2019-01-09, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Fast jag har läst att det är något fler män än kvinnor som är otrogna och att män är mer positivt inställda till spontansex med en fullkomlig främling. Kanske något fler män då som förstör sina äktenskap genom sin otrohet.

Jag förstår aldrig det där. En kvinna äger inte mannens könsorgan. Varelse han är gift eller inte knullar han med vem han vill och precis hur mycket han vill. Med eller utan betalning. Staten har inget med det att göra.
Att skilja sig är betydligt mer drastiskt än att knulla någon (vilket egentligen inte alls är hela världen). Jösses!
Citera
2019-01-09, 10:11
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Dessutom är det en myt att alla kvinnor, eller ens majoriteten, skulle ha sex med "alfahanar". Det finns inte så många av dem att de räcker till alla, och dessutom vill kvinnor ofta ha ömsesidig kärlek också, och den uppstår inte nödvändigtvis med just en "alfahane".

Feminiseringen av svenska män har skapat en mycket besynnerlig stor skara som ser de männen som lyckas behålla sin manlighet och därmed får knulla omkring som ondskan själv. Därmed går de på feminismens egna falska moraliska landskap där dessa dominanta män är onda.

Men, att det inte skulle räcka till alfas för kvinnor att ligga med, så illa är det ju inte. Eftersom dessa män, och då speciellt de dominanta män som väljer bli players (alla dominanta män är inte sexgalna) så är de alltid redo och leker ofta mellan 5-6 kvinnor på en gång som smsas alla i raden varje natt denne känner sig ensam.

Det vi har att göra med är mekanisering av kvinnans sexuella natur, män som lär sig bit för bit hur man ska dra på trådarna och manipulera kvinnor att känslomässigt gravitera omkring den oåtkomliga mannen som alla andra kvinnor vill ha.

Bland dessa pickupartists och tinderkungar så är det paradoxalt nog lika mycket imperativ att aldrig slå sig ned med en kvinna som INCELs och MGTOWs i andra änden av skalan.

Sedan så finns ju provider vs lover dikotomin som män talar om öppet. Ingen vill längre vara providern som kvinnan egentligen (medvetet eller omedvetet) tycker är en tråkmåns jämfört med de dominanta män som lekte med hennes känslor i yngre dagar. Det sker just nu ett uppvaknande av män i alla front mot familjeidyllen och mot kärlekens illusioner.

Problemen som detta kommer orsaka kommer gå mycket längre än bara hur sexuellt tillfredställda alla parter är. Familjens död kommer innebära Västerländska civilisationens död, lika stor faktor som invandringen i sig.
Citera
2019-01-09, 10:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Nej det är fel. Fler kvinnor är otrogna med ett fåtal män. Hypergami.

Jag har faktiskt aldrig stött på dessa "supermän" i verkliga livet. Jag umgås inte i de kretsarna. De här männen har nästan blivit lite mytomspunna. Det verkar inte vimla av dem direkt.

Citat:
Så du menar att "mobbning" på FB är att jämställa med det statliga förtryck den vite mannen uysätts för?

Svenska män är inte förtryckta, ni har ju ett eget parti och fler börjar poppa upp.
Senast redigerad av Jenny9 2019-01-09 kl. 10:18.
Citera
2019-01-09, 10:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Jag förstår aldrig det där. En kvinna äger inte mannens könsorgan. Varelse han är gift eller inte knullar han med vem han vill och precis hur mycket han vill. Med eller utan betalning. Staten har inget med det att göra.
Att skilja sig är betydligt mer drastiskt än att knulla någon (vilket egentligen inte alls är hela världen). Jösses!

Det är lugnt så länge han berättar för frun att de lever i ett öppet förhållande så att hon också kan knulla med vem hon vill när hon vill. Eller skilja sig om hon inte vill leva i ett öppet förhållande.
Citera
2019-01-09, 10:19
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ixan
Vilket jävla monster ni har att göra med? Nej så funkar det inte. Mina killkompisar är alla emot prostitution och sexköp. Sedan så tror jag knappast på myten om att män skulle ha starkare sexlust än kvinnor, utan det handlar snarare om att män är mer egoistiska än kvinnor.

Kvinnor har fått lära sig att det är något fult att vara sexuella av sig, att de till skillnad från män blir slutshameade ifall de är öppna med sitt sug efter sex eller om de ligger runt så ofta som de har lust till.

Samtidigt har de fått lära sig att mäns sexlust är så mycket starkare och någon slags "ursäkt" för dem själva att hora runt och bete sig primitivt. En form av hjärntvätt alltså.

Kvinnor är helt enkelt mer empatiska än män och prioriterar inte sina egna sexuella lustar före allt annat och på bekostnad av andra människors hälsa och välmående.

Du är så tragiskt omedveten om din egen egoism, hur ska jag ta dig seriöst?

