2019-01-10, 20:55
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Den du riktade inlägget till är känd i tråden för att lägga ut lite 'information' då och då varvid hoppet tänds för vissa. Därefter försvinner hen, men hoppar då och då in och säger åt någon att denne är 'rätt ute'. Ungefär så. Dock har personen tidigare uttryckt att hen inte kommer avslöja gärningsmannen och i och med detta blir det ju moment 22. På din fråga kommer du alltså inte få ett vettigt svar, det var det jag menade. Du kan välja att vandra den stigen men den leder ingenstans.

Det är nog stopp där ja. JF blir irriterad, försöker sätta personer på plats och drar sig undan när personer ställer konkreta frågor. Svårt att gå vidare då. Moment 22 deluxe
Citera
2019-01-10, 21:14
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N01BA02
Ja, det hade varit mycket intressant. Om det varit så, men de inte gått ut med det är det ju märkligt...
Patologiskt rus?
Det hade ju smalnat av antalet kanditater. Är ju inte var och en som har alkohol i kroppen den här tiden i veckan.

Ja troligen finns det väl inga spår av alkohol hos GM. Mest intressant att MossTrums skrev i ett inlägg att polisen hade frågat om alkohol när han hade samtal med dom om sitt tips. Det skulle kunna vara en tänkbar förklaring till att GM var så extremt våldsam och sen inga nya brott. Alkohol tillsammans med psykisk ohälsa. Kan ju även vara så att alkoholen har gått ur kroppen och att GM är i extra dålig form pga det när morden sker. Polisen hade ju information om en fest i området kvällen 18 oktober. En person utslängd. 2009 är den infon fortfarande med i en artikel.
Citera
2019-01-10, 21:44
Medlem
Link04s avatar
Polisen säger även att GM kan ha tagit narkotika timmarna innan morden, då troligen flunitrazepam som kan göra vissa personer extremt våldsamma. 35 åriga polacken och GM kan ha varit på den måndagsfesten med missbrukare som pågick i området troligen på Barnhemsgatan där soc hyr ut lägenheter till missbrukare.

GM hade inte använt droger tre månader före morden. Men kan tagit narkotika precis före attacken, enligt polisen. Att missbrukare som har haft ett uppehåll och sen börjar igen kan bli aggressiva är inte första gången i så fall.
Citera
2019-01-10, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Det är nog stopp där ja. JF blir irriterad, försöker sätta personer på plats och drar sig undan när personer ställer konkreta frågor. Svårt att gå vidare då. Moment 22 deluxe
Ja, så är det ju. Hon/han verkar ändå vilja svara på nåt sätt, så man får ju fråga iallafall. Som det är det ju bara förvirrande med "ledtrådarna från JF...
Citera
2019-01-10, 23:38
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N01BA02
Ja, så är det ju. Hon/han verkar ändå vilja svara på nåt sätt, så man får ju fråga iallafall. Som det är det ju bara förvirrande med "ledtrådarna från JF...

Precis. Konkreta uppgifter nu från JF. Ingen mer frågesport, om hen vill behålla sin trovärdighet.

Inget mer jaja jag sa ju så. Tänk helhetsbild. Vill ni inte läsa så scrolla vidare. Jag behöver inte bevisa nåt för er osv.
Senast redigerad av Link04 2019-01-10 kl. 23:45.
Citera
2019-01-11, 11:58
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorgenstorm99
GW tar upp fallet igen i Brottsjournalen nästa vecka.

Ja det blir intressant att se när GW ska köra polisens rekonstruktion igen. GW säger att han beter sig fullt rationellt. Det är väl lite tveksamt med tanke på att han slänger vapnet och mössan. Även hur han rör sig efter morden. Men han kommer säkert att försöka visa att det var en planerad handling eftersom GM står där och väntar enligt GW, sen attackerar M bakifrån och även attacken mot AL tolkar han nog på det viset. Vi får se om han har något nytt men troligen kör han på samma teori som innan.
Citera
2019-01-11, 12:40
Medlem
Citat:
Ja det blir intressant att se när GW ska köra polisens rekonstruktion igen. GW säger att han beter sig fullt rationellt. Det är väl lite tveksamt med tanke på att han slänger vapnet och mössan. Även hur han rör sig efter morden. Men han kommer säkert att försöka visa att det var en planerad handling eftersom GM står där och väntar enligt GW, sen attackerar M bakifrån och även attacken mot AL tolkar han nog på det viset. Vi får se om han har något nytt men troligen kör han på samma teori som innan.
GW kommer att antingen köra sin kända förklaringsmodell yngre GM eller så har han något nytt i bakfickan. Han säger sig ha lagt ner tusentals timmar på Linköpingsmorden, och det har vi aktiva i tråden också gjort!
Själv kan jag inte släppa det faktum att en yngre GM knappast hade kunnat undgå omgivningens observationer, vilket en äldre GM lättare skulle kunna göra (ensamboende etc).
Jag kan heller inte släppa mannen i Trädgårdsföreningen, okontaktbar med "förvridet ansiktsuttryck", eller är han bortförklarad?
Citera
2019-01-11, 15:56
Medlem
Caspern50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Dags igen för "hämnaren" från norr! Kan ej hålla reda vilken gång i ordningen, men OK, vi drar några varv till på positivspelet ... Kanske torpeden från Baltikum dyker upp om ett tag ...

Vad pratar du för skit. Så gott som alla brott i den här kalibern har med hämnd att göra för den ene har blivit blåst. Pappan är orsaken och anstiftaren till morden, tills annat bevisat motsatsen.
Citera
2019-01-11, 16:21
Medlem
Blivit blåst på vad? Tror knappast du själv mördar 2 stycken för att du blivit blåst, här ligger det nog något mer begravt.
Citera
2019-01-11, 17:51
Medlem
Citat:
Precis. Konkreta uppgifter nu från JF. Ingen mer frågesport, om hen vill behålla sin trovärdighet.

Inget mer jaja jag sa ju så. Tänk helhetsbild. Vill ni inte läsa så scrolla vidare. Jag behöver inte bevisa nåt för er osv.

Var någonstans har jag varit irriterad, skrivit scrolla vidare och att jag inte behöver bevisa något?
Citera
2019-01-11, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caspern50
Så gott som alla brott i den här kalibern har med hämnd att göra för den ene har blivit blåst.

Då kan du ju nämna några svenska exempel där barn under tio år blivit utsatta för dödligt våld med hämndmotiv.

Mördas barn av någon utanför familjekretsen handlar det väl nästan alltid om psykos eller lustmord?
Citera
2019-01-11, 19:42
Medlem
Hjälp utredningen framåt istället jordgubben istället för dina krystade svar, eller vill du tiden ska gå ut så han slipper straff?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in