2019-01-12, 16:28
  #1597
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Med tanke på att det är lagligt att sälja men inte köpa så är väl svaret rätt uppenbart?

Nej, eftersom det handlar om att de måste kunna söka vård och polis om det behövs. Släpp feminist-tjafset. Du sa själv att du inte vill att din syster ska jobba som hora, och du är väl ingen feminist?
De kvinnor som jobbar som horor är också någons syster, mamma, dotter, fru eller flickvän. Det har inget med feminismen att göra.

Men jag håller med, det är en felaktighet i lagen. Ska förbud gälla bör det gälla på båda håll.
Citera
2019-01-12, 16:32
  #1598
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
]Nej, eftersom det handlar om att de måste kunna söka vård och polis om det behövs[/b]. Släpp feminist-tjafset. Du sa själv att du inte vill att din syster ska jobba som hora, och du är väl ingen feminist?
De kvinnor som jobbar som horor är också någons syster, mamma, dotter, fru eller flickvän. Det har inget med feminismen att göra.

Men jag håller med, det är en felaktighet i lagen. Ska förbud gälla bör det gälla på båda håll.
Om dom blir tvingade till att prostituera sig så är vård och polis inte ett bekymmer.

Du verkar glömma bort att Sverige är ett mycket avancerat land. Staten tar hand om sina medborgare och således behöver ingen sälja sig.
Citera
2019-01-12, 16:33
  #1599
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Jag är öppen för legalisering av narkotika, tidigare var jag lite hårdnackad gällande det. Men eftersom min fru har sydamerikanska rötter och jag sett hur hennes släktingar förhåller sig till det så upplever jag att det är främst förbuden som ställer till det i västvärlden. Där nere är det förhållandevis avslappnat.
Enda problemet med Sydamerikaner är att de är så jävla våldsamma men det tror jag har noll att göra med knark. Alkohol och pengar är nog större bovar.

De flesta typer av narkotika är skitbilliga att framställa och skulle de säljas lagligt skulle vi inte ha en massa så kallade ensamkommande (tidigare med tillägget barn men det har väl t.o.m den mest rabiata feminist släppt) som springer runt på gator och torg, stökar och medför en massa extraarbete för en redan överansträngd polis. Exempelvis.
Men jag förstår inte varför staten skall betala de relativt låga kostnader som legalt framställd narkotika skulle innebära. Ibland låter du nästan som en såsse.
Klart både torskar och knarkare själva skall finansiera sin konsumtion.

Om vi ska tillåta en verksamhet som bygger på utnyttjning av de svagare och fattigare i samhället, ska drogproblematiken lyftas bort från det. En människa i beroende av droger (oavsett spel, heroin eller vad det nu är) är inte herre över sig själv längre.

TILLÄGG, hade jag varit ensam att bestämma hade jag till exepmel infört att inte casinon får vara delaktiga i att någon spelar bort både hus och bil. Eftersom missbrukaren inte styr sina handlingar på samma sätt som en nykter person gör. Jag förstår inte hur en casinoägare kan se sig själv i spegeln på kvällen efter att ha låtit någon spela bort hela sitt liv där. Bara en usel människa utnyttjar en annan människas svaghet.

Vill vi legalisera prostitution för att det ska bli bättre för hororna, så ska inte verksamheten på gatan och under jord finnas kvar för någon, eftersom att denna lär blir ännu värre om vi dessutom har lagliga reglerade bordeller där "normalt" folk håller sig. Marknaden under jord kommer dra till sig den värsta sortens svin. Har vi då horor där som gör vad somhelst för sin drog, blir det ett brutalt utnyttjande av människor utanför sin egen kontroll.

Jag har kanske såssiga drag så sett att jag anser att man bör ta hand om de som inte är herre över sig själv. Till exempel missbrukare, handikappade och hemlösa.
Jag lägger hellre skattepengar på det än på arbetsförmedling, jämställdhetsmyndigheten, olika politiska onödiga institutioner, bidrag till folk som inte orkar arbeta (läs lättvindiga sjukskrivningar), samt invandring av kriminella som ej utvisas vid brott.
Citera
2019-01-12, 17:15
  #1600
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Om vi ska tillåta en verksamhet som bygger på utnyttjning av de svagare och fattigare i samhället, ska drogproblematiken lyftas bort från det. En människa i beroende av droger (oavsett spel, heroin eller vad det nu är) är inte herre över sig själv längre.

