Citat:
Ursprungligen postat av
Pajosv
Det är ett väldigt stort fokus på huruvida Bosse var dement eller inte.
Vi vet ju ingenting om det. Min mor fyller snart 83, kör bil, ute och går en timme per dag, har aldrig gått vilse eller något liknande. Hon har ett riktigt hästminne. Inom loppet av två år gick två av mammas grannar bort. Båda dessa var 85 respektive 86 år gamla och inte det minsta dementa.
Om Bosse har gjort det som påstås så behöver det givetvis inte bero på demens. Det finns personer som ofredar trots att de inte är dementa.
Äldre människor idag har väl aldrig varit så friska som de är idag. 80-åringar som åker på semester till varmare länder är inget ovanligt.
Med andra ord, släpp det där med demens, annars kommer det bli en trådsanning som kommer att hänga kvar i tråden i åratal.
Det vi vet är att Bosse Hansson uppenbarligen gjort något otillåtet.
Frågor på det?
Du har skrivit ner det jag också har tänkt. Dementa skulle lika gärna kunna bli pyromaner, inbrottstjuvar eller få pippi på andra saker. Att dementa helt plötsligt visar känslor och gärna gör sexuella handlingar kan kanske bero på att man har hållit all inom sig i många år. Sexualiteten ju en stor del av oss. Kanske den starkaste driften vi har och styrs inte bara av känslor.
Bo, OM han har utfört dessa handlingar, är ju uppenbarligen sjuk. Vad som stör mig är att det hela är så "amatörmässigt" (ursäkta uttrycket) gjort. Han hade ju förföljt killen. Även agerat i en miljö där många skulle kunna se detta. Pedofiler brukar tyvärr, vara duktiga på att skapa förtroende och kunna manipulera folk. Jobba sig sakta in med metoder som skapar förtroende för pedofilen.
Antingen har han levt i parrelation tills nyligen och börjat med denna avart senare i livet eller så har han med sitt hemliga och möjligen försiktiga leverne kunnat hålla allt hemligt.
Ingenting förvånar längre så vidriga saker dyker det upp hela tiden. Inte ens att många åker dit förtröstar. Helst skulle man vilja slippa läsa mera.