2019-01-10, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Hur många gånger ska vi behöva slå fast att Bosse varken är dement eller virrig? Har ju slagits fast långt tidigare i tråden. Läser inte folk vad som skrivs???

Det vet vi ju inte. Dementa har en tendens att vara fysiska. Han ser virrig ut på bilden.
Citera
2019-01-10, 23:08
Medlem
Han blir ju helt exposed. Det är nästan lite komiskt att se hur det fungerar i USA från det svenska perspektivet. Han är inte ens dömd men alla vet vad han heter, hur han ser ut, vad han är anklagad för, vilket hotell han bodde på osv. Det roligaste var att de skrev att han var arbetslös. I Sverige kallas det inte arbetslös när en 85-åring inte jobbar men jag vet inte hur det är i USA. Som sagt, han valde verkligen fel land att begå ett sexövergrepp i.
Senast redigerad av Virgo1 2019-01-10 kl. 23:23.
Citera
2019-01-10, 23:08
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Oldsberg är ändå en usel jämförelse. Han har tjänat multum på sitt bolag som sysslar med PR och en massa annat. Dessutom var han programledare för bingolotto med fet lön. En kommersiellt "gångbar" personlighet som inte Bo Hansson är i närheten av.

Jag vet.. Oldsberg är mer öppen och "skojig", Bosse var bra men lite mer "kalenderbitare"/tråkig. Men det var ändå ett svar på att sportjournalister från "Bosses generation" faktiskt kan ha en "massa pengar". Oldsberg ser jag som ungefär som "Bosses generation".
Citera
2019-01-10, 23:10
Medlem
LagomLats avatar
Bosse kan naturligtvis göra som man brukar, betala 10% av beloppet till en Bail Bondsman som betalar borgen åt honom. Dessa 10% får Bosse inte tilbaks, vilket blir hans kostnad.

En vanlig Bail återbetalas när man infunnit sig till rättegången, men då måste man få fram tio gånger så mycket pengar, om än tillfälligt.

LL
Citera
2019-01-10, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Så kan det givetvis vara. Men vad vet vi om Bosses eventuella demens?

Bosses ekonomi kan de som vill snoka vidare (och betala en slant) kanske gräva fram från Ratsit?

Bosse är såpass gammal att han har "maxpoäng" från gamla ATP-systemet, så pensionen som "trillar in" varje månad torde vara hyfsad. (Speciellt om han enligt uppgift lever i Florida en månad eller två per år). Hur mycket han har sparat, vet vi inte. Eller om han bor i hyresrätt. Bor han i en sedan länge betald bostadsrätt, torde han kunna belåna den för att få ihop till borgen.

(Läste ett reportage för en massa år sedan att Bosse bodde i en "tvåa", om bostadsrätt sedan länge betald i Sthlm, torde det finnas massa pengar i den.. Svårt att realisera/likvidera fort i och för sig).

Han få ändå inte lämna USA. Han bor i Solna. AIK: are
Citera
2019-01-10, 23:12
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
När han slutade på SVT hade han nog kunnat slantat upp men då det nu är 20 år sedan han slutade där och han har gjort en massa resor utomlands varje år, så är frågan hur mycket pengar han har idag. Han har nog så att han "klarar" sig men min teori är att han inte har mer än 100 000 kr.

Good point!

Men vi vet inte som sagt. Han har ju en lungsjukdom, och då han tydligen saknar bröstarvingar (?) så låter det "nyktert" att "använda upp pengarna" på sig själv så Allmänna arvsfonden inte ärver slantarna till "sosseriet".. (Blir ju fan 100% skatt då till sossarna..)
Citera
2019-01-10, 23:13
Medlem
Dupeas avatar
Citat:

Ingenting. Det är bara meningslösa spekulationer och förmodligen helt grundlösa. Han var gäst i Leifbys podcast som sändes för ett halvår sedan och då fanns inte ett tecken på demens. Lika faktasprutande och med kloka åsikter som alltid.
Citera
2019-01-10, 23:13
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:

Ingenting, antagligen...
Citera
2019-01-10, 23:14
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merci69
Han få ändå inte lämna USA. Han bor i Solna. AIK: are

Det här säger jag inte ofta: Det finns bra AIK-are också.. (Inte ofta..)

Men är bostaden i Solna hyresrätt eller bostadsrätt? Det gör väldig skillnad i hur mycket Bosse är "god för"..
Citera
2019-01-10, 23:15
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merci69
Det vet vi ju inte. Dementa har en tendens att vara fysiska. Han ser virrig ut på bilden.

Dement som reser ensam till USA och flanerar där på egen hand i storstad.
Demens är rätt trevligt!
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Bosse kan naturligtvis göra som man brukar, betala 10% av beloppet till en Bail Bondsman som betalar borgen åt honom. Dessa 10% får Bosse inte tilbaks, vilket blir hans kostnad.

En vanlig Bail återbetalas när man infunnit sig till rättegången, men då måste man få fram tio gånger så mycket pengar, om än tillfälligt.

LL

Bra info!
Citera
2019-01-10, 23:17
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Jag vet.. Oldsberg är mer öppen och "skojig", Bosse var bra men lite mer "kalenderbitare"/tråkig. Men det var ändå ett svar på att sportjournalister från "Bosses generation" faktiskt kan ha en "massa pengar". Oldsberg ser jag som ungefär som "Bosses generation".
BH var anställd av SVT alla år medan IO var frilansare med eget bolag med betydligt högre inkomst.
Han var ute på olika jippon samtidigt som han var pl på SVT.
Citera
2019-01-10, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Det är ett väldigt stort fokus på huruvida Bosse var dement eller inte.

Vi vet ju ingenting om det. Min mor fyller snart 83, kör bil, ute och går en timme per dag, har aldrig gått vilse eller något liknande. Hon har ett riktigt hästminne. Inom loppet av två år gick två av mammas grannar bort. Båda dessa var 85 respektive 86 år gamla och inte det minsta dementa.

Om Bosse har gjort det som påstås så behöver det givetvis inte bero på demens. Det finns personer som ofredar trots att de inte är dementa.

Äldre människor idag har väl aldrig varit så friska som de är idag. 80-åringar som åker på semester till varmare länder är inget ovanligt.

Med andra ord, släpp det där med demens, annars kommer det bli en trådsanning som kommer att hänga kvar i tråden i åratal.

Det vi vet är att Bosse Hansson uppenbarligen gjort något otillåtet.

Frågor på det?

Du har skrivit ner det jag också har tänkt. Dementa skulle lika gärna kunna bli pyromaner, inbrottstjuvar eller få pippi på andra saker. Att dementa helt plötsligt visar känslor och gärna gör sexuella handlingar kan kanske bero på att man har hållit all inom sig i många år. Sexualiteten ju en stor del av oss. Kanske den starkaste driften vi har och styrs inte bara av känslor.
Bo, OM han har utfört dessa handlingar, är ju uppenbarligen sjuk. Vad som stör mig är att det hela är så "amatörmässigt" (ursäkta uttrycket) gjort. Han hade ju förföljt killen. Även agerat i en miljö där många skulle kunna se detta. Pedofiler brukar tyvärr, vara duktiga på att skapa förtroende och kunna manipulera folk. Jobba sig sakta in med metoder som skapar förtroende för pedofilen.
Antingen har han levt i parrelation tills nyligen och börjat med denna avart senare i livet eller så har han med sitt hemliga och möjligen försiktiga leverne kunnat hålla allt hemligt.
Ingenting förvånar längre så vidriga saker dyker det upp hela tiden. Inte ens att många åker dit förtröstar. Helst skulle man vilja slippa läsa mera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in