2019-01-09, 14:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du kan inte hänvisa till GW:s slutsats här eftersom han har haft totalt fel när det gäller helt andra mål.

Det hör väl till ovanligheterna att ett våldtäktsoffer först blir våldtagen av GM för att sen ta en cigg med honom på balkongen och sen går dom in igen och då blir hon våldtagen för andra gången.

Kanske är det GW, tingsrätten och flera skribenter här som inte fattar att nåt är fel, vi kan dessutom sätta ovanstående i relation till BO:s usla ekonomi, googlande efter skadestånd, sökningar efter trekanter och sex med äldre, tidigare historik och lögner i rättsliga sammanhang.

Nåt känns fel.

Det har aldrig slagit dej att det kanske är du och inte resten av världen som har fel?

Du verkar inte förstå vad som GS blivit dömd för...

Men det är minst sagt underhållande att följa dina inlägg, du har givit fågeln papegojan ett mänskligt ansikte!
Citera
2019-01-09, 15:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Det har aldrig slagit dej att det kanske är du och inte resten av världen som har fel?

Resten av världen har inte engagerat sig i det här fallet. GW kan också ha fel som många gånger tidigare, du är dessutom bara en amatör och lekman, dvs du kan ha dragit en förhastad slutsats.

Det hör inte heller till ovanligheterna att domstolar drar fel slutsatser, du känner kanske till att en kvinnlig nämndeman drog en annan slutsats än rätten i övrigt? Vad är det som säger att inte hon har rätt?
Citera
2019-01-09, 15:23
Medlem
Citat:
Resten av världen har inte engagerat sig i det här fallet. GW kan också ha fel som många gånger tidigare, du är dessutom bara en amatör och lekman, dvs du kan ha dragit en förhastad slutsats.

Det hör inte heller till ovanligheterna att domstolar drar fel slutsatser, du känner kanske till att en kvinnlig nämndeman drog en annan slutsats än rätten i övrigt? Vad är det som säger att inte hon har rätt?

Intressant att du inte inser att ett nej är ett nej! Även om ollonet är i kontakt med öppningen. Säger kvinnan nej är det bara att dra tillbaks den och säga "Oj, vad var det som blev fel?"

Har själv varit med om det 2-3 gånger med olika kvinnor. Klara man inte av att agera så även om man är sprängkåt så kan man inte kalla sig för en riktig man.
Citera
2019-01-09, 15:29
Medlem
Min magkänsla är att JB kan ha sökt den uppkomna situationen för ekonomisk vinning och att GS är lurad in i detta. M har i sin relation med GS förändrat honom och fått honom att agera på ett sätt han aldrig varit i närheten av innan han träffade henne. Frågan är vilken roll M har i att detta nu sker? Varför ropar inte JB på hjälp av M som befinner sig nära henne och som hon litar på? Varför sker det två ggr? Varför spelar JB lugnt in det andra tillfället? Varför Googlar JB skadestånd direkt efteråt? Att folk drunknar i tysthet är en sak. Att de våldtas i en lägenhet där det finns andra människor som de litar på och av en person som aldrig gjort någon fysiskt illa det är en annan sak. GS har varit dum som en ko men jag är inte helt övertygad om att detta är så ”oskyldigt” som det verkar från JB’s sida.
Citera
2019-01-09, 15:41
Avslutad
Citat:

Enbart GS:s eget vittnesmål om vad som hände den natten räcker i stort sett till fällande dom enligt nya lagen.
Så att han blev/blir dömd står utom allt tvivel.

Däremot tror jag att straffskalan blir sänkt till 2 år, han är trots allt ostraffad innan detta hände samt att några större fysiska skador inte tillfogats.
Senast redigerad av LawNumberSix 2019-01-09 kl. 15:58.
Citera
2019-01-09, 15:56
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Enbart GS:s eget vittnesmål om vad som hände den natten räcker i stort sett till fällande dom enligt nya lagen.
Så att han blev/blir dömd står utom allt tvivel.

Däremot tror jag att straffskalan blir sänkt till 2 år, han är trots allt ostraffad innan detta hände.

Till skillnad från den tidigare dömda (2 fall av narkotikabrott) lögnhalsen JB. Säger inte detta något om trovärdigheten hos GS i motsats till JB:s tidigare dom?

