2019-01-09, 13:33
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Vad är syftet med att få t.ex dig eller någon annan "TI" att tappa ännu mer i trovärdighet?

Inte för att vara elak men du och andra "TIS's" har ju redan i princip noll i trovärdighet, om ni sitter på psyket eller inte påverkar knappast världen runt omkring er. Det är enkelt uttryckt skit samma om t.ex Katherine Horton sitter på psyket eller inte.

Det handlar om trovärdighet i en domstol, det går faktiskt att fånga åtminstone viss typ av strålning/vissa vågor med olika mätare, det går att göra tester gällande huruvida man har artificiell fungi eller nanomaterial/nanoteknik i kroppen etc. De fega kriminella vill inte ens att man skall ha denna lilla möjlighet kvar, en liten chans - men fortfarande en chans - att vinna i domstol. I domstol är trovärdighet viktigt för vinstchanserna, vad du eller andra på nätet anser har mindre betydelse än vad en domare anser om man säger så.
Citera
2019-01-09, 13:39
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomDeep
Det handlar om trovärdighet i en domstol, det går faktiskt att fånga åtminstone viss typ av strålning/vissa vågor med olika mätare, det går att göra tester gällande huruvida man har artificiell fungi eller nanomaterial/nanoteknik i kroppen etc. De fega kriminella vill inte ens att man skall ha denna lilla möjlighet kvar, en liten chans - men fortfarande en chans - att vinna i domstol. I domstol är dock trovärdighet viktigt för vinstchanserna, vad du eller andra på nätet anser har mindre betydelse än vad en domare anser om man säger så.

Det låter som ett cirkelresonemang.

Syftet med GS är att du ska tappa i trovärdighet så att du inte kan bevisa att du är utsatt för GS?
Nä - det håller inte.

Vad vinner "eliten" på att utsätta dig för "gangstalking" med "artificiell fungi"?
Citera
2019-01-09, 13:43
Medlem
Citat:
Precis, ibland måste man generalisera. Man skall dock absolut inte vara naiv, som många just är när det kommer till Sverige och vad som händer här.

Tvärtom, man utnyttjar människor vad gäller deras hjärnor (och kroppar), en företeelse som för övrigt pågår världen över. Glöm det där om medgivande - detta är den senaste formen av human trafficking. Betänk exempelvis vad som har hänt ambassadpersonal i Kuba och på andra ställen, det är dessa slags vapen/teknik som används.

Huvudsyftet med gangstalking är sannolikt att få in den utsatte på psyket, så att denne förlorar sin trovärdighet. Traumaforskning och forskning gällande psykisk sjukdom (oavsett hur den skapats) är också intressant får man anta. Men det som man egentligen gör är att man utnyttjar människor. Man 'studerar' människors hjärnor och kroppar på distans (med avancerad teknik), man experimenterar otillåtet på människor (hur man experimenterar verkar variera en aning). Gangstalking är bara en fasad för att dölja detta faktum, denna kriminalitet. Särskilt i början av processen kan det vara några riktiga människor inblandade för att den utsatte skall dra fel slutsatser gällande vad som egentligen pågår.
Isåfall så skulle det fungera på ett mindre antal individer under säkrare former (studiers kvalité påverkas av hur noggrant de utförs) såsom att föda upp dem från scratch.

Jag är ledsen men alla dina idéer har som mest gett inspiration till olika böcker och filmmanus. Har du sett Black Mirror och avsnittet där du som tittare får interagera med avsnittet och göra val åt karaktären som arbetar som datorspelsprogramerare? Det äest en inblick i en schizofren hjärna enligt mig och om du underhåller din mentala hälsa, kan du och människor som fungerar likt dig skapa, tänka ut idéer etc, men ingen håller på och förgiftar er eller opererar in chip eller styr er bortom era trasiga hjärnor. Absolut att ni kan bli utsatta av människor för olika kränkande behandlingar men ni har inte något värde, motiv eller syfte för att det ska tjäna den svenska staten att utsätta er för experiment.

Jag förstår att det gör er rädda men det är okej att ni blivit sjuka. Ni har inte valt det men svaret ligger inte i att någon opererat in saker eller experimenterat med er utan ni har utsatts för olika typer av stress era hjärnor inte kunnat hantera korrekt. Det är okej att bli sjuk. Det viktigaste handlar om att må bra inte leta efter svar på varför.
Senast redigerad av Utlovad 2019-01-09 kl. 13:49.
Citera
2019-01-09, 13:48
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Det låter som ett cirkelresonemang.