Ifall män är så jävla egoistiska varför är de beredda att stå först i frontlinjen för att dö för familjens skull? Varför betalar män större andel av familjens kostnader? Varför får tjejer dyrare saker än pojkar genom uppväxten?

Sedan att ni är så jävla empatiska alltså, den där historien har vi hört otaliga gånger. Sååå empatiska i den shaming kultur ni skapat och hur ni exempelvis kört över alla män (och kvinnor) som sökt berätta obekvämma sanningar genom åren. Och prioriterar inte ni sexuella lusten när ni väl känner passionerad för en man? Jag menar hur ofta har man inte sett hur ni går otroligt långt
för att stjäla en statusman från en lite äldre konkurrent? Ahh, men då kanske det var statusen ni kan få från mannen och inte sexuell lust som motiverade?

Och hur jävla höga blir inte tjejer av att få uppmärksamhet och beröm när de lägger upp narcissistiska bilder på de själva i instagram och liknande? ÄR inte det också att styras av sexuella lustar av något slag? Är säker på att kvinnor slössar bort minst lika mcket tid på sånt skit som män på porr.

Hur som helst, kan vi inte bara gå med att vi alla är egoistiska fanskap som söker vår väg att få lycka genom livet efter vilt skilda grundförutsättningar, så slipper vi all tjafs!

Jag orkar inte ens lägga upp bevisen för manliga lusten är starkare, det är något så uppenbart som att Sverige är kallare än Afrika. Bara ytterligare en pinsam likhetsfeminist inte värd min tid. Du är den som har blivit hjärntvättad att inte kunna se verkligheten rakt framför din näsa.

Jag har förövrigt på känn att en sann broder kan gå mycket längre i att offra sig för min skull än en kvinna någonsin skulle kunna. Han skulle rentav kunna dö för min skull och jag för hans skull. Den eviga hjältesagan har alltid en manlig protagonist av en anledning.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-01-09 kl. 10:29.
Citera
2019-01-09, 10:21
Medlem
Citat:
Det är lugnt så länge han berättar för frun att de lever i ett öppet förhållande så att hon också kan knulla med vem hon vill när hon vill. Eller skilja sig om hon inte vill leva i ett öppet förhållande.

Ja, det kan man kanske tycka. Låt oss i alla fall hålla staten utanför människors sexliv.
Sexköpslagen är ett övertramp som ger kräk-känslor. Kvinnor som skall sätta koppel på mannens penis med hjälp av staten bara för att de inte kan fixa monopol på den själva. Fy fan!
Citera
2019-01-09, 10:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Du är så tragiskt omedveten om din egen egoism, hur ska jag ta dig seriöst?

Ifall män är så jävla egoistiska varför är de beredda att stå först i frontlinjen för att dö för familjens skull? Varför betalar män större andel av familjens kostnader? Varför får tjejer dyrare saker än pojkar genom uppväxten?
Skitsnack att män skulle offra sig för familjen i högre utsträckning än kvinnor. Resten är bara olika sätt för män att mata sina egon och känna sig viktiga och behövda. Har ingenting med kvinnor att göra.
Citat:
Sedan att ni är så jävla empatiska alltså, den där historien har vi hört otaliga gånger. Sååå empatiska i den shaming kultur ni skapat och hur ni exempelvis kört över alla män (och kvinnor) som sökt berätta obekvämma sanningar genom åren. Och prioriterar inte ni sexuella lusten när ni väl känner passionerad för en man? Jag menar hur ofta har man inte sett hur ni går otroligt långt
för att stjäla en statusman från en lite äldre konkurrent? Ahh, men då kanske det var statusen ni kan få från mannen och inte sexuell lust som motiverade?
Lika många kvinnor som män (narcissister) utnyttjar andra för deras status. Normala människor gör det inte. Det här är bara dina egna groteska fördomar om kvinnor.
Citat:
Och hur jävla höga blir inte tjejer av att få uppmärksamhet och beröm när de lägger upp narcissistiska bilder på de själva i instagram och liknande? ÄR inte det också att styras av sexuella lustar av något slag?
Fan vet jag. Så länge som man inte skadar eller utnyttjar andra så ser jag inte hur det är relevant.
Senast redigerad av ixan 2019-01-09 kl. 10:45.
Citera
2019-01-09, 10:42
Avslutad
Citat:
Ja, det kan man kanske tycka. Låt oss i alla fall hålla staten utanför människors sexliv.
Sexköpslagen är ett övertramp som ger kräk-känslor. Kvinnor som skall sätta koppel på mannens penis med hjälp av staten bara för att de inte kan fixa monopol på den själva. Fy fan!

Ok vi skiter i staten en stund, vi är ju staten, majoriteten iallafall.

Men ja, äktenskapet är ett avtal som på något vis förbinder en att leva upp till vissa saker. Sen finns det saker som hotar äktenskapet där otrohet kan räknas in.

