2019-01-08, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Misstanken är tyvärr inte långsökt att den som tror sig vara utsatt för organiserad gängförföljelse i stället har en rätt uppblåst självbild. Att göra sig betydligt mer betydelsefull än man i verkligheten är.

Kanske skulle man kunna tro det, men så är det inte i mitt fall iallafall. Däremot är det lätt hänt att bli överdrivet paranoid när det faktiskt är folk som konspirerar mot en. Jag har t.o.m. hört dem joddla om nätterna.
Citera
2019-01-08, 21:24
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluxamera
Kanske skulle man kunna tro det, men så är det inte i mitt fall iallafall. Däremot är det lätt hänt att bli överdrivet paranoid när det faktiskt är folk som konspirerar mot en. Jag har t.o.m. hört dem joddla om nätterna.

Du trollar va? Joddling ingår vanligen ej i gängstalkningskonceptet.
Citera
2019-01-08, 21:27
Medlem
Citat:

Något joddle-aktigt var det iallafall. Kan tänka mig att man improviserar ibland och inte exakt går efter någon manual.
Citera
2019-01-08, 21:29
Medlem
Citat:
Syns att det är tunga människor https://m.youtube.com/watch?v=67rc96joOz8
Tror klubbarna kommer ta efter o ha mindre strippor under sammankomsterna. Klart att det är gangstalking eller vilken stalking som helst bakom det ljudet.
Citera
2019-01-08, 23:43
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Ja. Paranoia är ett slags misstänksamhet. Det var ju det jag sa. Släpp det nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Utlovad
En annan nivå. Släpp det själv.

Citat:
Ursprungligen postat av FreedomDeep
Ok, så du medger att du har en fördomsfull, snäv och gentemot andra människor misstänksam inställning? Du utgår från att människor vill göra sig mer betydelsefulla av någon märklig anledning. Och konspirationer där människor går samman för att i skymundan uppnå olika mål finns överhuvudtaget inte, eller?

Jag tror att de är troll, "nyttiga idioter" eller bara vill diskreditera riktiga T.I.s. Jag har delat flera inlägg som bevisar att människor blir utsatta. Det finns såklart "fake" T.I. som överdriver eller rent av hittar på av olika skäl (betalda, vill ha uppmärksamhet, med på att sprida disinfo. eller sjuka). Läs om vad den CIA-vetenskapsmannen & påstådda medskaparen av T.I.-programmet Dr Duncan själv skriver (vilket jag skrev om i några inlägg tillbaka) i sin bok från 2014 "How to Tame a Demon - A Short Practical Guide to Organized Intimidation Stalking, ElectronicTorture, and Mind Control"; alla ni som hävdar sjukdom i detta forum borde bli rasande att regeringar de facto gör friska människor sjuka & begår självmord:

"What is Group Organized Stalking?: Government mind control programs and intimidation techniques often use many groups of stalkers. Stalkers present themselves through correlation of events and often convey specialized knowledge of which only the target would know. This is part of “spooking” the target. It is done intentionally and meant to heighten paranoia. Targets ask themselves, “What well funded organization can do this? And why are they doing it to me?”

The target gets confused by the time they realize they have been targeted. It is usually a gradually onset. One reason is to mimic the symptoms of paranoid schizophrenics. The major goal is to induce paranoia. The target is usually first stalked by ground agents then once paranoia gets induced they don’t need to use the technique that much anymore. The mind will naturally ascribe all coincidental events as if “they” are doing it. There are several techniques used to stalk the target. Let’s cover a few examples.
Källa: https://www.scribd.com/document/312070077/How-to-Tame-a-Demon
Citera
2019-01-09, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiktigTI
Jag tror att de är troll, "nyttiga idioter" eller bara vill diskreditera riktiga T.I.s. Jag har delat flera inlägg som bevisar att människor blir utsatta. Det finns såklart "fake" T.I. som överdriver eller rent av hittar på av olika skäl (betalda, vill ha uppmärksamhet, med på att sprida disinfo. eller sjuka). Läs om vad den CIA-vetenskapsmannen & påstådda medskaparen av T.I.-programmet Dr Duncan själv skriver (vilket jag skrev om i några inlägg tillbaka) i sin bok från 2014 "How to Tame a Demon - A Short Practical Guide to Organized Intimidation Stalking, ElectronicTorture, and Mind Control"; alla ni som hävdar sjukdom i detta forum borde bli rasande att regeringar de facto gör friska människor sjuka & begår självmord:

"What is Group Organized Stalking?: Government mind control programs and intimidation techniques often use many groups of stalkers. Stalkers present themselves through correlation of events and often convey specialized knowledge of which only the target would know. This is part of “spooking” the target. It is done intentionally and meant to heighten paranoia. Targets ask themselves, “What well funded organization can do this? And why are they doing it to me?”

