2019-01-13, 05:33
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Kanske bara jag som kommer ihåg artisten Paul Rein.
Han fanns på trackslistan ungefär två veckor nån gång i mitten av åttiotalet.
Tror att efternamnet var en förkortning av ngt längre och krångligare finskt efternamn.
Komiskt i vilket fall som helst.
Bildgoogla!
Vad har Paul med tråden att göra? Är han också homosexuell? Paul såg fan ut som killarna i freestyle.
Citera
2019-01-13, 08:44
Medlem
irishrages avatar
Jag håller med detta är bara toppen på ett isberg. Måste finnas både de som blivit utsatta och de som skyddar Bosse. Hoppas de nu träder fram.
Citera
2019-01-13, 09:00
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Jag håller med detta är bara toppen på ett isberg. Måste finnas både de som blivit utsatta och de som skyddar Bosse. Hoppas de nu träder fram.

Jag anhåller om att få meddela en avvikande mening. Spekulationerna om BH har pågått i decennier och har enbart sin grund i att han aldrig visat något intresse för det motsatta könet.

Det har ju förkommit massor med vittnesmål om andra personers tvivelaktiga förlustelser här på flashback, Virtanen och J-C A inte minst, medan jag inte sett något enda substantiellt om ofredande som BH skulle gjort sig skyldig till.

Den där klassiska skrönan om att Bosse Hansson och Lennart Swahn haft ett förhållande i stort sett bara därför att de var de enda två offentliga smygbögar i samma ålder som allmänheten trodde sig ha kännedom om, påminner i sitt upplägg om den vältraderade vandringssägnen från digerdödens dagar. Hela socknen hade dött, utom en man och en kvinna, och de gifte sig. På samma sätt måste de två kändisbögarna prompt utgöra ett par.

Men visst, träder folk fram och vittnar är inte jag den som ifrågasätter. Jag noterar dock att annars pratglade Patrik Sjöberg inte yttrat sig.

Gubben har säkert tagit på barnen. Men när, var, hur och med vilket uppsåt återstår att se.
Senast redigerad av Prora 2019-01-13 kl. 09:04.
Citera
2019-01-13, 09:25
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
"Jag mår inte så bra"

Citat:
Efter en säkerhetskontroll och några minuters väntan dyker den svenske tv-profilen upp på skärmen. Han är klädd i blå kläder från den amerikanska kriminalvården.

Blicken flackar när han tar tag i telefonluren bredvid skärmen.

– Jag mår inte så bra, säger han.

Tv-profilen, som ser trött och sliten ut, bekräftar med knappt hörbar röst att han träffat sin nya advokat, men efter ytterligare någon minut avslutas samtalet.

– Jag kan inte ta emot ditt samtal, säger han och en person från kriminalvården hjälper honom upp från det bord där telefonen och skärmen är.

Bakom honom inne på fängelset Paul Rein detention center är det tomt så när som på några slitna bord och stolar, vilket man ser på tv-skärmen innan bilden försvinner.

– Han la på, säger en av personerna som övervakar samtalet på ”Video visitations center”.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wEon1L/tv-profilen-mar-inte-sa-bra

Det börjar sjukna in, chocken lägger sig och han börjar förstå vidden av sitt handlande...
Citera
2019-01-13, 09:34
Medlem
Är inte helt hundra på att gubben överlever detta. USA:s fängelser är inte att leka med och har han dessutom en svår Lungsjukdom, (Emfysem?) Ligger han risigt till. Även åldern tar ut sin rätt.
Citera
2019-01-13, 09:34
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
"Jag mår inte så bra"

Det börjar sjukna in, chocken lägger sig och han börjar förstå vidden av sitt handlande...

Det skulle inte förvåna mig om gubben viker in klövarna där på häktet; i den åldern kan en dylik situation bli sista droppen.
Citera
2019-01-13, 09:35
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
En vämjelig tråd. Vet inte vilka som är värst - de okunniga snorungar som på förhand, innan rättegång och domslut, vill halshugga den anklagade eller de som sänker sig så lågt att de in i det längsta debatterar med dessa spån utan att begripa det är fullständigt fruktlöst. Flashback när det är som allra sämst.

En pojke leker på en lekplats och farbror Bosse, som borde sitta med andra gubbar och samtala, föredrar en lekplats. Han föredrar en lekplats där han kan hjälpa och samtidigt ta på barn. Det finns inga ursäkter eller förståelse. Lagen finns för att skydda medmänniskor mot personer som Bosse. Det går inte att omvända en sexualitet och inte heller pedofiler.
Citera
2019-01-13, 09:40
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det skulle inte förvåna mig om gubben viker in klövarna där på häktet; i den åldern kan en dylik situation bli sista droppen.
Kanske, rutinerna (som jag tror är extremt viktiga för Bo) har ju, milt uttryckt, rubbats och han kanske tappar aptiten helt och slutar äta. Det kan aldrig den magra kroppen fixa, och sen skammen på det. Det positiva i situationen är att han slipper tänka på vad anhöriga kan tänkas tycka, han är ju helt ensam. Det kan också vara just det som får honom att hoppa av hela skiten som kallas livet...
Citera
2019-01-13, 09:41
Medlem
DogsDAmours avatar
Citat:
"Jag mår inte så bra"

Från samma artikel kommer den här lätt bisarra detaljen.

Citat:
Samtidigt utreder polisen i Coral Springs om det kan finnas fler personer som blivit utsatta av tv-profilen.
Carla Kmiotek, sergeant på polisen i Coral Springs, uppger att man i slutet av veckan bildat en speciell styrka som man kallar ”special victim unit”. Enheten ska söka efter fler eventuella offer i området.

Filip och Fredrik spekulerade dessutom lite i sitt senaste poddavsnitt att amerikansk media inte riktigt vet vilket scoop de sitter på. De nämnde inte BH:s namn och det kan naturligtvis vara så att Sverige är ett för litet land för att amerikanarna ska bry sig, men vem vet nuförtiden när blaskorna ska fyllas med innehåll 24/7....
Citera
2019-01-13, 09:44
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av DogsDAmour
Från samma artikel kommer den här lätt bisarra detaljen.

Filip och Fredrik spekulerade dessutom lite i sitt senaste poddavsnitt att amerikansk media inte riktigt vet vilket scoop de sitter på. De nämnde inte BH:s namn och det kan naturligtvis vara så att Sverige är ett för litet land för att amerikanarna ska bry sig, men vem vet nuförtiden när blaskorna ska fyllas med innehåll 24/7....
Det är här slumpen spelar in - vi har ingen aning om hur hög arbetsbelastningen är på redaktionerna såhär efter jul, antagligen ganska avslagen. En masskjutning kan rädda honom...
Citera
2019-01-13, 09:48
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
"Jag mår inte så bra"

Vilken skillnad mot i Expressens artikel för några dagar sedan då han i det närmaste skämtade bort situationen. Nu verkar Bosse vara halvdöd. Han fick t.o.m. hjälpas upp av personal från bordet där skärmen och telefonen är.

Verkar som om livet i finkan har varit tärande, plus att han nu börjar inse vad han har ställt till med och vad som väntar i framtiden.
Citera
2019-01-13, 09:51
Medlem
DogsDAmours avatar
Citat:
Det är här slumpen spelar in - vi har ingen aning om hur hög arbetsbelastningen är på redaktionerna såhär efter jul, antagligen ganska avslagen. En masskjutning kan rädda honom...

Exakt så. Det värsta är att din cynism inte ens är särskilt felplacerad eller ögonbrynshöjande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in