Flashback bygger pepparkakshus!
2018-09-19, 13:27
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nu är loppet kört. Pinnen är i Postnords händer snart. Ska ge den chansen nu. Jo jag vet att boxarna inte är stora heller, men den här är ju ännu smidigare att bara kötta in i sidan av TVn...
Absolut, alltid värt en chans
2018-09-19, 17:16
Citat:
Nu har jag beställt en Fire TV stick, jag kan eventuellt komma att beställa en mag256 också om jag känner att pinnen inte är tillräckligt lätt/smidig att manövrera. Men jag tog dig på orden att den är bra

Det som gjorde att jag beställde pinnen först är:

-Jävligt lätt att ta med på resa, eller bara till en polare om man ska se t.ex hockey
-Min smart-tv suger bokstavligen röv och har typ kalkylator, och inga appar kompatibla. Nu får jag alla appar jag vill ha på pinnen (förutom HBO Nordic om jag läst rätt, den funkar inte)
-Tar inte upp någon plats

Sen är ju specsen bra på pinnen. Och den verkar navigera utan problem i tutorials jag sett på tuben.

Det enda jag har att anmärka på är priset i Sverige. 600 spänn blev det med frakt. Den kostar 39,99€ på Amazon.de inklusive frakt. Men dom vägrar skeppa den till Sverige...

Jag tror du blir nöjd. Man måste va lite nördig eller få hjälp. Kan redan nu rekommendera att tanka hem Amazon-appen (officiella) och App2Fire - så kan du lätt sideloada appar som du tankat ner från google play / till din telefon rätt över till Amazonen.

Sen i många IPTV appar ska man ju skriva in den här lååånga tråkiga m3u-länken, då kommer Amazon-appen väl tillpass med riktigt tangentbord och klippa/klistra.

Priset är ju såklart trist men - till priset var det ändå det bästa jag kunde hitta som var smidigt och hade support för många appar och många "leverantörer" har tom. guider på hur man får det att funka just på stickan.

Man måste tyvärr ha ett amazon-konto men tror de flesta har det idag? jag hoppade iaf INTE på deras första månad-gratis prime-trams. Det var inte därför jag köpte den och för att ladda hem appar "officiellt" måste man ha ett giltigt kreditkort. Men som sagt, dom vill bara ha det, dom drar inget...

Lite bökigt tyvärr men när jag kommer hem så slår jag på min TV, byter HDMI kanal och så tar det väl upp emot 2 minuter till jag har hela världens TV i handen, inte så illa ändå

Just de, eftersom fjärrkontrollen inte har så många knappar så är det JÄTTEMÅNGA ställen du kan long-press en random knapp för att få fram nått helt annat, glöm inte det

Lycka till!
2018-09-19, 17:33
Medlem
Citat:
Detta är jag väldigt nyfiken på också. Då jag väntar på en Mag256.

Hjälp oss, ni som har Mag. Testa med spdif kabel. Kolla bara så ni har inställningarna rätt och att det är spdif-in på apparaten ni ansluter till. För visst ser in/out lika ut på spdif?

Wow - det måste typ bara vara vi i hela världen som kör MAG och har en provider där ljudet inte fungerar på visst VOD-material.......
😳
Verkligen ingen som har erfarenhet av spdif + Mag och kan dela med sig?
2018-09-19, 18:02
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Jag tror du blir nöjd. Man måste va lite nördig eller få hjälp. Kan redan nu rekommendera att tanka hem Amazon-appen (officiella) och App2Fire - så kan du lätt sideloada appar som du tankat ner från google play / till din telefon rätt över till Amazonen.

Sen i många IPTV appar ska man ju skriva in den här lååånga tråkiga m3u-länken, då kommer Amazon-appen väl tillpass med riktigt tangentbord och klippa/klistra.

Priset är ju såklart trist men - till priset var det ändå det bästa jag kunde hitta som var smidigt och hade support för många appar och många "leverantörer" har tom. guider på hur man får det att funka just på stickan.