Finns gott om välställda som utnyttjar fattigare och svagare som billig arbetskraft, jo, även här i Sverige. Med ditt resonemang borde vi sedan länge ha förbjudit arbete bland extremt mycket annat som idag är lagligt.

Staten i sin helhet bygger på att ta pengar från individer som inte kan stå emot.

Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
TILLÄGG, hade jag varit ensam att bestämma hade jag till exepmel infört att inte casinon får vara delaktiga i att någon spelar bort både hus och bil. Eftersom missbrukaren inte styr sina handlingar på samma sätt som en nykter person gör. Jag förstår inte hur en casinoägare kan se sig själv i spegeln på kvällen efter att ha låtit någon spela bort hela sitt liv där. Bara en usel människa utnyttjar en annan människas svaghet.

Frihet heter det, man måste få göra sina egna val, vare sig de är dåliga eller inte.
Men med din fascistiska ådra förstår jag varför du är emot det. Jag hatar spelbolagen lika mycket som dig, men skulle aldrig inbilla mig att jag har rätten att bestämma över en speltorsks rätt till dåliga vanor eller ockrarens rätt att dra nytta av dennes dåliga omdöme. Vi kan dra det ytterligare ett steg till aktiemarknaden där smarta aktörer tjänar på dåliga, ska även detta förbjudas? Är de dåliga aktörerna inte "herrar över sig själva"?

Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vill vi legalisera prostitution för att det ska bli bättre för hororna, så ska inte verksamheten på gatan och under jord finnas kvar för någon, eftersom att denna lär blir ännu värre om vi dessutom har lagliga reglerade bordeller där "normalt" folk håller sig. Marknaden under jord kommer dra till sig den värsta sortens svin. Har vi då horor där som gör vad somhelst för sin drog, blir det ett brutalt utnyttjande av människor utanför sin egen kontroll.

Du drar falska slutsatser utan någon som helst grund, slutsatser som redan debunkats av organisationer som till skillnad från dig faktiskt har expertis inom fältet.

Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag har kanske såssiga drag så sett att jag anser att man bör ta hand om de som inte är herre över sig själv. Till exempel missbrukare, handikappade och hemlösa.
Jag lägger hellre skattepengar på det än på arbetsförmedling, jämställdhetsmyndigheten, olika politiska onödiga institutioner, bidrag till folk som inte orkar arbeta (läs lättvindiga sjukskrivningar), samt invandring av kriminella som ej utvisas vid brott.

Typiskt vänsterblivet offerkofta-mentalitet.
Själv anser jag att man måste få göra sina egna val i livet och stå för konsekvenserna utan att dra in andra som ej har haft del i dem besluten. Gör jag dåliga val och spelar bort mina pengar så är just parkbänken det jag förtjänar om jag inte är villig att arbeta mig tillbaka till ruta ett, ska andra hjälpa mig ur min situation ska det komma från deras hjärtan, inte för att en vidrig och övervuxen stat tvingar dem.

Även en knarkare har valet att lägga ner skiten eller söka stöd om denne inte förmår göra det själv och många gör det dagligen. Många som inte är narkotikaberoende gör valen som konsekvent leder till att de blir det, val, val, val - Har man ett val är man alltid herre över sig själv, krävs en kofta av gigantiska proportioner för att inte förstå detta.
Citera
2019-01-12, 17:47
  #1601
Medlem
Moment22x22s avatar
[quote=ShallowInfidel|66407257]
Citat:
Finns gott om välställda som utnyttjar fattigare och svagare som billig arbetskraft, jo, även här i Sverige. Med ditt resonemang borde vi sedan länge ha förbjudit arbete bland extremt mycket annat som idag är lagligt.
Staten i sin helhet bygger på att ta pengar från individer som inte kan stå emot.

Jag vet. Men Rom byggdes inte på en dag...
Jag är starkt emot de höga skatter detta landet slänger sig med. Mest för att pengarna går till så jävla mycket skit. Det slängs brutala mängder pengar rakt i sjön på diverse projekt och annat totalt meningslöst mög.

