2019-01-11, 02:41
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Jag läste det nyss här i tråden att det stod så i Aftonbladet. Dom skulle hämta hans grejer på motellet men det fanns ingen inskriven med hans namn.

Gick in nu på Aftonbladet och det stämmer att ingen med hans namn fanns incheckad. Troligtvis har han angett falskt namn då det är ett sånt där motell som folk stannar på mellan en vecka och en månad. Bosse hade nog ett klart syfte då området runt omkring drösar med lekplatser.

Behöver inte betyda ett dyft:
Själv har jag "svenska tecken" i mitt namn, så jag checkar in utan "ö, ä eller å"..
Å andra sidan så saknar "Bo Hansson" så att säga "svenska tecken" i stavningen..

Att "kändisar" checkar in i alternativa namn, är inget knepigt egentligen.
Ett exempel, som är rätt kul är Maurice Joseph Micklewhite. Hans scennamn (och nuvarande lagliga namn) är Michael Caine. Han bytte namn till Michael Caine, rätt nyligen, eftersom passpolis och poliser som stoppade honom, sa "Du är fan inte Maurice Micklewhite, du är ju fan Michael Caine!"

Men Bo Hansson kanske har flera förnamn? -Ponera att han även heter Ingvar. Han kanske checkade in som "Ingvar Hansson"? Då har han absolut inte gått med osanning.
Citera
2019-01-11, 02:51
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Behöver inte betyda ett dyft:
Själv har jag "svenska tecken" i mitt namn, så jag checkar in utan "ö, ä eller å"..
Å andra sidan så saknar "Bo Hansson" så att säga "svenska tecken" i stavningen..

Att "kändisar" checkar in i alternativa namn, är inget knepigt egentligen.
Ett exempel, som är rätt kul är Maurice Joseph Micklewhite. Hans scennamn (och nuvarande lagliga namn) är Michael Caine. Han bytte namn till Michael Caine, rätt nyligen, eftersom passpolis och poliser som stoppade honom, sa "Du är fan inte Maurice Micklewhite, du är ju fan Michael Caine!"

Men Bo Hansson kanske har flera förnamn? -Ponera att han även heter Ingvar. Han kanske checkade in som "Ingvar Hansson"? Då har han absolut inte gått med osanning.
Han heter iofs Bo Gunnar Hansson. Men varför krångla till det, och uppge ett mellannamn i USA? Det är väl ingen där som bryr sig om det står Bo eller Gunnar i hotellets loggbok.
Citera
2019-01-11, 02:53
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Bosses främsta intresse har varit och är fotboll. Sedan sysslar han en del med frimärken. Om hans sexualitet vet jag inget om. Men han är också idrottsintresserad (Öhh?) så det kam mycket väl vara så att han är "totalt oskyldig" och enbart hjälpt någon kille med att klättra på "klätterställningen" eller med "sit ups", som han påstår tydligen.. Kan vara hysteriska amerikanskor som sett aktiviteterna och anmält det hela.

(Det kan se jäkligt knepigt ut om man hjälper någon att klättra, man kanske ger personen "ett handgrepp i rumpan", kan se väldigt misstänkt ut, även om det är totalt oförargerligt egentligen..)

[-"Oförargerligt" är gammal konservativ stavning på "oförargligt", som är en nutida "sossefelstavning" för er som undrar.. ]

Oförargerligt är något modernt trams som förekom sparsamt under några år på 1800-talet. Oförargeligt, med bara två R, är den riktiga gamla stavningen för oss stofila antisossar.

Och nog är det mycket hysteri i ämnet. Minns jag papprena rätt så var det inte några vittnen som anmälde, utan pojken berättade för sin vän eller om det var syskon, varpå i sin tur föräldrarna anmälde. Det kan alltså handla om en enbart knäpp men inte kriminell händelse vars beskrivning stegvis har förstorats innan den till slut hamnade hos polisen.
Citera
2019-01-11, 03:04
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Han har nog skött sin ekonomi. Men jag tror faktiskt inte att anställda på SVT:s sportredaktion under hans aktiva tid hade särskilt feta löner. 900K är en ansenlig summa som få svenskar bara sådär kan slänga fram.

Han är väl journalist i grunden förmodar jag, och dugliga journalister tjänar nog bra med pengar och han har tjänstgjort på Sveriges Television under cirka 50 år. Dessutom är han ensamstående. Han har säkert ett visst kapital.

