2019-01-10, 18:02
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Ok. Nej jag har inte läst hela tråden. Ber om ursäkt.

Han har visst en dator, där ligger ju hans frimärkssamlingarna arkiverade m.m
Citera
2019-01-10, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han har inte fått tillstånd att smeka på benen eller greja med penis.

”Han sa att jag skulle göra sit-ups och följde efter mig till den bänken. Där rörde han först mina underben, men flyttade sedan upp händerna och rörde vid min penis utanpå byxorna”, har 13-åringen sagt i polisförhör.

Där går berättelserna isär.
Citera
2019-01-10, 18:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R.E.R.R.L
Om du tycker det är normalt så säger det ganska mycket om dig.
Alla föräldrar har en ganska klar bild av vad som är ok om vad någon annan gör mot sina barn.

Det är inte ok att en främmande människa gör något för mina barn.

Varför tror du att begreppet ”fula gubbar” myntades?
Det pratades inte om övergrepp, och en ful gubbe är ju inte gubben utan handlingen.

Låt BH sitta sina sista år i cellen over there där han gjort sig förtjänt av det.

Du läser juinte vad jag skriver. Detär ok att ha/kontakt med vemsomhelst men INTE göra några sexuella närmanden.
Citera
2019-01-10, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
"kontakt" ? låt oss läsa polisrapporten.

Har han gjort det har gjort sig skyldig till sexuellt ofredande av barn.
Citera
2019-01-10, 18:11
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Farsan var dement och min morbror var dement. De var liksom andra dementa jag träffade på där de befann sig fullständigt borta i tillvaron och jag kan garantera att även om de tidigare haft sexuella preferenser så hade de glömt även dessa. En dement människa skulle inte kunna formulera en sexuell tanke än mindre låta en sådan (icke existerande) övergå i handling.
Blev de dementa från ena dagen till den andra?
Personer som får t ex en Alzheimer-diagnos brukar leva i 9-12 år efter diagnosen. Tror du att de är helt borta under dessa år eller att de blir gradvis försämrade med olika typer av symptom och beteenden?

Alla dementa får inte samma beteende.
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Jo, det kan de visst göra. Fullständigt dement blir man inte över en natt, utan det sker stegvis. Det finns dementa människor som har någorlunda uppfattning om tid och rum, kan tvätta sig, hålla tider något sånär, men de har då inte kommit till slutet av sin sjukdom. Jag har arbetat inom äldreomsorgen, med dementa, och har själv varit vittne till dementa personer som tafsat på kvinnor, om vilka deras anhöriga vittnat att de aldrig skulle göra som friska.

Under de första åren efter diagnos kan en del till och med dölja att de är dementa för personer som inte känner dem väl.

Det finns också dementa som blir otroligt elaka utan att någonsin ha varit elaka tidigare i livet.
OBS! Detta gäller inte heller alla som blir dementa.
Citera
2019-01-10, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Eller så ville han bara smita under radarn, så lite show som möjligt.

Ja det lyckades uppenbarligen inte, så jag tror inte det var skälet utan snarare en begränsad privat ekonomi
Citera
2019-01-10, 18:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merci69
Du läser juinte vad jag skriver. Detär ok att ha/kontakt med vemsomhelst men INTE göra några sexuella närmanden.
Det är snarare du som inte läser. Det är inte okej att ta kontakt/ha kontakt med vem som helst.
Citera
2019-01-10, 18:18
Bannlyst
Jag tror det kan vara begynnande demens.

Har flera historier kring dementa. Män som kommer till demensboende och blir helt personlighetsförändrad. De kan göra saker de aldrig gjort innan. Ofreda personal, ofreda andra patienter på boendet.

Patienter som går och lägger sig hos andra. Om BH har en begynnande demens så kan han inte ens komma ihåg vad han gjorde dagen innan.
Citera
2019-01-10, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R.E.R.R.L
Det finns ingen rättighet där det står att man får tafsa på barn.
Finns ingen normalt funtad vuxen som går fram och pratar med barn som man inte har någon som helst relation till.

Vi har inte riktigt samma rättsystem, så här hade det kanske inte spelat någon roll om det varit ännu mer närkontakt.

En fattig man hade inte gjort något.
Men en man som är berikad med vad man tycker är det finaste som finns, så hade många tagit rättsliga följder för att skydda sina barn

En normalt funtad far riskerar INTE fängelse genom att gå runt och hota/misshandla gamla gubbar som pratar med barn på lekparker. En normalt funtad far lär sina barn att skydda sig själva. Och tills dess att de har lärt sig det, så håller den normalt funtade fadern koll på sina barn. Att hålla koll på sina barn är också en bra idé eftersom barn, som du säkert vet, ibland kan begå brott själva.
Citera
2019-01-10, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är snarare du som inte läser. Det är inte okej att ta kontakt/ha kontakt med vem som helst.

Om han har åsikter på träningen så får väl han tala om det. Fast han får naturligtvis aldrig vidröra den här killen på ett sätt som pojken påstår han gjort. BH förnekar att han gjort detta. Bara hjälpt killen med sit ups.
Citera
2019-01-10, 18:24
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
1) Vad tror du det skulle kosta att bo på ett hotell i en hel månad i staterna? Det lär inte vara billigt.
2) Det lär nog kosta en hel del att bo på motell också av denna typ men ändå bara en bråkdel av vad det kostar att bo på ett hotell en månad och vad jag har kunnat se är detta ett rätt flott motell som verkar ha låg hotellstandard. Det finns andra betydligt mer sunkiga varianter av motell som knappt håller vandrarhemsstandard.

Motellen är rätt billiga, som jag skrev tidigare idag. 1992 när vi bilade i USA bodde vi nästan enbart på motell, och det fanns en charm med det. Luftkonditionering och TV var mycket vanligt. Två hyfsade sängar, fejkade träpaneler på väggarna. Mat fick man köpa på snabbmatställen. Vi stannade max två dagar på varje motell, oftast stannade vi bara en natt per motell.

Men motellen var bättre svenska än vandrarhem. Men detta var som sagt 1992.
Citera
2019-01-10, 18:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merci69
Om han har åsikter på träningen så får väl han tala om det. Fast han får naturligtvis aldrig vidröra den här killen på ett sätt som pojken påstår han gjort. BH förnekar att han gjort detta. Bara hjälpt killen med sit ups.
Nej, det är inte okej att trakassera människor bara för att man har lust med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in