2019-01-11, 00:51
Medlem
ArthurMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
En mycket fin samling sportfrimärken som kan vara en av världens finaste. Åtminstone finns det inte många motsvarande i världen plus en hel massa statistikpärmar från matcher och tävlingar han gjort och bevakat. Pärmar med friidrotts och skridskostatistik, Brunnhages och Strömbergs idrotts- och fotbollsböcker från 60-talet och framåt. Inte många förutom Bosse som har en hel komplett samling där heller. (Han har lovat att skänka hela samlingen till en som har en sportboksloppis i Hägersten när han gått bort) Det är vad som polisen kommer att hitta vid en husrannsakan hos honom.
Låter dumt att skänka skiten till loppis, är väl bättre om han ger dom till något museum.

Ganska lustigt det där med sportstatistikböcker. Snacka om onödig skit när datorer finns.
Citera
2019-01-11, 00:52
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Dator? Bosse har ingen dator. Han har ingen mobiltelefon heller. Läer inte folk vad som skrivs i tråden???

Men, snälla... Bara för att någon i tråden påstått att Bosse varken hade dator eller mobil så behöver det inte vara sant. Allt som står på Flashback är inte sant.
Citera
2019-01-11, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurMorgan
Låter dumt att skänka skiten till loppis, är väl bättre om han ger dom till något museum.

Ganska lustigt det där med sportstatistikböcker. Snacka om onödig skit när datorer finns.

Persondatorer i hemmen var inte vanligt under 60-90-talet när han var aktiv. Dåtidens sportjournalister skrev ned allting för hand och sparade i pärmar eller använde de uppslagsböcker som fanns men dessa brukade komma ut långt efter att säsongen var avslutad. Ville man hålla något uppdaterat fick man göra det själv. Långt in till mitten av 90-talet ringde journalister hem till radiosportens Lasse Kinch för att kolla någon statistikuppgift inom ishockey, då han hade noterat alla elitseriespelares statistik och höll den uppdaterad omgång för omgång. Han var som en manuell "Eliteprospects".
Senast redigerad av sportisen 2019-01-11 kl. 01:02.
Citera
2019-01-11, 01:01
Medlem
kafus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Var pojken svart, eller åt det mörka hållet?

Var något av Bosse Hanssons offer av ej närbesläktad människoras, en svarting, det skulle höja intresset för händelsen!

Hansson undviker ansvar, men utnyttjar gärna

I november 2014 sade Bosse Hansson till Expressen:

- Jag ångrar inte att inte jag skaffade några barn, för det har jag aldrig varit särskilt förtjust i.

Bosse är alltså inte intresserad av barn på så sätt att han önskar en fadersrelation med något. Men han känner enligt rapporter en sexuell dragning till unga tonårspojkar, pojkar som han gärna utnyttjar i främmande land.

Hansson touched the teen’s penis, over his clothes, in a back and forth motion

Coral Springs Talks rapporterar:

(Hansson the Swede) followed (the 13-year-old boy) to the sit-up bench and touched the teen’s penis, over his clothes, in a back and forth motion that alarmed the victim enough to run away.

Hansson, who is not a U.S. citizen, was set to return to Sweden on January 16, and is considered a flight risk.

- It’s concerning that the suspect has been at multiple parks here approaching these juveniles, Sgt. Carla Kmiotek told CBS Miami.

Hansson tillbringar en månad per år i Coral Springs

Managern på det hotell i Coral Springs, Florida, där Bosse kunde gripas säger enligt en video från NBC att Bosse varit en återkommande gäst på hans hotell, där han tillbringat en månad varje år under de senaste tre åren. Det är säkert bra för hälsan, för hans lungor, att försvinna till Florida en vintermånad per år!
Senast redigerad av kafu 2019-01-11 kl. 01:09.
Citera
2019-01-11, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Pedofili?
Har det med tråden att göra?

Sovdags?
Det är den som du citerar som är den som påstår... ;-)
" Filip och Fredrik" ska vara en källa.

Ja tittar ni inte på deras program. Bosse var väl speaker-röst i 100 höjdare?
Citera
2019-01-11, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
WOW, är du sann eller?
Du väljer då att inte ens förstå att han faktiskt även antastade en 16 åring på samma sätt kort därefter. Man kommer inte åt en penis för man vill hjälpa till. Alltså wake up

Man kan komma åt många saker utan avsikt. Som den gången jag själv försökte hjälpa en tjej upp som halkat omkull, tog tag under armarna på henne för att hjälpa henne upp och kom åt hennes bröst med örfil som följd. Var absolut inte min avsikt att ta henne på brösten utan bara vara lite hjälpsam.
Citera
2019-01-11, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Jag tror dock inte att unga pojkar helt och hållet fyllde hans hjärna. Han hade ju bevisligen sin hobby med sportfrimärken. Att bli avslöjad som pedofil torde vara bland det värsta att bli avslöjad för. Vad han har i sin dator kan vi inte veta...

