2019-01-11, 18:09
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Fler alternativ = bättre. Människor är inte korkade och jag tror att det gäller även en del kvinnor. De väljer det som passar dem bäst. Fördelen med bordell är nog säkerheten. En del som köper sex är säkert rejält konstiga. Då kan det nog vara bra att inte vara ensam. Varför du vill göra det sämre för dem är fortfarande en gåta för mig. Du verkar inte besitta mycket empati, vilket jag även skrivit förut.

Föreställ dig själv att du vill tjäna in så mycket pengar som möjligt på sex.
Vill du ha en säker miljö?
Vill du bla BLA BLA?

Vill du att din kund skall vara olaglig???

Jag vill inte göra det sämre för någon, jag vill däremot inte utöka verksamheten så att fler jobbar som prostituerade.

Jag tar det nästan som positivt när du säger att jag inte verkar besitta någon empati, eftersom jag själv upplever att just min överdrivna empati med alla dess känslor ibland är ett problem.

Jag tycker att de som "vill tjäna mycket pengar på sex" alltså de som gör det frivilligt, får stå tillbaka för de nackdelar lagliga bordeller medför för just de kvinnor från kanske öststatsländer som inte gör det frivilligt för att de vill tjäna så mycket pengar som möjligt.

Finns säkert en del som gärna hade haft öppen handel med narkotika också, ska de inte få lov att ha det då, så att de tjänar pengar?
Nej det tycker jag inte med tanke på hur många nackdelar det skulle medföra för andra människor.

Varje enskild människas upplevda rätt till allt kan inte alltid tas i beaktande. Även om vi har en så kallad demokrati.
Citera
2019-01-11, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Sjukanmäla sig? Är du dum? Ursäkta, men jag börjar undra i såna här diskussioner, ni uppför er helt makalöst.
Tror du inte att smärtan kommer tillbaka vid nästa samlag hon har som hon inte är upphetsad vid?

Jag pratar om bordeller nu! Inte nån studenter eller andra kvinnor som säljer sex för den egna goda lustens skull. Eller för att de hellre har sex än har ett annat medelmåttigt arbete.

Jag pratar om statlig bordellverksamhet där män går in, betalar en slant och knullar. Tror du det rör dessa män i ryggen om varje juck känns som ett knivhugg för kvinnan?
Och dagen efter tycker du att hon kan sjukanmäla sig.
Jag pratar också om bordellverksamhet. Det finns flera av dom i Danmark.
Citera
2019-01-11, 19:27
Medlem
Citat:
Feta fula "träskpaddor" som används som absolut skräckexempel på Flashback ibland då?
Radikala feminister med näsring?

Du kan ju själv föreställa dig alla sorts människor som besöker bordeller.
Gå nu in på rosa sidorna och läs annonserna. Se om den sexsäljande kvinnan inte har några krav på sexköparen.

Du är medveten om att det var feministerna som legaliserade prostitution i Tyskland, av omtanke om de prostituerade kvinnorna?
Senast redigerad av lillskrot 2019-01-11 kl. 19:31.
Citera
2019-01-11, 19:29
Medlem
Citat:
Jag vill inte göra det sämre för någon, jag vill däremot inte utöka verksamheten så att fler jobbar som prostituerade.

Jag tar det nästan som positivt när du säger att jag inte verkar besitta någon empati, eftersom jag själv upplever att just min överdrivna empati med alla dess känslor ibland är ett problem.

Jag tycker att de som "vill tjäna mycket pengar på sex" alltså de som gör det frivilligt, får stå tillbaka för de nackdelar lagliga bordeller medför för just de kvinnor från kanske öststatsländer som inte gör det frivilligt för att de vill tjäna så mycket pengar som möjligt.

Finns säkert en del som gärna hade haft öppen handel med narkotika också, ska de inte få lov att ha det då, så att de tjänar pengar?
Nej det tycker jag inte med tanke på hur många nackdelar det skulle medföra för andra människor.

