Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-07, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackknugen
Tja,
Ska få ren MDMA nu i veckan (85% säger han att det ligger på.).

Aldrig tagit MDMA men har brukat/testat diverse droger.

Bra startdos? När ska jag timea återdosen och ska den tas oralt eller nasalt för bäst "bang"?

Kommer även ha tillgång till grym indica hasch som jag tänkte röka på slutet, kommer det lyfta fram ruset eller så på comedownen?

Mvh,

De brukar säga 1,5-2mg per kilo kroppsvikt. Eller kroppsvikt + 50mg. Normalt 100-130mg skulle jag väl säga är en bra startdos.
Med det sagt tycker jag att du ska börja med 150mg =).

Jag föredrar oralt. Slår inte lika hårt som att snorta men du får ett längre rus.
Jag brukar fylla på efter come up'en när det börjar peaka. Vänta inte för länge tills det börjar dala. Då är det för sent.
Återdoseringen är en skön extra knuff och gör after glowen lite mer utdragen. Brukar köra halva startdosen.

MDMA första/första gångerna är verkilgen något speciellt.
Lycka till!
Citera
2019-01-07, 02:47
Medlem
tjackknugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bacca
De brukar säga 1,5-2mg per kilo kroppsvikt. Eller kroppsvikt + 50mg. Normalt 100-130mg skulle jag väl säga är en bra startdos.
Med det sagt tycker jag att du ska börja med 150mg =).

Jag föredrar oralt. Slår inte lika hårt som att snorta men du får ett längre rus.
Jag brukar fylla på efter come up'en när det börjar peaka. Vänta inte för länge tills det börjar dala. Då är det för sent.
Återdoseringen är en skön extra knuff och gör after glowen lite mer utdragen. Brukar köra halva startdosen.

MDMA första/första gångerna är verkilgen något speciellt.
Lycka till!
Okej, kör på 175mg då.

Tänkte 55-75mg i återdos, det går inte att snorta 25mg å bomba 50? Eller ger det sämre effekt då?
Ja läste någonstans att efter första dosen så är 90min en bra tid att återdosera.

Hur tror du det blir med en spliff på comedownen? Läst en del att det kan bli trippy, vilket jag hade älskat!

Ja, tänkte ta det själv å bara chilla med musik och ha egentid. något roligt man kan hitta på själv?

Tackar!
Citera
2019-01-07, 03:34
Medlem
Citat:
Okej, kör på 175mg då.

Tänkte 55-75mg i återdos, det går inte att snorta 25mg å bomba 50? Eller ger det sämre effekt då?
Ja läste någonstans att efter första dosen så är 90min en bra tid att återdosera.

Hur tror du det blir med en spliff på comedownen? Läst en del att det kan bli trippy, vilket jag hade älskat!

Ja, tänkte ta det själv å bara chilla med musik och ha egentid. något roligt man kan hitta på själv?

Tackar!

Låter bra det! Man ska inte snåla när det är första gången så man blir sådär sjukt e'ad.

Återdosen går utmärkt att snorta tycker jag. Men startdosen bör du bomba helt klart.
Om du tar 175 som start kör 75 till sen troe runt 50 blir lite klent. Men det känner du ju hur hårt det kickar med den första.

Ja spliff är underbart med MDMA, funkar på peaken också om du är van rökare men på afterglowen sitter det riktigt fint.

Om du gillar trippy och LSD så är det en underbar kombo med MDMA.

Det är nice att ta det med någon, helst av andra könet hehe. Men har käkat det många gånger själv. Finns lite grejer jag gillar att ha iallafall.
Tuggummi, cigg, mentolcigg, lypsyl, weed, juice, HÖG TRANCE, nötter eller annat gott naturligt att smaska på afterglowen, promenad, duscha
Citera
2019-01-07, 04:09
Medlem
tjackknugens avatar
Citat:
Låter bra det! Man ska inte snåla när det är första gången så man blir sådär sjukt e'ad.

