Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Finns det några liknande fall där BO tagit en cigg på balkongen med GM efter en våldtäkt och pratat vänskapligt en stund och sen gått in igen i sovrummet för att där bli våldtagen igen?
Och om hon var i chock, hur klarade hon då av att spela in den andra våldtäkten? Det är inte så lätt att börja spela in på en smartphone, det krävs flera moment och hur undgick GS att uppmärksamma BO:s inspelning?
Är den ett indicium för att hon var i chock?
Vem har påstått nåt annat men här finns det flera andra faktorer att ta hänsyn till. Kvinnan du pratar om har i tidigare rättsliga sammanhang visat prov på fantasifulla lögner och ett rätt märkligt beteende, det är ingen genomärlig person som du kanske förstår?
Även om man så skulle vara mytoman, så kan man vara ett brottsoffer eller ska alla personer som ljuger och knarkar etc, vara fredlösa, att man får behandla dem hur man vill (de är ju ändå aldrig trovärdiga, så ingen kommer ändå att tro dem om de skulle berätta)?
Jag kan inte svara på hur vanligt det är att man röker och pratar efter en våldtäkt. Det enda jag vet är att folk som utsätta för obehagliga saker kan agera irrationellt och att rökning kan lugna nerverna temporärt. Jag vet inte heller om de pratade vänskapligt. Jag var inte där. Hon kanske inte alls var så obekväm där på balkongen som du vill tro.