Man måste tyvärr ha ett amazon-konto men tror de flesta har det idag? jag hoppade iaf INTE på deras första månad-gratis prime-trams. Det var inte därför jag köpte den och för att ladda hem appar "officiellt" måste man ha ett giltigt kreditkort. Men som sagt, dom vill bara ha det, dom drar inget...

Lite bökigt tyvärr men när jag kommer hem så slår jag på min TV, byter HDMI kanal och så tar det väl upp emot 2 minuter till jag har hela världens TV i handen, inte så illa ändå

Just de, eftersom fjärrkontrollen inte har så många knappar så är det JÄTTEMÅNGA ställen du kan long-press en random knapp för att få fram nått helt annat, glöm inte det

Lycka till!

Låter bra. Men just detta 2 minuter när man slår igång den måste ju gå att komma runt om den får ström via eluttag istället för från teven. Då borde den vara på oavsett du slår av teven eller inte. Är ju inte hela världen ändå, men om man slår av/på sin tv under dagen är det ju skönare.
2018-09-19, 18:15
Citat:
Låter bra. Men just detta 2 minuter när man slår igång den måste ju gå att komma runt om den får ström via eluttag istället för från teven. Då borde den vara på oavsett du slår av teven eller inte. Är ju inte hela världen ändå, men om man slår av/på sin tv under dagen är det ju skönare.

Ja du sparar nån minut på att ha den på alltid. Sen av någon anledning så startar "Smart IPTV" supersnabbt men t.ex Perfect Player eller IPTV Extreme ska alltid ladda in 10k kanaler+EPG info och sånt. Tar någon minut... Varför skiljer det sig? ja du.. Där börjar mina kunskaper sina...
2018-09-19, 20:01
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ja du sparar nån minut på att ha den på alltid. Sen av någon anledning så startar "Smart IPTV" supersnabbt men t.ex Perfect Player eller IPTV Extreme ska alltid ladda in 10k kanaler+EPG info och sånt. Tar någon minut... Varför skiljer det sig? ja du.. Där börjar mina kunskaper sina...

Måste ha att göra med hur smart iptv är uppbyggt, där man lägger in mac-adress och m3u på deras hemsida. Tror jag man gör iaf. Det är väl unikt? Då ligger ju allt färdigt där när du startar den. Är bars gissningar, jag är inte heller så insatt i kodning av dom grejerna.
2018-09-19, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elp
Wow - det måste typ bara vara vi i hela världen som kör MAG och har en provider där ljudet inte fungerar på visst VOD-material.......
😳
Verkligen ingen som har erfarenhet av spdif + Mag och kan dela med sig?
Jag fick det inte att fungera heller med mag 322 köp en tvip så fungerar det.
2018-09-19, 20:04
Citat:
Måste ha att göra med hur smart iptv är uppbyggt, där man lägger in mac-adress och m3u på deras hemsida. Tror jag man gör iaf. Det är väl unikt? Då ligger ju allt färdigt där när du startar den. Är bars gissningar, jag är inte heller så insatt i kodning av dom grejerna.

Tror också det.
2018-09-19, 22:58
Medlem
Browndawgs avatar
Har försökt kolla på lite videos om Kodi men jag förstår fortfarande inte vad grejen är med Kodi som är speciellt. Det verkar ju vara som vilken app som helst? Jag missar något utgår jag från, men vad?
2018-09-19, 23:08
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Tror också det.
Smart IPTV kopplar man ihop en m3u med mac-adress. Väljer du att köra något annat som har en m3u är det bara att be om m3u länken. Ingenting är perm kopplat hos smart iptv
2018-09-20, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thomsi
Jag fick det inte att fungera heller med mag 322 köp en tvip så fungerar det.

Tack för feedbacken! Då behöver jag inte ödsla mer tid på att få till det.

Tack igen - uppskattas!
2018-09-20, 08:01
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elp
Tack för feedbacken! Då behöver jag inte ödsla mer tid på att få till det.

Tack igen - uppskattas!
Som jag sagt tidigare så är det mag boxarna som har problem. Inget som leverantören kan göra något åt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in