2019-01-12, 23:42
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Om en pizzeria är laglig, så borde en bordell vara laglig. Att tillfredsställa ett grundläggande mänskligt behov borde inte vara olagligt. Även om sexualitet understiger hunger för överlevnad, så leder det till enorm destruktivitet att apbehovet inte blir tillfredssställt. Oavsett om det är kvinnor eller män som söker det sexuella behovet och är beredda att betala för att få det tillfredsställt.

Men eftersom den kvinnliga sexualiteten är ett feministiskt maktmedel, ska man hellre föra krig mot att sex innebär pengar, trots att allt i världen idag kretsar kring pengar, t.o.m. mord. Det kommer utföras oavsett vad lagen säger. Man kan kämpa mot knark, prostitution och vapen hur mycket man vill. Frågan är hur man ska hantera det.

Fundera på det och hur man skapar ett funktionellt samhälle. Vi har fortfarande slaveri, krig, mord och allmänt elände, men fan ta att någon kvinna eller man har sex för pengar.
Citera
2019-01-12, 23:57
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Frågan är hur man ska hantera det.
Indeed.
Citera
2019-01-13, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja belägget är att det skett så i till exempel Tyskland som har en omfattande bordellverksamhet.
Tror du att svenska kvinnor boendes i Sverige skulle börja arbeta på bordell? Varför i hela fridens namn då?

Nej det tror jag inte. Men vad säger du om att de som börjar arbeta på bordell gör det för att skaffa sig ett bättre liv än de har, Varför skulle de annars göra det?
Citera
2019-01-13, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Du kan inte jämföra städer ute i Europa, som Hamburg och Amsterdam - där prostitutionen är statligt reglerad och tillåten - med knäppa Sverige, där endast säljandet av sex är tillåtet.

Man undrar vilka knäppskallar det var i Riksdagen som genomförde beslutet att göra säljandet av sex lagligt, MEN köpandet straffbart med fängelse. Det är sinnessjukt och bortom all logik !

Ja tycker också det är väldigt konstigt, blir ju någon slags brottsprovaktion vilket annars inte är tillåtet i Sverige.
Citera
2019-01-13, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Hade du kunnat gifta dig med en feminist då?
Hade jag fått välja mellan en fd snygg hora med libertiansk inställning och en feminist hade valet varit enkelt.
Det moralpaniska argumentet "din dotter då, din systet då" är bara patetiskt. Vilken man vill att hans dotter ska skövla turkpenis i Alanya? Bör det därför förbjudas? Blir ju direkt patriarkala hederskulturatgument. Lev låt leva.
Jag är inte svensk utan kommer från en patriarkal hederskultur. I din värld representerar man bara sig själv som individ, men hos oss representerar man hela familjen och då kan man inte sänka hela familjens heder pga ens egna egoistiska val.

Om min syster har det dåligt och är i behov av pengar så får hon pengar av mig. Det är det familj är till för. Att gå och prostituera sig är inte rättfärdigat.
Senast redigerad av Viktim 2019-01-13 kl. 00:41.
Citera
2019-01-13, 01:11
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Jag håller med dig (för en gångs skull), att handel med sex borde förbjudas.

Ursäkta, va?
Citera
2019-01-13, 01:14
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Debatten handlar om huruvida en legalisering hade fungerat och svaret är att det förmodligen hade gjort det(bordellverksamhet). Det feministiska argumentet är ju rätt ohållbart då Sverige är ett land med extremt starkt socialt skyddsnät. Bordellerna hade alltså förmodligen inte fyllts av utsatta pundar-horor som måste suga kuk för att överleva dagen.

Nä det hade de inte. Vem tror du att de hade fyllts med?
Citera
2019-01-13, 01:16
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag är inte svensk utan kommer från en patriarkal hederskultur. I din värld representerar man bara sig själv som individ, men hos oss representerar man hela familjen och då kan man inte sänka hela familjens heder pga ens egna egoistiska val.

Om min syster har det dåligt och är i behov av pengar så får hon pengar av mig. Det är det familj är till för. Att gå och prostituera sig är inte rättfärdigat.