Citat:
Frihet heter det, man måste få göra sina egna val, vare sig de är dåliga eller inte.
Men med din fascistiska ådra förstår jag varför du är emot det. Jag hatar spelbolagen lika mycket som dig, men skulle aldrig inbilla mig att jag har rätten att bestämma över en speltorsks rätt till dåliga vanor eller ockrarens rätt att dra nytta av dennes dåliga omdöme.

Jag vet att det hade varit fel att driva igenom nåt sånt förbud. Det är heller ingenting jag skulle på något sätt framföra som en hjärtefråga. Det är bara så att de som skor sig på andra människors olycka genom direkt handling där de står inför ett val att de kan göra antingen eller, är så usla långt in i benmärgen.

Citat:
Typiskt vänsterblivet offerkofta-mentalitet.
Själv anser jag att man måste få göra sina egna val i livet och stå för konsekvenserna utan att dra in andra som ej har haft del i dem besluten. Gör jag dåliga val och spelar bort mina pengar så är just parkbänken det jag förtjänar om jag inte är villig att arbeta mig tillbaka till ruta ett, ska andra hjälpa mig ur min situation ska det komma från deras hjärtan, inte för att en vidrig och övervuxen stat tvingar dem.

Bara det att jag aldrig drar på mig den offerkoftan själv och verkligen inte är vänsterpartist. Moderaterna har alltid min röst fallit på, även om de inte heller är optimala.
Kanske snarare så att jag ser att jag själv är priveligierad och därmed tycker att man bör hjälpa människor som inte råder över sig själv. Jag ser inget fel med det. Jag förstår hur du resonerar och jag resonerar så med de flesta också, de som har möjlighet att göra något åt sin situation. Givetvis måste människor ansvara för sig själv.
Men när det handlar om till exempel en heroinmissbrukare, hur lätt tror du att det är för den människan utan hjälp ta sig tillbaka? Det är omöjigt i princip, utan hjälp.
Citera
2019-01-12, 18:11
  #1602
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Om dom blir tvingade till att prostituera sig så är vård och polis inte ett bekymmer.

Du verkar glömma bort att Sverige är ett mycket avancerat land. Staten tar hand om sina medborgare och således behöver ingen sälja sig.

Precis, varför ska vi då legalisera prostitution med bordellverksamhet? Tror du att där kommer jobba många svenska kvinnor där som har andra valmöjligheter?
Legalisera med enbart skälet för att minimera skaderisken för de som prostituerar sig är inte skäl nog, dessutom skiter de flesta män som är engagerade i just prostitutionsfrågan blanka fan i dessa kvinnors välmnående. Det är enbart ett svepskäl för att de ska kunna fortsätta utnyttja hororna till sin fördel, enbart!
Citera
2019-01-12, 18:26
  #1603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Inte svenska kvinnor. Läs ordentligt!

Det här argumentet du kör med att det skulle komma in en massa öststatskvinnor om man legaliserar sexköp finns det något som helst belägg för det? och om så är fallet så kommer de väl hit isåfall för att det ska förbättra deras livsnivå inte försämra den?
Citera
2019-01-12, 18:30
  #1604
Medlem
Är det någon som satt sig in i vad det är för människor som jobbar på bordeller i Europa?
Citera
2019-01-12, 18:44
  #1605
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke22
Är det någon som satt sig in i vad det är för människor som jobbar på bordeller i Europa?


Du kan inte jämföra städer ute i Europa, som Hamburg och Amsterdam - där prostitutionen är statligt reglerad och tillåten - med knäppa Sverige, där endast säljandet av sex är tillåtet.

