Citat:
Ursprungligen postat av
Novus4212
Blir till 95% en plea bargain och, beroende på straffets längd, så sitter han antingen av skiten eller så begär han en överföring till Sverige via gällande konventioner men kan bli svårare än vanligt då detta är State och inte ett Federal case.
Nu verkar det inte vara så extremt allvarligt då det tafsades (illa nog men inte överdrivet allvarligt om man ser till helheten) så det kan bli en slap on the wrist också.
Det som talar emot är att nu är det ett massmedialt uppmärksammat fall där domaren kanske vill statuera exempel.
Ingen som vet.
Men klart är nog att han inte är välkommen tillbaka till USA igen.
Ja, håller med dig! Personligen litar jag inte helt på det amerikanska rättssystemet.. Verkar finnas tendenser att döma någon utifrån hur stor uppmärksamhet ett fall fått? Det är min känsla. Vet inte vilken integritet domarna har på detta område när det gäller att fatta sakliga, objektiva och opolitiska domar.
I Sverige skulle detta ”brott” medföra högst villkorligt och lite dagsböter, men i USA ställer man näst intill 1miljon i borgen och varnar allmänheten på bred front!!
Citat:
Ursprungligen postat av
everythingis
Om det bara är det här fallet så känns det inte jätteallvarligt, men om det dyker upp fler utsatta pojkar så är det bevis på att det är ett vanebeteende. Jag kan gott tänka mig att Bosse bott på samma ställe flera semestrar, och det är inte omöjligt att det dyker upp fler målsägare från tidigare resor, nu har ju bilden kablats ut och dammluckorna står öppna.
Risken är att ännu fler anmäler eller tar chansen att anmäla för att tjäna pengar. Istället för dammluckor skulle jag vilja likna eventuell anstormning av anmälningar vid en utlösning. Plötsligt kommer det jättemycket och i omgångar. När man tror det är över kommer det ännu mer..!!
Risken är stor att han gjort grova saker under eventuella resor till Asien