Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
DNA kan komma från annat än sperma vid sex. Han säger inte att DNA:t kommer från sperma. Håll dig till sanningen.
Nej, han använder inte ordet sperma, men det framgår tydligt, anser jag, att han
menar sperma (vi hade ju sex). Han hugger direkt för att det passar in på hans, enligt min åsikt, uppdiktade historia med utlösning och allt. Men just där och då tänker han inte på att DNA också finns i t ex saliv eller svett. En verklig fadäs, med tanke på alla Dexter och CSI han säger sig ha sett. Han kommer ihåg det först när fhl berättar hur
de tror att DNA:t hamnat vid fotleden. Då blir KJ ytterligt nervös, trasslar in sig, hummar och stakar sig. Hans reaktion tyder på att han inte har en aning om var DNA:t hittades, även om fhl antyder att det framkommit vid häktningsförhandlingen. Återigen går han tillbaka till att han och VB hade sex och att DNA:t nu måste ha hamnat kring fotleden när han drog av VB byxorna.
Ur fup, sidan 1957-58:
F2: På tal om det, Kristoffer, har du funderat…vad funderar du på kring det här som…som
sas vid…vid senaste häktningen här?
H: Att de har
hittat min DNA på hennes kropp?
F2: Ja.
H: Ja, att det var ju inte..det
skulle vara udda om de inte hittade.
F2: Hur menar du nu?
H:
Ja, men vi hade ju sex.
F2: Jo, men du…du minns var man hade hittat det?
H: Nä, jag minns att det var på henne…hennes kropp.
F2:
Det var ju kring fotleden.
H: Ja, men…jag vet inte.
F2: Har du några funderingar? Vad funderar du kring det?
H: Ja, ingen aning faktiskt.
Hur hamnade det där? Är det så långt ner så ………….
F2: Vad sa du att?
H:
Ja, undrar bara hur det hamnat så långt ner, men…jag vet inte.
F: Ja, en teori det är ju att man kan ha burit de här styckade benen och det är mest naturligt att
bära de här benen som vi har sett och det är ju att ta tag i…runt fotleden. Det…det är nästan
omöjligt att bära de här benen på annat sätt. Släpa eller bära. Om man tänker sig något sånt
här grepp, ett eller två eller med släpa så…
H: Mmm.
F: …är det ett mycket tänkbart scenarium.
H: Ja, har ni hittat något sånt i huset?
F: Vad tänker du på?
H: En…men…ehh…eller…
andra scenariot är att det…mitt DNA har hamnat där på grund av
att jag typ tog av henne byxorna när vi hade sex. …….sen så…jag är inte………..
F2. Hur gick…hur gick det till?
H:
Att jag tog av henne byxorna?
F2. Mmm.
H:
Jag antar det.
F2: Vad sa du att…?
H:
Jag antar att jag drog ner dem, så…
men som sagt, jag är inte alls förvånad att…över att dehittade DNA på hennes kropp så….