2019-01-13, 08:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Om män tar över all barnskötsel så kommer kvinnor ikapp på ett kick.

Asså? Det där med att ni inte kan ta avvägda beslut, hur kommer ni runt det?
Citera
2019-01-13, 08:14
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
De kommer varken kunna föda dem, amma dem eller fylla den grundläggande psykologiskt viktiga delen av varje människas så viktiga första tid kallat anknytningen.
Den är helt avgörande för hur kognitiva funktioner utvecklas.
Läs den korta versionen av vad forskningen säger idag här:
https://forte.se/app/uploads/2018/10/fik_11_webb-1.pdf

Låt mig också säga såhär. Det är inte spelmarker vi pratar om. En mamma som går ifrån sitt barn av egoistiska skäl ska ha sina lämpliga diagnoser.
När du får barn själv kanske du förstår.
Till och med Birgitta Olsson tystnade i denna fråga och hon hade väldigt hög svansföring innan.
Vem ska betala för den insatsen då?
Barn försämrar kvinnans möjlighet till inkomst och pension.
Får hon skylla sig själv eller bör mannen kompensera det bortfallet?
Citera
2019-01-13, 08:16
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Eeee, fel.
Det finns våldsregimer utan fascism. Prova igen.
Jag skrev ju så.
Citera
2019-01-13, 08:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Asså? Det där med att ni inte kan ta avvägda beslut, hur kommer ni runt det?
Män klarar sig ju trots sin oförmåga att ta avvägda beslut så det gör nog kvinnor också ska ni se.
Citera
2019-01-13, 08:27
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Vem ska betala för den insatsen då?
Barn försämrar kvinnans möjlighet till inkomst och pension.
Får hon skylla sig själv eller bör mannen kompensera det bortfallet?
Tycker hon så, så ska hon inte ha barn.
Precis som du inte verkar mogen för att skaffa barn.

Nej, hon ska inte ha kompensation vare sig för att skaffa barn eller emot. En korrekt behandlad kvinna vet när det är dags. Hennes evolutionära program fungerar och den biologiska klockan går i rätt tid.

Då skiter hon i vilket om sig själv, för det viktigaste i hela världen blir barnet och familjen som tryggar henne. Vad ni utanför tror att statens roll är, är en behändig bonus men saknar allt övrigt värde för förhållandet mellan mamma och barn. Fråga en normal mamma får du se.

Jag vet inte riktigt hur du ser på statens eller samhällets roll, men de är faktiskt inte ansvariga för ditt välbefinnande. De ska hålla med vård vid behov och V och S tror att de små allmosorna de skickar ut till alla barn i form av barnbidrag gör någon större skillnad.
Det räcker knappt till blöjorna.

Det är upp till föräldrarna att lösa de stora grejerna på egen hand. De som väljer att föda som singlar hjälper till att fylla våra fängelser och bårhus.

Så viktigt är det med två föräldrar.
Citera
2019-01-13, 08:35
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Tycker hon så, så ska hon inte ha barn.
Precis som du inte verkar mogen för att skaffa barn.

Nej, hon ska inte ha kompensation vare sig för att skaffa barn eller emot. En korrekt behandlad kvinna vet när det är dags. Hennes evolutionära program fungerar och den biologiska klockan går i rätt tid.

Då skiter hon i vilket om sig själv, för det viktigaste i hela världen blir barnet och familjen som tryggar henne. Vad ni utanför tror att statens roll är, är en behändig bonus men saknar allt övrigt värde för förhållandet mellan mamma och barn. Fråga en normal mamma får du se.

Jag vet inte riktigt hur du ser på statens eller samhällets roll, men de är faktiskt inte ansvariga för ditt välbefinnande. De ska hålla med vård vid behov och V och S tror att de små allmosorna de skickar ut till alla barn i form av barnbidrag gör någon större skillnad.
Det räcker knappt till blöjorna.

