2019-01-09, 13:04
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Försvarsadvokaten i HR hade en rejäl uppförsbacke. Han kom in sent i målet, hade inte samma möjlighet som advokat Kyrö att detaljgranska varenda liten bit i det här komplicerade, detaljrika målet och hade att kämpa mot en tingsrättsdom. Han kunde inte ifrågasätta alibit, det hade gått för lång tid, och precis som advokaten i tingsrätten undanhölls han en stor del av förundersökningsmaterialet.

Har du källa på något av det här?

Citat:
Det är en ren lögn att jag verkar utgå från att det fuskas genomgående. Jag accepterar flertalet domar, men jag har engagerat mig extra i fall där domarna är tvivelaktiga. Det är ett stort övergrepp att sätta oskyldiga människor i fängelse och låta rätt gärningsman gå fri, särskilt efter medvetet fusk från polisen.

Du har i grunden en rättshaveristisk inställning.

Det är därutöver tydligt att du inte har förmåga att förstå avgörande delar i dylika brottsmål: indicier och sannolikhet. Jag har bl.a Marina-fallet färskt i minnet, även det ett indiciemål, där du aldrig lyckades förstå varför rätt person sitter.

Det är klart det är, men nu finns det inget som definitivt talar för att fel människa sitter.

Citat:
Det är ändå fusk, och vi vet inte om vi har kommit på rätt förklaring.

Det är inte fusk att försöka förtydliga att det finns ett par skor av sorten på bilden och inte två. Du lär aldrig nöja dig oavsett förklaring.

Citat:
Det var advokat Kyrös ord vi diskuterade, och de var tillräckligt skarpa. Uttrycket synnerligen anmärkningsvärt är mycket skarpt i juridiska sammanhang. Fusket är helt oacceptabelt.

Det är sannolikt inte fusk, vilket är poängen. Ordval och liknande är helt ovidkommande eftersom du själv visat att det är samma skor och så även visat att mitt antagande var korrekt. Den här sidodiskussionen är avslutad för min del.

Citat:
Ingen har alltså sagt att Kim aldrig badar. Det är irriterande att behöva rätta dig på småsaker. Du svarar ofta snabbt på mina inlägg, det är bättre att du tar tid på dig och väntar med att svara tills du har haft tid att kolla dina svar. Var inte orolig, Kim hinner inte rymma under tiden.

Nu är det förmodligen din asperger som spökar igen.

Citat:

Citat:
"Det som var avvikande då var att när han ringde på dörren ropade Kristoffer att han låg i badet." "...Kristoffer ropade att han låg i badet och att han gör det är inte vanligt förekommande, säger Bosse".

Jag skrev att det inte var ordagrant när jag drog upp det här. Alltså var det inte en exakt avskrivning av resningsansökan, utan något jag drog från minnet att jag läst. Det är bättre om du tränar på att ta in nyanser i språket så att vi slipper liknande oändliga förklaringar.

Kontentan: bad var tydligen inte vanligt förekommande och det är suspekt att det sker i anslutning till mordet.

Citat:
Där har vi en till småsak. Skillnaden på Bluestar och luminol finns bara ett googlesök bort. Luminol vs. BlueStar®: A Comparison Study of Latent Blood Reagents

Där ser man. Det ändrar ändå inte det jag skrev i sak då det är två substanser som är till för samma sak.

Citat:
Det fanns inga spår av kemikalier i golvbrunnen och den var smutsig, inget rengöringsmedel hade använts. Här ifrågasätter du polisens metoder. Är det bara när polisen kan ha missat bevis mot den misstänkte som polisen kan kritiseras, inte när den missar friande bevis?

Det har funnits gott om tid att även spola bort kemikalier.

Det är klart att det går att ha synpunkter på saker som kunnat gjorts bättre - inom rimliga gränser. Om jag hade tolkat som dig här så hade jag tagit avsaknaden av utförlig Blue Star-användning som ett tecken på att kriminalteknikerna var ute efter att fria KJ.

Och vilka friande bevis? Om det funnits bevis som definitivt friar KJ så hade han inte suttit inne.
Senast redigerad av letspanic 2019-01-09 kl. 13:07.
Citera
2019-01-09, 13:13
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Varför ljuger Kristoffer och påstår att han har ett självskadebeteende som förklaring till alla rivsår han hade på armarna? Det är naturligtvis Vatchareeya som försökt försvara sig utan att lyckas. Det är inte så konstigt att Kristoffer ser till att hennes händer med naglar fulla av bevis försvinner.

"Det Bosse reagerat på var att det stod i tidningen att advokaten hade
sagt att Kristoffer hade ett själv-skade-beteende. Det har de aldrig varit med om att han har.
Kristoffer har aldrig rispat sig själv. Bosse har frågat de andra som han arbetar med och de
har inte heller varit med om det"

FU 1445

Solklart. Han hade väl även rivsår på överkroppen?
Citera
2019-01-09, 15:11
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Vem har sagt att aset KJ mördade Bangsuan i lägenheten ?
Har du inga bevis för att mordet på Bangsuan har skett i en jävla skåpbil så knip igen
Var tror du själv att hon mördades och styckades?
Citera
2019-01-09, 16:42
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Var tror du själv att hon mördades och styckades?

