2014-11-06, 23:25
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Balkongerna är på andra sidan huset.

Ja, vet. Fast de borde kanske ha hört ljudet av en bilmotor i närheten.
Citera
2014-11-06, 23:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Beviset är det som presenterades för rätten, dvs fotot, inte blodet. Och falskt är motsats till sant. Fotot visar inte sanningen.
Det fotot visar är alltså enligt dig något polisen skapat (falskt bevisning) visa i så fall belägg för det ..

Och nej .. motsats till falskt är inte sant - utan äkta...

Sanning - lögn
Äkta - falskt ...
Citera
2014-11-06, 23:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det fotot visar är alltså enligt dig något polisen skapat (falskt bevisning) visa i så fall belägg för det ..

Och nej .. motsats till falskt är inte sant - utan äkta...

Sanning - lögn
Äkta - falskt ...
Belägg finns i bloggen.
Wikipedia: http://sv.wikipedia.org/wiki/Sanning
Citat:
Sanning ses som betecknande en egenskap hos ett påstående, som kan sägas vara sant eller osant, det vill säga antingen sant eller inte sant det vill säga falskt.
Citera
2014-11-06, 23:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ja, vet. Fast de borde kanske ha hört ljudet av en bilmotor i närheten.
Ja, hur som helst bör någon i huset, eller omgivande hus, se någon släpa ut en kropp under kvällen, eller möjligtvis natten. Kolla på Ida i Trollhättan (FB) Trollhättan: Misstänkt dråp/människorov. Ida, 23, försvunnen. Funnen död 20130808. Kroppen släpades ut vid 1-tiden, och den utgången syntes inte från andra hus, eller hade loftgång. Ändå gjordes iakttagelser.
Citera
2014-11-06, 23:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Belägg finns i bloggen.
Wikipedia: http://sv.wikipedia.org/wiki/Sanning
Återigen väljer du ett stycke som skall passa dina påståenden och skiter i resten. Dock till och med det du citerar anger inte falskt som motsats .. utan sant och osant ..

Sanning och lögn är motsatser.

Äkta och falskt ..

Belägg för vad finns i bloggen? Att de är lika dåliga på svenska som du, eller?
Citera
2014-11-06, 23:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja, hur som helst bör någon i huset, eller omgivande hus, se någon släpa ut en kropp under kvällen, eller möjligtvis natten. Kolla på Ida i Trollhättan (FB) Trollhättan: Misstänkt dråp/människorov. Ida, 23, försvunnen. Funnen död 20130808. Kroppen släpades ut vid 1-tiden, och den utgången syntes inte från andra hus, eller hade loftgång. Ändå gjordes iakttagelser.
Men de bör alltså inte se någon gå från huset .. utan de skall självklart titta ut om någon bär ut en kropp .. men bär de ut sina egna kroppar (går alltså, är väl bäst att förtydliga för dig) så är det naturligt att de har uppmärksamheten åt annat håll än vad grannarna gör?

Din spekulation/fantasi håller inte .....
Citera
2014-11-06, 23:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Att bära en medvetslös kropp nedför trappan och vidare ut mot parkeringen där bilen stod är uteslutet. Han skulle passera många fönster efter vägen och behöva rejält med fysisk styrka. Att köra fram bilen är ett alternativ fast mindre troligt då grannar satt på balkongen under större delen av kvällen.
Struntprat säger jag. Dels bör han ha haft kraften att bära henne- givet hans övningar i skogen .. Dels sitter normalt inte folk kvällstid och glor på vad grannar kan tänkas syssla med...

Ingen såg vare sig henne eller honom lämna ... alltså- grannarna besatt inte nyfikenheten du vill göra gällande utan ägnade sig åt annat (som normala människor brukar)

Edit:
Vilka satt på balkongen "större delen av kvällen" - såvitt jag sett var det ett par som var ute där tillfälligt när de hörde skriket och såg någon stänga...
Senast redigerad av micro113 2014-11-07 kl. 00:38.
Citera
2014-11-06, 23:58
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
DNA kan komma från annat än sperma vid sex. Han säger inte att DNA:t kommer från sperma. Håll dig till sanningen.

Nej, han använder inte ordet sperma, men det framgår tydligt, anser jag, att han menar sperma (vi hade ju sex). Han hugger direkt för att det passar in på hans, enligt min åsikt, uppdiktade historia med utlösning och allt. Men just där och då tänker han inte på att DNA också finns i t ex saliv eller svett. En verklig fadäs, med tanke på alla Dexter och CSI han säger sig ha sett. Han kommer ihåg det först när fhl berättar hur de tror att DNA:t hamnat vid fotleden. Då blir KJ ytterligt nervös, trasslar in sig, hummar och stakar sig. Hans reaktion tyder på att han inte har en aning om var DNA:t hittades, även om fhl antyder att det framkommit vid häktningsförhandlingen. Återigen går han tillbaka till att han och VB hade sex och att DNA:t nu måste ha hamnat kring fotleden när han drog av VB byxorna.

