2019-01-09, 23:34
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Tror han får ett lindrigt straff, utvisad på livstid. Han är trots allt vit, hans sexuella närmande stannade precis vid sexuella närmande och han är gammal. Tror nog inte att han får avtjäna någon fängelsetid om han blir dömd, högst ett år, troligtvis villkorlig dom eller liknande.
minimistraffet är 51 månader...
Vad blir det dividerat med 12?
Citera
2019-01-09, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Åldern och därmed skröpligheten tror jag bidrog till att han inte var lika fingerfärdig och diskret som tidigare. Undrar hur många gossar farbror Bosse har på sitt samvete. Någon måste ha haft misstankar eller också reste han bort på sina äventyr då han kunde vara anonym och gå loss på pojkarna. Hoppas att han själv blir påsatt där han nu vistas men förmodligen vill inte ens dom andra se hans gamla rövhål. Kan bli hans räddning för att slippa få en stor negerkuk i skritskruven.

Som påtalats i tråden har Hansson nyligen visat sig ha skarpt intellekt. Är nog inte konstigare än att han tagit större risker i och med att han pensionerst sig.

Tragiskt hur som helst.
Citera
2019-01-09, 23:38
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlowCooker
Håll käften. Bosse är inte bög, ungkarl visst men det gör inte honom till bög.
Det här ryktet har ursprunlingen upphov i bittra kollegor på radiosporten som ville svärta ner hans namn.
Inte ett ord är sant om bögeri.
Om det aktuella fallet, har nada info men vet att Bosse alltid uppmuntrat unga killar till aktivitet, vet av egen erfarenhet.
Ibland är Flashback så jävla ruttet. Ett värdelöst pundarsamhälle med misslyckade människor som i sin bitterhet och revansch söker upprättelse för sitt eget misslyckande. Haha, losers i kubik.

Anledningen till att han är ungkarl och inte har sambo är för att då får han problem med att gömma bporren.
Citera
2019-01-09, 23:40
Medlem
ArthurMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Jag gissar på att det kommer att komma fram fler "utsatta" och som ska sko sig genom stämning.
Haha, där sade du något! När folket där i countyn fattar att det handlar om en "famous sports newscaster" osv så vädrar de pengar, särskilt som övergreppen ska ha ägt rum i parker.
Citat:
Ursprungligen postat av SoulSurvivor
Nej, Bosse har fotboja och går omkring i sin lägenhet på North University Drive. Han får vistas ute max 8 timmar per vecka för att handla mat och göra andra ärenden. Han får inte ha kontakt med barn eller vistas närmare 300 meter från lekplatser och andra ställen där det finns gott om barn. Fotbojan får han betala 5 dollar per dag för.
Värst var du var insatt. Var har du källan på att han hunnit erlägga borgenssumman på 100 000 dollar?
Citera
2019-01-09, 23:42
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Som påtalats i tråden har Hansson nyligen visat sig ha skarpt intellekt. Är nog inte konstigare än att han tagit större risker i och med att han pensionerst sig.

Tragiskt hur som helst.
Just det, stort intellekt. Därför har han varit smart nog och rest runt i världen till dom platser där han kan knulla småpojkar i lugn och ro. Nu gick gubben för hårt fram och tappade kontrollen. Kan bero på att han blivit mer övermodig eftersom han klarat sig hela sitt vuxna liv från att ertappas. Finns liknande figurer och speciellt den där clownen från England vad han nu hette som var extrem. Bosse är en ful fisk som nu hamnat på rätt plats.
Citera
2019-01-09, 23:44
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Var pojken svart, eller åt det mörka hållet?
Svarta 13-åriga pojkar kan ju se ut som 20-åringar, speciellt om de tränar. Och det var väl en träningspark, INTE en lekpark.
Och då är det väl bara "raggande"?

Hur som helst så tycker jag synd om Bosse tills vidare. Pojken kanske får mina sympatier om jag får veta mer om fallet. Men än så länge är Bosse den jag tycker mest synd om här.

Vare sig pojken var neger eller människa så verkar det i Florida inte vara ett juridiskt hållbart försvar med "han såg äldre ut" vid "lewd or lascivious molestation" som Hansson är misstänkt för. Inte om man får tro den här floridianska advokatbyrån:
Lewd or Lascivious Molestation is a strict liability crime.

The reason Lewd and Lascivious Molestation is a strict liability crime is to counteract the commonly raised defenses that:

* The child’s real age was unknown, thus the sexual activity with the child was unintentional; or
* That the child consented to the sexual act, thus putting the responsibility to decline the sexual advance on the young child.
Vidare:
The crime of Lewd or Lascivious Molestation by a person 18 or older on a child 12 or older, but younger than 16 is a Second Degree Felony punishable by up to fifteen years in prison, fifteen years of sex offender probation, and a $10,000 fine.

