2019-01-12, 20:03
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Du verkar väldigt säker på din sak, hur kommer det sig?
Jag är säker på att du inte kan substantiera en enda anekdot, hur kommer det sig?
Citera
2019-01-12, 20:05
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag är säker på att du inte kan substantiera en enda anekdot, hur kommer det sig?
Menar du att jag inte kan återberätta en anekdot?
Citera
2019-01-12, 20:09
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Menar du att jag inte kan återberätta en anekdot?
Jodå, den sortens trams är du nog duktig på men du kan naturligtvis inte bekräfta en enda anekdot som sanning. Eller hur?
Citera
2019-01-12, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raidarrunk
vadå har att göra i en park ...bosse tränar ju på ute gym ..och där är väl alla åldrar ...tillåtna..sen hur det är med tafsandet de vetefan
Tränar BH? Hur vet du det? Du verkar inte ha läst på öht, läs polisrapporten och återkom. Det finns inte nämnt i någon av anmälningarna att BH själv tränade utan han har närmat sig pojkar i ett par parker (varav den ena nämns vara en lekpark). Alltså folk..
Citera
2019-01-12, 20:16
Medlem
Citat:
Jodå, den sortens trams är du nog duktig på men du kan naturligtvis inte bekräfta en enda anekdot som sanning. Eller hur?
Är allt som ej hamnat i polisanmälningarna anekdoter menar du?
Citera
2019-01-12, 20:17
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaniljpuddingen
Är allt som ej hamnat i polisanmälningarna anekdoter menar du?
Var menar du att gränsen mellan belagd verklighet och vilda påståenden går?
Citera
2019-01-12, 20:19
Medlem
Citat:
Var menar du att gränsen mellan belagd verklighet och vilda påståenden går?
Det var ju det jag frågade dig?
Citera
2019-01-12, 20:22
Medlem
Alltså om han nu var sugen på att talla på kids är han ju mer än lovligt korkad som väljer att göra det i USA istället för hemma i Sverige med tanke på hur straffskalorna skiljer sig åt. Här hade han fått lite dagsböter / samhällstjänst men nu riskerar han att få sitta 15 år på kåken.

Vilket fängelsegäng tror ni att han kommer gå med i för att överleva? Aryan Nations, Hammerskins, Blood & Honour eller kanske han till och med joinar klanen? Kommer han bli tvungen att skaffa svastikatatueringar för att visa sig värdig eller kommer han bli bitch direkt?

Det här är annars vad som väntar honom, frågan är om han kommer gilla det eller inte:

https://m.youtube.com/watch?v=ARFRYPcbYKg
Citera
2019-01-12, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Lite märkligt ändå Bosse fallet, han anses ju mycket allmänbildad, noggrann, lyssnar på klassisk musik, samlar på frimärken, ett ordnat liv med en stor bostadsrätt i Stockholm, som är värderad till miljoner, sen åker han till USA för att fira sin 85 års dag, han gillar träning och motion, sen hamnar han plötsligt i en park och försöker hjälpa någon yngling med sittupps, han håller i fötterna bara, sen råkar han kanske komma åt familjelyckan av misstag sen så ser han några andra ungdomar och kanske tänker att han vill se musklerna på dessa nyblivna atleter, för han är ju en idrottsfantast sen tidigare i livet.Han lyfter tröjan för skojs skull på en av ungdomarna för att kolla om de var vältränade.
Hoppsan, han stryker familjelyckan fram och tillbaka, bara lite så där av misstag? En sån otur farbror B har? Trams.
Citera
2019-01-12, 20:24
Avslutad
Citat:
Helt i sin ordning kanske det inte är, men ibland tar det så lång tid att utreda ett brott.
Om en bögpedofil som Bosse drabbas av det så bryr jag mig inte nämnvärt heller.

Vad jag vet så är amerikanskt rättsväsende väldigt långsamt. Det är inte utredningen som tar tid, dvs arbetet på själva fallet. De har väl massor av annat att göra, och allt är tungrott och byråkratiskt, osv.
Citera
2019-01-12, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Lite märkligt ändå Bosse fallet, han anses ju mycket allmänbildad, noggrann, lyssnar på klassisk musik, samlar på frimärken, ett ordnat liv med en stor bostadsrätt i Stockholm, som är värderad till miljoner, sen åker han till USA för att fira sin 85 års dag, han gillar träning och motion, sen hamnar han plötsligt i en park och försöker hjälpa någon yngling med sittupps, han håller i fötterna bara, sen råkar han kanske komma åt familjelyckan av misstag, sen så ser han några andra ungdomar och kanske tänker att han vill se musklerna på dessa nyblivna atleter, för han är ju en idrottsfantast sen tidigare i livet.Han lyfter tröjan för skojs skull på en av ungdomarna för att kolla om de var vältränade eller dylikt.

Men sen drar helvetet loss, han grips och resten är en mardröm som han som ostraffad har aldrig upplevt tidigare i sitt 85 åriga långa karriär, så lite synd tycker man ändå om Bosse, men om detta stämmer att han har tafsat och så medvetet, de får ju domstolen då avgöra.Men jag tycker ändå lite synd om Bosse ändå.Jag tror att de blir bara böter och att han sen inte är välkommen till USA, på ett bra tag, men de vill väl inte Bosse heller efter denna resa, som han sällan kommer att glömma.

mvh/

Det var nog det mest nyktra inlägg jag läst i den här tråden och som ligger helt i min egen teori-linje om hur det kan ha gått till. Tyvärr är ju tråden genomsyrad av nissar som har sin uppfattning klar om att Bosse är ett peddo som gillar småpojkar och som till vilket pris som helst måste torgföra den.
Citera
2019-01-12, 20:25
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaniljpuddingen
Det var ju det jag frågade dig?
Mmm, och då drar jag till med att lösryckta påståenden som inte kan beläggas med fakta inte kan accepteras som bevis för någonting. Det är därför anekdoter saknar bevisvärde, de må vara underhållande men...
Duger det eller har du en alternativ uppfattning om verkligheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in