Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Sluta tramsa. Jag har aldrig sagt att kvinnor inte vill ha sex med män, det är klart som fan att de vill. Jag har sagt att en kvinna inte vill ha sex med FLERA OLIKA MÄN under en dag.
Jag har ett förslag. Tala bara för dig själv. Alla tjejer varken tycker eller känner som du. En del vill ha mer sex, andra nöjer sig med kanske en eller ett par kunder och tio tusen om dagen, vem vet?
Du vet det inte. Du talar inte utifrån någon auktoritet. Du talar utifrån vad du tror att du hört som gospel i svensk media. Något vi lärt oss allt mer om på senare tid.
Citat:
Och har hon detta och inte är upphetsad finns risken att hon drabbas av just vaginala problem, så som till exempel vestibulit. Detta bör alla som tror på myten om den lyckliga horan känna till. Kanske skulle sätta ihop en handbok för torskar?
Det här är rent nonsens och det vet du. Ska vi fråga den lyckliga slamsugaren om inte även de har lite jobbigare dagar? Varför inte den dagen en ventil läcker och de får bajs och träck över hela sig?
Ska jag rekommendera en handbok, så är det den humanistiska handboken om att låta bli att tala över huvudet på dem som faktiskt håller på med något och inbilla dig att de är för små eller för korkade för att föra sin egen talan?
Jag kommer till ytterligare en poäng på det här temat om en stund.
Den om de manliga säljarna som du fortsätter att låta bli att räkna med.
Citat:
Jaja, du benämner det så. Jag tänker mer att det handlar om medkänslan för andra människor och att kunna slänga ut sitt egoistiska hatperspektiv för en stund.
Jag tyckte precis att du knappast kan hänvisa till medkänsla när du inte ens låter dem föra sin egen talan utan femsplainar över dem, som om du visste bättre.
Citat:
Jo absolut. Vem ska jag fråga? Horan från Rumänien som arbetar långa pass utan större valmöjlighet till annat?
Horan som extraknäckar som just detta under sin studietid?
Lyxhoran som åker och semestrar i Monaco för att återhämta sig?
Horan som är tvingad genom trafficking?
Varför inte börja med att fråga någon eller åtminstone läsa lite vad de själva skriver?
http://www.rosealliance.se/en/about-ra/
Citat:
Vad? Nu tappade du bort dig.
Du känner mig bättre än så.
Citat:
För att vi inte har legaliserad prostitution ja. Hade vi haft det och det hade kommit kvinnor från andra länder hade det sett annorlunda ut. I världen som stort är det absolut mest kvinnor som säljer sex.
Vi har faktiskt legaliserad prostitution. Det är köp som är olagligt, men bara köp av kvinnor. Ingen som köpt sex av män har fällts och det var länge till och med satt i system att de snodde horornas pengar på kuppen. En dom 2017 fick dem att sluta med detta i alla fall.
Citat:
Svenska kvinnor behöver inte sälja sex för att ha ett ekonomiskt hyfsat liv. Tack och lov.
Ännu ett raljant påstående från bakom en skärm som faktiskt inte stämmer med verkligheten.
De skyddsnät du tror finns där läcker som såll, men jag håller med. Det finns hundra gånger mer hjälp för kvinnor att få vid nöd än det finns för män och nej, det är inte rättvist.
De tar dessutom alla resurser från staten.
Citat:
Vilken kategori män det är som säljer sex vet jag inte riktigt, ensamkommande till viss del kanske. Homosexuella?
Mest ja.
Citat:
Faktum kvarstår iallafall att det är efterfrågan som skapar marknaden och yrket. Har vi ett förbud mot detta gör vi iallafall vad vi kan för att inte fler ska hamna i bordellcirkusen.
Sluta!
Du börjar bli helt olidlig nu!
Det som skapar marknaden kallas behov, sen tillgång och efterfrågan.
Det heter världens äldsta yrke av flera anledningar, men en av dem är att kvinnor lärde sig tidigt att de sitter på en resurs och att de kan få män att göra som de vill mha den.