2019-01-09, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Hej, plockat inlägget ovan från ditt inlägg till SaintCosme 3 jan 2018. Visst är det så att allt går igen och att en hand kan vara många händer skrivet från samma hand. Känt fenomen i börsbloggar och säkert även här där det bara gäller att bevisa att skrivaren har rätt inom ramen för det hyllade PK synfältet. Tråden är rolig när allvaret läggs åt sidan!

Informativt att läsa direkt från dej om att familjen hade "skit i bagaget" och hur gott folk var arga på deras business med uteblivna löner som du skrev om vid årsskiftet 2017-18. Idag är tråden indränkt i en PK sörja där psykspåret passar in för att mörka allt annat. "Tycka synd om" mantrat vägleder folks tankar då de känner sig goda att ha offer att se ned på och "hjälpa".

Hopplöst fall i en trixig tråd om inte blodspåret går rakt på mål samt att personen hittas?
Nej, det här är inget hopplöst fall. Precis som du har jag rekapitulerat i tråden, och gör det då och då för att skärpa målbilden, och jag har en annan uppfattning än du. Jag får en allt klarare uppfattning om varför utredningsarbetet hittills inte lett fram till rätt GM.
Citera
2019-01-09, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Hej, plockat inlägget ovan från ditt inlägg till SaintCosme 3 jan 2018. Visst är det så att allt går igen och att en hand kan vara många händer skrivet från samma hand. Känt fenomen i börsbloggar och säkert även här där det bara gäller att bevisa att skrivaren har rätt inom ramen för det hyllade PK synfältet. Tråden är rolig när allvaret läggs åt sidan!

Informativt att läsa direkt från dej om att familjen hade "skit i bagaget" och hur gott folk var arga på deras business med uteblivna löner som du skrev om vid årsskiftet 2017-18. Idag är tråden indränkt i en PK sörja där psykspåret passar in för att mörka allt annat. "Tycka synd om" mantrat vägleder folks tankar då de känner sig goda att ha offer att se ned på och "hjälpa".

Hopplöst fall i en trixig tråd om inte blodspåret går rakt på mål samt att personen hittas?

Ja, vi har ju haft en del som hoppat in i tråden och sagt sig sitta på info och jag intresserar mig förstås i hur de vet det de vet (eller egentligen OM de verkligen vet eller inte)

Mycket prat om PK från dig...
Jag tror att de som är seriöst engegerade i tråden skiter i PK eller ej. En del skriver om sådant de ser som mest troligt (PK eller ej)
Ser mig själv som larvigt långt ifrån PK, men känner inte att jag behöver bevisa detta...
Citera
2019-01-09, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Bra försök.

Vad menar du?
Citera
2019-01-10, 12:15
Medlem
Caspern50s avatar
Kniven man sett på bilder ser inte ny ut, tvärtom och är förmodligen stulen.
Citera
2019-01-10, 15:44
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Då jag har noll erfarenhet av psykoser och liknande så ställer jag frågan: är det rimligt att detta brott skett under ett sådant tillstånd? Attack mot barn, insikt att någon sett honom med följande jakt och attack mot denne person. Därefter en alldeles lagom snabb flykt, rask gång men inte något uppseendeväckande. Det vill säga förmåga att motstå instinkten att tokspringa. Därefter, tid oklar, läggs mössan i tidningsbehållaren. Sedan försvinner han i någon mening. Och nej, detta är inte ett sätt att starta Baltspåret, Beställningsjobbspåret eller liknande. Men jag funderar på om gärningsmannen överhuvudtaget var psykiskt påverkad eller i sitt normaltillstånd. Det går ju att argumentera att han nog inte var helt vid sina sinnens full bruk då han kastar kniv, mössa och brutalhugger två människor 07.50 en tisdagsmorgon.