En friande dom i hovrätten känns förresten mer rimligt med tanke på omständigheterna, vi håller självklart tummarna för att HR drar samma slutsatser som TR:s kvinnliga nämndeman gjorde.
Citera
2019-01-09, 16:01
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hape33
Min magkänsla är att JB kan ha sökt den uppkomna situationen för ekonomisk vinning och att GS är lurad in i detta. M har i sin relation med GS förändrat honom och fått honom att agera på ett sätt han aldrig varit i närheten av innan han träffade henne. Frågan är vilken roll M har i att detta nu sker? Varför ropar inte JB på hjälp av M som befinner sig nära henne och som hon litar på? Varför sker det två ggr? Varför spelar JB lugnt in det andra tillfället? Varför Googlar JB skadestånd direkt efteråt? Att folk drunknar i tysthet är en sak. Att de våldtas i en lägenhet där det finns andra människor som de litar på och av en person som aldrig gjort någon fysiskt illa det är en annan sak. GS har varit dum som en ko men jag är inte helt övertygad om att detta är så ”oskyldigt” som det verkar från JB’s sida.

Du har dragit en klok och vettig slutsats här, tyvärr har debatten förmörkats av det hysteriska #metoo-drevet där kvinnors sanning automatiskt blir tagen för sanning trots att det finns många tveksamheter kring alla fantasifulla berättelser.

GS är kanske inte Guds bästa barn men det är inte den tidigare dömda JB heller och det är ljuset av hennes tidigare kriminalitet vi ska se hennes motsägelsefulla ageranden i det här fallet.
Citera
2019-01-09, 16:04
Avslutad
Citat:
Till skillnad från den tidigare dömda (2 fall av narkotikabrott) lögnhalsen JB. Säger inte detta något om trovärdigheten hos GS i motsats till JB:s tidigare dom?

En friande dom i hovrätten känns förresten mer rimligt med tanke på omständigheterna, vi håller självklart tummarna för att HR drar samma slutsatser som TR:s kvinnliga nämndeman gjorde.

Du verkar inte förstå vad jag skrev, hennes trovärdighet betyder noll.
Han har sänkt sej själv genom sitt vittnesmål.

Han har brutit mot vår nya samtyckeslag, sen vad vi tycker om den det är en annan historia.

Han hade nog aldrig blivit dömd med den gamla lagen, ivf tror inte jag det.
Citera
2019-01-09, 16:06
Avslutad
Jag tror att hade GS inte varit så rik på detaljer med allt han gjorde den natten utan bara varit tyst och förnekat våldtäkt så hade han inte blivit dömd.
Citera
2019-01-09, 16:08
Avslutad
Men nu gjorde GS inte det, i.o.m det så fixade han sitt livs "självmål" på helt egen hand.
Citera
2019-01-09, 16:42
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:

Polisen och domstolarna har engagerat sig i detta. De, som alltså inte är lekmän, finner honom skuldig till två våldtäkter. Jag har bara läst FUP mm, och måste säga att min lekmannamässiga bedömning är densamma, och GS opponerar sig ju egentligen inte heller vad gäller vad som skett och sagts.
Du däremot sitter med foliehatten på och har helt ogrundade teorier och ”känner att något är fel!”. Den kvinliga nämndemannen reserverade sig då hon inte ansåg det styrkt att det förekommit något våld (vilket inte är ett rekvisit, och alltså en lekmannamässig feltolkning av lagen) och att BO borde kunnat skrika på hjälp, vilket hon inte gjorde.
Citera
2019-01-09, 17:15
Medlem
Jag förstår heller inte alla foliehattarna i tråden som fortsätter att skämma ut sig själva genom att visa att de är värre än afghanerna.

Det har i all evighet i verkligheten varit ett övertramp och våldtäkt om någon utför en sexual handling trots ett nej.

Fortsätter ni sexakten även efter att kvinnan sagt nej till er?

Om ni säger nej oavsett vad det gäller, menar ni då att ni egentligen lockar till er något, lurar och bedrar och menar ett JA?

Vad är problemet hos er?
Senast redigerad av Martlet 2019-01-09 kl. 17:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in