2019-01-11, 23:37
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Jag satt också och funderade på samma sak. Om han får ett straff och blir borta, finns det någon god man som betalar hyra, säger upp tidningen, omdirigerar post m.m? Någon kåkfarare här som har koll? Är mest nyfiken på hur det fungerar.

Skulle tro att det mesta är autogiro. Men advokaten ordnar säkert såna saker om det skulle behövas.

När det gäller post och eventuella blommor har han nog redan en som sköter det medan han är utomlands.
Citera
2019-01-11, 23:38
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Ja hur funkar det där hemma sen, han skulle ju hem den 16 Januari, det blir ju knepigt för han nu att ordna allt där hemma, han är ju ändå 85 år.Vem hjälper honom, han kanske har någon där hemma som han måste kontakta och så.

Mvh
Det kan ju vara så att någon på svenska konsulatet förmedlar Bosse en god man, eller är det bara på film någon från konsulatet kommer och kollar in sina fängslade medborgare?
Citera
2019-01-11, 23:44
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Det kan ju vara så att någon på svenska konsulatet förmedlar Bosse en god man, eller är det bara på film någon från konsulatet kommer och kollar in sina fängslade medborgare?
Ja så är det nog, eller som framgick tidigare, så har han kanske autogiro på nästan allt, han har ju rest så mycket som en sportkommentator och nu senare tid i 15 år till USA också.
Citera
2019-01-11, 23:44
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Skulle tro att det mesta är autogiro. Men advokaten ordnar säkert såna saker om det skulle behövas.

När det gäller post och eventuella blommor har han nog redan en som sköter det medan han är utomlands.
Vilken jäkla soppa han har satt sig i.... Kunde han inte hålla sina händer i styr när han liksom hade tagit sig så långt i livet? Snacka om att falla på mållinjen. Jag är mest förvånad över att en 85-åring har sexualdriften kvar.... Å andra sidan så finns det en hel del fall där GM är snudd på död när de begår den här typen av brott, men som Lgwp brukar säga
- det här är mycket ovanliga fall ska du veta....
Citera
2019-01-11, 23:45
Medlem
Pajosvs avatar
Pedofiler verkar vara ett populärt ämne på Flashback.

Får något år sedan deltog och läste jag en längre artikel om just pedofiler. Forskarna var inte helt eniga om huruvida pedofili skulle klassas som en sexuell läggning eller som någon form störning. I artikeln stod det också att de flesta som är pedofiler har inte begått något övergrepp. De lever och lider i det tysta med sin läggning.

Dessutom framkom det de flesta som begick övergrepp på minderåriga var egentligen inte pedofiler. Oftast handlade det om någon anhörig eller bekanta till föräldrarna som vid ett tillfälle gjort något med barnet, kanske på fyllan. De levde i traditionella vuxna relationer.

Så det är ju inte så att det kryllar av pedofiler som smyger i buskarna och bara väntar på att hoppa på minderåriga, även om det finns några riktigt sjuka individer. Och helt nyligen läste jag det vanligaste övergreppen är utförda av jämnåriga i skolan och på fester när det gäller yngre personer. Men Bosse verkar vara en ful gubbe.
Citera
2019-01-11, 23:51
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Var det den med Louis Theroux? Jag såg den med.

Där var det en boende som hade sin dotter och dotterdotter på besök regelbundet som han också kunde umgås med alldeles ensam, medan dottern var ute på annat, om jag minns rätt. Alla tyckte det var helt ok, till och med alla grannar (pedofiler) runt omkring. Inte helt seriöst kan det tyckas. Tror att han var någon slags "chef" så då var det säkert ingen som vågade opponera sig.