Syftet med GS är att du ska tappa i trovärdighet så att du inte kan bevisa att du är utsatt för GS?
Nä - det håller inte.

Snarare utsatt för otillåten forskning eller kriminalitet. Gangstalking är enbart metoden för att den utsatte skall tappa greppet och dra fel slutsats gällande vad som egentligen sker.

Citat:
Vad vinner "eliten" på att utsätta dig för "gangstalking" med "artificiell fungi"?

Sannolikt gör det en mer mottaglig för saker som sänds mot en, enklare att manipulera, kanske kan man avläsa saker i hjärnan/kroppen lättare, därtill påverkar det kroppens funktioner (negativt).
Citera
2019-01-09, 13:51
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utlovad
Absolut att ni kan bli utsatta av människor för olika kränkande behandlingar men ni har inte något värde, motiv eller syfte för att det ska tjäna den svenska staten att utsätta er för experiment.

Jag förstår att det gör er rädda men det är okej att ni blivit sjuka. Ni har inte valt det men svaret ligger inte i att någon opererat in saker eller experimenterat med er utan ni har utsatts för olika typer av stress era hjärnor inte kunnat hantera korrekt. Det är okej att bli sjuk. Det viktigaste handlar om att må bra inte leta efter svar på varför.

Ok, du får tycka vad du vill. Dock; om fler människor inser sanningen blir det nog enklare att förändra världen.
Citera
2019-01-09, 13:57
Medlem
Citat:
Snarare utsatt för otillåten forskning eller kriminalitet. Gangstalking är enbart metoden för att den utsatte skall tappa greppet och dra fel slutsats gällande vad som egentligen sker.

Sannolikt gör det en mer mottaglig för saker som sänds mot en, enklare att manipulera, kanske kan man avläsa saker i hjärnan/kroppen lättare, därtill påverkar det kroppens funktioner (negativt).
Absolut att Stalkers, mobbare och andra människor kan vara grymma och njuta av det men det är psykosen som säger åt dig att leta efter svar, tecken och så vidare.

Det är psykosen som sätter ihop mönster av lösa trådar som inte passar ihop.

Det är psykosen som skapar känslor av försvarslöshet inför en mäktig fiende.

Det är psykosen som får dig att blanda verklighet och fantasi.

Det är psykosen som bryter ner dig.

Det finns mediciner idag som kan få nervkopplingarna att läka ihop och laga hjärnan men jag lovar att du inte kan se när de är trasiga eftersom hela vår värld upplevs ur hjärnans befintliga skick.
Citera
2019-01-09, 14:43
Medlem
madtops avatar
Citat:

Så du har med andra ord fortfarande inte kommit på något motiv för att utsätta dig och andra för "gang stalking". Bra då vet jag.
Citera
2019-01-09, 14:50
Medlem
madtops avatar
Citat:
Skall rapportera detta inlägg för trams - det är utan tvivel off-topic. Du vet inget om mig och inget om verkligheten heller för den delen.

Så länge vi diskuterar om GS förekommer så är det självklart on-topic att diskutera alternativa förklaringar till fenomenet.

Det har ju till och med gjorts vetenskapliga studier där man konstaterar att samtliga TI's i studien led av vanföreställningar.

All cases of reported group-stalking were found likely to be delusional,

https://www.researchgate.net/publication/278406061_Complaints_of_group-stalking_'gang-stalking'_an_exploratory_study_of_their_nature_and _impa ct_on_complainants
Senast redigerad av madtop 2019-01-09 kl. 14:52.
Citera
2019-01-09, 15:24
Medlem
RiktigTIs avatar
Flera studier pekar mot att majoriteten av amerikanska befolkningen tror på utomjordingar. Jag måste dra linjer emellan TI-sällskapet & UFO-sällskapet - 100-tal miljoner ENDAST i USA tror på utomjordingar. Var är de konkreta bevisen? Vad är mer sannolikt tror ni? Att 100-tals miljoner har vanställningar efter 50+ år av att ha utsatts för "bevis" via olika medier & kanske hört anekdoter via sina sociala nätverk om utomjordingar? Är alla de 100000-tals filmer, dokumentärer & serier bara en fönstervisning om människor med sjukdomar, lögnare, psykiskt sjuka, påhittad teknologi etc.?