Journalisten Janne Josefsson tjänar givetvis mer än en journalist som just är klar med utbildningen och får uppdrag som att bevaka snöröjningen i Tomelilla.
Citera
2019-01-11, 03:08
Medlem
Mycket tjat om att Bosse är dement. Känner många 85-åringar som inte är dementa. Ta bara Dagny Karlsson. Den tjejen har huvudet på skaft. Hon har i allafall en dator. Skulle vara bra om vi hade flera 85-åringar på tråden så vi slapp läsa om L Svahn och Bosse på var tionde sida. Eller om Bosse har en dator eller inte. 85-åringarna skulle i alla fall orka läsa tråden och komma ihåg vad de läst.
Det kan ju finnas orsaker att Bosse inte ville visa Filip &Fredrik sin dator. Den kanske inte innehöll frimärkessamligen enbart. Samma sak med mobilen. Vill man inte vara spårbar ska man nog lämna mobilen hemma. Eller inte äga någon alls. Nu tror jag emellertid att, eftersom nämnda duo besökte Bosse en tid sedan, han även kan ha blivit med mobil.
Jag vill gärna hävda, tvärt emot många andra här, att om man har jobbat på sporten i tiotals år så har man haft många resdagar med traktamente och en del övertid. Man kan nog spara en slant. Speciell om man inte lever alltför sportjournalistiskt utsvävande liv.
Citera
2019-01-11, 03:10
Bannlyst
Citat:
Jag läste det nyss här i tråden att det stod så i Aftonbladet. Dom skulle hämta hans grejer på motellet men det fanns ingen inskriven med hans namn.

Gick in nu på Aftonbladet och det stämmer att ingen med hans namn fanns incheckad. Troligtvis har han angett falskt namn då det är ett sånt där motell som folk stannar på mellan en vecka och en månad. Bosse hade nog ett klart syfte då området runt omkring drösar med lekplatser.

Det var väl träningsparker, där även vuxna kan vara? Det satt ju en vuxen svart kille där väl och blev intervjuad?
Jag kan ibland tänka att det skulle vara roligt att träna på såna ställningar. Och om man är riktigt gammal kanske man känner att man borde börja träna, och så man går dit varje dag och tränar lite försiktigt. Och så vill man vara ifred vid ställningen för att ingen ska skratta åt en, och så tänker man att man kan få iväg de som redan är där på något sätt.
Jag har varit med om det, att man är på gym och tränar, och så kommer någon och säger typ "du gör fel, det är bättre att du tränar med den här maskinen, jag ska visa hur man gör", och man fattar att de egentligen bara vill ha den maskinen man använder.
Citera
2019-01-11, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Mycket tjat om att Bosse är dement. Känner många 85-åringar som inte är dementa. Ta bara Dagny Karlsson. Den tjejen har huvudet på skaft. Hon har i allafall en dator. Skulle vara bra om vi hade flera 85-åringar på tråden så vi slapp läsa om L Svahn och Bosse på var tionde sida. Eller om Bosse har en dator eller inte. 85-åringarna skulle i alla fall orka läsa tråden och komma ihåg vad de läst.
Det kan ju finnas orsaker att Bosse inte ville visa Filip &Fredrik sin dator. Den kanske inte innehöll frimärkessamligen enbart. Samma sak med mobilen. Vill man inte vara spårbar ska man nog lämna mobilen hemma. Eller inte äga någon alls. Nu tror jag emellertid att, eftersom nämnda duo besökte Bosse en tid sedan, han även kan ha blivit med mobil.
Jag vill gärna hävda, tvärt emot många andra här, att om man har jobbat på sporten i tiotals år så har man haft många resdagar med traktamente och en del övertid. Man kan nog spara en slant. Speciell om man inte lever alltför sportjournalistiskt utsvävande liv.

Ja, gemene 85-åring är inte dement. I synnerhet inte den pigga typen som Hansson tillhör.
Citera
2019-01-11, 04:49
Medlem
Kumabjorns avatar
Under mitten av 80-talet florerade det en del rykten inom mediavärlden, inte minst från hans kolleger på TV-sporten. Men sedan åkte Hyland fast för en rejäl rattfylla och så föll det i glömska.
Citera
2019-01-11, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Han heter iofs Bo Gunnar Hansson. Men varför krångla till det, och uppge ett mellannamn i USA? Det är väl ingen där som bryr sig om det står Bo eller Gunnar i hotellets loggbok.

Finns det verkligen motell/hotell som inte vill se pass, körkort eller id-handling på sina gäster vid incheckning? När jag var i USA för många år sedan kunde man knappast hitta på ett random name på hotellen.
Citera
2019-01-11, 06:39
Medlem
Jon.Holmss avatar
På hotellets hemsida så står det att man måste visa upp ID-kort vid incheckning, så jag fattar inte hur Bosse lyckades skriva in sig med annat namn om han nu gjorde det.

Verkar mer som att hotellet vill slippa negativ publicitet, och därför påstår att ingen med namnet Bo Hansson bor där.

Misstänkt pedofil boende på hotellet = bad business.
Citera
2019-01-11, 06:43
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag har inte svårt att tänka mig att han rest runt mycket genom åren och köpt sex. Trots att han ser "bra" ut för sin ålder har det nog blivit allt svårare och svårare att få till det, dessutom kommer han längre och längre från sin status och kändisskap för varje år som går. Till yttermera visso har det blivit ökad kontroll på internetsidor och det kan vara svårt för en gammal gubbe att hänga med i jargongen på olika sajter. Att han börja tafsa på folk i parker kan mycket väl vara en följd av att han inte riktigt fått till det på det sätt han önskat kvällarna innan, han blev desperat helt enkelt...
Citera
2019-01-11, 06:44
Medlem
Mexens avatar
Citat:

Beslagtar dom inte passen när man checkar in?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in