2019-01-11, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja feminister har väl inte gjort särskilt mycket gott heller!

Sexköpslagen har för mig inte ett skit med feminismen att göra. Det handlar om att minska utnyttjandet av fattiga och utsatta.
Vem f-n bryr sig om din lilla bubbla? Det var svenska radikalfeminister bakom lagen. Wake up smell the coffee lilla liten. En lärarinna minsann.
Citera
2019-01-11, 19:59
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Skräll. Ledsen, men dina ord kan inte tas seriöst. Du förstår säkert själv varför.

Nej, du uttrycker dig inte som vi politiker gör. Dessutom har du inga motargument över huvud taget.
Du tycks inte veta att när man "yrkar" på något, så krävs en rejäl motargumentation från den som tycker annorlunda. Annars är det den som yrkat på något, som vinner motionen till presidiet.

Herr talman, jag måste på skäliga grunder underkänna användare "Moment22x22"s invändning. Min yrkan på att åter legalisera sexköp kvarstår, och jag tillägger dessutom att yrkandet är en motion till den blivande regeringen.
Citera
2019-01-11, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Pojkar säljer sex i högre utsträckning än flickor.

Det är mycket möjligt att pojkar säljer sex till andra män. Men till kvinnor ?

Med Bullfetta blir det andra bullar
Senast redigerad av Tissetiss 2019-01-11 kl. 20:03.
Citera
2019-01-11, 22:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Nej, du uttrycker dig inte som vi politiker gör. Dessutom har du inga motargument över huvud taget.
Du tycks inte veta att när man "yrkar" på något, så krävs en rejäl motargumentation från den som tycker annorlunda. Annars är det den som yrkat på något, som vinner motionen till presidiet.

Herr talman, jag måste på skäliga grunder underkänna användare "Moment22x22"s invändning. Min yrkan på att åter legalisera sexköp kvarstår, och jag tillägger dessutom att yrkandet är en motion till den blivande regeringen.

Lycka till med den såssiga regeringen.
Citera
2019-01-11, 22:28
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Vem f-n bryr sig om din lilla bubbla? Det var svenska radikalfeminister bakom lagen. Wake up smell the coffee lilla liten. En lärarinna minsann.

Du gör uppenbarligen. Varför håller du på och tjäbblar med mig annars?

Jag skiter i om det var nån jävla radikalfeminist bakom lagen, den har ingenting med radikalfeminismen som rörelse att göra.
Däremot har den med en himla massa andra värden att göra.
Citera
2019-01-11, 23:15
Medlem
Citat:
Du gör uppenbarligen. Varför håller du på och tjäbblar med mig annars?

Jag skiter i om det var nån jävla radikalfeminist bakom lagen, den har ingenting med radikalfeminismen som rörelse att göra.
Däremot har den med en himla massa andra värden att göra.
Jag föreslår att du författar ett brev till Amnesty International, WHO och UN Women och berättar för dessa organisationer dina känslor i frågan, glöm inte att ta med din stora empati. Vem vet, det kan ju vara början på en global godhetskarriär för din skull, sippa te med Gandhi, lägga blommor på Mandelas grav ...........
Citera
2019-01-11, 23:24
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag föreslår att du författar ett brev till Amnesty International, WHO och UN Women och berättar för dessa organisationer dina känslor i frågan, glöm inte att ta med din stora empati. Vem vet, det kan ju vara början på en global godhetskarriär för din skull, sippa te med Gandhi, lägga blommor på Mandelas grav ...........
Jag tycker ju rent krasst att när dessa organisationer så tydligt tar avstånd från den svenska hållningen så finns det troligen en poäng här nånstans.
Vägrar man lyssna på den kanske man inte är bättre än en genomsnittlig radikalfeminist.

Det minsta man kan säga är att man åtminstone är faktaresistent.

Detta har bara med missunnsamhet mot män att göra.
Vuxna kvinnor kan mycket väl tänka sig att ha sex med män om det gynnar dem.
Citera
2019-01-11, 23:38
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Moget.
Citera
2019-01-11, 23:39
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag tycker ju rent krasst att när dessa organisationer så tydligt tar avstånd från den svenska hållningen så finns det troligen en poäng här nånstans.
Vägrar man lyssna på den kanske man inte är bättre än en genomsnittlig radikalfeminist.

Det minsta man kan säga är att man åtminstone är faktaresistent.

Detta har bara med missunnsamhet mot män att göra.
Vuxna kvinnor kan mycket väl tänka sig att ha sex med män om det gynnar dem.

Ja jag vet att du är rätt så faktaresistent gällande mycket.
Citera
2019-01-11, 23:44
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ja jag vet att du är rätt så faktaresistent gällande mycket.
Du har sett mig ändra mig.
Kan jag säga detsamma om dig?

The proof is in the pudding.

Du besvarar heller inte argumentet.
Vad gör dessa organisationer och har de trovärdighet på det området?

Eller vill du bara att de ska ha fel här och väntar på att "någon annan" ska komma med de bra argumenten?
Citera
2019-01-11, 23:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Du har sett mig ändra mig.
Kan jag säga detsamma om dig?

The proof is in the pudding.

Du besvarar heller inte argumentet.
Vad gör dessa organisationer och har de trovärdighet på det området?

Eller vill du bara att de ska ha fel här och väntar på att "någon annan" ska komma med de bra argumenten?

Jag har pratat med dig om detta flera gånger tidigare, och vi kommer aldrig nånstans eftersom du är övertygad om att i princip allt sker med syftet att straffa män. Precis som herren här ovan. Med den grunden att utgå ifrån finns ingenting att diskutera. Källor som kan ses hyfsat trovärdiga som polisens rapporter och liknande avfärdar du.
Fattar du att det är lönlöst att diskutera då?

Nej jag har inte sett dig ändra dig gällande något större, möjligen en detalj här och där.
Citera
2019-01-12, 00:01
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag har pratat med dig om detta flera gånger tidigare, och vi kommer aldrig nånstans eftersom du är övertygad om att i princip allt sker med syftet att straffa män. Precis som herren här ovan. Med den grunden att utgå ifrån finns ingenting att diskutera. Källor som kan ses hyfsat trovärdiga som polisens rapporter och liknande avfärdar du.
Fattar du att det är lönlöst att diskutera då?

Nej jag har inte sett dig ändra dig gällande något större, möjligen en detalj här och där.
Men ge mig lite goda argument för att så inte skulle vara fallet i stället då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in