Flashback bygger pepparkakshus!
2019-01-25, 07:14
Medlem
NisseNyfikens avatar
Har "Smart IPTV" app utgått från Samsung den av installerar sig själv.

Någon fler som märkt det och vad är bästa lösningen eller alternativet för att se IPTV.

2019-01-25, 07:59
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseNyfiken
Har "Smart IPTV" app utgått från Samsung den av installerar sig själv.

Någon fler som märkt det och vad är bästa lösningen eller alternativet för att se IPTV.

Har du betalat?
2019-01-25, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Nu har Infomir strypt IPTV för MAG-boxarna. Tydligen skall det funka om man fabriksåterställer
burken och stänger av update. Problemet är att fabriksåterställningen inte funkar via Bios.
Trycker Reset, men burken resettas fan inte utan allt gammalt ligger kvar efter reboot.
Nån som har något tips hur man återställer den på annat vis?

Finns annan mjukvara som löser problemet.

Dra ur kontakten, håll in menyknappen på fjärrkontrollen samtidigt som du startar boxen igen så kan du återställa boxen.
Senast redigerad av Vilo 2019-01-25 kl. 09:17.
2019-01-25, 13:15
Medlem
NisseNyfikens avatar
Ja appen är betald. Vad menar du?
2019-01-25, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAceOfHearts
Kan även informera om att jag inte hade auto update igång, men blockeringen gick igenom utan att mjukvaran uppdaterades.

Japp, Infomir skickar blockfiler till din burk utan notis. De går inte att få bort
även vid en fabriksåterställning. Jag testade den nya No Block-flashen, och den gick
bra att installera, men det ligger fortfarande blockfiler kvar som hindrar att jag fyller
i svartlistade leveratörer i Portals. Dom deletas av sig själva efter att jag sparat inställningen
2019-01-25, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilo
Finns annan mjukvara som löser problemet.

Dra ur kontakten, håll in menyknappen på fjärrkontrollen samtidigt som du startar boxen igen så kan du återställa boxen.

Det går inte att fabriksåterställa MAG 256 ordentligt. Infomir har fixat det genom att skicka upp
fulfiler på din burk. För att få detta att funka, har jag lärt mig, måste ta ta till avancerade åtgärder
som jag inte lärt mig (ännu).
Testade att flasha burken med NoBlock som nämndes ovan, men problem kvarstår.
2019-01-25, 15:21
Medlem
Okej, mina block-bekymmer har överridits. Jag körde denna ett par gånger och till slut
fixades det: (finns fix för de flesta MAG i denna)

https://anonfile.com/w39c38qdba/NoBlock_zip
2019-01-25, 16:39
Medlem
Poddes avatar
Blockar de vissa leverantörer? Varför i så fall? Är det inte samma sak som att skjuta sig själv i foten?

Edit: och hurdana siter är det dom har blockat?
Senast redigerad av Podde 2019-01-25 kl. 16:43.
2019-01-25, 18:01
Medlem
Kanske dax att stänga av automatiska uppdateringar på min tvip-412 box innan de oxå får för skg en massa dumheter a la MAG....
2019-01-25, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elp
Kanske dax att stänga av automatiska uppdateringar på min tvip-412 box innan de oxå får för skg en massa dumheter a la MAG....

Stänga av automatiska uppdateringen hjälpte inte vad gäller MAG.
Tillverkaren Infomir skickade upp blockfiler till boxen utan att det märktes.
Spärras boxen måste den låsas upp avancerat, och det klarar inte
gemene man oftast.
2019-01-25, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Edit: och hurdana siter är det dom har blockat?

Har ingen lista, men en väldans massa. Nu finns fix för de flesta MAG
i länken ovan

Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Blockar de vissa leverantörer? Varför i så fall? Är det inte samma sak som att skjuta sig själv i foten?

Jo, Infomir kommer förlora stort på det här i längden.
Å andra sidan har de tydligen "hotats", så jag vet inte
vilket som är värst.
https://www.infomir.eu/eng/press-cen...the-copyright/
2019-01-25, 19:42
Medlem
En liten guide för er som har problem med MAG. Jag skrev denna korta på engelska
på ett annat ställe, men den kanske kan hjälpa.

https://anonfile.com/w39c38qdba/NoBlock_zip

Download above file, unzip to your disk, copy and put your MAG version folder on
a clean FAT 32 formatted USB-stick. Pull the plug on your box, press Menu on your remote (the button below the "house" to the left) and put the plug in, hold it down until you reach the "bios" and make it update from your USB, choose Update with USB and it'll find the /MAG[your version] on the USB stick you put in your MAG box (from the rear if possible), then chose update.

Kom gärna med frågor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in