Det är upp till föräldrarna att lösa de stora grejerna på egen hand. De som väljer att föda som singlar hjälper till att fylla våra fängelser och bårhus.

Så viktigt är det med två föräldrar.
Mannen ska naturligtvis kompensera kvinnan för eftersläpningen i inkomster.
Det behövs inte att staten administrerar det, det är bara för mannen att kompensera ekonomiskt och göra extra pensionsavsättningar.

Men eftersom männen sällar kompenserar ordentligt så behövs lagen långa arm, gärna försedd med piska.
Citera
2019-01-13, 08:38
Medlem
Citat:
Du sätter referensen på nollsträcket. "Ja om en man bidrar med två miljoner och en kvinna kostar två miljoner så blir differensen fyra miljoner, jag har inte sagt emot det en endaste gång. Men kvinnan erhåller inte fyra miljoner av mannen för att jämna ut differensen, hon erhåller två. "
Det finns inte mer än som en markör för vart jämvikt hade funnits. En högst teoretisk punkt. Skillnaden är fyra miljoner. Basta.
Men snälla du. Snälla snälla du. Du till och med citerar ett stycke där jag skrivit att jag aldrig sagt emot vad skillnanden är (förutom att den valts ut vid fel ålder om man ska tala om livstider). Jag har SAGT EMOT ATT SKILLNANDEN REPRESENTERAR VAD MÄN GER KVINNOR UNDER EN LIVSTID. Män ger kvinnor ca en miljon, under denna fiktiva livstid som representerar olika åldrar i nutid, eftersom att en miljon är kvinnors genomsnittliga underskott. Nollstrecket är inte "högst teoretiskt", (va???), nollstrecket innebär att man bidragit med lika mycket som man nyttjat. Genomsnittlig betyder inte den typiska kvinnan, vill jag även påpeka, de flesta kvinnor slutar inte på ett underskott överhuvudtaget.
Citera
2019-01-13, 08:40
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag skrev ju så.
Du skrev delmängd. Det är en matematisk teori där delmängden är del av en annan mängd. Fascism behöver inte vara en del av en våldsregim, det finns flera så det blir röd penna på detta.
Du glömmer liberalism, Marxism, nazism, kommunism och anarkism som ideologier som mycket väl kan bli våldsregimer.
Hittade en kort sammanfattning:
Fascism
Fascism är en ideologi som diktatorn Benito Mussolini från Italien grundade.
Fascism är likt nazism för att i båda ideologierna ska det bara finnas en stor ledare. Det ska inte finnas några demokratiska partier, bara en stark ledare. Till skillnad från t.ex marxismen så är fascismen ingen genomarbetad ideologi.
Alla företag och individer ska anpassa sig efter statens behov och order. När fascismen i Italien ledde fick man gå till korporationer om man skulle ha ett jobb. Våld och krig förhärligas i fascismen.
Några viktiga beståndsdelar i fascismen är populism, nationalism och våldsdyrkan, dessutom avståndstagande från kommunism och demokrati.
Inte så många länder har haft fascism som styrelseskick, men några hade det under andra världskriget som Spanien där fascismen faktiskt stod kvar enda tills 1975.

Jag förstår varför du lutade åt ditt svar, men då den uteslöt andra ideologier så höll inte påståendet.
Citera
2019-01-13, 08:52
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Mannen ska naturligtvis kompensera kvinnan för eftersläpningen i inkomster.
Det behövs inte att staten administrerar det, det är bara för mannen att kompensera ekonomiskt och göra extra pensionsavsättningar.

Men eftersom männen sällar kompenserar ordentligt så behövs lagen långa arm, gärna försedd med piska.
Nej, det är inte mannens plikt och det finns ingen av gud given order att kvinnan ska ha rätt till samma inkomst som mannen. Mannens plikt är att försörja familjen. Inte kvinnan bara.
Pensionsavsättningar gör du automatiskt om du jobbar. Det kallas att du betalar skatt. Betalar du ingen skatt får du ingen pension.
Sen bygger du hela grejen på en förbannad lögn. Den om lönegapet.
Kan du sluta med det?