Varje enskild människas upplevda rätt till allt kan inte alltid tas i beaktande. Även om vi har en så kallad demokrati.
Att överskatta sin empati är ett tecken på narcissism. Riktigt empatiska människor springer inte runt och gapar om hur empatiska de är.
Citera
2019-01-11, 19:37
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:

Du vet redan att jag är en stark kvinna, och att jag står på egna ben. Ingen man har någonsin lyckats utnyttja mig, vare sig på jobbet eller i sexuella sammanhang.Men jag råkar också se bra ut, och många män är villiga att betala rejäla summor för ett samlag med mig. Om prostitution vore en respektabel sysselsättning, så skulle kvinnor som jag kunna bygga upp förmögenheter genom att arbeta med något vi älskar.

Mot bakgrund till det jag skrivit ovan, yrkar jag på att åter legalisera prostitutionen - för både köpare och säljare - i Sverige.
Citera
2019-01-11, 19:46
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Att överskatta sin empati är ett tecken på narcissism. Riktigt empatiska människor springer inte runt och gapar om hur empatiska de är.

Nä jag brukar inte heller göra det lille vän, men eftersom nu Manne påpekade att jag verkade sakna den förmågan så var det läge.

Du som vanligt hoppar över all väsentlig information som skrivits och tramsar i vanlig ordning.
Citera
2019-01-11, 19:47
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Du vet redan att jag är en stark kvinna, och att jag står på egna ben. Ingen man har någonsin lyckats utnyttja mig, vare sig på jobbet eller i sexuella sammanhang.Men jag råkar också se bra ut, och många män är villiga att betala rejäla summor för ett samlag med mig. Om prostitution vore en respektabel sysselsättning, så skulle kvinnor som jag kunna bygga upp förmögenheter genom att arbeta med något vi älskar.

Mot bakgrund till det jag skrivit ovan, yrkar jag på att åter legalisera prostitutionen - för både köpare och säljare - i Sverige.

Skräll. Ledsen, men dina ord kan inte tas seriöst. Du förstår säkert själv varför.
Citera
2019-01-11, 19:48
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Gå nu in på rosa sidorna och läs annonserna. Se om den sexsäljande kvinnan inte har några krav på sexköparen.

Du är medveten om att det var feministerna som legaliserade prostitution i Tyskland, av omtanke om de prostituerade kvinnorna?

Ja feminister har väl inte gjort särskilt mycket gott heller!

Sexköpslagen har för mig inte ett skit med feminismen att göra. Det handlar om att minska utnyttjandet av fattiga och utsatta.
Citera
2019-01-11, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Män skulle kunna försöka leva sig in i hur det skulle kunna vara om de själva var tvungna att sälja sina kroppar på en bordell.

Till alla möjliga tanter. Känns lockande ?

Plötsligt slår det mig att det skulle vara kul om detta tema sattes upp som ett feministiskt teaterdrama.

"Mansbordellen" och att Bullfetta anlitas som regissör.

Vad säger du Bullfetta ?
Citera
2019-01-11, 19:56
Medlem
Citat:
Nä jag brukar inte heller göra det lille vän, men eftersom nu Manne påpekade att jag verkade sakna den förmågan så var det läge.

Du som vanligt hoppar över all väsentlig information som skrivits och tramsar i vanlig ordning.
Det är ett tecken på låg empati att hela tiden hänvisa till sig själv, sina känslor likt du gör. Världen är större än du.
Citera
2019-01-11, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Plötsligt slår det mig att det skulle vara kul om detta tema sattes upp som ett feministiskt teaterdrama.

"Mansbordellen" och att Bullfetta anlitas som regissör.

Vad säger du Bullfetta ?
Pojkar säljer sex i högre utsträckning än flickor.
Citera
2019-01-11, 19:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det är ett tecken på låg empati att hela tiden hänvisa till sig själv, sina känslor likt du gör. Världen är större än du.

Jajaja då har jag låg empati dådå skrothög. Tur din är så hög. Ska vi lämna empatin nu eller?
Den har aldrig varit prioriterad här.

Jag skulle i vart fall aldrig utsätta någon för påtvingad närvaro utan att ha nån som helst aning om ifall människan vill ha mig eller inte. Sörru.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in