The target gets confused by the time they realize they have been targeted. It is usually a gradually onset. One reason is to mimic the symptoms of paranoid schizophrenics. The major goal is to induce paranoia. The target is usually first stalked by ground agents then once paranoia gets induced they don’t need to use the technique that much anymore. The mind will naturally ascribe all coincidental events as if “they” are doing it. There are several techniques used to stalk the target. Let’s cover a few examples.
Källa: https://www.scribd.com/document/312070077/How-to-Tame-a-Demon
För att bli såpass stressad att man börjar uppvisa schizofrena drag eller psykotiska så måste man faktiskt ha anlag eller sårbarhet för psykisk ohälsa. Nu är det inte som så att det är särskilt sjuka individer som blir psykiskt sjuka utan majoriteten av människor kan bli det eftersom det har gynnsamma effekter av att inte springa omkring som en käck hurtbulle in i slagfält och gnola att det är vackert väder. Evolution har också gett oss sårbarhet för att känna oro, ångest och negativitet.

Du måste ha ett värde på något vis för att utsättas, ett motiv som då skulle skapa en kollektiv gärningsman. Saken är som någon skrev är att vid psykisk ohälsa så är det första som sker även ofta, en extrem självcentrering.

Finns det människor som förföljs av andra grupper? För alla normalbegåvade borde svaret omedelbart vara JA. Det har skett genom hela människans historia och kommer fortsätta ske. Mobbning på arbetsplatser, skolgårdar och annat drivande är bevis nog MEN människor har inte ens som mobbare orken eller intresset att bevaka andra 24/7 och begå sjuk terror till höga kostnader. Jag kan absolut tänka mig att sådant existerar i andra länder såsom Ryssland, Saudiarabien osv men inte i öppna fria samhällen riktade mot vem som helst.

Det är kanske en sanning ni inte vill ta in av att allt ni inte upplever är på riktigt, men så ser psykisk sjukdom ut. Jag kan garantera att jag varit likaväl utsatt som själv i mentalt dåligt skick och kan också lova att jag inte bryr mig ett skit om ifall omvärlden upplever mig som ett troll. Givetvis vill jag inte av oförnuft påverka psykiskt sjuka till att känna oro men jag tar absolut inte nätet på allvar och jag tar trakasserier med humor när människor försöker få mig att känna rädsla eller obehag och insinuera saker riktat. Efter alla år låter jag inte så veka, äckliga människor påverka mig nämnvärt känslomässigt. Det är bara bakom skärmen eller genom smutskastning de blir något. Knappast stora, framgångsrika människor och normalt har världen inte något större intresse varken för mig eller dig.

Självklart känner jag en viss bekräftelse av att olika framträdande människor i samhället ibland likear, skriver något liknande jag uttalat i något ämne, besvarar med någon kommentar ibland (utspritt över alla år) men det är enbart slumpmässigt och de är absolut inte medvetna om mitt båtliv, alla troll och näthatares konflikter med mig eller hur grovt jag kan svara.

Ta inte allt eller er själva på så stort allvar, i slutet är vi alla bara en i mängden. Jag skulle ta tråden (som jag oftast inte läser) på allvar om den var mer verklighetsförankrad gällande mindre control etc. Istället sitter det folk och driver med/hatar sjukare/sårbarare individer och människor som skapar sin egna oreda. Är det något jag lärt mig så är det att om man har verkliga problem kommer man angripas av ännu fler om man talar högt om dem eftersom andra människor också är självupptagna arslen som främst vill må bra själva. Att skriva nonsens här, kan istället få människor att nappa på att börja trakassera er eftersom de har störningar som gör att de inte får så mycket annan tillfredsställelse i livet än känslor av makt när de skadar andra.
Citera
2019-01-09, 12:25
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utlovad
Du måste ha ett värde på något vis för att utsättas, ett motiv som då skulle skapa en kollektiv gärningsman. Saken är som någon skrev är att vid psykisk ohälsa så är det första som sker även ofta, en extrem självcentrering.