Det är fel. Alla egna val du gör i livet påverkar din inkomst och din pension. Det gäller både män och kvinnor. För att det ska bli jämnt måste fruktansvärda orättvisor införas och en stor statsapparat insättas för att hela tiden kontrollera balansen. Den kostnaden dras självklart på det som annars hade betalats ut.

Dvs skattebetalare betalar staten för att göra ett stort och orättvist arbete vilket gör att staten inte längre har råd att betala. Precis som all sossebyråkrati byggts upp till svarta omättliga hål för bidrag. Nu får vi tre och ett halvt år till av den dystopin.

https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/levnadsforhallanden/jamstalldhet/jamstalldhetsstatistik/pong/statistiknyhet/pa-tal-om-kvinnor-och-man-2016/
Citera
2019-01-13, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Där lyckades du verkligen med att göra din position meningslös. Grattis.

Hur ska vi göra kvinnor förmögna att komma ikapp männen ekonomiskt? - tordes den naturliga följdfrågan bli. Observera att det ska ske genom egen förmåga och utan statens kryckor. Observera även att jag tror att kvinnor klarar det här utan problem... till skillnad från, ja, det feministiska etablissemanget och det folkliga kompaniet av samma sort.
Så du är i stort sett likhetsfeminist? Förutom att du inte anser att män ska ta större ansvar för barn och hem? Förstår jag dig rätt?
Citera
2019-01-13, 08:58
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Men snälla du. Snälla snälla du. Du till och med citerar ett stycke där jag skrivit att jag aldrig sagt emot vad skillnanden är (förutom att den valts ut vid fel ålder om man ska tala om livstider). Jag har SAGT EMOT ATT SKILLNANDEN REPRESENTERAR VAD MÄN GER KVINNOR UNDER EN LIVSTID. Män ger kvinnor ca en miljon, under denna fiktiva livstid som representerar olika åldrar i nutid, eftersom att en miljon är kvinnors genomsnittliga underskott. Nollstrecket är inte "högst teoretiskt", (va???), nollstrecket innebär att man bidragit med lika mycket som man nyttjat. Genomsnittlig betyder inte den typiska kvinnan, vill jag även påpeka, de flesta kvinnor slutar inte på ett underskott överhuvudtaget.
Jag visste att jag borde slutat redan vid förra. Det går helt enkelt inte in.
Nu har du dessutom börjat byta ut siffror och definitioner på saker som "genomsnittlig".

"Krig är fred
Frihet är slaveri
Okunnighet är styrka"
Citera
2019-01-13, 09:02
Avslutad
Citat:
Nej, det är inte mannens plikt och det finns ingen av gud given order att kvinnan ska ha rätt till samma inkomst som mannen. Mannens plikt är att försörja familjen. Inte kvinnan bara.
Pensionsavsättningar gör du automatiskt om du jobbar. Det kallas att du betalar skatt. Betalar du ingen skatt får du ingen pension.
Sen bygger du hela grejen på en förbannad lögn. Den om lönegapet.
Kan du sluta med det?

Det är fel. Alla egna val du gör i livet påverkar din inkomst och din pension. Det gäller både män och kvinnor. För att det ska bli jämnt måste fruktansvärda orättvisor införas och en stor statsapparat insättas för att hela tiden kontrollera balansen. Den kostnaden dras självklart på det som annars hade betalats ut.

Dvs skattebetalare betalar staten för att göra ett stort och orättvist arbete vilket gör att staten inte längre har råd att betala. Precis som all sossebyråkrati byggts upp till svarta omättliga hål för bidrag. Nu får vi tre och ett halvt år till av den dystopin.

https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/levnadsforhallanden/jamstalldhet/jamstalldhetsstatistik/pong/statistiknyhet/pa-tal-om-kvinnor-och-man-2016/
Ja, men då kan ju män börja betala själva då istället för att lägga kostnaden på skattebetalarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in