Man undrar vilka knäppskallar det var i Riksdagen som genomförde beslutet att göra säljandet av sex lagligt, MEN köpandet straffbart med fängelse. Det är sinnessjukt och bortom all logik !
Citera
2019-01-12, 18:47
  #1606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Precis, varför ska vi då legalisera prostitution med bordellverksamhet? Tror du att där kommer jobba många svenska kvinnor där som har andra valmöjligheter?
Legalisera med enbart skälet för att minimera skaderisken för de som prostituerar sig är inte skäl nog, dessutom skiter de flesta män som är engagerade i just prostitutionsfrågan blanka fan i dessa kvinnors välmnående. Det är enbart ett svepskäl för att de ska kunna fortsätta utnyttja hororna till sin fördel, enbart!
Poängen är att man i Sverige alltid har andra valmöjligheter. En laglig bordellverksamhet kommer alltså locka dit kvinnor som själva gör valet att bli prostituerade(dom får alltså skylla sig själva). Den svenska sexköpslagen är alltså uppenbarligen skapad av feminister i syfte att behålla sin sexuella makt över män. Tjejers sexuella värde hade minskat ifall jag som kille hade kunnat promenera till en bordell och ligga med en brud som är flera gånger snyggare än hon som precis dissade mig(kom ihåg att en kvinnlig 4a har större sexuellt värde än en manlig 7a). Sen är ju en bordellverksamhet egentligen bättre än att man säljer sex på egen hand eftersom kontrollen och säkerheten blir större.

...men vill vi att våra systrar/döttrar ska bli horor? nej det vill vi inte och därför borde det förbjudas, alternativt stigmatisera det.
Citera
2019-01-12, 18:48
  #1607
Medlem
Stalinfuhrers avatar
Det är då alltför lustigt att se hur kvinnor resonerar angående det här. Kvinnor ska få behålla sina privilegium om att kunna ha sex när de vill och hur mycket de vill. Samtidigt så ska de stackars svaga och fula betamännen som sliter varje dag hårt i arbetslivet enbart få ha sex när de först har delat med sig av sina ägodelar och resurser till en annan kvinna - om de har tur! De ska hållas i koppel och enbart belönas när de har vart duktiga lydiga hundar!

Som försvar säger kvinnor att det är synd om kvinnorna som prostituerar sig etc. Hur ser ni att kvinnorna som lagligt prostituerar sig lider i de länderna där sexköp är lagligt? Det gör ni inte och det finns inga vetenskapliga bevis alls för att det är så, ändå presenterar ni det som väletablerad fakta här.

Nej det är bara svepskäl som vanligt eftersom lagliga sexköp hotar erat eget sexuella kapital och värde på marknaden, och det är av den anledningen enbart som ni är emot det. Ni pratar dessutom om människovärden och värdighet etc bla bla men ni tycker inte alls att de fula svaga betamännen ens ska ha rätt att få en skjuts mot betalning om de så verkligen ville det. Kvinnor är verkligen hjärtlösa och har verkligen noll sympati för de män som fick dra nitlotten i livet. De ska enbart finnas som pengaautomater och annat hanrej-trams och inget annat. Detta ligger såklart i eran biologiska natur så det är ju inget ni rår för men ändå, naturen kan vara lustig.

Jag tycker det är ändå bra att det är så här vi har det i Sverige. Desto snabbare fler män blir nobbade och/eller blåsta och olyckliga och väljer att gå sin egna väg istället och överger sina pliktkänslor desto snabbare kommer samhällskollapsen att komma.
Citera
2019-01-12, 19:34
  #1608
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Poängen är att man i Sverige alltid har andra valmöjligheter. En laglig bordellverksamhet kommer alltså locka dit kvinnor som själva gör valet att bli prostituerade(dom får alltså skylla sig själva). Den svenska sexköpslagen är alltså uppenbarligen skapad av feminister i syfte att behålla sin sexuella makt över män. Tjejers sexuella värde hade minskat ifall jag som kille hade kunnat promenera till en bordell och ligga med en brud som är flera gånger snyggare än hon som precis dissade mig(kom ihåg att en kvinnlig 4a har större sexuellt värde än en manlig 7a). Sen är ju en bordellverksamhet egentligen bättre än att man säljer sex på egen hand eftersom kontrollen och säkerheten blir större.

...men vill vi att våra systrar/döttrar ska bli horor? nej det vill vi inte och därför borde det förbjudas, alternativt stigmatisera det.

Amen herregud. De flesta kvinnor är inte så intresserade av enbart ligg. Om man har att välja på en man som bara vill ligga då hade nog många skickat honom till bordellen istället.
Det tråkiga i sammanhanget hade varit att många svenska män hade förpassats till skräphögen gällande relationer och äktenskap. Vem vill ha en horbock liksom?
Sen undrar jag också, hade du velat gifta dig med en f.d prostituerad?
Och varför vill du inte att din syster ska hora? Verkar ju inte vara något som helst problem med det yrket enligt dig m.fl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in