TI-sällskapet är en promille så stort som UFO-sällskapet på alla vis -TI-sällskapet är möjligen några 10-tals tusen medan UFO-sällskapet är flera 10-tals miljoner stort globalt- men TI-sällskapet berör teknologier, Mind Control-tekniker & psykologiska operationer så som Gang Stalking & Media Stalking som redan finns & har funnits i öppna & hemliga forskningsmiljöer.

"Utlovad"-användaren är väldigt skev mot psykisk sjukdom för att "Utlovad" har själv varit sjuk på riktigt så som "Utlovad" skrev. Det finns utomordentliga & framgångsrika personer med & utan sjukdomar men i vissa fall är sjukdomen skälet till att de är speciella & framgångsrika.

TI-fenomenet är fascinerande så som UFO-fenomenet var i tidiga 50-talet & under 60-talet ('Star Trek' skapades bl.a.). Vänta 20-30-40 år så kommer ni se hur allmänt TI-fenomenet kommer att vara. Alla vi riktiga TIs är bara början av en framtid som inte är långt bort.
Senast redigerad av RiktigTI 2019-01-09 kl. 15:29.
Citera
2019-01-10, 15:03
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiktigTI
Vad är det du tror att du bidrar till diskussionen om "Förekommer organiserad gang stalking?" såhär 400+ sidor av diskussioner; som redan tagit upp denna fråga om psyke många gånger? Jag tycker att du ska komma med källor istället för personliga åsikter om andra som du aldrig träffat & om ett ämne du inte läst mer än en A4-sida om.

En av de få (den enda?) akademiska studier som finns om GS är "Complaints of group-stalking (‘gang-stalking’): an exploratory study of their nature and impact on complainants" av Lorraine Sheridan.
https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/14789949.2015.1054857

Kanske inte så kul läsning för dig eftersom hon kunde konstatera att samtliga av hennes "TI's" led av vanföreställningar.
All cases of reported group-stalking were found likely to be delusional
Senast redigerad av madtop 2019-01-10 kl. 15:07.
Citera
2019-01-10, 15:10
Medlem
Citat:
Du skriver så här; "Jag tror inte utan jag vet att du är psykiskt sjuk."

Du vet inget om mig, förstår du? Jag är säkerligen långt mycket friskare än exempelvis de 'forskare' som deltar i detta, de som jobbar/möjliggör detta d.v.s. militären/Försvarsmakten, säkerhets- och underrättelsetjänsterna, de som skriver diagnoser utan att ta hänsyn till att denna slags teknik/vapen existerar och utvecklas i rasande fart. Sedan kan du ju återkomma med din nätdiagnos bäst du vill. Ditt inlägg har inget värde oavsett hur sjuk du själv har varit (är) - det är off-topic och nonsens. I diktaturer brukar man beskylla dissidenter och andra med fel åsikter för att vara psykiskt sjuka vilket är svårt att värja sig emot. Även i nutida USA verkar 'myndigheterna' gärna ta till en sinnesundersökning när tillfälle ges och det behagar (och samma sak förekommer även i Sverige även om det är mindre vanligt).

Du skriver även; " Du presenterar något du upplever som logiskt men är jämförbart med att forskare skulle släppa ut sina laboratorium möss i skogen och försöka springa efter för att analysera dem."

Logiskt eller inte. Ingen eller väldigt få skulle som sagt ge sitt medgivande till denna typ av övergrepp/experiment. Detta är vad som sker oavsett hur ologiskt du anser detta vara. Man studerar hjärnan utifrån alla möjliga perspektiv, man utvecklar bl.a. AI, robotar, trådlös (tanke)kommunikation för det kommande samhället, för den i värsta fall kommande tankediktaturen. Vissa människor stämplas som mindre värda av inavlade egoistiska psykopater vilka blir rättslösa när staten slutar fungera som tänkt samtidigt som teknikutvecklingen når ett visst mått.

Vidare skriver du; "Det är absolut verkligt det du känner och upplever men enbart för dig eftersom det är en biologisk knäpp."

Jag känner mig själv extremt väl. Jag är mer klartänkt än många andra trots de fruktansvärda obeskrivliga övergreppen. Jag har bevis och anteckningar. Jag skall ta detta till domstol. Någon biologisk knäpp whatsoever är det inte, den fasen - om den ens funnits - har jag klarat av för länge sedan (gått snart 8 år nu sedan övergreppen började).
Jag vet att det är otroligt svårt att oavsett om man är utsatt eller inte, bli motsagd och att majoriteten av människor som utsätts av andra för saker, bemöts av ignorans. Däremot är jag ledsen men det finns tydliga symptom och dem skulle finnas även om du var utsatt för någon form av orätt.