Upplever du det som att ett äktenskap är för att kvinnan ska ha monopol på en snopp.
Citera
2019-01-09, 10:45
Medlem
Citat:
Vilket jävla monster ni har att göra med? Nej så funkar det inte. Mina killkompisar är alla emot prostitution och sexköp. Sedan så tror jag knappast på myten om att män skulle ha starkare sexlust än kvinnor, utan det handlar snarare om att män är mer egoistiska än kvinnor.

Kvinnor har fått lära sig att det är något fult att vara sexuella av sig, att de till skillnad från män blir slutshameade ifall de är öppna med sitt sug efter sex eller om de ligger runt så ofta som de har lust till.

Samtidigt så har de fått lära sig att mäns sexlust är mycket starkare än kvinnors och någon slags "ursäkt" för männen själva att hora runt och bete sig primitivt åt. En form av hjärntvätt alltså.

Kvinnor är helt enkelt mer empatiska än män och prioriterar inte sina egna sexuella lustar före allt annat här i världen och på bekostnad av andra människors välmående.

Du måste leva på en annan planet. Kvinnor blir hjärntvättade till att anamma en manlig sexualitet och det där med egoism... Bara sluta. En kvinna som förför män och knullar runt lever inte ut sin kvinnliga sexualitet, men hon nog sjutton blir hon uppmuntrad till att knulla runt av samhället.
Citera
2019-01-09, 10:49
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Skitsnack att män skulle offra sig för familjen mer än kvinnor. Resten är bara olika sätt för män att mata sina egon och känna sig viktiga och behövda. Har ingenting med kvinnor att göra.

Det är ju jävla narrativet vi hör varje dag, men en familjs ekonomi sköts inte av sig själv och det var ju inte direkt roligt för min farsa att åka ut och arbeta i en annan stad (och sova i skollokalerna) med cancer i prostatan för att någon måste bära ansvaret för att familje-ekonomin ska fungera.

Vad fan vet du om uppoffring? Inte ett skit. Ni har nedvärderat mannens insatser för familjens väl genom alla dessa år, när han går och hämtar mat och materiell trygghet åt familjen är det att "mannen inte är närvarande".

Herregud, väx upp. Vi kunde ha haft harmoni ifall samhället bara hade värderat båda parters insats (som båda är otroligt viktiga), men ni har helt och hållet kräkts över svenska mannens insatser åt familjen (och paradoxalt nog så att skatterna ska rulla in i statskassan) genom så många decennier.

Citat:
Lika många kvinnor som män (narcissister) utnyttjar andra för deras status. Normala människor gör det inte. Det här är bara din äckliga fördomar om kvinnor.

Att säga att män lägger upp lika många skrytbilder på instagram som kvinnor är som att säga att lika många kvinnor är porrskadade som män.

Bara för att någonting existerar hos båda könen betyder inte att det existerar i samma frekvens.

Citat:
Fan vet jag. Så länge som man inte skadar eller utnyttjar andra så ser jag inte hur det är relevant.

Det är ditt patetiska manliga ego som talar.

Är allt ni kan göra att söka hacka på manliga egot? Börjar bli tröttsamt.

Jag har läst min historia och vet mycket väl vem som är eviga hjälten och boven i dramat. Visst, de är båda av manligt kön. Jag tror mig kunna distinktionen mellan konstruktiv och destruktiv manlighet, men är inte säker på att du kan det.
Citera
2019-01-09, 10:50
Medlem
Citat:
Ok vi skiter i staten en stund, vi är ju staten, majoriteten iallafall.

Men ja, äktenskapet är ett avtal som på något vis förbinder en att leva upp till vissa saker. Sen finns det saker som hotar äktenskapet där otrohet kan räknas in.

Upplever du det som att ett äktenskap är för att kvinnan ska ha monopol på en snopp.

Ja, hon skall ha monopol på mannen. Hon skall ha pengar. Hon skall ha all mannens tid. Hon skall ha hjälp med så mycket som möjligt. Äktenskapet går ut på att mannen skall ge och att kvinnan skall ta. Enda fördelen för mannen är att ge barnen en säkrare start i livet. Ett väldigt ofördelaktigt avtal för mannen i sin helhet. En gåta varför så många män går med på det.
Citera
2019-01-09, 10:51
Avslutad
Citat:
Du måste leva på en annan planet. Kvinnor blir hjärntvättade till att anamma en manlig sexualitet och det där med egoism... Bara sluta. En kvinna som förför män och knullar runt lever inte ut sin kvinnliga sexualitet, men hon nog sjutton blir hon uppmuntrad till att knulla runt av samhället.

Tänk att det finns män som inte vill att kvinnor ska tala om för män hur de ser på delar av deras sexualitet....... Nu ska tala om för kvinnor hur deras sanna sexuella natur är.

Men för all del, låt oss höra om kvinnlig sexualitet nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in