Finns det människor som förföljs av andra grupper? För alla normalbegåvade borde svaret omedelbart vara JA. Det har skett genom hela människans historia och kommer fortsätta ske. Mobbning på arbetsplatser, skolgårdar och annat drivande är bevis nog MEN människor har inte ens som mobbare orken eller intresset att bevaka andra 24/7 och begå sjuk terror till höga kostnader. Jag kan absolut tänka mig att sådant existerar i andra länder såsom Ryssland, Saudiarabien osv men inte i öppna fria samhällen riktade mot vem som helst.

Knappast stora, framgångsrika människor och normalt har världen inte något större intresse varken för mig eller dig.

Många tror felaktigt att Sverige är ett speciellt land, ett undantagsland som skiljer sig drastiskt från omvärlden. Så är inte fallet, även om det såklart finns fördelar i detta land som många andra länder saknar. Kriminalitet, och statlig sådan förekommer dock även här (oavsett hur mycket detta kolliderar med redan inpräntade tankemönster om sakernas tillstånd). För den som inte vet det så är stater, genom deras våldsmonopol, resurser och hemligstämpling, de största brottslingarna/terroristerna i världshistorien.

Hjärnan är kanske det som intresserar stater, dess militärer, storföretag och "eliten" mest just nu (eller egentligen sedan lång tid tillbaka). Makt, kontroll och mycket stora pengar står på spel - det pågår en hjärnans kapplöpning avseende dessa saker, både inom och mellan stater. För att kunna kartlägga hjärnan i minsta detalj är det fördelaktigt att kunna studera människor i realtid, i deras normala miljöer. Då inga, eller väldigt få skulle gå med på detta frivilligt gör man det i smyg mot vissa människor, mot deras vilja och ofta vetskap. Ett utnyttjande av (vissa) människor som saknar historiskt motstycke på alla tänkbara sätt. Viktigt att komma ihåg att är att alla kan bli drabbade, alla kan bli utsatta (inte bara de som det experimenteras mest på).

Så bespara oss snälla från snack om att människor inte har något värde för andra, eller att människor försöker känna sig mer betydelsefulla än de är, att människor lider av psykisk sjukdom. Eller att det skulle saknas rika familjer med olika agendor, som inte bara vill utan faktiskt påverkar den riktning Sverige och världen tar.
Senast redigerad av FreedomDeep 2019-01-09 kl. 12:27.
Citera
2019-01-09, 12:52
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Många tror felaktigt att Sverige är ett speciellt land, ett undantagsland som skiljer sig drastiskt från omvärlden. Så är inte fallet, även om det såklart finns fördelar i detta land som många andra länder saknar. Kriminalitet, och statlig sådan förekommer dock även här (oavsett hur mycket detta kolliderar med redan inpräntade tankemönster om sakernas tillstånd). För den som inte vet det så är stater, genom deras våldsmonopol, resurser och hemligstämpling, de största brottslingarna/terroristerna i världshistorien.

Hjärnan är kanske det som intresserar stater, dess militärer, storföretag och "eliten" mest just nu (eller egentligen sedan lång tid tillbaka). Makt, kontroll och mycket stora pengar står på spel - det pågår en hjärnans kapplöpning avseende dessa saker, både inom och mellan stater. För att kunna kartlägga hjärnan i minsta detalj är det fördelaktigt att kunna studera människor i realtid, i deras normala miljöer. Då inga, eller väldigt få skulle gå med på detta frivilligt gör man det i smyg mot vissa människor, mot deras vilja och ofta vetskap. Ett utnyttjande av (vissa) människor som saknar historiskt motstycke på alla tänkbara sätt. Viktigt att komma ihåg att är att alla kan bli drabbade, alla kan bli utsatta (inte bara de som det experimenteras mest på).