Ur fup, sidan 1957-58:

F2: På tal om det, Kristoffer, har du funderat…vad funderar du på kring det här som…som
sas vid…vid senaste häktningen här?
H: Att de har hittat min DNA på hennes kropp?
F2: Ja.
H: Ja, att det var ju inte..det skulle vara udda om de inte hittade.
F2: Hur menar du nu?
H: Ja, men vi hade ju sex.
F2: Jo, men du…du minns var man hade hittat det?
H: Nä, jag minns att det var på henne…hennes kropp.
F2: Det var ju kring fotleden.
H: Ja, men…jag vet inte.
F2: Har du några funderingar? Vad funderar du kring det?
H: Ja, ingen aning faktiskt. Hur hamnade det där? Är det så långt ner så ………….
F2: Vad sa du att?
H: Ja, undrar bara hur det hamnat så långt ner, men…jag vet inte.
F: Ja, en teori det är ju att man kan ha burit de här styckade benen och det är mest naturligt att
bära de här benen som vi har sett och det är ju att ta tag i…runt fotleden. Det…det är nästan
omöjligt att bära de här benen på annat sätt. Släpa eller bära. Om man tänker sig något sånt
här grepp, ett eller två eller med släpa så…
H: Mmm.
F: …är det ett mycket tänkbart scenarium.
H: Ja, har ni hittat något sånt i huset?
F: Vad tänker du på?
H: En…men…ehh…eller…andra scenariot är att det…mitt DNA har hamnat där på grund av
att jag typ tog av henne byxorna när vi hade sex. …….sen så…jag är inte………..
F2. Hur gick…hur gick det till?
H: Att jag tog av henne byxorna?
F2. Mmm.
H: Jag antar det.
F2: Vad sa du att…?
H: Jag antar att jag drog ner dem, så…men som sagt, jag är inte alls förvånad att…över att dehittade DNA på hennes kropp så….
Citera
2014-11-07, 00:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Nej, han använder inte ordet sperma, men det framgår tydligt, anser jag, att han menar sperma (vi hade ju sex). Han hugger direkt för att det passar in på hans, enligt min åsikt, uppdiktade historia med utlösning och allt. Men just där och då tänker han inte på att DNA också finns i t ex saliv eller svett. En verklig fadäs, med tanke på alla Dexter och CSI han säger sig ha sett. Han kommer ihåg det först när fhl berättar hur de tror att DNA:t hamnat vid fotleden. Då blir KJ ytterligt nervös, trasslar in sig, hummar och stakar sig. Hans reaktion tyder på att han inte har en aning om var DNA:t hittades, även om fhl antyder att det framkommit vid häktningsförhandlingen. Återigen går han tillbaka till att han och VB hade sex och att DNA:t nu måste ha hamnat kring fotleden när han drog av VB byxorna.

Ur fup, sidan 1957-58:

F2: På tal om det, Kristoffer, har du funderat…vad funderar du på kring det här som…som
F: Ja, en teori det är ju att man kan ha burit de här styckade benen och det är mest naturligt att
bära de här benen som vi har sett och det är ju att ta tag i…runt fotleden. Det…det är nästan
omöjligt att bära de här benen på annat sätt. Släpa eller bära. Om man tänker sig något sånt
H: En…men…ehh…eller…andra scenariot är att det…mitt DNA har hamnat där på grund av
F2. Mmm.
H: Jag antar att jag drog ner dem, så…men som sagt, jag är inte alls förvånad att…över att dehittade DNA på hennes kropp så….
Tack! Du bekräftade vad jag har försökt övertyga micro113 om, KJ sa aldrig att DNA kom från sperma.

Oavsett om han är skyldig eller inte så vet han inte var DNA:t hittades.
Citera
2014-11-07, 00:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida

Ur fup, sidan 1957-58:

F2. Mmm.

Vilket blir väldigt långsökt givet att hon efter det var både styckad och tvättad ....

Edit;
Från inlägget du citerar för att försöka hävda att jag inte har rätt;
Nej, han använder inte ordet sperma, men det framgår tydligt, anser jag, att han menar sperma (vi hade ju sex).
Senast redigerad av micro113 2014-11-07 kl. 00:09.
Citera
2014-11-07, 00:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Tack! Du bekräftade vad jag har försökt övertyga micro113 om, KJ sa aldrig att DNA kom från sperma.

Oavsett om han är skyldig eller inte så vet han inte var DNA:t hittades.
Han sa att det kom från sex .. och det sexet har i så fall skett efter hennes död.. allt annat är osannolikt givet att benen hade tvättats ..
Senast redigerad av micro113 2014-11-07 kl. 00:10.
Citera
2014-11-07, 00:10
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Tack! Du bekräftade vad jag har försökt övertyga micro113 om, KJ sa aldrig att DNA kom från sperma...

Minsta barnunge fattar att KJ menade sperma...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in