Jag har alltid kunnat bevisa extremt mycket jag sagt, minnen etc eftersom jag haft ett suveränt minne och kunnat sortera när hjärnan försökt lägga in falska fragment (eftersom den gör det på alla) och när jag varit säker på något oavsett vilket psykiskt skick, och oavsett tvivel har extremt mycket kunnat styrkas upp. Ändå fick jag en enorm chock av att inse att något jag minns utomordentligt bra, sannolikt aldrig skett. Givetvis så finns möjligheten att jag lurats på något vis (eftersom folk lurar andra utan att det är konstigt) men det finns bitar som gör att det troligast var att jag fantiserat ihop något. Otroligt konstigt eftersom det är den enda gången före och efter i mitt liv att det skett. Men så mäktig är hjärnan när den befinner sig under stark psykisk stress.

Ingenting av det du säger stämmer eftersom det är läkare och psykologer som sätter diagnoser och dem kan plockas bort av sådana också. Militären gör inte det.

Av oss två är jag nog även den friskaste då jag aldrig förlorat förmågan att reflektera över mig själv och min omvärld. Sedan får du anse det så mycket trams som du vill.
Citera
2019-01-10, 16:13
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
En av de få (den enda?) akademiska studier som finns om GS är "Complaints of group-stalking (‘gang-stalking’): an exploratory study of their nature and impact on complainants" av Lorraine Sheridan.
https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/14789949.2015.1054857

Kanske inte så kul läsning för dig eftersom hon kunde konstatera att samtliga av hennes "TI's" led av vanföreställningar.
All cases of reported group-stalking were found likely to be delusional

"Complaints of group-stalking (‘gang-stalking’): an exploratory study of their nature and impact on complainants" Lorraine P. Sheridan & David V. James, Pages 601-623 | Received 16 Dec 2014, Accepted 06 May 2015, Published online: 16 Jun 2015

Abstract: Stalking primarily concerns the actions of individuals. However, some victims report stalking by organised groups, this being known as ‘group-’ or ‘gang-stalking’. This phenomenon has not been subject to systematic study. An anonymous questionnaire was completed online by self-defined victims of stalking. One thousand and forty respondents met research definitions for stalking, of which 128 (12.3%) reported group-stalking. One hundred and twenty-eight individually stalked cases were randomly selected as a comparison group. All cases of reported group-stalking were found likely to be delusional, compared with 3.9% of individually stalked cases. There were highly significant differences between the two groups on most parameters examined. The group-stalked scored more highly on depressive symptoms, post-traumatic symptomatology and adverse impact on social and occupational functioning. Group-stalking appears to be delusional in basis, but complainants suffer marked psychological and practical sequelae. This is important in assessment of risk in stalking cases, early referral to psychiatric services and allocation of police resources."

Jag som akademiker vill börja med att påpeka att det står "likely" där vilket betyder att de saknar tillräcklig data för att dra definitiva slutsatser om de 128 "group-stalking"-fall (kvantitativ) som identifierats utan att ha en intervjuat en enda av dem (kvalitativ). Exempelvis är jag en måltavla men har inte alls deltagit i den anonyma enkätundersökningen eller någon annan sort av extern analys.

Dessutom står det att skälet till undersökningen är vara underlag till att enklare skicka personer som rapporterar organiserad & vanliga stalking till psykiatrin & att allokera polisresurser samt att bedöma risk. Den akademiska studien pekar mot att ta stalkingklagomål mindre seriöst i ett samhälle som är flera magnitud mer möjliggör till individstalking & gruppstalking - där antal stalkingfall faktiskt ökat dramatiskt sedan sociala medier sista 15 åren. Sociala medier har ju ändå skapat riktiga statsrevolutioner där 1000-tals personer konspirerat att avveckla regeringar.

Personligen är jag mer övertygad av en kritisk källa (av en grupp ex-militärer som är själva blev TIs i militärtjänstgöringen) som kom fram till att 10%-25% av alla självutnämnda TIs i Facebook-grupperna om TI-fenomenet är riktiga TIs efter kritisk analys.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in