Citat:
Ursprungligen postat av
Link04
Ja det blir intressant att se när GW ska köra polisens rekonstruktion igen. GW säger att han beter sig fullt rationellt. Det är väl lite tveksamt med tanke på att han slänger vapnet och mössan. Även hur han rör sig efter morden. Men han kommer säkert att försöka visa att det var en planerad handling eftersom GM står där och väntar enligt GW, sen attackerar M bakifrån och även attacken mot AL tolkar han nog på det viset. Vi får se om han har något nytt men troligen kör han på samma teori som innan.
Jag fortsätter på temat vuxen man, 25+, i akut psykostillstånd, mördar "uppmanad" av Norenskyltarna.
Det kan absolut kallas planerad handling, eftersom det föregås av en impuls att döda ett barn, hitta lämpligt offer och utföra handlingen.
Jag spinner vidare på den psykotiske GM:s livssituation och blir alltmer övertygad om att han periodvis är ganska ensam. Han har troligen en förälder, moder, och saknar syskon. Hans familj bor inte i Linköping, knappast inom Correns spridningsområde. Då hade hans omgivning, via Correns utförliga bildreportage om morden, kunnat börja misstänka något. Han vistas, enligt mig, i Linköping hösten 2004, men kommer från en annan del av landet (norrifrån?).
Efter morden försvinner han från Linköping. Han befinner sig i postpsykos, utmattad, deprimerad med minnesförlust. Han är tillbaka på den ort där hans mor och andra relationer finns. Omgivningen tror att han kanske är överansträngd, pga studier? De försöker peppa honom, föreslår att han ska söka proffshjälp, men han vill inte. Han sover bort mycket av tiden och kommer så småningom 2005 på fötter igen. Hösten 2004 är ett stort mörker, han minns ingenting.