2019-01-11, 06:48
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Bo tar bladet från munnen, i Bladet:

Citat:
Han misstänks ha antastat en 13-årig pojke och sitter häktad i Florida.

Nu berättar den svenske tv-profilen om gripandet och situationen inne på fängelsekomplexet för Expressen.

– De störtade in på mitt hotellrum, tre poliser, två män och en kvinna. De satte på mig handklovar och sa att jag var ”under arrest”. Sen körde de mig till stationen. De satte mina händer på ryggen, så som de gör här, säger han till tidningen.
...

Det är ruskigt att inte ens kunna borsta tänderna, att inte få raka sig, det tycker jag är fruktansvärt, säger han till Expressen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zLo4Pw/tv-profilens-ord-inifran-haktet-fruktansvart
Citera
2019-01-11, 06:52
Medlem
Mexens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
På hotellets hemsida så står det att man måste visa upp ID-kort vid incheckning, så jag fattar inte hur Bosse lyckades skriva in sig med annat namn om han nu gjorde det.

Verkar mer som att hotellet vill slippa negativ publicitet, och därför påstår att ingen med namnet Bo Hansson bor där.

Misstänkt pedofil boende på hotellet = bad business.

Det är uteslutet att man kan skriva in sig under falskt namn. Du får inget rum om du inte legitimerar dig och när jag varit i USA behöll dom passen tills man betalat notan.
Citera
2019-01-11, 06:52
Moderator
Och i Expressen. Haha, han verkar lugn:

Citat:
Efter förhören och överläggningarna blev han tillbakakörd till sitt motell.

– Och sen nästa eftermiddag upprepades samma sak, och de tog mig på nytt. Och dom sa: “Nu kommer du inte ut nåt mer”. Och de körde mig till samma ställe. Och ingen talade om vad det gällde, jag trodde att de trodde att jag hade kört på någon – men det visste jag att jag inte hade gjort – eller kört mot rött ljus eller nånting. De frågade om jag var påverkad av alkohol och jag vet inte vad. Och det var otroligt mycket sånt.

– När jag frågade varför jag satt där sa de “Det får du veta sedan”.

Tv-profilen har hela tiden nekat till anklagelserna, i såväl förhör som vid den första förhandlingen i rätten.

Därefter, berättar tv-profilen att han kördes “länge, länge, länge” till ett nytt ställe, fortfarande med handklovarna fast bakom ryggen till han kom med en lokal med “vad som uppenbarligen var dagens skörd av brottslingar i Fort Lauderdale”, som han uttrycker det.

Han säger att han inte kände sig rädd under tiden – mest kall.

– Jag kände mig lugn, jag har ju inte gjort något, så det måste lösa sig så småningom.
https://www.expressen.se/nyheter/tv-stjarnan-inifran-haktet-det-ar-fruktansvart/
Citera
2019-01-11, 06:57
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Mexen
Det är uteslutet att man kan skriva in sig under falskt namn. Du får inget rum om du inte legitimerar dig och när jag varit i USA behöll dom passen tills man betalat notan.
Han kan ju ha skrivit in sig som "Gunner Hanson" i liggaren, det stämmer ju, typ...
Citera
2019-01-11, 06:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Och i Expressen. Haha, han verkar lugn:

https://www.expressen.se/nyheter/tv-stjarnan-inifran-haktet-det-ar-fruktansvart/

Han verkar oskyldig då. Hoppas att det löser sig.
Citera
2019-01-11, 06:59
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Han verkar oskyldig då. Hoppas att det löser sig.
Jag vet inte det jag, tycker mer han låter som en som är van att dölja sanningen - lite för lugn och bagatelliserande, kan jag tycka. Men, vi får se, vi vet ju inget mer än det som framkommit hittills...
Citera
2019-01-11, 07:10
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
De flesta har suttit här länge och är nyfikna på mig som är äldst av allihop, och vad jag kommer ifrån. Många är hjälpsamma, jag fick hjälp med att sätta i gång det här samtalet till exempel. För att vara det som ska vara brottslingar så är de faktiskt trevliga figurer. Det är vita, svarta och latinos.

Han verkar ha det trevligt i finkan med sina medkamrater där.

Angående skuldfrågan, någonting har hänt. Det finns liksom ingen anledning för en 85-åring att flera dagar i rad erbjuda hjälp till tonåringar på en lekplats att "träna" och i detta komma åt och smeka deras kukar utanpå byxan. Det är ett märkligt beteende.

Jag minns alltid Bosse som en av de centrala i Sportspegeln, tillsammans med Arne Hegerfors och Tommy Engstrand. Efter det som hänt kan man kolla tillbaka på klipp på Youtube, och han verkar ha blivit mer och mer en märklig kuf med åren. I klippen på 70/80-talet ser man ett helt vanligt nyhetsankare i röd kavaj. Under hans sista uppdrag i slutet av 90-talet/början av 2000-talet har han en lite annan stil, ryckig, styltig och lite kuf-aktig, skum.

Kanske blir så om man lever ensam och allt mer i otakt med sin samtid.
Citera
2019-01-11, 07:11
Medlem
Mexens avatar
Citat:
Han kan ju ha skrivit in sig som "Gunner Hanson" i liggaren, det stämmer ju, typ...

Och sen står det Bo Hansson i passet? Du får inget rum om du inte legitimerar dig.
Citera
2019-01-11, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jawreko
Bosse Hansson flirtade med mig under en speedwaymatch i Målilla 2005 eller 2006 (han har bekanta på den orten). Han stod bredvid mig som åskådare och tittade på mig hela tiden, för att sedan slå ner blicken och låtsades titta ner i matchprogrammet. Sedan kommenterade han min tröja som "fin".

Ska tillägga att jag var under 18 år när detta utspelade sig, samt att Bosse hade trasiga kläder på sig och stank armsvett.

Ja detta inlägg från 2010 blev genast mycket mer trovärdigt
Senast redigerad av flackbash 2019-01-11 kl. 07:19.
Citera
2019-01-11, 07:15
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Mexen
Och sen står det Bo Hansson i passet? Du får inget rum om du inte legitimerar dig.
Vad jag menar är att det inte behöver vara sådär jättemärkligt att det står en sak i passet och, i princip samma, i liggaren. Han var väl lite av en stammis också, en långliggare som betalar allt i förskott kanske? Inte helt svårt för en man med pondus att få lite specialförmåner av "tjejerna i repan"...
Citera
2019-01-11, 07:18
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Jag vet inte det jag, tycker mer han låter som en som är van att dölja sanningen - lite för lugn och bagatelliserande, kan jag tycka. Men, vi får se, vi vet ju inget mer än det som framkommit hittills...

Har du hört någon ljudupptagning med honom eller baserar du bara ditt tyckande på det murveln skriver?

Det man kan höra i intervjun med kvinnan från Florida är att hon verkar lugn och återger försvarar ett system som inte verkar ha något som helst intresse att skynda på rättsprocesserna. De tar i med överdrivna metoder utan intresse för om personer verkligen är skyldiga. Det enda intressanta verkar vara att de ska få in borgen. Galet system.
Citera
2019-01-11, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Han heter iofs Bo Gunnar Hansson. Men varför krångla till det, och uppge ett mellannamn i USA? Det är väl ingen där som bryr sig om det står Bo eller Gunnar i hotellets loggbok.
Det står i passet. Oavsett om han checkar in på hotell eller hamnar i polisregister så sker det med alla namn. Det gör det för övrigt i Sverige också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in