2019-01-12, 16:22
Medlem
vike22s avatar
Hur funkar det att köra IP-TV via Apple TV 4? Fungerar allt lika bra som via en box? Nackdelar?
Funkar subs, är kvalité lika bra?

Tack
2019-01-12, 16:34
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vike22
Hur funkar det att köra IP-TV via Apple TV 4? Fungerar allt lika bra som via en box? Nackdelar?
Funkar subs, är kvalité lika bra?

Tack
Fungerar bra. Då kör du via GSE appen
2019-01-12, 17:13
Medlem
EKOnotNOMs avatar
Hej, jag helt grön på den här område med iptv. Har funderat ett tag på att skaffa, kan någon skicka (pm) med tips på bra leverantörer med svensk utbud.

Helst leverantör med HBO kanaler så jag kan avsluta deras prenumeration.
2019-01-12, 17:24
Medlem
vike22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Fungerar bra. Då kör du via GSE appen

Funkar undertexter?
2019-01-12, 17:37
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Funkar undertexter?
Ja
2019-01-12, 20:49
Medlem
hksnismos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Ja

Viasat undertexter strular kommer och går på Apple tv iofs på alla andra enheter även
2019-01-12, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EKOnotNOM
Hej, jag helt grön på den här område med iptv. Har funderat ett tag på att skaffa, kan någon skicka (pm) med tips på bra leverantörer med svensk utbud.

Helst leverantör med HBO kanaler så jag kan avsluta deras prenumeration.
Du måste anstränga dig lite till, pm kan man inte skicka eller ta emot om man inte skrivit 50 inlägg.
2019-01-13, 08:21
Medlem
Factos avatar
Rekommendera mig bäst iptv leverantör för att till d e en början testa via en Asus surfplatta med android igen men senare blir det möjligen box då det verkar vara stor skillnad?

Har dock ADSL bredvand 30mbit ifrån telia

Vilket iptv leverantör skulle jag få ut bäst kvalite?
Samt till lägst pris så klart!
2019-01-13, 10:19
Medlem
vike22s avatar
Hur är kvaliten på IP-TV? Håller HD kanalerna samma kvalite som om man skulle haft de via sin vanliga digitalbox till exempel? Är det fördröjning?
2019-01-13, 10:28
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Hur är kvaliten på IP-TV? Håller HD kanalerna samma kvalite som om man skulle haft de via sin vanliga digitalbox till exempel? Är det fördröjning?
Beror helt på vilken leverantör du väljer. Vissa leverantörer säger HD fast det är myrornas krig och vissa har FHD (1080). Fördröjning hos en bra leverantör finns inte.
2019-01-13, 10:45
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Hej!

Tänkte betala för SmartIPTV och testa. Jag fick en sju dagar testperiod, men inga kanaler.
Priset för "Aktivering" är 5.49 euro och jag undrar om allt ingår där. Dvs alla kanaler osv. Tycker inte det framgår riktigt på deras hemsida.

Citat från deras hemsida
Citat:
Very important! Please DO NOT pay if you don't have any channels to use with the application (no channels are provided with activation payment) or if something is not working for you, because the payment won't solve any of these problems. And you will not be refunded if you do.
https://siptv.app/activation/

Alltså, får man betala för aktivering, och sedan för kanalerna? Eller ingår allt vid aktivering?

Jag har en LG smart tv med WebOS.

mvh.
2019-01-13, 11:04
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousUser1312
Hej!

Tänkte betala för SmartIPTV och testa. Jag fick en sju dagar testperiod, men inga kanaler.
Priset för "Aktivering" är 5.49 euro och jag undrar om allt ingår där. Dvs alla kanaler osv. Tycker inte det framgår riktigt på deras hemsida.

Citat från deras hemsida

https://siptv.app/activation/

Alltså, får man betala för aktivering, och sedan för kanalerna? Eller ingår allt vid aktivering?

Jag har en LG smart tv med WebOS.

mvh.

Du köper appen, appen har inget med kanalerna att göra - det framgår ju i texten du citerar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in