2019-01-09, 23:59
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Om det bara är det här fallet så känns det inte jätteallvarligt, men om det dyker upp fler utsatta pojkar så är det bevis på att det är ett vanebeteende. Jag kan gott tänka mig att Bosse bott på samma ställe flera semestrar, och det är inte omöjligt att det dyker upp fler målsägare från tidigare resor, nu har ju bilden kablats ut och dammluckorna står öppna.
Med tanke på Bög-Bosses minimala konsekvenstänk så är risken stor.
Citera
2019-01-09, 23:59
Medlem
Flor-Idas avatar
Har de beslagtagit hans dator och mobil? Gissar att det finns en del barnporr där ☹️ Är man pedofil brukar man väl inte debutera med att ge sig på barn irl, utan har nog hållt sig till nätet några år innan.

Inte undra på att han varit så ”hemlighetsfull” och inte velat tala om sitt privatliv med ens vänner.
Citera
2019-01-10, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necroluster

Någon som vet om Svenskt rättsväsende har reagerat på detta än? Skulle inte förvåna mig om polisen nu har god grund för en husrannsakan.

Vet ju inget alls om utredningen (givetvis) men tänker att jänkarna självklart kollar igenom hans mobil för att försöka utröna vad han ev mer kan ha haft för sig avs kontakt med unga pojkar etc och i det sammanhanget kan nog kontakt tas med svensk polis ifall de behöver assistans eller om det skulle dyka upp misstänkta 'svenska' fall som de vill tipsa om.
Tror svensk o am polis har ett hyffsat gott samarbete.
Citera
2019-01-10, 00:10
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Jag frågade detsamma... det kan finnas goda skäl att söka igenom hemmet i jakt på barnporr eller liknande.

Jag får ändå en liten magkänsla som säger att brottet i USA inte är en tillräcklig anledning till en husrannsakan. Jag hoppas att det sker, för Bosse är nog hemma i Sverige tidigare än vi anar. Jag tror inte att Bosse tar livet av sig i skam för det som skett, han känns så kall när man ser intervjuer med honom. Är det någon annan som känner att Bosse verkar vara sjukt kall... saknar känslor?
Jag har träffat farbror Bosse och mycket riktigt känns han kall och nästan frånvarande. Jag kan tänka mig att han har någon mildare form av autism, säkert odiagnostiserad. Men han sitter alltid för sig själv och har ett specialintresse (sport) sedan tidig ålder. Han verkar totalt ointresserad av andra (vuxna) människor.
Senast redigerad av Flor-Ida 2019-01-10 kl. 00:12.
Citera
2019-01-10, 00:15
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Just det, stort intellekt. Därför har han varit smart nog och rest runt i världen till dom platser där han kan knulla småpojkar i lugn och ro. Nu gick gubben för hårt fram och tappade kontrollen. Kan bero på att han blivit mer övermodig eftersom han klarat sig hela sitt vuxna liv från att ertappas. Finns liknande figurer och speciellt den där clownen från England vad han nu hette som var extrem. Bosse är en ful fisk som nu hamnat på rätt plats.

Då förmodar jag att du var med på resorna eftersom du tydligen vet vad som skedde på resorna. Då vet vi det.
Citera
2019-01-10, 00:16
Avslutad
Angående bosses sportintresse. Han har ju enligt egen uppgift sparat all ihopsamlad statistik som han använt sig av under alla år på TV. inget har tydligen kastats
Citera
2019-01-10, 00:29
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Då förmodar jag att du var med på resorna eftersom du tydligen vet vad som skedde på resorna. Då vet vi det.
Jag kan läsa innantill och enligt rapporter så har gubben tillbringat sina vistelser i parker bland barn. När ungarna blivit rädda har han bytt park nästa dag. Förhoppningsvis kommer fler att ange Bosse då hans foto visats i nyheterna. Sverige borde ta efter USA och hänga ut alla nytillkomna afghaner och annat skräp så dom skickas tillbaka. Lägsta straff för den folkkäre profilen blir 4 år och tre månader upp till 15. Då har han nog redan burits ut och Sverige har en pedofil mindre.
Sen ska du veta att Bosse reste alltid ensam då han inte ville ha någon insyn i sina förehavanden.
Citera
2019-01-10, 00:29
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Har de beslagtagit hans dator och mobil? Gissar att det finns en del barnporr där ☹️ Är man pedofil brukar man väl inte debutera med att ge sig på barn irl, utan har nog hållt sig till nätet några år innan.

Inte undra på att han varit så ”hemlighetsfull” och inte velat tala om sitt privatliv med ens vänner.

Nu får vi gärna ha i åtanke att gubben är 85 bast och troligen inte så freakin' fly på datorer och dagens teknik. Jag skulle gissa att han går rakt på tafsandet, troligen inte första gången eftersom han inte tänker sig för utan går på främmande barn som inte har någon anledning att skydda kräket. Fy fan säger jag bara, visste alla i branschen att han sysslar med sånt?
Citera
2019-01-10, 00:36
Bannlyst
Citat:
Om det bara är det här fallet så känns det inte jätteallvarligt, men om det dyker upp fler utsatta pojkar så är det bevis på att det är ett vanebeteende. Jag kan gott tänka mig att Bosse bott på samma ställe flera semestrar, och det är inte omöjligt att det dyker upp fler målsägare från tidigare resor, nu har ju bilden kablats ut och dammluckorna står öppna.

Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida

Som sagt, han kanske föredrar unga men myndiga pojkar.
Hur som helst, jag tycker man måste bedöma en människa för alla hens handlingar, INTE bara för några få dåliga handlingar. Och sen måste man också gradera de dåliga handlingarna, efter hur stor skada de har orsakat. Med största fokus på FYSISK skada. Bara för att en gammal gubbe smeker en pojkes lår, så är den pojken INTE förstörd för all framtid. Såvida inte en psykolog lyckas övertyga pojken om det förstås. Man behöver ju inte göra saken värre än vad den är, menar jag.
Citera
2019-01-10, 00:38
Medlem
Ödets ironi att det är en "svarting" som uttalar sig i Aftonbladet att: " Vi kan inte ha den typen av folk här". ;-)

För att inte tala om att det just är "svartingar" som Bo säkert får träffa i massor innanför murarna..

https://www.aftonbladet.se/tv/a/275851
Citera
2019-01-10, 00:41
Medlem
everythingiss avatar
Tidigare i tråden så skrev någon att Bosse är släppt med fotboja, och nu skriver kvällstidningarna om det. Har tidningen läst det här och tagit det som sanning, eller är det riktiga uppgifter?

Om de har satt borgen så högt som de gjort, är det då möjligt att han har blivit släppt mot borgen? Kan utländska brottslingar få en sk bail bond?

Om Bosse är ute mot borgen, hur troligt är det att han tar livet av sig då? Om Bosse har förmåga att känna skam så tror jag att risken är rätt så stor.... Förutsatt att han är ute ur häktet som det skrevs om.
Citera
2019-01-10, 00:44
Medlem
Han valde verkligen fel land att begå ett sexuellt övergrepp i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in