Citat:
Fler alternativ = bättre. Människor är inte korkade och jag tror att det gäller även en del kvinnor. De väljer det som passar dem bäst. Fördelen med bordell är nog säkerheten. En del som köper sex är säkert rejält konstiga. Då kan det nog vara bra att inte vara ensam. Varför du vill göra det sämre för dem är fortfarande en gåta för mig. Du verkar inte besitta mycket empati, vilket jag även skrivit förut.
Föreställ dig själv att du vill tjäna in så mycket pengar som möjligt på sex.
Vill du ha en säker miljö?
Vill du bla BLA BLA?
Vill du att din kund skall vara olaglig???

Föreställ dig själv att du vill tjäna in så mycket pengar som möjligt på sex.
Vill du ha en säker miljö?
Vill du bla BLA BLA?
Vill du att din kund skall vara olaglig???

Jag vill inte göra det sämre för någon, jag vill däremot inte utöka verksamheten så att fler jobbar som prostituerade.
Jag tar det nästan som positivt när du säger att jag inte verkar besitta någon empati, eftersom jag själv upplever att just min överdrivna empati med alla dess känslor ibland är ett problem.
Jag tycker att de som "vill tjäna mycket pengar på sex" alltså de som gör det frivilligt, får stå tillbaka för de nackdelar lagliga bordeller medför för just de kvinnor från kanske öststatsländer som inte gör det frivilligt för att de vill tjäna så mycket pengar som möjligt.
Finns säkert en del som gärna hade haft öppen handel med narkotika också, ska de inte få lov att ha det då, så att de tjänar pengar?
Nej det tycker jag inte med tanke på hur många nackdelar det skulle medföra för andra människor.
Varje enskild människas upplevda rätt till allt kan inte alltid tas i beaktande. Även om vi har en så kallad demokrati.