Så bespara oss snälla från snack om att människor inte har något värde för andra, eller att människor försöker känna sig mer betydelsefulla än de är, att människor lider av psykisk sjukdom. Eller att det skulle saknas rika familjer med olika agendor, som inte bara vill utan faktiskt påverkar den riktning Sverige och världen tar.

'Skilja sig drastiskt från omvärlden' är ett tämligen svepande argument. Självklart skiljer sig Sverige mer eller mindre från andra länder. I vissa aspekter skiljer sig Sverige just drastiskt. I andra är Sverige precis som något annat land.

Och jo, det pågår absolut studier på hjärnan. Både medicinska och psykologiska studier pågår i detta nu, och i den mån man forskar på människor så gör man naturligtvis inte detta utan deras medgivande. Försökens utformning granskas också av Etikprövningsmyndigheten.

Frågan är vad gang stalking skulle tjäna för syfte i ett forskningsprojekt. Det verkar på rak arm finnas alldeles för många okontrollerbara faktorer för att några resultat skulle kunna värderas.

Och vad vinner man på att börja stalka personer med psykisk ohälsa. Det kan ju inte ge några värdefulla svar över huvudet taget.
Citera
2019-01-09, 13:18
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
'Skilja sig drastiskt från omvärlden' är ett tämligen svepande argument. Självklart skiljer sig Sverige mer eller mindre från andra länder. I vissa aspekter skiljer sig Sverige just drastiskt. I andra är Sverige precis som något annat land.

Precis, ibland måste man generalisera. Man skall dock absolut inte vara naiv, som många just är när det kommer till Sverige och vad som händer här.

Citat:
Och jo, det pågår absolut studier på hjärnan. Både medicinska och psykologiska studier pågår i detta nu, och i den mån man forskar på människor så gör man naturligtvis inte detta utan deras medgivande. Försökens utformning granskas också av Etikprövningsmyndigheten.

Tvärtom, man utnyttjar människor vad gäller deras hjärnor (och kroppar), en företeelse som för övrigt pågår världen över. Glöm det där om medgivande - detta är den senaste formen av human trafficking. Betänk exempelvis vad som har hänt ambassadpersonal i Kuba och på andra ställen, det är dessa slags vapen/teknik som används.

Citat:
'
Frågan är vad gang stalking skulle tjäna för syfte i ett forskningsprojekt. Det verkar på rak arm finnas alldeles för många okontrollerbara faktorer för att några resultat skulle kunna värderas.

Och vad vinner man på att börja stalka personer med psykisk ohälsa. Det kan ju inte ge några värdefulla svar över huvudet taget.

Huvudsyftet med gangstalking är sannolikt att få in den utsatte på psyket, så att denne förlorar sin trovärdighet. Traumaforskning och forskning gällande psykisk sjukdom (oavsett hur den skapats) är också intressant får man anta. Men det som man egentligen gör är att man utnyttjar människor. Man 'studerar' människors hjärnor och kroppar på distans (med avancerad teknik), man experimenterar otillåtet på människor (hur man experimenterar verkar variera en aning). Gangstalking är bara en fasad för att dölja detta faktum, denna kriminalitet. Särskilt i början av processen kan det vara några riktiga människor inblandade för att den utsatte skall dra fel slutsatser gällande vad som egentligen pågår.
Citera
2019-01-09, 13:22
Medlem
Citat:

En rik familj tjänar pengar på att sälja något. Psykiskt sjuka innebär knappast inkomst om det inte handlar om att hålla dem inlåsta på hem eller hålla dem medicinerade (något som behövs vid psykossjukdomar utan att det är en konspiration). Så utveckling av mediciner som trycker undan symptomen men inte botar, är snarare mer lönsamt än terror här. Det är inte någon krigszon eller drogkartell som styr Sverige.