Återdosen går utmärkt att snorta tycker jag. Men startdosen bör du bomba helt klart.
Om du tar 175 som start kör 75 till sen troe runt 50 blir lite klent. Men det känner du ju hur hårt det kickar med den första.

Ja spliff är underbart med MDMA, funkar på peaken också om du är van rökare men på afterglowen sitter det riktigt fint.

Det är nice att ta det med någon, helst av andra könet hehe. Men har käkat det många gånger själv. Finns lite grejer jag gillar att ha iallafall.
Tuggummi, cigg, mentolcigg, lypsyl, weed, juice, HÖG TRANCE, nötter eller annat gott naturligt att smaska på afterglowen, promenad, duscha
Okej, då blir det 175-200mg startdos oralt och 50-75mg återdos nasalt efter 90min, vill ju det ska bli så bra som möjligt. :Eek:

Van rökare, dock läst att cannabis tar lätt över ruset/dämpar MDMAns effekter så det sparas till comedown.

Ja, LSD älskar jag å övrigt trippy så det ska kombineras längre fram.

Jo, hade polarna levt idag så hade det garanterat blivit med dom! Jo läst att motsatta könet+mdma=olala haha.

Haha varför lypsyl av allt? Mentol och MDMA går hand i hand vad jag hört, köpt såndär mentol-lukt-sak haha.
Citera
2019-01-07, 06:24
Medlem
Citat:
Okej, då blir det 175-200mg startdos oralt och 50-75mg återdos nasalt efter 90min, vill ju det ska bli så bra som möjligt. :Eek:

Van rökare, dock läst att cannabis tar lätt över ruset/dämpar MDMAns effekter så det sparas till comedown.

Ja, LSD älskar jag å övrigt trippy så det ska kombineras längre fram.

Jo, hade polarna levt idag så hade det garanterat blivit med dom! Jo läst att motsatta könet+mdma=olala haha.

Haha varför lypsyl av allt? Mentol och MDMA går hand i hand vad jag hört, köpt såndär mentol-lukt-sak haha.

Tuggummit för att inte tugga sönder käften, lypsylet för att inte få fuckade läppar dagen efter. Men min grävskopa till käka är kanske lite extrem, haha. 10x värre en tjack.
Ja prova vicks mentol också sjukt nice. Olika filtar, kuddar etc och mysa upp med. Olika material att smeta i fejjan kan vara rätt nice 😁
Citera
2019-01-07, 08:51
Medlem
HenkWeeders avatar
Citat:

du uppfattas som en fjortis.
varför skulle han peta i sig 300mg mdma första gången han provar? Dumheter.
Citera
2019-01-07, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenkWeeder
du uppfattas som en fjortis.
varför skulle han peta i sig 300mg mdma första gången han provar? Dumheter.

Om du tar och lär dej läsa och räkna först så blir det bättre. 175+75=250. Det är ingen monster dos direkt.
Några inlägg tidigare så rekommedera jag 150mg.
Citera
2019-01-07, 10:21
Medlem
SvampDamp.s avatar
Jag tippar på att en måttligt gräns för nybörjardosen faller under ~ 150mg — av den simpla anledningen att ruseffekten intensifieras från peaken till toppen och från kraschen till afterglowen. Framförallt som nybörjare. Trots 300mg inte är en direkt dödlig dosering eller utgör en riskfaktor för hjärnan, är det i min mening onödigt.

MDMA är en substans som endast i måtta skall användas i sambandet med speciella tillfällen. På 300mg (utan tolerans) rullas ögonglober mer eller mindre in i skallen och underkäken tillsammans med överkäken skjuts fram i svängar. Det blir nästan lite som om medvetandet inte hinner ikapp serotoninet.

Min första Ecstasy var en gul punisher (dåvarande motsvariga cirkus 120mg) och en halv sådan. Räckte mer än tillräckligt
Citera
2019-01-12, 03:50
Medlem
tjackknugens avatar
Drog i mig 260-270mg under kvällen i onsdags och måste säga att det var över förväntan!
Älskade come upen, blev så intensivt så jag inte klarade av att spela spel för ville göra en drös med andra saker.
Kände verkligen hur serotoninet pumpade på i hjärnan och FAN vad jag älskade det!
Började dock gäspa och känna mig trött/mysig på peaken, är det vanligt?
Somnade utan problem och vakna på gott humör helt utvilad med kramp i käken.

