2019-01-09, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoaMy
Egentligen spelar det ju ingen roll om bo är härlig eller inte, man ska inte behöva få oönskade gubbtungor i rumpan oavsett ens egen charmnivå. För mig känns det inte ok att någon blir utsatt för övergrepp, även om den utsatta skulle vara en otrevlig typ.

Min poäng var att du pratade inte om det, utan om hur ma och gs är som personer, det är liksom inte relevant.
Citera
2019-01-09, 18:57
Medlem
swimmingpools avatar
Vem är snubben?
Citera
2019-01-09, 19:10
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Jag förstår heller inte alla foliehattarna i tråden som fortsätter att skämma ut sig själva genom att visa att de är värre än afghanerna.

Det har i all evighet i verkligheten varit ett övertramp och våldtäkt om någon utför en sexual handling trots ett nej.

Fortsätter ni sexakten även efter att kvinnan sagt nej till er?

Om ni säger nej oavsett vad det gäller, menar ni då att ni egentligen lockar till er något, lurar och bedrar och menar ett JA?

Vad är problemet hos er?

Bra skrivet!
Jag gjorde ett par inlägg tidigare i tråden och fick foliehattarna som visar att de är värre än afghaner att tjattra som apor. Kvinnorna som är offer för en svensk mans övergrepp är alltid horor och tjejer som blivit våldtagna av invandrare är madonnor, anser dessa pajaser.
Citera
2019-01-09, 19:11
Medlem
M.E.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Vem är snubben?

Inte svårt att orka läsa några rader.
Citera
2019-01-09, 19:13
Medlem
M.E.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Men nu gjorde GS inte det, i.o.m det så fixade han sitt livs "självmål" på helt egen hand.

Absolut! Han fixade detta själv på alla sätt och vis. Det verkar som han fastnat i 80-talet då det säkert fungerade för Glenn. Tiden kom ikapp honom till slut. Skönt att han är korkad och inte tänkte till i förhören. Hade han varit smart hade han troligtvis sluppit fängelse.
Citera
2019-01-09, 19:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.L
Absolut! Han fixade detta själv på alla sätt och vis. Det verkar som han fastnat i 80-talet då det säkert fungerade för Glenn. Tiden kom ikapp honom till slut. Skönt att han är korkad och inte tänkte till i förhören. Hade han varit smart hade han troligtvis sluppit fängelse.

Är han dömd? I så fall, var är domen?
Citera
2019-01-09, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Finns det några liknande fall där BO tagit en cigg på balkongen med GM efter en våldtäkt och pratat vänskapligt en stund och sen gått in igen i sovrummet för att där bli våldtagen igen?

Och om hon var i chock, hur klarade hon då av att spela in den andra våldtäkten? Det är inte så lätt att börja spela in på en smartphone, det krävs flera moment och hur undgick GS att uppmärksamma BO:s inspelning?

Är den ett indicium för att hon var i chock?

Vem har påstått nåt annat men här finns det flera andra faktorer att ta hänsyn till. Kvinnan du pratar om har i tidigare rättsliga sammanhang visat prov på fantasifulla lögner och ett rätt märkligt beteende, det är ingen genomärlig person som du kanske förstår?

Även om man så skulle vara mytoman, så kan man vara ett brottsoffer eller ska alla personer som ljuger och knarkar etc, vara fredlösa, att man får behandla dem hur man vill (de är ju ändå aldrig trovärdiga, så ingen kommer ändå att tro dem om de skulle berätta)?

Jag kan inte svara på hur vanligt det är att man röker och pratar efter en våldtäkt. Det enda jag vet är att folk som utsätta för obehagliga saker kan agera irrationellt och att rökning kan lugna nerverna temporärt. Jag vet inte heller om de pratade vänskapligt. Jag var inte där. Hon kanske inte alls var så obekväm där på balkongen som du vill tro.
Citera
2019-01-09, 19:37
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Om du inte orkar kolla bakat i traden
Sa prova att googla fotbollsprofilen.
Domd i tingsratten, Ja
Citera
2019-01-09, 19:54
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell

Här är domen:

Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Testa den här:

https://minfil.com/o643C3peb7/Stockholms_20TR_20B_2013985-18_20Dom_202019-01-04_pdf
Citera
2019-01-09, 20:08
Medlem
FedupFlorences avatar
Det här handlar om mer än att kunna behärska sig när motparten säger - Nej. Det finns väl ingen vuxen individ som inte kan föreställa sig den här händelsen i lust och samtycke? I en del av resonemanget i den här tråden tycks det vara dem som hojtar högst som har minst erfarenhet av sig själva och andra (jag syftar här inte till mina talföra oeniga). Det här är inte alls svart-vitt. Det här behöver diskuteras.

Det här handlade kanske om att de inte förstod varandra. Men var har vi hamnat då, förutom i säng? Och hur mår vi efteråt? Har vi kramat god natt och checkat av varandra? Eller hur kränkt och skadad är man? Vilken oförrätt har man begått? Är lagöverträdelsen i relation till hur offret mår efteråt eller helt beroende av lagtexten? Vilket straff är rimligt? Hur mycket i sänghalmen ska vi definiera?

GS blir i TR dömd för två fall av våldtäkt. Det finns förstås all anledning att fortsatt diskutera lagstiftningens tillämpning och utformning. Lagar skall vara förenliga med vår uppfattning om rätt och orätt. Vi måste resonera om det som inte är förenligt med vår egen rättvisa.

Vi har hamnat i en rättslig röta och vi måste diskutera såna här händelser.
Senast redigerad av FedupFlorence 2019-01-09 kl. 20:15.
Citera
2019-01-10, 01:32
Medlem
Har ni sett brevet BO fått av vän till Glenn och M? Har print på det, om någon kan länka sida att ladda upp på som inte ligger nere
Citera
2019-01-10, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Har ni sett brevet BO fått av vän till Glenn och M? Har print på det, om någon kan länka sida att ladda upp på som inte ligger nere

Var kommer det brevet ifrån?

(Känner ej till sida mer än Min fil som verkar ligga nere)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in