska vi fråga den lyckliga slamsugaren om inte även de har lite jobbigare dagar? Varför inte den dagen en ventil läcker och de får bajs och träck över hela sig?
De som får bajs, kräk eller annat över sig kan duscha av sig detta. Prova du att agera prostituerad och få ett par kukar i röven varje dag så kan du gå hem och duscha av dig smärtan sen.
Citat:
Den om de manliga säljarna som du fortsätter att låta bli att räkna med.
Låter jag bli att räkna med dem? Jaså, konstigt, jag är nämligen av åsikten att sexköpslagen gäller för samtliga som säljer sex. Oavsett kön.
Citat:
Vi har faktiskt legaliserad prostitution. Det är köp som är olagligt, men bara köp av kvinnor. Ingen som köpt sex av män har fällts och det var länge till och med satt i system att de snodde horornas pengar på kuppen.
Ja och den motsättningen i lagen är definitivt diskutabel, då sälja sex rimligtvis bör vara förbjudet om köp är förbjudet.
Att inte lagen efterföljs är ingenting du kan lasta mig för. Sexköp är olagligt, oavsett om säljaren eller köparen är kvinna eller man.
Citat:
Det finns hundra gånger mer hjälp för kvinnor att få vid nöd än det finns för män och nej, det är inte rättvist.
Om det är så, så håller jag med. Jag är dock inte insatt i varje bidrag och hjälpinstans så kan ej göra uttalande angående detta. Är heller inte relevant för frågan om legaliserade sexköp.