Nja, kanske... Hans dokumentärer var dock grymt bra. Han verkade väldigt sympatisk och uppriktigt nyfiken. Det var väl 12 olika dokumentärer som alla var riktigt bra. Men det var kanske Louis Theroux trots allt

Engelska Stacy Doolie har också gjort flera bra dokumentärer om liknande ämnen och om IS-krigare m.m.
Senast redigerad av Pajosv 2019-01-11 kl. 23:56.
Citera
2019-01-11, 23:54
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Vilken jäkla soppa han har satt sig i.... Kunde han inte hålla sina händer i styr när han liksom hade tagit sig så långt i livet? Snacka om att falla på mållinjen. Jag är mest förvånad över att en 85-åring har sexualdriften kvar.... Å andra sidan så finns det en hel del fall där GM är snudd på död när de begår den här typen av brott, men som Lgwp brukar säga

Bara för att man blir gammal behöver det inte betyda att man tapoar lust och kåthet. Min äldsta kund (jag säljer sex) är 76 år och kommer 2 ggr på en halvtimme. Jag har några fler kunder runt 70 som också har en alert kuk.

https://sahlgrenska.gu.se/forskning/aktuellt/nyhet//allt-fler-aldre-tillfredsstallda-med-sexlivet-.cid1275996

Så jag är inte förvånad över att Bosse har lusten kvar.
Citera
2019-01-11, 23:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Har väl sällan visats mer boxning än just 1976 när bröderna Spinks tog guld.

Under Friidrotts-EM i Aten 1982 var Bosse ankare och mottog mängder med klagomål på Christer Ulfbåges uttal av Harald Schmid. Folket tycket att Ulfbåge borde uttala det som det stavas med finalt d och inte med t. Bosse vände sig till tittarna och sade: Jag har sagt till Ulfbåge, men han lyssnar inte. Till saken hör att Ulfbåfges uttal var det korrekta. Pöbeln hade som oftast fel. Det kanske den har här också.

...och kommer inget upp så är det ju ett tecken på att det inte finns något och att det här antingen är ett åldersrelaterat snedsteg eller en överdrift.

1976 var ju även Teofilo stevenson enormt populär och Sugar Ray Leonard visades en hel del. Det var mer boxning å TV än något OS tidigare och att bosse skulle sagt det som påstods i inlägget är bara skitsnack.
Citera
2019-01-12, 00:11
Medlem
Citat:
Ja det är helt sjukt! Min är för länge en borta, tack o lov o jag är bara 50+
Men man har ju hört att man blir gubbsjuk på äldre dar, speciellt om man blir senil, kan det vara nåt sånt som lille Bo drabbats av ?
Citera
2019-01-12, 00:21
Medlem
Citat:
Ja det är en riktig soppa han satt sig i , denna Bosse.
Det ska bli intressant hur länge kan blir kvar i USA, när det blir rättegång och vad straffet blir.
Citera
2019-01-12, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ja Bosse böckling har varit ett hatobjekt för mig sen 1976. Äcklet var ankare i sporten som refererade OS. Många tittare ringde in och klagade på att de visade för lite boxning. Till sist fick rövryttaren nog och ballade ur i direktsändning och vrålade åt tittarna att det skulle jävlar inte bli mer boxning.

Det känns just nu jävligt bra att äcklet åkt fast i USA. Hoppas det kommer fram mer offer nu. Hans datorer bör ju undersökas noga......

Han är lika äcklig som du.. är du också pedofil som han.
Citera
2019-01-12, 01:01
Medlem
Citat:
Sexdriften finns med oss hela livet men avtar ju för många genom åren. Vad som däremot inte avtar är impulskontroll, detta till följd av att hjärnan (i detta fall frontalloben) krymper, därav inte konstigt att tillbakatryckta drifter inte kan hållas i chack på samma sätt som tidigare i livet. Vid alkoholintag, medicinering och tex demenssjukdom blir det ännu knepigare, fråga mig som jobbat på äldre/ demensboende. Det fanns ett antal herrar man var extra medveten om vart tentaklerna befann sig sas..

Vad gäller val av resemål så må jag säga att det verkar bekvämare för en 85-åring med en långresa till Florida än Thailand och dyl, både med tanke på klimat, språk och kultur. Troligen har det huvudsakliga syftet inte varit att tafsa på småkillar men av ngn anledning så tappade BH omdömet totalt. Han själv är den enda som vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in