Tog resten av påsen under torsdagen och fick ett bättre/skönare rus (Intog 405mg under kvällen), varför blev det ruset bättre än första? Låg till och med å jucka mot täcket och kändes som om jag skulle komma.

Sen närminnet ska vi inte prata om, snackade i telefon med en gammal polare och ställde samma fråga gång på gång, försökte byta lösenordet på Flashback typ 7gånger för glömde bort vad jag bytte det till hela tiden.

Fick även små hallucinationer så som att högtalaren "dansade", skuggor, gardinen och saker "förflytta" sig, ja lite som lågdos LSD, varför? För mycket så det blev MDA?

Fick ingen crash alls utan ruset planades ut riktigt härligt utan problem, och blev jävligt hungrig efteråt.
Citera
2019-01-12, 12:07
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Drog i mig 260-270mg under kvällen i onsdags och måste säga att det var över förväntan!
Älskade come upen, blev så intensivt så jag inte klarade av att spela spel för ville göra en drös med andra saker.
Kände verkligen hur serotoninet pumpade på i hjärnan och FAN vad jag älskade det!
Började dock gäspa och känna mig trött/mysig på peaken, är det vanligt?
Somnade utan problem och vakna på gott humör helt utvilad med kramp i käken.

Tog resten av påsen under torsdagen och fick ett bättre/skönare rus (Intog 405mg under kvällen), varför blev det ruset bättre än första? Låg till och med å jucka mot täcket och kändes som om jag skulle komma.

Sen närminnet ska vi inte prata om, snackade i telefon med en gammal polare och ställde samma fråga gång på gång, försökte byta lösenordet på Flashback typ 7gånger för glömde bort vad jag bytte det till hela tiden.

Fick även små hallucinationer så som att högtalaren "dansade", skuggor, gardinen och saker "förflytta" sig, ja lite som lågdos LSD, varför? För mycket så det blev MDA?

Fick ingen crash alls utan ruset planades ut riktigt härligt utan problem, och blev jävligt hungrig efteråt.
Tröttheten på peak är inte konstig. Tar man det lugnt under ruset så kan man absolut finna ett väldigt mysigt läge.

De hallucinogena effekter du beskriver beror definitivt på MDA. Ta en funderare innan du fortsätter med så höga doser och dessutom så tätt inpå varandra - det är verkligen inte hälsosamt.
Citera
2019-01-12, 15:53
Medlem
Nochillss avatar
Citat:

Ja, du tog hela 400 mg dagen efter och frågar FB varför du fick sådana biverkningar av dosen?!

Var försiktig med doseringen och intervallet för trippar i fortsättningen...
Citera
2019-01-13, 00:11
Medlem
Olika typer av rus trots samma batch på eshen...?

Hej, jag och en polare poppade två knappar för ett tag sen- gula mtv. Tyckte det var riktigt bra esh som gav skönt rus dock påverkades vi helt annorlunda vilket jag tyckte var väldigt skumt.
Både min polare och jag tog de samtidigt, är ungefär lika långa/väger lika mycket osv. Däremot så har jag med största sannolikhet adhd (odiagnostiserad) och känns som enda logiska anledningen att vi fick så olika rus då det såklart var tjack i knappen.

Min kompis blev väldigt speedad- kunde inte sluta prata, skulle ge kärleksförklaringar till allt och alla, kunde absolut inte sitta still utan var uppe och gick eller rörde på händer och fötter.

Jag däremot blev väldigt lugn och harmonisk, blev inte seg och trött men ville inte springa runt utan njöt av att sitta ute på balkongen och tyst titta på himlen och filosofera eller flumdiskutera universum och existensen osv.

Tycker det är så konstigt att vi reagerade totalt olika på ecstasyn. Vad tror ni, är det tjacket i knappen som gör att det blev så eller finns det någon annan förklaring?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in