Jag har enormt mycket kritik mot psykiatrin och bärande argument av oegentligheter, bristande kunskaper etc men det finns en helhet av syfte som instans som absolut inte ämnar att göra något annat än att få individer att fungera ute i samhället. De problem som förekommer har med dem som arbetar där och många gånger inte pga annat än att de är människor även de och där det finns människor finns det en mänsklig faktor att räkna med. Vi är inte maskiner eller datorprogram utan människor på gott och ont, oavsett om vi är patienter, vårdare eller andra medborgare.
Citat:

Människor med psykisk ohälsa kan erbjudas studier och vill man forska på människor så brukar det finnas ekonomiska intressen. Att terrorisera psykiskt sjuka individer genom staten för att ha dem som forskning vore otroligt motsägelsefullt då de saknar värde utan enbart ses som belastning för många samhällen medan vi istället reformerat psykiatrin och använder öppenvård som medicinering i syfte att se till individens okränkbara värde utan att låsa in dem och kasta bort nyckeln medan dåligt fungerande vård begår övergrepp. Självklart skiljer sig Sverige drastiskt eftersom den allmänna synen handlar om så lite tvångsåtgärder som möjligt och så lite kränkningar (tvång är kränkande även mot sjuka individer som kan behöva det i olika former) som går att uppnå. Utopiskt möjligen men men.

Tvärtom så skulle vi ha mer forskning om det vore ekonomiskt vinnande än vad vi har idag. Vi vet redan mycket om hur människor fungerar under belastning. Intresset handlar snarare om vad som får människor att fungera och må bra, inte vad som bryter ner dem.
Senast redigerad av Utlovad 2019-01-09 kl. 13:30.
Citera
2019-01-09, 13:26
Medlem
madtops avatar
Citat:
Huvudsyftet med gangstalking är sannolikt att få in den utsatte på psyket, så att denne förlorar sin trovärdighet.

Vad är syftet med att få t.ex dig eller någon annan "TI" att tappa ännu mer i trovärdighet?

Inte för att vara elak men du och andra "TI's" har ju redan i princip noll i trovärdighet, om ni sitter på psyket eller inte påverkar knappast världen runt omkring er. Det är enkelt uttryckt skit samma om t.ex Katherine Horton sitter på psyket eller inte.

Citat:
Så bespara oss snälla från snack om att människor inte har något värde för andra, eller att människor försöker känna sig mer betydelsefulla än de är, att människor lider av psykisk sjukdom.

Att du inbillar dig att det är värt tiotals miljoner för att få dig att tappa trovärdighet visar väldigt tydligt att du gravt överskattar din egen betydelse.
Senast redigerad av madtop 2019-01-09 kl. 13:34.
Citera
2019-01-09, 13:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Precis, ibland måste man generalisera. Man skall dock absolut inte vara naiv, som många just är när det kommer till Sverige och vad som händer här.

Tvärtom, man utnyttjar människor vad gäller deras hjärnor (och kroppar), en företeelse som för övrigt pågår världen över. Glöm det där om medgivande - detta är den senaste formen av human trafficking. Betänk exempelvis vad som har hänt ambassadpersonal i Kuba och på andra ställen, det är dessa slags vapen/teknik som används.

Vi pratar Sverige nu. Vadå 'glöm det där om medgivande'? Nu hittar du ju bara på.

Citat:
Huvudsyftet med gangstalking är sannolikt att få in den utsatte på psyket, så att denne förlorar sin trovärdighet. Traumaforskning och forskning gällande psykisk sjukdom (oavsett hur den skapats) är också intressant får man anta. Men det som man egentligen gör är att man utnyttjar människor. Man 'studerar' människors hjärnor och kroppar på distans (med avancerad teknik), man experimenterar otillåtet på människor (hur man experimenterar verkar variera en aning). Gangstalking är bara en fasad för att dölja detta faktum, denna kriminalitet. Särskilt i början av processen kan det vara några riktiga människor inblandade för att den utsatte skall dra fel slutsatser gällande vad som egentligen pågår.

Ja säkert, för psykvården har så gott om resurser att de gärna kan få in några nya.

Jag fattar att det måste vara svårt att acceptera att man är en person med mental ohälsa, att man gärna vill hitta en orsak till varför just en själv drabbades. Det är samma med cancerpatienter, eller andra som drabbas av svår sjukdom till synes 'utan anledning'. Men faktum är att det värsta man kan ha är otur. Det var otur som gjorde att jag fick cancer. Det var också otur som gjorde att min vän drabbades av scizofreni när han var 24. Nu är han en fet man med cigarettgula fingrar i en Stockholmsförort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in