Det sista stycket är hedersvärt. Så fungerar det även i icke patriarkala strukturer- om man har en stark familj där lojalitet värderas.
Citera
2019-01-13, 01:39
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Sluta tramsa. Jag har aldrig sagt att kvinnor inte vill ha sex med män, det är klart som fan att de vill. Jag har sagt att en kvinna inte vill ha sex med FLERA OLIKA MÄN under en dag.
Jag har ett förslag. Tala bara för dig själv. Alla tjejer varken tycker eller känner som du. En del vill ha mer sex, andra nöjer sig med kanske en eller ett par kunder och tio tusen om dagen, vem vet?
Du vet det inte. Du talar inte utifrån någon auktoritet. Du talar utifrån vad du tror att du hört som gospel i svensk media. Något vi lärt oss allt mer om på senare tid.
Citat:
Och har hon detta och inte är upphetsad finns risken att hon drabbas av just vaginala problem, så som till exempel vestibulit. Detta bör alla som tror på myten om den lyckliga horan känna till. Kanske skulle sätta ihop en handbok för torskar?
Det här är rent nonsens och det vet du. Ska vi fråga den lyckliga slamsugaren om inte även de har lite jobbigare dagar? Varför inte den dagen en ventil läcker och de får bajs och träck över hela sig?
Ska jag rekommendera en handbok, så är det den humanistiska handboken om att låta bli att tala över huvudet på dem som faktiskt håller på med något och inbilla dig att de är för små eller för korkade för att föra sin egen talan?
Jag kommer till ytterligare en poäng på det här temat om en stund.
Den om de manliga säljarna som du fortsätter att låta bli att räkna med.
Citat:
Jaja, du benämner det så. Jag tänker mer att det handlar om medkänslan för andra människor och att kunna slänga ut sitt egoistiska hatperspektiv för en stund.
Jag tyckte precis att du knappast kan hänvisa till medkänsla när du inte ens låter dem föra sin egen talan utan femsplainar över dem, som om du visste bättre.
Citat:
Jo absolut. Vem ska jag fråga? Horan från Rumänien som arbetar långa pass utan större valmöjlighet till annat?
Horan som extraknäckar som just detta under sin studietid?
Lyxhoran som åker och semestrar i Monaco för att återhämta sig?
Horan som är tvingad genom trafficking?
Varför inte börja med att fråga någon eller åtminstone läsa lite vad de själva skriver?
http://www.rosealliance.se/en/about-ra/
Citat:
Vad? Nu tappade du bort dig.
Du känner mig bättre än så.
Citat:
För att vi inte har legaliserad prostitution ja. Hade vi haft det och det hade kommit kvinnor från andra länder hade det sett annorlunda ut. I världen som stort är det absolut mest kvinnor som säljer sex.
Vi har faktiskt legaliserad prostitution. Det är köp som är olagligt, men bara köp av kvinnor. Ingen som köpt sex av män har fällts och det var länge till och med satt i system att de snodde horornas pengar på kuppen. En dom 2017 fick dem att sluta med detta i alla fall.
Citat:
Svenska kvinnor behöver inte sälja sex för att ha ett ekonomiskt hyfsat liv. Tack och lov.
Ännu ett raljant påstående från bakom en skärm som faktiskt inte stämmer med verkligheten.
De skyddsnät du tror finns där läcker som såll, men jag håller med. Det finns hundra gånger mer hjälp för kvinnor att få vid nöd än det finns för män och nej, det är inte rättvist.
De tar dessutom alla resurser från staten.
Citat:
Vilken kategori män det är som säljer sex vet jag inte riktigt, ensamkommande till viss del kanske. Homosexuella?
Mest ja.
Citat:
Faktum kvarstår iallafall att det är efterfrågan som skapar marknaden och yrket. Har vi ett förbud mot detta gör vi iallafall vad vi kan för att inte fler ska hamna i bordellcirkusen.
Sluta!
Du börjar bli helt olidlig nu!
Det som skapar marknaden kallas behov, sen tillgång och efterfrågan.
Det heter världens äldsta yrke av flera anledningar, men en av dem är att kvinnor lärde sig tidigt att de sitter på en resurs och att de kan få män att göra som de vill mha den.
Citera
2019-01-13, 01:39
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag försöker bara förklara varför den feministiska motiveringen till förbud av sexköp är ohållbar. Jag har vart tydlig med att jag inte tycker det är ett okej yrke och anledningen är att jag anser det vara ohederligt.

Jag hade inte kunnat gifta mig med en f.d prostituerad, tror jag inte åtminstone.

Tänk om du blev en hora, tror du din bror hade kunnat kolla dig i ögonen igen? Han hade blivit känd som killen vars syster är en hora.

Vad är ens den feministiska motiveringen? Finns det en vedertagen sådan?
Motiveringen att skydda fattiga och utsatta från att bli utnyttjade är inte en feministisk motivering.

Jag är rätt säker på att hela min familj hade tyckt att det vore absolut fruktansvärt om jag skulle arbeta på bordell. De hade givetvis inte förskjutit mig utan snarare hjälpt mig därifrån.
Citera
2019-01-13, 01:42
Medlem
Citat:
Nä det hade de inte. Vem tror du att de hade fyllts med?
Förutsatt att bordellägarna är reko människor så tror jag det hade jobbat tjejer med hög libido(sexdriv). Sen tror jag dom hade känt sig ganska trygga också med tanke på att dom isåfall hade haft samma arbetsplats och skulle således aldrig vara ensamma ifall det kom in en kund med konstigt beteende.

Vad gäller den sociala stegen så tror jag det hade rört sig om kvinnor som är frispråkiga och självständiga. Med andra ord psykiskt starka kvinnor.

Sen kan man ju spinna vidare på hur en sån verksamhet hade kunnat se ut. Jag tror det hade vart rimligt att kräva utlåtande från psykolog för att säkerställa att kvinnan är mentalt stabil. Sedan skulle man kunna göra flera andra "kontroller" för att helt enkelt se till att kvinnorna inte är utsatta.
Citera
2019-01-13, 01:47
Medlem
Citat:
Vad är ens den feministiska motiveringen? Finns det en vedertagen sådan?
Motiveringen att skydda fattiga och utsatta från att bli utnyttjade är inte en feministisk motivering.

Jag är rätt säker på att hela min familj hade tyckt att det vore absolut fruktansvärt om jag skulle arbeta på bordell. De hade givetvis inte förskjutit mig utan snarare hjälpt mig därifrån.
Den feministiska motiveringen är att män aldrig får se en kvinna som någon man "bara" har sex med. Kvinnor däremot ska kunna se män som sexobjekt och utnyttja dom lite hur dom vill. Ungefär så tänker feminister.

Argumentet om utsatthet hade egentligen bara vart legitimt ifall Sverige var ett u-land med hög korruption och organiserad kriminalitet. Nu finns det ju förvisso en hel del organiserad kriminalitet i Sverige, men den är nog inte så koncentrerad kring människohandel.

Hade min syster valt att jobba på en bordell så hade jag gett henne stöd. Jag hade inte förbjudit henne, men jag hade gett henne alla förutsättningar för att inte behöva jobba där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in