Under Florida’s Criminal Punishment Code, Lewd or Lascivious Molestation by a person 18 or older on a child 12 or older, but younger than 16, is assigned a Level 7 offense severity ranking and, absent prior criminal history or grounds for a downward departure sentence, a judge is required to sentence a person convicted of Lewd or Lascivious Molestation by a person 18 or older on a child 12 or older, but younger than 16, to a minimum sentence of 51 months in prison followed by at least two years of sex offender probation.
Aj, aj, aj. Men Farbror Bosses gratisadvokat kanske kan hitta skäl för downward departure sentence.
Citera
2019-01-09, 23:44
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necroluster
Idag fick jag lära mig att det finns ett samband mellan att hata män som våldtar småbarn och att misslyckas i livet av ingen mindre än en anonym användare på ett gammalt pundarforum.

Håll dig OT ditt patrask!

Någon som vet om Svenskt rättsväsende har reagerat på detta än? Skulle inte förvåna mig om polisen nu har god grund för en husrannsakan.
Jag frågade detsamma... det kan finnas goda skäl att söka igenom hemmet i jakt på barnporr eller liknande.

Jag får ändå en liten magkänsla som säger att brottet i USA inte är en tillräcklig anledning till en husrannsakan. Jag hoppas att det sker, för Bosse är nog hemma i Sverige tidigare än vi anar. Jag tror inte att Bosse tar livet av sig i skam för det som skett, han känns så kall när man ser intervjuer med honom. Är det någon annan som känner att Bosse verkar vara sjukt kall... saknar känslor?
Citera
2019-01-09, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Min far berättade att han spelade korpfotboll i Råsunda/solnaområdet på 80-talet. Bosse Hansson kom ofta dit och tittade Men var förbjuden att spela själv av medicinska skäl. MEn han kom då ofta med sin sambo. Sambon var en kvinna och min far berättar att ingen på den tiden trodde Bosse var gay och han har svårt att tro det än idag
Däremot älskade Bosse fotboll och gick ofta och såg både dam-och herrfotboll i Stockholm. ävn lägre diisioner
Han var iallafall med i tv laget på 80 talet. Totalt värdelös var han.
Citera
2019-01-09, 23:47
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Vare sig pojken var neger eller människa så verkar det i Florida inte vara ett juridiskt hållbart försvar med "han såg äldre ut" vid "lewd or lascivious molestation" som Hansson är misstänkt för. Inte om man får tro den här floridianska advokatbyrån:
Lewd or Lascivious Molestation is a strict liability crime.

The reason Lewd and Lascivious Molestation is a strict liability crime is to counteract the commonly raised defenses that:

* The child’s real age was unknown, thus the sexual activity with the child was unintentional; or
* That the child consented to the sexual act, thus putting the responsibility to decline the sexual advance on the young child.
Vidare:
The crime of Lewd or Lascivious Molestation by a person 18 or older on a child 12 or older, but younger than 16 is a Second Degree Felony punishable by up to fifteen years in prison, fifteen years of sex offender probation, and a $10,000 fine.

Under Florida’s Criminal Punishment Code, Lewd or Lascivious Molestation by a person 18 or older on a child 12 or older, but younger than 16, is assigned a Level 7 offense severity ranking and, absent prior criminal history or grounds for a downward departure sentence, a judge is required to sentence a person convicted of Lewd or Lascivious Molestation by a person 18 or older on a child 12 or older, but younger than 16, to a minimum sentence of 51 months in prison followed by at least two years of sex offender probation.
Aj, aj, aj. Men Farbror Bosses gratisadvokat kanske kan hitta skäl för downward departure sentence.

Men BH har inte direkt molestat någon, bara eventuellt vidrört..
Citera
2019-01-09, 23:52
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..

Men det är ändå vad han är misstänkt för.
(5) LEWD OR LASCIVIOUS MOLESTATION.—
(a) A person who intentionally touches in a lewd or lascivious manner the breasts, genitals, genital area, or buttocks, or the clothing covering them, of a person less than 16 years of age, or forces or entices a person under 16 years of age to so touch the perpetrator, commits lewd or lascivious molestation.
https://www.flsenate.gov/Laws/Statutes/2018/800.04
Citera
2019-01-09, 23:54
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Jag frågade detsamma... det kan finnas goda skäl att söka igenom hemmet i jakt på barnporr eller liknande.

Jag får ändå en liten magkänsla som säger att brottet i USA inte är en tillräcklig anledning till en husrannsakan. Jag hoppas att det sker, för Bosse är nog hemma i Sverige tidigare än vi anar. Jag tror inte att Bosse tar livet av sig i skam för det som skett, han känns så kall när man ser intervjuer med honom. Är det någon annan som känner att Bosse verkar vara sjukt kall... saknar känslor?
Varför skulle han snart vara tillbaka? Det var ju inte bara en gång som han antastade pojkar i denna park utan hade vistats på platsen i flera dagar. Tror inte att jänkarna ömmar för en gammal peddo och han lär nog bli kvar där han är. Jag hoppas att han får sitta av det straff som värdet gäller för detta brott och det är upp till 15 år. Knappast en debut då det gäller att ta unga grabbar i skrevet.
Citera
2019-01-09, 23:55
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Om det bara är det här fallet så känns det inte jätteallvarligt, men om det dyker upp fler utsatta pojkar så är det bevis på att det är ett vanebeteende. Jag kan gott tänka mig att Bosse bott på samma ställe flera semestrar, och det är inte omöjligt att det dyker upp fler målsägare från tidigare resor, nu har ju bilden kablats ut och dammluckorna står öppna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in