Titta på Mattias Flink, står bra om honom på Wikipedia. Han är ju snarlik GM Linköping i sitt beteende. Han hade tillgång till skjutvapen och kunde skada fler personer dock. Han hade en psykos, även alkohol i kroppen. Man blir åter lite nyfiken på om GM Linköping hade någon alkohol i kroppen. Pratas alltid om att han ej har läkemedel eller narkotika i kroppen.
Citera
2019-01-10, 17:29
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Jag återvänder till uppfattningen att GM mördar M och A-L i ett akut psykotiskt tillstånd. Hans avvikande beteende har nog inte kommit som en blixt från en klar himmel utan byggts upp under en tid. Orsaken kan var posttraumatisk stress relaterat till personlig tragedi i form av djupare tragisk upplevelse. Jag tror att GM är äldre än vad som spekulerats i. Hade han varit yngre skulle han inte kunnat dölja att han mår dåligt. Hans sjukdomstillstånd gör att han får vanföreställningar och hallucinationer. Han kan ha agerat avvikande en tid innan morden, men befinner sig i en livssituation som gör att det inte väcker tillräcklig uppmärksamhet hos omgivningen, alternativt lever ganska ensam.
Hans vanföreställningar, hallucinationer, får dagen innan morden ödesdiger "uppmaning" att döda ett barn. Utlösande faktor är de uppsatta och väl synliga gatuskyltarna till den pågående konstutställningen i Linköping.
Efter morden inträder utmattning, minnesförlust och depression. Inte säkert att han behandlats för detta utan kan, efter en period av ensamhet, återgå till det dagliga livet.
Min slutsats blir att GM är en vuxen man, 25+, och som lever i huvudsak ensam. En vanlig svensk man som på grund av en personlig tragedi råkat in i ett akut, posttraumatiskt tillstånd.

Bra sammanfattning av psykosspåret! Finns nog inget mer att tillägga om det spåret nu, om inte JF vill skriva något konkret som tar det vidare framåt.
Citera
2019-01-10, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Titta på Mattias Flink, står bra om honom på Wikipedia. Han är ju snarlik GM Linköping i sitt beteende. Han hade tillgång till skjutvapen och kunde skada fler personer dock. Han hade en psykos, även alkohol i kroppen. Man blir åter lite nyfiken på om GM Linköping hade någon alkohol i kroppen. Pratas alltid om att han ej har läkemedel eller narkotika i kroppen.

Ja, det hade varit mycket intressant. Om det varit så, men de inte gått ut med det är det ju märkligt...
Patologiskt rus?
Det hade ju smalnat av antalet kanditater. Är ju inte var och en som har alkohol i kroppen den här tiden i veckan.
Citera
2019-01-10, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N01BA02
Vad menar du?
Den du riktade inlägget till är känd i tråden för att lägga ut lite 'information' då och då varvid hoppet tänds för vissa. Därefter försvinner hen, men hoppar då och då in och säger åt någon att denne är 'rätt ute'. Ungefär så. Dock har personen tidigare uttryckt att hen inte kommer avslöja gärningsmannen och i och med detta blir det ju moment 22. På din fråga kommer du alltså inte få ett vettigt svar, det var det jag menade. Du kan välja att vandra den stigen men den leder ingenstans.
Citera
2019-01-10, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N01BA02
Ja, det hade varit mycket intressant. Om det varit så, men de inte gått ut med det är det ju märkligt...
Patologiskt rus?
Det hade ju smalnat av antalet kanditater. Är ju inte var och en som har alkohol i kroppen den här tiden i veckan.
Grundtips: ingen alkohol.
Citera
2019-01-10, 18:21
Medlem
jorgenstorm99s avatar
GW tar upp fallet igen i Brottsjournalen nästa vecka.
Citera
2019-01-10, 19:02
Medlem
hogdogs avatar
Undrar om någon vet hur säker man är på att GM verkligen brukade tobak/snus? Har detta ifrågasatts under utredningen?
Senast redigerad av hogdog 2019-01-10 kl. 19:23. Anledning: Felskrivet
Citera
2019-01-10, 19:53
Medlem
Via hårstrån o dna är det kollat ☺
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in