2019-01-09, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
I stort sett hela södra USA har strängare straff än norra. Dessutom har USA i en västerländsk, internationell, jämförelse, stränga straff.

Förhoppningsvis kan han få fotboja i Sverige om hans döms, vi får se om den svenska regimen värnar lika mycket om honom som man gör om grovt kriminella rasfrämlingar.
Citera
2019-01-09, 14:50
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Han är väl inte dömd ännu. Vad jag förstår står ord mot ord ännu så länge.
Polisen vill ju ha vittnen till händelserna som styrker pojkarnas berättelse.

Skulle inte förvåna mig om det kommer fram en video från en övervakningskamera .
Citera
2019-01-09, 14:53
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Alla ni som skriver om demens, har ni missat det faktum att BH har en homosexuell läggning och även tidigare visat intresse för yngre män? Testa läs första sidan i tråden t ex. Det är inte första gången han visar intresse för yngre män, det gjorde han för över 10 år sedan också.
Demensteorin bygger på det gränsöverskridande beteendet. Även om han skulle ha haft intresse för yngre män/pojkar tidigare så betyder det inte att han antastat dem, vittnesmålet från sida 1 om "flirtandet" må vara sliskigt men det är inte en övergrepp.
Citera
2019-01-09, 14:54
Medlem
HateWrecks avatar
Lungsjukdomen torde vara KOL då hela TV-Sporten rökte som borstbindare på den tiden.
Nuförtiden är det väl mest Heterosexuella män som utvecklar AIDS?
Lever i förnekelse ang. sina semesterknull i Patong Beach etc.
Fikusarna brukar vara duktiga på att gå till doktorn och testa sig.

Bosse har ju flugit under radarn med sin läggning i många decennier och aldrig bekräftat något.
Alla har dock hört ryktena.
Parkraggande fula gubbar är inget nytt under solen och detta känns mer sorgligt än skandalöst.
Utifrån vad man kan läsa sig till verkar inte något alltför allvarligt ha inträffat.
Troligtvis ingen som kommer bära trauma in i ålderdomen.
Lewd conduct tyckte jag mig läsa. Knappast ett speciellt grovt brott, iaf inte i detta fallet.
Han har, vad det låter, inte ens blottat sig eller liknande. "Råkade komma åt" brukar det väl heta?

Men så otroligt klantigt och osmakligt.
Bosse kom aldrig ut.. han snubblade och ramlade ur garderoben, pga hög ålder.
Det är ju detta han kommer bli ihågkommen för.
Han visade sig vara en ful gubbe, en sån som Mamma varnade oss för.
Citera
2019-01-09, 14:55
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det är faktiskt ganska ovanligt med kladdande på personal inom äldrevården och på sjukhus, vart har du hört att det är så?
Är det så att Bosse-Bög inte ens är medveten att han gjort fel så ska han absolut inte vara fri i samhället.

Kladdande på personal har jag också hört talas om så det är nog inte särskilt ovanligt.

En annan variant är att en senil gubbe på olika sätt pratar om sex, erbjuder sex, vill ha sex, vill betala för sex och andra liknande kommentarer till sköterskorna hela tiden i en aldrig sinande ström av ord.
Citera
2019-01-09, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Lungsjukdomen torde vara KOL då hela TV-Sporten rökte som borstbindare på den tiden.

Bosse har ju flugit under radarn med sin läggning i många decennier och aldrig bekräftat något.
Parkraggande fula gubbar är inget nytt under solen och detta känns mer sorgligt än skandalöst.
Utifrån vad man kan läsa sig till verkar inte något alltför allvarligt ha inträffat.
Lewd conduct tyckte jag mig läsa. Knappast ett speciellt grovt brott, iaf inte i detta fallet.
Han har, vad det låter, inte ens blottat sig eller liknande. "Råkade komma åt" brukar det väl heta?

Nej det är inte KOL. Han fick lungsjukdomen när han var på bandy-VM i Ryssland 1990 och inandades mycket kall luft.

https://www.expressen.se/sport/bosse-hansson-om-sin-obotliga-sjukdom/
Citera
2019-01-09, 14:59
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck

Det fetade: knappast flugit under radarn. De var ju Sveriges mest kända gay-par han och Lennart Swahn (för oss gamla rävar i alla fall). De bodde ju ihop i många år. Båda stora tv-personligheter och öppna om sin sexualitet. Så DET har varken Lennart Swahn eller Bosse Hansson hymlat med. Dessa två separerade så småningom och Lennart Swahn skaffade en ny partner.

Jag kan inte påstå att jag hittar några direkta källor på det jag skriver ovan. Men om nån är intresserad kan jag försöka leta rätt på det.
Citera
2019-01-09, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Förhoppningsvis kan han få fotboja i Sverige om hans döms, vi får se om den svenska regimen värnar lika mycket om honom som man gör om grovt kriminella rasfrämlingar.

Knappast. De brukar vara mycket restrektiva med såna straff. Dessutom är hans pass indraget i väntan på dom och rättegång och det lär han inte få tillbaka om han blir dömd, så det blir svårt för honom att resa hem till Sverige.
Citera
2019-01-09, 15:03
Avslutad
I USA verkar det vara mer regel än undantag för kändisar att bli anklagade för tafsande, med tanke på att man kan få ett rejält skadestånd.
https://www.vox.com/a/sexual-harassment-assault-allegations-list
Citera
2019-01-09, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzpher
Ser inte att de lagt ut på twitter. Samma med AB och Expressen. De behöver inte vara rädda för kommentarerna, "alla" vet redan vem det är
Hittar inget på SVTs facebook heller.

Det låg på Aftonbladets FB men togs bort efter 130 kommentarer, varav 120 skrev att det är Bosse det handlar om.
Citera
2019-01-09, 15:06
Medlem
ImTheMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Knappast. De brukar vara mycket restrektiva med såna straff. Dessutom är hans pass indraget i väntan på dom och rättegång och det lär han inte få tillbaka om han blir dömd, så det blir svårt för honom att resa hem till Sverige.
inte för att jag vet vad hans indragna pass har med var han eventuellt kan få avtjäna straff, men jag tror nog vi har ambassad i usa.

spelar nog mindre roll, han får antagligen nåt vilkorligt och (indirekt) aldrig mer beviljat inresetillstånd.
Citera
2019-01-09, 15:06
Medlem
TilleyHats avatar
Utifrån det som kommit fram hittills - vilket inte är mycket i och för sig - så ser jag det som nästintill uteslutet att Hansson skulle dömas till fängelse. Böter och utvisning på livstid känns betydligt mer troligt, men saker och ting kan förändras i takt med att eventuell ny bevisning och nya vittnesmål kommer fram.

Att denne tidigare s.k. svärmorsdröm (de minnesgoda kan intyga att han kallades så under de gyllene åren) ändå sätter sig i en sådan här situation vid 85-årsålder visar ju att han har levt under en sten de senaste åren. I hans värld har han nog inte gjort något annorlunda än vad han pysslat med under hela sitt vuxna liv och "då var det accepterat".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in