2019-01-10, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är inte okej att trakassera människor bara för att man har lust med det.

Vem har trakasserat vem?
Citera
2019-01-10, 18:36
Medlem
SoulSurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Varifrån fick du att jag syftar på Bosse?

Jag drog en parallell till hur många av oss svenskar ser på sexbrott/brott till skillnad mot USA där man ser saker precis så som dem är.

Jag inser nu att jag läste slarvigt och det faktiskt inte syftar på Bosse. Jag ber om ursäkt.
Citera
2019-01-10, 18:41
Medlem
Pajosvs avatar
Det är ett väldigt stort fokus på huruvida Bosse var dement eller inte.

Vi vet ju ingenting om det. Min mor fyller snart 83, kör bil, ute och går en timme per dag, har aldrig gått vilse eller något liknande. Hon har ett riktigt hästminne. Inom loppet av två år gick två av mammas grannar bort. Båda dessa var 85 respektive 86 år gamla och inte det minsta dementa.

Om Bosse har gjort det som påstås så behöver det givetvis inte bero på demens. Det finns personer som ofredar trots att de inte är dementa.

Äldre människor idag har väl aldrig varit så friska som de är idag. 80-åringar som åker på semester till varmare länder är inget ovanligt.

Med andra ord, släpp det där med demens, annars kommer det bli en trådsanning som kommer att hänga kvar i tråden i åratal.

Det vi vet är att Bosse Hansson uppenbarligen gjort något otillåtet.

Frågor på det?
Citera
2019-01-10, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Det är ett väldigt stort fokus på huruvida Bosse var dement eller inte.

Vi vet ju ingenting om det. Min mor fyller snart 83, kör bil, ute och går en timme per dag, har aldrig gått vilse eller något liknande. Hon har ett riktigt hästminne. Inom loppet av två år gick två av mammas grannar bort. Båda dessa var 85 respektive 86 år gamla och inte det minsta dementa.

Om Bosse har gjort det som påstås så behöver det givetvis inte bero på demens. Det finns personer som ofredar trots att de inte är dementa.

Äldre människor idag har väl aldrig varit så friska som de är idag. 80-åringar som åker på semester till varmare länder är inget ovanligt.

Med andra ord, släpp det där med demens, annars kommer det bli en trådsanning som kommer att hänga kvar i tråden i åratal.

Det vi vet är att Bosse Hansson uppenbarligen gjort något otillåtet.

Frågor på det?

Självklart att diskussionen om demens är relevant när en 85-åring ( ostraffad) blir anklagad för sexuella ofredanden.
Citera
2019-01-10, 18:47
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.E.R.R.L
Det finns ingen rättighet där det står att man får tafsa på barn.
Finns ingen normalt funtad vuxen som går fram och pratar med barn som man inte har någon som helst relation till.

Precis men att dem som äger den sjuka driften gör det och ljuger rakryggat ända in i kaklet.

Pedofilerna det är ett styvnackat släkte som inte skäms för sig och att dom kan ge svar på tal.
Pedofiler är rena rovdjur, det är inte sexet utan makt och förnedring som dom kickar på och att dom är i regel mycket väl insatta i lag och att där i finna utrymme att agera i.
Citera
2019-01-10, 18:51
Medlem
Creedo4Lifes avatar
Hansson pillade ju upp en morot i anus på Lennart Svahn. Dom fick åka in till lasarettet och ta ut den akut, så att den där gått lös är en gåta. Bryr mig föga vad han pysslar med tillsammans med en vuxen man, men när han ger sig på barn är måttet rågat. Hoppas han blir rövknullad av den biffigaste internen i något av Floridas state prisons. #TviVale
Citera
2019-01-10, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Precis men att dem som äger den sjuka driften gör det och ljuger rakryggat ända in i kaklet.

Pedofilerna det är ett styvnackat släkte som inte skäms för sig och att dom kan ge svar på tal.
Pedofiler är rena rovdjur, det är inte sexet utan makt och förnedring som dom kickar på och att dom är i regel mycket väl insatta i lag och att där i finna utrymme att agera i.

Fast då borde han inte valt USA. En gymnastiktränare i USA fick 175 år i fängelse för sexuellt ofredande mot gymnastiktjejer.

https://svenska.yle.fi/artikel/2018/01/25/amerikansk-idrottslakare-domd-for-hundratals-overgrepp-tillbringar-resten-av-sitt
Citera
2019-01-10, 18:59
Bannlyst
Eftersom media etc. i USA först INTE visste vem han var, så undrar man ju om i princip vem som helst hade kunnat få samma behandling som Bosse. Typ någon kunglighet eller så. Någon som vet?
Citera
2019-01-10, 19:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Eftersom media etc. i USA först INTE visste vem han var, så undrar man ju om i princip vem som helst hade kunnat få samma behandling som Bosse. Typ någon kunglighet eller så. Någon som vet?
Det får man väl hoppas i alla fall. Det skall väl inte vara någon skillnad på hur misstänkta behandlas.
Citera
2019-01-10, 19:06
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Ja, håller med dig! Personligen litar jag inte helt på det amerikanska rättssystemet.. Verkar finnas tendenser att döma någon utifrån hur stor uppmärksamhet ett fall fått? Det är min känsla. Vet inte vilken integritet domarna har på detta område när det gäller att fatta sakliga, objektiva och opolitiska domar.

I Sverige skulle detta ”brott” medföra högst villkorligt och lite dagsböter, men i USA ställer man näst intill 1miljon i borgen och varnar allmänheten på bred front!!

Risken är att ännu fler anmäler eller tar chansen att anmäla för att tjäna pengar. Istället för dammluckor skulle jag vilja likna eventuell anstormning av anmälningar vid en utlösning. Plötsligt kommer det jättemycket och i omgångar. När man tror det är över kommer det ännu mer..!!

Risken är stor att han gjort grova saker under eventuella resor till Asien
Säkert många i Asien som har koll på detta fall. Hade inte BH varit svensk hade ingen i Sverige haft en susning.
Citera
2019-01-10, 19:08
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merci69
Om han har åsikter på träningen så får väl han tala om det. Fast han får naturligtvis aldrig vidröra den här killen på ett sätt som pojken påstår han gjort. BH förnekar att han gjort detta. Bara hjälpt killen med sit ups.
Uppenbarligen ville inte killen ha hjälp med sina sit-ups.
Citera
2019-01-10, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det får man väl hoppas i alla fall. Det skall väl inte vara någon skillnad på hur misstänkta behandlas.
Men att gå på icke dömda går bra för dig. Väldigt bra. Så vilken sida står du nu på?

När AIK bög Bosse blir fängslad i USA kommer svenska myndigheter jobba hårt för att få hem råttan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in