Ja , inte i nån påhittad skåpbil i alla fall .
Den som fantiserar i dessa banor har alltid osynliga bilar som är inblandade .
Någonstans där KJ kände sig hyfsat hemma säkerligen .
Mördare brukar agera där de TROR att de har koll på läget .
Styckningen sker efter transporten av Bangsuan i KJ:s bil där blodet på
listen i bagageutrymmet uppkommer .
Typiskt ställe för blod att hamna på när man lastar i en kropp över en kant .
Man får ju tänka på att stackars KJ hade allsköns skador på sina fötter om inte annat ...
Kan han inte bära 33 kg så orkar han inte lyfta in hela kroppen heller ...
Då tillkommer ju 17 kg + händerna som så lägligt försvann .
Inte så bra att dessa hade funnits med förstås med KJ:s hudavskrap under naglarna .
Citera
2019-01-09, 17:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja , inte i nån påhittad skåpbil i alla fall .
Den som fantiserar i dessa banor har alltid osynliga bilar som är inblandade .
Någonstans där KJ kände sig hyfsat hemma säkerligen .
Mördare brukar agera där de TROR att de har koll på läget .
Styckningen sker efter transporten av Bangsuan i KJ:s bil där blodet på
listen i bagageutrymmet uppkommer .
Typiskt ställe för blod att hamna på när man lastar i en kropp över en kant .
Man får ju tänka på att stackars KJ hade allsköns skador på sina fötter om inte annat ...
Kan han inte bära 33 kg så orkar han inte lyfta in hela kroppen heller ...
Då tillkommer ju 17 kg + händerna som så lägligt försvann .
Inte så bra att dessa hade funnits med förstås med KJ:s hudavskrap under naglarna .
Draifos frågade var du tror att Vatchareeya mördades och styckades, inte var du tror att hon inte mördades och styckades. Försök att svara på bara det.
Citera
2019-01-09, 17:37
Medlem
highfives avatar
När det gäller att dyrka upp ett dörrlås på en Hyundai Sonata så är det rätt enkelt. Enligt testen tog det 13 sekunder. Så en klåpare från området kanske fixar det på 30 sekunder.

Sen är det bara dra i spaken till bakluckan och volla.

Annars är det rätt vanligt att vi inte låser gammelbilar upp i norra Sverige. Likaså ytterdörrarna.

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9908/14/intjack.html
Citera
2019-01-09, 17:40
Medlem
Citat:
Draifos frågade var du tror att Vatchareeya mördades och styckades, inte var du tror att hon inte mördades och styckades. Försök att svara på bara det.

Efter det att hon lämnat KJ, så verkar det vara ett vittne som tror sig sätt henne/liknande promenera vid 21.30 tiden. När man läser resningsansökan och som vad jag förstår inte tagits upp i FUP, så har en kvinna uppgivit att hon cyklat mot Boden och hört skrik och vad som uppfattas som ett kvinnoskrik någonstans mellan Aldesjön och orienteringstavlan vid 23 tiden. Fick man någon klarhet i vad det eventuellt var för någonting?
Citera
2019-01-09, 17:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
Efter det att hon lämnat KJ, så verkar det vara ett vittne som tror sig sätt henne/liknande promenera vid 21.30 tiden. När man läser resningsansökan och som vad jag förstår inte tagits upp i FUP, så har en kvinna uppgivit att hon cyklat mot Boden och hört skrik och vad som uppfattas som ett kvinnoskrik någonstans mellan Aldesjön och orienteringstavlan vid 23 tiden. Fick man någon klarhet i vad det eventuellt var för någonting?
Inte vad jag vet.
Citera
2019-01-09, 17:50
Medlem
Vem var den sista som hade kontakt med VB oavsett om det är sms eller samtal?
Citera
2019-01-09, 17:54
Medlem
Citat:

Det var väl karatetränaren och KJ? Telefonens sista kontakt var väl 20:38 om jag inte minns fel från FUP?
Citera
2019-01-09, 18:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Det spelar ingen som helst roll vad jag tror om platsen för mordet på och styckningen av VB .
Berätta du istället var karatetränaren mördade och styckade Bangsuan .
Han var ju mer misstänkt i dina ögon och hade fler anledningar att vilja döda Bangsuan .
Allt enligt gammalt svammel som är till för att skönmåla allehanda kvinnomördare som KJ .
Men du har väl lika mycket bevis för dina alternativa mördare som vanligt .
Du har ju aldrig lyckats komma med ett enda godtagbart bevis för dina fantasier .
Så var träffade Bangsuan karatetränaren och vad hände ?
Tror du också att allt hände i en skåpbil ?
Kanske av hantverkarmodell ...
Om jag har bevis för vem som är mördaren är du den siste som får veta. Du vägrar alltså att svara på Draifos fråga.
Citat:
SMS MB kvällen för försvinnandet, vanligt samtal sannolikt mördaren vid mordet, telefonsamtal okänd fyra dagar före försvinnandet.
Citera
2019-01-09, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av palmisen
Det var väl karatetränaren och KJ? Telefonens sista kontakt var väl 20:38 om jag inte minns fel från FUP?
KJ eller karatetränare? med tanke på att man kollat VB trafik och vilket uppkopplad mast, bör man också vet vem som hade sista kontakten. var det ett sms eller telefonsamtal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in