Men eftersom han knappt hade några vänner så tror jag risken för en eventuell upptäckt var rätt liten. Och jag tror knappast att han tafsat på någon yngre praktikantpojke på SVT:s redaktion. Bosse är nog klokare än så, om det ens har hänt.

Som sagt läs tråden och vad som länkats!

Som denna text exempelvis:
https://www.expressen.se/sport/svt-profilen-bosse-hansson-svart-sjuk/

Bosse får frågan:
Hur ser din pensionärstillvaro ut?

– Jag håller på en massa gamla hobbies som jag har kunnat ta upp efter pensionen. Det är frimärkssamling, klassisk musik, och annat. Jag hjälper folk med träning också.

Men Hansson har tvingats att lägga ner flera fritidsintressen på grund av sin hälsa. Han orkar helt enkelt inte längre - hostattackerna avlöser varandra i för snabb takt.
Citera
2019-01-11, 01:13
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kafu
Var något av Bosse Hanssons offer av ej närbesläktad människoras, en svarting, det skulle höja intresset för händelsen!

Hansson undviker ansvar, men utnyttjar gärna

I november 2014 sade Bosse Hansson till Expressen:

- Jag ångrar inte att inte jag skaffade några barn, för det har jag aldrig varit särskilt förtjust i.

Bosse är alltså inte intresserad av barn på så sätt att han önskar en fadersrelation med något. Men han känner enligt rapporter en sexuell dragning till unga tonårspojkar, pojkar som han gärna utnyttjar i främmande land.

Hansson touched the teen’s penis, over his clothes, in a back and forth motion

Coral Springs Talks rapporterar:

(Hansson the Swede) followed (the 13-year-old boy) to the sit-up bench and touched the teen’s penis, over his clothes, in a back and forth motion that alarmed the victim enough to run away.

Hansson, who is not a U.S. citizen, was set to return to Sweden on January 16, and is considered a flight risk.

- It’s concerning that the suspect has been at multiple parks here approaching these juveniles, Sgt. Carla Kmiotek told CBS Miami.

Hansson tillbringar en månad per år i Coral Springs

Managern på det hotell i Coral Springs, Florida, där Bosse kunde gripas säger enligt en video från NBC att Bosse varit en återkommande gäst på hans hotell, där han tillbringat en månad varje år under de senaste tre åren. Det är säkert bra för hälsan, för hans lungor, att försvinna till Florida en vintermånad per år!
Bra inlägg.
Coral Springs Talks var mer detaljerad än nbc. Där ÄR det grovt.
Lustigt att offret har förälder parken.
Citera
2019-01-11, 01:32
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Som sagt läs tråden och vad som länkats!

Som denna text exempelvis:
https://www.expressen.se/sport/svt-profilen-bosse-hansson-svart-sjuk/

Bosse får frågan:
Hur ser din pensionärstillvaro ut?

– Jag håller på en massa gamla hobbies som jag har kunnat ta upp efter pensionen. Det är frimärkssamling, klassisk musik, och annat. Jag hjälper folk med träning också.

Men Hansson har tvingats att lägga ner flera fritidsintressen på grund av sin hälsa. Han orkar helt enkelt inte längre - hostattackerna avlöser varandra i för snabb takt.

Ja, men i länken stod det om hans sjukdom. Och det känner jag till.
Citera
2019-01-11, 01:34
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Man kan komma åt många saker utan avsikt. Som den gången jag själv försökte hjälpa en tjej upp som halkat omkull, tog tag under armarna på henne för att hjälpa henne upp och kom åt hennes bröst med örfil som följd. Var absolut inte min avsikt att ta henne på brösten utan bara vara lite hjälpsam.

alltså är ni sanna? Vilken verkligheter lever ni i? Om an 85årig man vill hjälpa till när en 13 åring gör situps och hans hand vandrar upp till hans penis? Asså vad är det ni inte förstår?
Citera
2019-01-11, 01:35
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Mycket bra!
Fast det ÄR dock svårt. Tråden är stor...

Källa till detta?
"Dator? Bosse har ingen dator. Han har ingen mobiltelefon heller. Läer inte folk vad som skrivs i tråden???"

Men var inte källan till detta Filip och Fredrik. Jag har inget emot dem, snarare tvärtom, men de kan ibland överdriva en hel del, men visst, Bosse har kanske varken dator eller mobil. Och???
Citera
2019-01-11, 01:37
Medlem
everythingiss avatar
Bosse säger följande i en intervju.
Citat:
– Jag tyckte att jobbet var viktigare än det andra och jag trivdes mer med det än att sitta hemma och gulla med tjej och barn. Jag hade lite damsällskap då och då, men när de började snacka om att gifta sig så såg jag mig själv springa omkring med ett skrikande barn nattetid och då sa jag ’nej, nej, nej, adjö’. Jag ångrar inte att inte jag skaffade några barn, för det har jag aldrig varit särskilt förtjust i. Men jag märker på bekanta i dag att de är väldigt förtjusta i sina barnbarn och det är ju rätt svårt att ha om man inte har några barn, säger Hansson.
Det var ett jäkla tjat om barn, plus att han var tvungen att klämma in att han har haft massa tjejer då och då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in