Citat:
Ursprungligen postat av
irishrage
Jag håller med detta är bara toppen på ett isberg. Måste finnas både de som blivit utsatta och de som skyddar Bosse. Hoppas de nu träder fram.
Jag anhåller om att få meddela en avvikande mening. Spekulationerna om BH har pågått i decennier och har enbart sin grund i att han aldrig visat något intresse för det motsatta könet.
Det har ju förkommit massor med vittnesmål om andra personers tvivelaktiga förlustelser här på flashback, Virtanen och J-C A inte minst, medan jag inte sett något enda substantiellt om ofredande som BH skulle gjort sig skyldig till.
Den där klassiska skrönan om att Bosse Hansson och Lennart Swahn haft ett förhållande i stort sett bara därför att de var de enda två offentliga smygbögar i samma ålder som allmänheten trodde sig ha kännedom om, påminner i sitt upplägg om den vältraderade vandringssägnen från digerdödens dagar. Hela socknen hade dött, utom en man och en kvinna, och de gifte sig. På samma sätt måste de två kändisbögarna prompt utgöra ett par.
Men visst, träder folk fram och vittnar är inte jag den som ifrågasätter. Jag noterar dock att annars pratglade Patrik Sjöberg inte yttrat sig.
Gubben har säkert tagit på barnen. Men när, var, hur och med vilket uppsåt återstår att se.