2019-01-10, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lydholm
Medkänsla? Ha! Nej du, gubben förtjänar ingen medkänsla.

Bosse Hansson är en stor skam för Sverige!

Problemet är om det vore tex din morfar som satt inlåst i USA. Då hade det troligen varit mindre roligt för dig.
Så håll koll på era närstående, speciellt de äldre och yngre. Och lär era barn hur de ska hantera såna här situationer. Det hjälper kanske att säga till förövaren tex: "tänk på din familj, vad skulle de säga om de visste vad du gör". Då avbryter kanske förövaren.
Citera
2019-01-10, 10:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det har vi ingen aning om. Det är troligt att han blivit anmäld och att det lagts ner.

En färgad kille blir intervjuad. Var det färgade kille som anmälde??

https://www.aftonbladet.se/tv/a/275851
Citera
2019-01-10, 10:50
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merci69
Under 85 år har inte någon anmält denne man för något.

Med en dags mellanrum kommer det in TVÅ anmälningar på samme person. Hur sannolikt är det att polisen ligger bakom det här? Är det så att Bo finns i något åsiktsregister så att när han åker utomlands meddelas detta till den amerikanska motsvarigheten??

Bo formulerade sig enormt klumpigt när han var på en AIK- matchform några år sedan. Han satt bredvid Mats Strandberg på Radiosporten och han sade ” inte en svarting till”..när AIK bytte in en färgad spelare till.

Finns det någon koppling?? Finns han i något åsiktsregister efter detta?? Var det en färgad kille som anmälde?? Att det är två anmälningar på en dag måste tyda på att polisen är involverad. Haft spaning på honom.

Nu var det väl frågan om tre tonåringar inblandade under flera dagar, inte bara en.
Nej, jag tror inte man åsiktsregistreras i USA för att man uttryckt sig rasistiskt. De har en betydligt mer långtgående yttrandefrihet än Sverige.
Citera
2019-01-10, 10:51
Medlem
DyslexiKungens avatar
Sarah Wolking, professor i juridik på universitetet i Florida, säger så här.

Citat:
– Det är allvarligt. Det är ett brott som kan leda till 15 år i statligt fängelse, om man döms för det. Men det betyder inte att en förövare skulle få 15 år, det beror på personens bakgrund, om personen har någon kriminell historia, och andra faktorer, säger Sarah Wolking och tillägger att en person som döms för brottet med all sannolikhet behöver betala böter och registreras av myndigheterna som en sexualförbrytare.
Citera
2019-01-10, 10:52
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Då hade det kommit fram. Bosse är en av de mest sportkommentatorerna genom tiderna.
Inte på den tiden, det har jag svårt att tro.
Citat:
En färgad kille blir intervjuad. Var det färgade kille som anmälde??

https://www.aftonbladet.se/tv/a/275851
Tror mig minnas att det var två negerungar han tafsat på, någon som bekräftade det längre bak i tråden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Vissa hojtar om att BH skulle ha uppvisat detta beteende länge. Detta håller jag för osannolikt. Få offentliga personer har omgärdats av så mycket illasinnade rykten som Bo Hansson de senaste fyrtio åren. Detta utan att några substantiella vittnesmål framlagts. På flashback kan jag inte minnas att jag läst en rad.

Här är en text om Bosse där han säger att han hjälper folk med träning.

https://www.expressen.se/sport/svt-profilen-bosse-hansson-svart-sjuk/

"Hur ser din pensionärstillvaro ut?

– Jag håller på en massa gamla hobbies som jag har kunnat ta upp efter pensionen. Det är frimärkssamling, klassisk musik, och annat. Jag hjälper folk med träning också."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lydholm
Medkänsla? Ha! Nej du, gubben förtjänar ingen medkänsla.

Bosse Hansson är en stor skam för Sverige!

Bosse är varken rasist eller pedofil, hoppas han får upprättelse.
Senast redigerad av Slacker- 2019-01-10 kl. 10:54.
Citera
2019-01-10, 10:55
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Sarah Wolking, professor i juridik på universitetet i Florida, säger så här.
Det låter mer rimligt än 15 år på kåken.
Samtidigt kan väl ungarna stämma Bosse-Bög civilt, och kräva skadestånd?
Citera
2019-01-10, 10:55
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18

Angående demensen så kan det ofta gå ganska snabbt så om han verkade klar i huvudet för några månader sedan så är det inte nödvändigtvis relevant längre. Sen är det också så att personer som verkar klara i ett kort tv-inslag och kan hålla en kortare konversation fortfarande kan förändras på sätt som inte märks så tydligt om man inte spenderar mycket tid med dem. Det finns ganska många steg av demens innan man börjar glömma bort vilket år det är och inte känner igen sina barn.

Mest troligt så har han alltid varit dragen till småpojkar men har haft en normal impulskontroll och därmed inte gjort något åt det. Nu på äldre dagar är det något som har gått sönder så att denna impulskontroll försvunnit helt plötsligt springer han runt på lekplatserna och härjar.

Jag kan av egen erfarenhet bekräfta att ganska kraftigt dementa personer under vissa sammanhang kan förefalla att vara vid sina sinnens fulla bruk och formulera sig sunt och rimligt. Många dementa lever i det förgångna och klarar bäst av att återkalla minnen från förr, men har oerhört svårt att ta in och lära sig och minnas nya saker. Gällande BH lär han ju ha rest runt i världen genom åren och klarar fortfarande av alla rutiner omkring det. Om han nu är en väldigt ensam människa, finns det faktiskt inga obligatoriska hälsokontroller (?) som fångar upp personer med begynnande demens och insikten om detta är lite skrämmande när de dessutom ofta sätter sig bakom ratten också. Det är väl lite så jag ser på det hela; att han genom livet haft en dragning åt det pedofila, men kunnat kontrollera detta till följd av ett brinnande sportintresse både privat och genom arbetslivet. Men likt hos en dement person som orsakar en trafikolycka gör BH en social missbedömning; som förvandlar något som kanske var tänkt som ett sportsligt uppmuntrande till en sexuell handling.
Citera
2019-01-10, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Nu var det väl frågan om tre tonåringar inblandade under flera dagar, inte bara en.
Nej, jag tror inte man åsiktsregistreras i USA för att man uttryckt sig rasistiskt. De har en betydligt mer långtgående yttrandefrihet än Sverige.

Om en 85-åring aldrig varit anmäld för något här innan. Om det händer två anmälningar på 1 dygn så är det sannolikt att det finns ett samband mellan den första anmälan och den andra anmälan. Att polisen har span på honom efter den första anmälan.

Vad händer med en person i Sverige som gjort ” rasistiska kommentarer”. Kommer han med i ett register?. Har polisen koll på honom?? Vet polisen att Bo åker till USA??
Att en 85 -åring, ostraffad, åker till USA..och få två anmälningar på sig inom 1 dag är en ” icke händelse”. Det finns ett samband..där personer bakom kulisserna har kolla på Bosse.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/9moKbw/for-mig-ar-svarting-inget-nedsattande
Citera
2019-01-10, 10:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Är hudfärg viktigt för dig?

Det är viktigt på så sätt att Bo blivit anklagade för rasistiska kommentarer mot färgade för några år sedan. Finns det ett samband??
Citera
2019-01-10, 10:59
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Bosse är varken rasist eller pedofil, hoppas han får upprättelse.
Förfärligt sätt att avsluta sitt liv på. Som sexualbrottsling i ett Amerikansk fängelse :O Hoppas faktiskt att han slipper det och att man ser honom som en förvirrad man på sitt 86:e år. Åldringsvård är mer på sin plats än straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in