Citat:
Ursprungligen postat av
ixan
Vilket jävla monster ni har att göra med? Nej så funkar det inte. Mina killkompisar är alla emot prostitution och sexköp. Sedan så tror jag knappast på myten om att män skulle ha starkare sexlust än kvinnor, utan det handlar snarare om att män är mer egoistiska än kvinnor.
Kvinnor har fått lära sig att det är något fult att vara sexuella av sig, att de till skillnad från män blir slutshameade ifall de är öppna med sitt sug efter sex eller om de ligger runt så ofta som de har lust till.
Samtidigt har de fått lära sig att mäns sexlust är så mycket starkare och någon slags "ursäkt" för dem själva att hora runt och bete sig primitivt. En form av hjärntvätt alltså.
Kvinnor är helt enkelt mer empatiska än män och prioriterar inte sina egna sexuella lustar före allt annat och på bekostnad av andra människors hälsa och välmående.
Du är så tragiskt omedveten om din egen egoism, hur ska jag ta dig seriöst?
Ifall män är så jävla egoistiska varför är de beredda att stå först i frontlinjen för att dö för familjens skull? Varför betalar män större andel av familjens kostnader? Varför får tjejer dyrare saker än pojkar genom uppväxten?
Sedan att ni är så jävla empatiska alltså, den där historien har vi hört otaliga gånger. Sååå empatiska i den shaming kultur ni skapat och hur ni exempelvis kört över alla män (och kvinnor) som sökt berätta obekvämma sanningar genom åren. Och prioriterar inte ni sexuella lusten när ni väl känner passionerad för en man? Jag menar hur ofta har man inte sett hur ni går otroligt långt
för att stjäla en statusman från en lite äldre konkurrent? Ahh, men då kanske det var statusen ni kan få från mannen och inte sexuell lust som motiverade?
Och hur jävla höga blir inte tjejer av att få uppmärksamhet och beröm när de lägger upp narcissistiska bilder på de själva i instagram och liknande? ÄR inte det också att styras av sexuella lustar av något slag? Är säker på att kvinnor slössar bort minst lika mcket tid på sånt skit som män på porr.
Hur som helst, kan vi inte bara gå med att vi alla är egoistiska fanskap som söker vår väg att få lycka genom livet efter vilt skilda grundförutsättningar, så slipper vi all tjafs!
Jag orkar inte ens lägga upp bevisen för manliga lusten är starkare, det är något så uppenbart som att Sverige är kallare än Afrika. Bara ytterligare en pinsam likhetsfeminist inte värd min tid. Du är den som har blivit hjärntvättad att inte kunna se verkligheten rakt framför din näsa.
Jag har förövrigt på känn att en sann broder kan gå mycket längre i att offra sig för min skull än en kvinna någonsin skulle kunna. Han skulle rentav kunna dö för min skull och jag för hans skull. Den eviga hjältesagan har alltid en manlig protagonist av en anledning.